القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببتها صعيديه الفصل السادس 6 بقلم رفيدة وائل

  رواية احببتها صعيديه بقلم رفيدة وائل


رواية احببتها صعيديه الفصل السادس 6


رفيده: قولتلها اني مراتك

تميم: ايييه انتي غبيه مين قال انك مراتي انتي عارفه سبب جوازنا ايي واني رافضك لي بتبوظيلي حيااتي

رفيده بصدمه: رافضني لي 

تميم: بقا مش عارفه رفضلك لي علشان انتي غبيه وجاهله اي مشفتيش نفسك في المرايه ولبسك ده

رفيده: صح ي واد عمي معاك حق انا منفعكش انا استاهل حد احسن منك انت انسان مريض وصدقني هتندم ع كلامك بس ساعتها الندم مش هينفعك ويارتني كنت اقدر ارفض الجوازه بس انا كمان مجبوره زيك عن اذنك

تميم: رفيده استني رفيده انا مكنش قصدي بس 

عااااا غبيي وشد شعره بعصبيه

داليا: بتتصل عليا لي تاني 

تميم: داليا افهميني انا متجوز غصب عني بسسب وصيه والدي

داليا بسخريه: لا والله وانت نونو بقا علشان يجبروك

تميم: داليا صدقيني انا

داليا: انت اي انت انسان خاين ومتكلمنيش تاني وقفلت السكه

تميم بحزن: انا اسف اسف ي صاحبي بس هرجع حقكك مهما كان

في صباح اليوم التالي

الجد: وه مالها عينك ي بنتي كنتي بتبكي اياك

رفيده: انا خايفه ي جدي مش عاوزه اسيبك

الجد خايفه من اي بس ي بنتي دا تميم زينه الشباب وانا لو مكنتش اعرفه عمري م اسلمك ليه

رفيده باستهزاء: زينه الشباب ااه

تميم: صباح الخير

الجد: صباح النور ي ولدي تعالي

تميم: جدي لو سمحت كنت عاوز اتكلم مع رفيده شوي

الجد بضحك م تصبر دي كلها ساعات وتبقا مرتك

تميم وهو ينظر لها بحزن: لا معلش ي جدي 

الجد: قومي معاه ي بنتي 

رفيده: نعم ي دكتور اي نسيت حاجه امبارح

تميم: رفيده انا اسف انا مش عارف انا قلت كده ازاي انا بس اتعصبت

رفيده: ملوش لزوم الكلام ده انت قولت رايك فيا وخلاص

تميم: لا ي رفيده صدقيني ده مش رائي دا كلام وقت عصبيه بس مش تحاسبيني عليه انا كمان ناوي اقدملك ورقك في مدرسه ثانويه وترجعي تكملي تعليمك اما نسافر

رفيده: ياااه ي دكتور للدرجادي مستعر مني

تميم: بنفي لا محصلش بس صدقيني انا وقت وفاه اهلك حاولت اقنع جدك كتير يسيبك تكملي تعليمك وهو رفض 

وانا عارف انك كان عندك حلم وانا هساعدك توصليله

رفيده: شكرا مش محتاجه مساعدتك

تميم: بتردد طب انتي هتسافري معايا النهارده ولا هتفضلي 

رفيده: هسافر مع رنا عن اذنك 

في المساء 

اعلن الماذون كلمته الشهيره بارك الله لكماوبارك عليكما وجمع بينكما في خير

رفيده بشرود: اسمي اتكتب ع اسمك ي تميم واوعدك مفيش قوه ع الارض هتفصله بس مفيش مانع اعلمك الادب شويه

الجد: خد مرتك ي ولدي واطلع جهز شنطك الحق الطريق قبل الليل 

تميم: حاضر ي جدي 

في الغرفه

تميم: رفيده مش واخده بالك ان الفستان ده ضيق شويه 

رفيده بانكار ضيق ضيق فين 

تميم بضيق : لا ضيق وماسك عليكي ياريت تغيره مينفعش تسافري بيه

رفيده بضحك: وه صدقت نفسك انك جوزي اياك

تميم: امال انا اي 

رفيده: جوزي مؤقتا جواز صوري انا الي هقولك بردوا  بلاش تعيش الدور ي تميم ملكش دعوه بلبسي ولا ب حياتي خليك في نفسك ثم اكملت باستهزاء وفي ست داليا بتاعتك

تميم: بلاش نبره صوتك الي بتتكلمي بيها دي احنا هنعيش مع بعض ع الاقل خلينا اصحاب

رفيده: وانا رافضه صداقتك وشدت الشنطه ونزلت

تميم: عااا ياربي هو انا ناقص 

الجد: ها ي ولدي اتاكد من كل حاجه 

تميم: ايوه ي جدي لازم نتحرك دلوقتي 

الجد: مش هوصيك ي تميم 

شخص: كده هتمشي من غير م تسلمي عليا

رفيده: صرخت وجريت عليه حضنته

تميم بغضب : ي وقعتك الطين ي رفيده

يتبع الفصل التالي: اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية احببتها صعيديه" اضغط على أسم الرواية

reaction:

تعليقات