القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حب المجانين الفصل السابع 7 بقلم شروق مصطفى

 رواية حب المجانين الفصل السابع 7 بقلم شروق مصطفى 

رواية حب المجانين الفصل السابع 7 بقلم شروق مصطفى 

مالك: يفرحه امك بيكي

زينه :طب مهي فعلا فرحانه بيه يالوكا 

مالك :ل لوكا احم

زينه : ونعمه اشطا عليا فنانه فن التسبيل وجريت من تحت دراعه 

مريم شافت يزن بيرقص وفرحان هو وصحابه ولحظت في بنات بتبص عليه 

مريم:خد هنا.اواااد 

يزن :مالك في ايه 

مريم :ياريتها جابت دكر بط يا خويا بترقص 

يزن:م امتي رقصتي.حد جه جنبك 

مريم :اتقي شري اذا غضبت 

يزن : نينيني

مسكوا في بعض 🙃🙃

جدعان ما محبه الي بعد عداوه اخلبي عليا بقول حكم والله 😂

زين بص لكيان بغضب وراح شايلها ومقعدها 

كيان: اوعا يلااا 

زين :بت انا مش كيس جوافه هنا ليه مش راجل اسيبك تترقصي والشباب تبص عليكي 

كيان:انا............. يلهوي في ايه وطي يازين كانت اسيا ومحمد بيتخانقوا وبيحدفوا علي بعض الجاتوه 🙃

(ولاد الجزمه دول ميعرفوش بتحايل علي صحابي ازاي يتجوزاو ويعزموني علشان الجاتوه الي بيترمي في القصه ده)

الجد :باااااااس احنا بنعتذر الحفله خلصت 

واخدهم ودخلوا 

الجد : اعمل فيكوا ايه تاني اشقط نفسي بمنديل وترتاحوا 

الشباب بصوا وسكتوا 

كيان :لاء يا حجوج ميرضنيش والله اشربلكم بقصمات وحبهدل الدنيا

مريم ؛وانا حنط من فوق الكنبه وامو"ت كافره 🥺

زينه ؛وانا حنط من اول سلمه اهو 

اسيا :لاء لاء يا فوزي لاء إءه إءه إءه إءه 

الجد ضحك علي الهبل دول 

الجد :يله اطلعوا ناموا وبكره الصبح زين تاخد كيان المستشفي تعتزر من شوزي 

زين ويزن ؛ياجدو سوزي سوزي 

كيان ؛سوزي من شوزي اهي كلها فرد جزم 

الجد ؛خلصنا ناقر ونقير الله يفضحكوا فضحتوني في كل حته

كيان طلعت وهي بتبتسم بخبث 

اه يا لئيمه مش مرتاحه وربي 🙃

زين :مش مرتاحلك 

كيان:انا ده انت تحط في بطنك بطيخه شتوي 

وطلعوا الغرفه والبنات فضلوا سهرانين وبيغيظوا صحابهم 

في شات الواتس كيان كانت بتكلم صحبتها دارين 

كيان:دارين انتشي مخطوبه 

دارين :انتي هبله يابت لاء 

كيان:بثي دبله خطشيبي مدافياني ثوري مث بتكلم مع سنجولات 

دارين :اتعدلي اشحال مبوظه حفله خطوبتك الي أتمت بالعافيه انتي وبنات عمك الهبل 

كيان:غيري مني وولعي صعب جدا تلمعي 

دارين ؛كيان غوري يا كيان وقفلت الشات 

كيان:انا اه ثقعانه بث دبله خطشيبي مدفياني

مريم : انا عشطانه 

كيان:انتي بتقولي كده ودبله خطشيبيك بتروي عطتشك اهي 

مريم : اه يا نحنو 😒

زينه ؛هي مراره واحده 

اسيا :وانا مش مستغنيه عنها زايك 

البنات ناموا وسابوها 

كيان:ايوه مش بحبه بس من حقي اعيش جو المخطوبين اجدعان يلهوي بخاف من الضلمه 

مريم :تعالي يا هبله نامي 

كيان جريت ونامت ومريم فضلت طتبطب عليها لحد مراحت في النوم 

في الصباح 

علي السفره 

كيان :دبله خطشيبي........

مريم : ابو ام دبله خطيبك علي ابو ام الي خطبك علي ابو ام خطيبك ذات نفسه وربنا لقوم مواكله 

كيان:عنيفه اوي ربنا يكون في عونك يا يزن الواد اخوك زين ده محظوظ اصلا هيلقي زاي فين تاني في عثلي وعقلي 

مالك :كذبه كبيره وعايشه فيها 

محمد :ربنا يكون في عونك يا اخويا هتتجوز هبله 

زينه :مين سمعكوا 

اسيا :احنا نعمل عمره اول م كيان تتجوز 

الجد : احنا هنجوزك كيان وهنعمل فيك كارثه اتمني تسمحنا يبني 

زين قاعد وكان بيبص لكيان الي قاعده بتاكل ولاوهي هنا 

زين ربنا يكون في عوني فعلا 

كيان ؛انا خلصت ياله يا زين نروح عند شوزي نعتذر منها 

الجد بص لكيان وبنات عمها 

كيان ؛مالكم اجدعان 

الجد والبنات :مش مطمنين 

كيان:انا ملاك اصلا متخفوش 

زين ؛جدو هي لازم تعتذر

الجد :لاء 

يزن :احنا بنقول كده برضوا 

مالك :ياريت نخلي اليوم يعدي علي خير انهارده الفرح 

محمد : انا مش متفائل

كلهم بصوا لكيان ؛و لااا احنا

كيان ؛يوه ملهم دول هو انا ببلع بني ادمين انا حعتذر بس 

زين ؛طيب خلينا نمشي 

كيا بصت وضحكت🌚

وفعلاً وصلوا المستشفي

زين خبط ومنار وسوزان قالوا اتفضل 

اول م زين وكيان دخلوا منار وسوزان بصوا لكيان بقرف 

كيان : هي مالها حماتشي مش طيقاني ليه

زين بصلها وسكت

كيان:الف سلامه عليكي يا شوزي قلبي عندك يا اوختي

سوزي: يع بيئه اسمي سوزي سوزي 

كيان:سوزي من شوزي اهي كلهم فرد جزمه 

زين:ابوس دراعك يا شيخه عدي انهارده علي خير 

كيان ؛هي الي بتجر شكلي

سوزان : انتي مش محترمه

كيان:مين ديه الي مش محترمه يا ولايه يا جربانه انتي 

سوزان :omg

منار :انا مستحيل اوافق ابني يتجوز واحده زايك 

كيان: ياحماتشي انا بحبك خليني ساكته 

منار :وهتعملي ايه

كيان؛زين شوف ست الحجه حماتي وامك 

زين:امي كيان..........  

سوزي وسوزان :اعااااااا نمر 

كيان :نمر احيه هو جه بجد 🙃

زين بص لكيان وعوينه كلها هتطلع شراره

كيان بخوف :انا انا انا نسيت اصلي الضهر

(البارت السابع )

الكاتبه شروق مصطفي 🥰

يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حب المجانين" اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات