القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل السابع 7 بقلم منة عبد العزيز

 رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل السابع 7 بقلم منة عبد العزيز

رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل السابع 7 بقلم منة عبد العزيز

رواية تزوجت ابن عمي القاسي.. 🖤 الحلقه السبعه 

بأسم: عُرفي😳

مصطفى: اه 

بأسم: من امتي 

مصطفى: دخل علي سنه

بأسم: وزينه مكنتش تعرف

مصطفي: لا 

بأسم: وهيعمل اي

مصطفي: هيتجوزها رسمي وخلاص 

بأسم: اممم ماشي انا هروح اريح شويه والم هدومي واروح لصاحب الشغل عشان اخلص الورق واسافر

مصطفي: خلي بالك من نفسك 

بأسم؛ حاضر عن اذنكم 

أم بأسم: مع السلامه

بأسم روح بيتو قابل إبراهيم 

إبراهيم: لقيت حلا

بأسم: لا ملقتهاش وتعبتالصراحه والمدير عايزني اسافر فا دور عليهم انت بقي 

إبراهيم: خلاص مش انت دورت وملقتهمش خلاص بقي هنسيب شغلنا ونقعد ندور روح شوف شغلك وسافر

بأسم: هتتجوز امتي

إبراهيم: مين قالك

بأسم: بابا قالي انك هتتجوز قريب وهتتجوز بيري

إبراهيم: ايوه انا بحبها من زمان واحنا صغيرين وانا اتجوزت زينه عشان ابوك بس واهي طفشت احسن اشوف حالي بقي 

بأسم بابتسامة: مبروك 

إبراهيم: عقبالك هتتجوز امتي نور

بأسم: لما ارجع انشاء الله 

إبراهيم: هطلع انا اغير عشان رايح مشوار 

بأسم: اتفضل

بأسم كان مضايق من اللي إبراهيم بيعملو طلع شقته وفضل قاعد بعدها قام حضر شنطته عشان يسافر

بأسم: الوو ازيك يافندم... اه محضر نفسي الفجر هسافر... متقلقش مش هرجع اقولك لا دي مامورتي وهسافر وهتنجح إن شاءلله مع السلامه

بأسم غير هدومه ونزل 

زينه: حلا يلا عشان تاكلي  

حلا: انا مش جعانه بطني وجعني 

زينه: كلي وهي هتخف 

حلا: وجعني يامامي اوي

زينه: مش هعرف اسيبك وانزل 

حلا: انا تعبانه

زينه: خلاص انا هلبس وانزل اجيبلك حاجه من الصيدليه

حلا: بسرعه

زينه دخلت غيرت هدومها

زينه: متفتحيش لحد انا هاجي علي طول

حلا: حاضر

زينه فتحت الباب ونزلها: انت جيت

...: اه رايحه فين 

زينه: حلا بطنها تعباها اوي يا بأسم نزلها اجبلها حاجه من الصيدليه

بأسم: خليكي انا هجبلها 

زينه: ماشي 

زينه دخلت حلا: اهدي عمو بأسم جاه وراح يجبلك علاج

حلا: ماشي 

زينه قامت غيرت هدومها وراحت تاني جنب حلا

حلا: بطني وجعني

زينه: معلش استحملي شويه هو ممكن تكون ختي برد

الباب خبط 

زينه: عمو جاه اهو

زينه: اتفضل 

بأسم: ده دواء حلو خليه تخدو

زينه: اتفضل طيب هيا في الاوضه 

بأسم: اي يا روحي مالك

حلا: بطني وجعاني

بأسم قعد جنبها وخدها في حضنه: هتبقي كويسه خدي الدواء هتبقي كويسه

 زينه: يلا خدي اهو

بأسم: بالشفاء إن شاءلله 

حلا: طعمه وحش 

بأسم: معلش بس هتبقي كويسه

زينه: متشكر جدا يا بأسم مش عارفه اقولك اي 

بأسم: ولا اي حاجه كويس اني جيت عشان متسبيش حلا لوحدها 

حلا: وحشتني ياعمو

بأسم: وانتي وحشاني جدا 

حلا: بابا سالك عليا

بأسم: هاا اه وقعد يدور عليكي 

حلا: بس انا مش هرجع 

بأسم: وانا مش هخليكي ترجعي تاني

حلا: ماما انا جعانه 

زينه: يلا الاكل محطوط على السفر يلا يا بأسم 

بأسم: لا والله مش جعان 

حلا: لو مكلتش مش هاكل

بأسم: ههههه اي الاهتمام ده يا حلا

زينه: بتهتم بيك انتو بتحبه بعض في السر ولا ايي 😂

حلا: انا بحب عمو بأسم عشان بيخاف عليا ومش بيخليني اعيط

زينه: ده الحب ده انا هقول لخطيبت عمو بأسم تضربك عشان بتقولي بحبه

بأسم: محدش يقدر ده انا ازعل اي حد يزعل حلا 

حلا: هيييي حبيبي ياعمو بأسم 

زينه: طب يلا الاكل برد يلا عشان تاكلوا

حلا: يلا بينااا

بأسم: فوقتي دلوقتي 

حلا: اه

راحوا كلوا

إبراهيم: خلاص هانت المحامي بتاع ابوها كلمني وقالي انها عايز تطلق بدل مترفع قضيه بس خلاص انا معانا الشركه مش عايز حاجه تاني 

بيري:وهنتجوز.

إبراهيم:اصبري وهنتجوز والله بظبط الدنيا عشانك.

بيري: إبراهيم ياريت بسرعه انت كنت مستني تخلص واهو خلصت منها يبقي نتجوز عشان الشقه هتخد مني

إبراهيم:مخافيش اسرع وقت هنتجوز واعملك احلي الفرح 

بيري: لما نشوف ياابراهيم

إبراهيم: هتشوف 

بيري بإبتسامة: ماشي 

بأسم: زينه

زينه: نعم

بأسم: انا مسافر انهارده

زينه: هتسافر فين

بأسم: هتكون فين سينا

زينه: امتي

بأسم: انهارده بليل

زينه: تروح وتيجي بسلامه 

بأسم: يارب هما بكتير اسبوع بس متقوليش لحلا قوليها اني مش هعرف اجي قوليلها مش هعرف اجي عشان ابوها

زينه: حاضر هقولها كده

بأسم: خلي بالكم من نفسكم وانا مش هطول وهاجي ؏ طول 

زينه: ماشي ربنا معاك وتعدي الماموريه ؏ خير يارب

بأسم: يارب انا همشي بقي ولما حلا تصحها بوسهالي

زينه بابتسامة خفيفه: حاضر

بأسم: مع السلامه

زينه: سلام

 

زينه دخلت اوضيتها ليه ياباسم هتسبنا وانا معرفش حد غيرك ومحدش واقف جنبي غيرك ومش عارفه اعمل اي في الايام اللي هتسافرهم دول ده انت أقرب حد ليا يارب يروح ويرجع بسلامه

وعدت اياام

إبراهيم: اه ياحبيبتي اطلقنا المحامي خد ورقت الطلق 

بيري: هنتجوز امتي

إبراهيم: هظبط بقي الشقه ونجيب عفش بدل القديم ده

بيري: ماشي بس مطولش عشان كام يوم وهترمي في الشارع

إبراهيم: متخافيش كل حاجه هتبقي تمام وخدي دول عشر تلاف جنيه هاتي اللي نقصك

بيري حض"نته: بجد مش عارفه اقولك ايه 

إبراهيم: ولا حاجه

باسم: الحمدالله عدت علي خير يا مقدم جاسر

جاسر: الحمدلله ومحمد دلوقتي عامل اي

بأسم: لا الرصاصه جات بعيد عن قلبه والحمدالله انها جات على قد كده 

جاسر: الحمدلله 

بأسم: هرجع انا بقي القاهره عشان اهلي اطمنهم عليا 

جاسر: اتفضل 

بأسم: عن اذن حضرتك 

حلا: عايزه اروح المدرسه صحابي وحشوني

زينه: حاضر هسال هنا في مدرسه لغات ولا لا وادخلك هنا عشان مش هنرجع هناك وابقي اتصاحبي علي ناس تاني

حلا: ماشي مامي بس انا عايزه اخرج 

زينه: حاضر بكره هخرجك اوك

حلا: اوك هو بابا مش هنشوفو

زينه: عايزه تشوفي

حلا: خايفه يزعقلي بس هو وحشني اووي

زينه: بس انا مش همنعك من حاجه وقت متحبي تشوفي بابا انا هقول لعمو يوديكي وتيجي 

حلا: ماشي هو عمو هيجي امتي

 زينه: كلمته قالي ممكن اجي انهارده معرفش 

حلا: رني عليها

زينه: ماشي 

بأسم: الوو

حلا: كل ده مشوفكش وحشتني يااخي

بأسم: جاي اهو وعندي ليكي مفاجأة 

حلا: مفاجأة اي

بأسم: البسهُ واجهزو نخرج انهارده

زينه: بأسم الوقت اتاخر خليها يوم تاني

بأسم: لا اجهزو بس ويلا وبلاش كلام كتير

زينه: يا بأسم... 

بأسم: يلا يازينه انت ماشيه مع راجل يلا اجهزو

زينه: حاضر باي

زينه وحلا غيرو وزينه حطت حاجات بسيطه من الميكاب

باسم رن

: يلا انا تحت البيت

زينه: حاضر نازلين

نزلوا 

زينه: اي ده يا بأسم 


يتبع الفصل التالي اضغط هنا 


الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية "رواية تزوجت ابن عمي القاسي " اضغط علي اسم الرواية




reaction:

تعليقات