القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل الثامن 8 بقلم منة عبد العزيز

 رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل الثامن 

رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل الثامن 

رواية تزوجت ابن عمي القاسي..🖤 الحلقه التامنه

زينه: اي ده يا بأسم 

بأسم: اي 

زينه: انت جبت عربيه امتي

بأسم: عادي كنت محوش كده وجبتها حلوه 

زينه: جميله ربنا يرزقك يارب

بأسم: وطبعا انا قولت لازم حلا تبقي اول واحده تركبه

حلا: جميله اووي 

بأسم: يلا اركبه

حلا: هتودينا فين

بأسم: عايزه تروحي فين

حلا: اروح الملاهي

زينه: ملاهي اي الساعه 12

حلا ربعت اديها: انا عايزه اروح الملاهي  

بأسم: لا لا خلاص انا هوديكي

زينه: بأسم بلاش ملاهي انهارده خليها يوم تاني

بأسم: مقدرش ازعل حلا وخلاص يازينه هما حبه ونروح

زينه: طيب هعديها المرادي بس بلاش كل حاجه تقولها ماشي كده البت هتسوق فيه

بأسم: حاضر بس هي يعني مش بتخرج فا مجتش من المرادي

زينه: ماشي 

وصلوا الملاهي ودخلوا وحلا فضلت تلعب كتير

إبراهيم: اي يروحي برن عليكي كتير مش بتردي

بيري: الحقني يا إبراهيم انا هترمي في الشارع

إبراهيم: في اي 

بيري: صاحب البيت باع البيت لحد تاني وبيقولي خلاص مدد الايجار خلصت كفايه عليكي كده انا مقعدك شهر بحالو تاني

إبراهيم: انتي فين دلوقتي

بيري:في البيت 

إبراهيم: انا جايه دلوقتي متقلقيش

بيري:بسرعه

إبراهيم:حاضر باي

 

إبراهيم نزل وصل عند بيري 

إبراهيم: اهدي 

بيري: هترمي في الشارع الحقني

إبراهيم: مفيش حاجه من دي هتحصل متخافيش بيتك موجود

بيري: بيتي هو فين خلاص ياابراهيم الشقه هيخدوها

إبراهيم: وشقتي ما هيا هتبقي شقتك

بيري: بس احنا لسه متجوزناش هتقول لاهلك اي وانت هتقعد فين

إبراهيم: متقلقيش هما عرفين اني كنت مجوزك وانا ممكن اقعد عند ابويا لحد معاد الفرح

بيري: مش هينفع

إبراهيم: لا هينفع ويلا جهزي نفسك

بيري: الشنطه جاهزه هلبس بسرعه

إبراهيم: هاتي الشنطه انزلها والبسي وانزلي مستنيكي تحت في العربيه

بيري: ماشي 

إبراهيم نزل وبيري غيرت ونزلت 

إبراهيم: يلا 

بيري: يلا

وصلوا البيت ودخلت الشقه

بيري: ذوق زينه بلدي اووي

إبراهيم: مش هي اللي مختاره دي امي

بيري: ذوقه بلدي 

إبراهيم: عادي هنغيرها دلوقتي ادخلي ارتاحي وانا همشي وهشوف بأسم لو كده ممكن اخد المفتاح اقعد فوق عشان لو احتاجتي حاجه

بيري بدلع: هتمشي

إبراهيم: اه

بيري بدلع: هتروح فين

إبراهيم: هروح البيت

بيري: ماتخليك قاعد معايا شويه

إبراهيم: مش هتبقي مضايقه

بيري: لا اصل انت وحشتني وبقالي كتير مقعدتش معاك

إبراهيم: طب هعمل مكالمه وجاي ثواني

بيري: طيب عقبال مغير هدومي

إبراهيم: ماشي

إبراهيم بصوت واطي: كده تمام 

الشخص: اه تمام صاحب البيت سكت وكل حاجه تمام

إبراهيم: طب كويس اوعي يقول اني انا اللي خليته يمشيها

الشخص: لا ما انا هديته قولت لو هي عرفت اني احنا عمالنا كده اترحم علي عيالك

إبراهيم: شاطر الفلوس بكره هتوصل

الشخص: ماشي يافندم مع السلامه

بيري: كل ده بتتكلم في التلفون 

إبراهيم: بتكلم في شغل

بيري: طيب 

إبراهيم: مش جعانه

بيري: لا جعانه

إبراهيم: تحبي تاكلي اي

بيري: انا عايزه سهره زي بتوع زمان 😉

إبراهيم : معندكيش مانع

بيري: هو انا موحشتكش ولا اي ياهيما

ابراهيم: انت وحشاني ؏ طول 

بيري حض"نت إبراهيم: انت كمان وحشتني اووي

زينه: بأسم عايزه اشوف مدرسه لغات تكون جنب البيت عشان حلا

بأسم: طب استني شويه

زينه: بلاش اضيع عليها سنه وكمان هي زهقانه وعايزه تنزل زهقت من البيت

بأسم: حاضر هشوف هدور حاضر يلا نروح

زينه: اه يلا اي ده فين حلا

بأسم: هي مش كانت واقفه هنا

زينه بخوف: ايوه راحت فين

بأسم: اهدي هدور عليها خليكي هنا

زينه بدموع: بأسم شوفلي بنتي ونبي

 
 بأسم فضل يدور حلا وبعدها لقها بتلعب بعيد عن هما كانه قاعدين

بأسم: انتي جيتي هنا ليه

حلا: بلعب 

بأسم: مش تلعبي قدامنا كده قلقتيني عليكي

حلا: انا اسفه

بأسم: طب يلا نرجع لماما 

حلا: انا عايزه ايس كريم 

بأسم: طب تعالي 

زينه: كده يا حلا تسبيني وتمشي 

حلا: انا اسفه يا مامي بس كنت بلعب

زينه: متبعديش كنت تلعبي قصدنا

بأسم: خلاص يا زينه كويس اني لقنها

زينه: الحمدلله يلا نروح كفايه كده 

بأسم: ماشي يلا

بأسم: حلا نامت

زينه: اول مره تسهر كده

بأسم: اها.يلا وصلنا

زينه: مش عارفه اقولك ايه علي الخروجه الحلوه دي

بأسم: ولا حاجه.سيبي حلا انا هشيلها

زينه: براحه  

طلعو وحلا نامت في اوضيتها
زينه: اتفضل قهوتك

بأسم: لازم تتعبي نفسك

زينه: ولا تعب ولا حاجه 

بأسم: امم عرفتي اني إبراهيم هيتجوز

زينه: انا عارفه انه اول منطلق هيتجوز بيري

بأسم: اه هيتجوز بيري هو انتي كنتي تعرفي انهم كانه متجوزين عُرفي

زينه: بجد انا كنت بحس بكده بس هو كان بيقولي لا وانتي مالك

بأسم: لا انا عرفت قبل مسافر من امي

زينه: اه ربنا يهنيهم

باسم: هو انتي مش زعلانه

زينه: لا لو كنت بحبه كنت هزعل. لكن انا مكنت بحب إبراهيم والاكبر انه كان بيعملني وحش يعني مفيش حاجه حلوه ازعل عليها مع إبراهيم وبجد هفرح انه هيتجوز 

بأسم: اول مره اشوف حد كده انه متزعلش علي جوزها انه هيتجوز 

زينه: هو طليقي

بأسم: اطلقته

زينه: اه المحامي عمل كل حاجه وانا بقولك لو إبراهيم كان بيعملني حلو كنت هزعل لكن إبراهيم بيضربني كل شويه كرهني في حاجه اسمها جواز

بأسم: ربنا يعوضك بواحد كويس وينسيكي كل اللي اخويا عملو فيكي

 زينه: إن شاءلله وانت مقربتش

بأسم: مقربتش اي

زينه: تتجوز وتفرحنا بيك

بأسم: هاا إن شاءلله إن شاءلله 

زينه: هو انتو متخانقين ولا اي

بأسم: انا ومين

زينه: انت وحبيبتك

بأسم: حبيبتي

زينه: اسمها نور باين

بأسم: هاا اه سكت شويه: مفيش حاجه يا زينه انا مش مرتبط انا كنت بقول كده عشان امي وابوي يسكتو من الكلام وامتي وكده

زينه: اه بس انت قولتلهم لما ارجع من السفر هتعمل ايه بقي

بأسم: عادي هقولهم اتخنقنا ومتفقناش مع بعض بس كده

زينه: إن شاءلله خير ويبعتلك بنت الحلال يارب

بأسم: إن شاءلله انا همشي بقي عايزه حاجه 

زينه: لا سلامتك بس شوفلي موضوع بتاع المدرسه 

بأسم: ماشي باي

زينه: باي

بأسم نزل ركب عربيته وفضل يلف بيها شويه وبعد كده روح

إبراهيم: ازيك يا بأسم 

بأسم: الحمدلله انت عامل ايه 

إبراهيم: تمام المهم انا عايز اقعد معاك في شقتك كام يوم

بأسم: تنور هنا وتحت واحد 

إبراهيم: معلش بقي عشان بيري سابت شقتها وكمان خلاص كام يوم وهنتجوز فا قولت تيجي تقعد هنا

بأسم: معنديش مانع عادي بس هو مش انتو متجوزين

إبراهيم: عرفت منين

بأسم: عادي عرفت 

إبراهيم: اه بس برضو مش هينفع تكون مضايق بوجودي عشان مش متجوزين رسمي

بأسم: البيت بيتك عادي ودي نسخه من المفتاح عشان لو انا مش موجود

إبراهيم: ماشي عرفت انك جبت عربيه

بأسم: اه جبتها الحمدلله 

إبراهيم: مبروك عليك هتتجوز امتي متيجي نتجوز مع بعض

بأسم: لا اصل انا ونور متفقناش مع بعض وسبنا بعض

إبراهيم: ليه كده 

بأسم: اهو بقي هنعمل اي كل حاجه نصيب

إبراهيم: بقالنا كتير مقعدناش كده مع بعض واتكلمنا

بأسم: انت اللي كنت واخد جنب مني ومش بتتكلم معايا 

إبراهيم: متزعلش بقي شيطان دخل بينا

بأسم: انت عارف اني مش بزعل منك فا عادي بقي خلاص 

إبراهيم: ماشي

بأسم: المهم كلت ولا اجبلك عشا  

إبراهيم: لا انا كلت مش جعان هدخل بس انام عشان رايح بكره الشغل 

بأسم: الشركه شغاله

إبراهيم: والله مش اووي بقت بتصفي خالص

بأسم: ربنا يستر دي اللي فاتحلك بيتك كبره بقا 

إبراهيم: إن شاءلله يلا تصبح على خير 

باسم: وانت من اهله

زينه قاعده قدام التلفزيون جاتلها رساله  


يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية "رواية تزوجت ابن عمي القاسي " اضغط علي اسم الرواية




reaction:

تعليقات