القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية اوقعتني في غرامها الفصل الثامن 8 بقلم سلمي هاني

   رواية اوقعتني في غرامها بقلم سلمي هاني 


 رواية اوقعتني في غرامها الفصل الثامن 8

غرام: بصدمة انت بتعمل ايه هنا 
ادهم: انتي الي بتعملي ايه هنا دي شركتي 
غرام: بصدمة اكبر بتقول ايه 
ادهم بغضب: بتعملي ايه هنا 
غرام: انا السكرتيرية الجديدة بس اطمن انا مستحيل اقعد فيها واعتبرني مستقيلة من دلوقتي 
ادهم بخبث: انتي دخلتي هنا بارادتك ومش هتطلعي غير بارادتي انا 
غرام بتوتر: قصدك ايه 
ادهم: قصدي يا حلوة انك مضيتي ع شرط جزائي ب نص مليون جنيه ولو مدفعتيش الفلوس هتتحبسي
غرام بصدمة: انت مستحيل تكون إنسان 
ادهم باستفزاز: بطلي دراما وخدي الملفات دي وروحي ع شغلك يلا وقدامك ساعة والملفات تكون ع مكتبي ومش عايز غلطة 
غرام: بس الملفات دي كتيرة اوي ومش هقدر اخلصهم ف ساعة واحدة وكمان انا لسه مفهمش الشغل هنا اوي عشان اقدر اخلصهم بالسرعة دي
ادهم: دي مش مشكلتي قدامك ساعة والملفات تكون خلصانة وع مكتبي وقبل ما تبدأي شغل فيهم حضريلي القهوة بتاعتي وهاتيها وتخرج غرام وبعد قليل من الوقت تحضر القهوة وتخبط ع الباب 
ادهم: ادخلي
غرام: القهوة بتاعت حضرتك اهي 
ادهم؛ حطيه ع المكتب واتفضلي ع شغلك وينظر لها ب عيناه الزيتونى نظره داعبت خوفها المكبوت فانفجر وظهر ووقع الكوب ع الاوراق الخاصه به 
وكأنها أسقطت النيران ع فتيل غضبه فصرخ فيها بحدة انتي غبيه مبتشوفيش
غرام بخوف وارتباك: انا اسفة والله آسفة مكنش قصدي 
ادهم بعصبية: اعمل ايه باسفك ده الورق ده مهم ده يمكن اهم منك شخصيا 
غرام ببكاء: فعلا مكنتش قاصدة والله 
ادهم وهو يقترب منها اعمل ايه باسفك انا
غرام تتراجع للخلف بارتباك مش هتتكرر تاني والله
ادهم: وهو يقترب منها اكثر حتي حاصرها بين ذراعيه ف الحائط ده لمصلتحك انها متتكررش تاني عشان دي لو اتكررت هتصرف معاكي تصرف مش هيعجبك
وترتبك غرام من قربه وتدفعه وتخرج من مكتبه ونبضات قلبها تتصارع من الخوف
ادهم بخبث: بعد خروج غرام دي البداية لسه هخليكي تتمني الموت مش حتة بنت زيك تمد ايدها ع ادهم الزيات 
وعند ندي ومعاذ 
معاذ: آنسة ندي خدي الملفات دي وراجعيهم 
ندي: حاضر يا معاذ بيه 
وتخرج ندي من مكتب معاذ وف سرها تقول هيييييييح هو انا هشتغل مع الموز دا يخربيتك قمر 
وف مكان آخر
يتصل حمزة ع انجي
حمزة: ايه يا بنتي الغيبة دي مش هنشوفك
انجي: معلش يا حمزة تعبانة ومش هقدر اخرج
حمزة: هسيبك النهاردة براحتك بس هستناكي بكرة ومش هدخل المحاضرة من غيرك
انجي: هحاول يا حمزة
حمزة: هستناكي يا انجي عشان خاطري انزلي
انجي: حاضر يا حمزة هنزل وشكرا ع وقفتك جنبي الأيام الي فاتت 
حمزة: متقوليش كده يا بنتي انتي متعرفيش غلاوتك عندي يا انجي 
انجي: ربنا يخليك ليا يا حمزة
حمزة: ويخليكي ليا 
وف الشركة 
تنتهي غرام من الملفات وتعطيهم ل ادهم
ادهم: افتكر اني قولت بعد ساعة مش تلاتة 
غرام: بشتغل فيهم من بدري بس الملفات كتير واوعدك بعد كده هكون أسرع 
ادهم: هعديها المرة دي بس 
غرام: اقدر اروح دلوقتي خلصت شغلي وكمان ميعاد الشغل خلص
ادهم: من غير ما يبص عليها اتفضلي
وبكرة تيجي بدري مش هسمح بتأخير دقيقة حتي 
غرام: حاضر 
وبعد مرور يومين لا يخلو من مضايقات ادهم لغرام 
ف صباح اليوم التالي عند ادهم
يرن تليفون ادهم 
لؤي: ادهم بيه انا جبتلك المعلومات الي طلبتها 
للاسف عم حضرتك اكتشفنا انه اتوفي هو ومراته ف حادثة من فترة وعندهم بنت واحدة وملهاش اخوات وهي عايشة لوحدها دلوقتي وبعتلك عنوان البيت ع الواتس 
ادهم: تمام
ويرتدي ملابسه ويذهب إلى بيت عمه ويخبط ع الباب ومحدش يرد ويسأل أحد الجيران 
ادهم: هو مفيش حد هنا
الشخص لا مفيش احمد ومراته ماتوا ف حادثة من مدة ومن حوالي كام يوم غرام سابت البيت بس معرفش راحت فين 
ادهم: ماشي 
ويرجع الي البيت بذهن شارد يا ترا راحت فين دي معقولة ليها قرايب غيرنا
وبينما هو شارد يدخل والده 
محمد: فيه جديد ف موضوع عمك
ادهم: انا كنت لسه هكلمك ف الموضوع ده 
محمد: خير يا ادهم لقيته
ادهم للاسف اكتشفت انه مات ف حادثة هو ومراته بس عندهم بنت وهي لسه عايشة.بس لسه هتاكد من الموضوع تانى
محمد بحزن انت بتقول ايه يا ادهم اخويا مات معقولة مات من غير ما اشوفه يارب يطلع عايش اتاكد كويس ي ادهم انا ملحقتش اشوفه ولو هو اتوفي بجد طب بنته فين دلوقتي ومجبتهاش معاك ليه 
ادهم ما انا روحت عشان اجيبها لقيتها مش ف البيت ولما سألت عرفت انها مبترجعش البيت من كام يوم ومش عارفة عايشة عند مين دلوقتي 
محمد دور عليها يا ادهم واتاكد من موت أخويا 
ادهم متقلقش يا بابا مش هرتاح غير لما الاقيها 
محمد واثق فيك محدش هيعرف يرجعها غيرك
وف المساء 
يرن معاذ ع ادهم
معاذ ايه يا بني مجتش الشركة ليه
ادهم لما اشوفك بكرة هحكيلك
معاذ خير يا ادهم قلقتني 
ادهم هحكيلك ف الشركة الموضوع ده مش هينفع ف التليفون
معاذ خلاص اشوفك بكرا ف الشركه مع السلامه
ادهم سلام
في صباح اليوم التالي
عند ندا وغرام 
يصحوا ويفطروا عشان يروحوا الشركه 
ندا احنا عندنا محاضره النهارده يا غرام هنعمل اي
غرام مش عارفه ندا
ندا خلاص نروح الشركه ونستاذن من مستر معاذ نروح المحاضره ونرجع تانى ع الشركه 
غرام طيب يلا بينا علشان متأخر
ندا يلا ويروحوا الشركه واول ما يوصلوا بيروحوا عند مكتب معاذ وبيخطبوا الباب
معا اتفضل 
ندا مستر معاذ كنت عاوز منك طلب 
معا اتفضلي ياندا خير
ندا احنا عندنا محاضره مهمه النهارده ولازم نحضر ممكن يعني نروح المحاضره وبعدين نيجي على الشركه
معاذ تمام يا ندا مفيش مشكله بس انتى يا غرام استاذني من ادهم الاول
غرام بس هو لسه موصل يا مستر معاذ واحنا عندنا محاضره دلوقتي 
معاذ خلاص انا هتصرف اتفضلوا انتوا بس تخلصوا وتيجيوا على طول
ندا وغرام تمام يا مستر
وبعد شويه بيوصل ادهم وبيروح ع مكتب ادهم
ويدخل ادهم عند معاذ 
معاذ اذيك يا ادهم 
ادهم الحمد لله يامعاذ 
معاذ يلا احكيلي مالك 
ادهم وبيحكي ادهم كل الى عرفه عن عمه
معا اه صح يا ادهم نسيت اقولك حاجه مهمه عن غرام 
ادهم غرام السكرتيرة بتاعتي 
معاذ ايوه
ادهم مالها 
معاذ غرام بتكون بنت عمك ال بتدور عليه
ادهم بصدمه بتقول اييييه

يتبع الفصل التالي: اضغط هنا 

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: " رواية اوقعتني في غرامها " اضغط على أسم الرواية

reaction:

تعليقات