القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حب المجانين الفصل الثامن 8 بقلم شروق مصطفى

 رواية حب المجانين الفصل الثامن 8 بقلم شروق مصطفى 

رواية حب المجانين الفصل الثامن 8 بقلم شروق مصطفى 

(حب المجانين البارت التامن )

كيان:اه انا انا نسيت اصلي الضهر وضحكت وقالت هسيبكم بقي ده تجمع عائلي خاص 

جت تمشي النمره هجمت عليها وكانت هتعضها 

كيان:اعااا يمي يمي يمي الحقني يا زين 

زين قبل م النمر تهجم علي كيان وقف قصدها والنمره عضته 

زين بدوخه :كيان انتي........ ووقع اغمي عليه 

كيان:زييينن 

بعد مرور ربع ساعه كان الكل في المستشفي

الجد :انتي غبيه ومتهوره ومش بتفكري 

مريم:انتي غبيه في حد يدخل حيوان شرس المستشفى وسط العيانين والمرضي لاء ضربت منك علي الاخر ياكيان 

يزن:انا لو اخويا حصلوا حاجه هقتلك فيها 

مريم:احترم نفسك متتكلمش معاها كده انت فاهم 

يزن :انتي انانيه اوي انتي وهي علي فكره وسباها ومشي 

قبل م يفقد اعصابه 

مالك:كيان تعالي معايا 

كيان بعياط وحضنه مريم مش راضيه تبص في وش حد 

مالك : تعالي متخفيش انا مش هزعقلك زايهم 

زينه : روحي ياكيان 

مالك اخد كيان وخرجوا بره المستشفي وجبالها مايه 

وقعدوا 

كيان:انا اسفه اوي زين دلوقتي جوه في العمليات بسببي 

مالك:بصي انا مش هنفعل ولا هزعقلك زايهم بس بالعقل ده 

حيوان شرس ازاي يدخل المستشفى انتي فكرتي ازاي 

كيان:انا امبارح قعدت افكر وافتكرت زين لما قالي ان النمره 
علي اسم شوزي ديه انا قولت بما انهم اسمهم علي اسم بعض 

انا هجيب النمر وهخوف بيها شوزي علشان جدو قالي اني هعتذر منها 

مالك ؛تعرفي ان سوزي بقالها تلات ايام معاقبه ومكلتش حاجه

كيان:انا كلمت عمي عرفات وفونه كان مغلق قولت انه هينساني ومش هيجيب النمره خلاص جبها ابن الوحشه🙃

مالك ؛كيان بجد بقي هتبطلي مقالبك ديه 

كيان:وعد وعد 

كذابه😒....

بعد مرور نص ساعه

كيان:البطل بتاعي اخلاثي ديه الف ملوين سلامات علي الناس الحلويات 🥺

بتاكل بعقله حلوه ديه كيان هتربي شوزي لسه

منار : ابعدي عن ابني 

كيان حضنت زين وقالت : خطشيبي بصي الدبله ورفعت ايديها 

زين بغضب بعدها عنه :انتي غبيه صح افردي كان حصلك حاجه كنت هعمل ايه افردي كان اي حد اتعرض للاذي قوليلي 

كيان:انا انا ..... وعيطت 

مريم والبنات خرجوا وسابولهم الاوضه 

اسد :مكينش ينفع تتعصب عليها كده فضلت تعيط لحد م الدكتور خرج وقال انك كويس 

زين : أنت يابابا مش شايف تصرفتها متهوره اوي 

الجد ؛زين تاني مره صوتك ميترفعش عليها والكلام مش ليك لاي حد هنا ابوها وامها ذات نفسهم ميزعقولهاش 

انا بس الي مسموح ليا اني ادلع حفيديتي واعلمها الصح من الغلط ومريم وزينه واسيا نفس الكلام 

خلود :صلو علي النبي ياجدعان
.الكل :عليه افضل الصلاه والسلام

محمد :معلش بابني حقك عليا انا

زين :انت بتقول ايه ياعمي اوعا تعتذر تاني مني انا الصغير برضوا مهما حصل انت في مقام ابويا 

طبعا الفرح اتأجل 🙃

في المساء زين رجع بس اتفق معاهم انه هيتجاهل كيان 

بس يعرفها غلطها وجاب معاه سوزي 🙂

سوزي :براحه يا زين إمشي براحه

كيان ؛يختي بطلي محن هو مش متكسح وسعي هو هيعرف يمشي بدل م انتي متلزقه فيه كده يا عيلع ملزقه 

سوزي ،بجحه وبتتكلمي 

مريم:معلشي عندي ديه بت انتي لو مسكتيش شايفه ديه وشورت علي عصايه 

سوزي :هتعملي ايه يعني 

مريم :لاء انا افعال مش كلام تحبي اوركي 

زينه ؛انا لو لمحتك بس اتكلمتي مع كيان هعبطك مكانك 

الشباب بصوا للجدهم لقاه واقق مربع ايديه وبيضحك علي بناته 

أسيا :انا بقي يا عسوله غيرهم انا اقتلك مكانك وبرقتلها 

سوزي :يله يازين نطلع 

كيان:هو هيعرف يطلع لوحده وسعي انتي بس
.
محمد بص لسوزي وقال:اسيا حاسس ان في ضفداعه ساحبه الاكسچين من المكان 

مريم بصت لسوزان وقالت؛دول ضفدعتين 

وضحكوا اليوم عدي علي خير وجه اليوم التاني وياريته مجه🙃🙃

كيان:احم عنيات موصيبات انتي فين يا ولايه 

عنيات رئيسه المطبخ: مالك يابت

كيان:العصير ده لمين 

.عنيات :لزين بيه 

كيان:طب هاتي العصير انا هطلعه فوق 

عنيات ؛ماشي 

اخدت العصير وراحت عند غرفه سوزي وحطت فيه دوا ملين 🤡

كيان ممكن ادخل  

سوزي :يس 

كيان:ازيك 

سوزي ب استغراب: الحمدالله

كيان: انتي شكلك هفتان 

سوزي:omg

كيان والله زاي مابقولك كده تعرفي عصير البرتقان حلو جدا للبشره 

سوزي :طيب هاتي بسرعه وجت تشربه الفون رن 

كيان:طيب يا قمر بقي هخرج انا واشربيه كله ماشي يامزه 

خرجت وسابت سوزي ومريم دخلت ولقت سوزي بتتكلم في الفون وكانت عطشانه واخدت الي فيه النصيب علشان طفسه 

بعد مرور اول دقيقه

كيان:في ايه يا بت يازينه 

زينه :البت مريم تعبانه. اوي 

اسيا :ربنا ينتعك بالسلامه يا اوختي

مريم :اه يابنت ال اخرصي 

سوزي : مريم انتي كويسه

مريم :لاء مش كويسه الحقونييييي 

يزن :تكفير ذنوب تكفير ذنوب وضحك 

مريم :شلوه من وشي

كيان: انتي شربتي حاجه

مريم ؛عصيررررررر 🙂

يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حب المجانين" اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات