القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية بنت الصعيد الفصل السادس 6 بقلم هاجر حسين

 رواية بنت الصعيد الفصل السادس 6 بقلم هاجر حسين

رواية بنت الصعيد الفصل السادس 

بنت الصـ♡ـعيد

البارت 6 

داليا- امم وانا بقول برضو دا مش حب 

يونس-اااه مش حب وهنتقم منك دلوقت

داليا- كانت عايزه يوم كتب الكتاب إمضي بقلم رصاص علشان دماغك لو وزتك امسحه

يونس-ههه لا حلوه

داليا- انت هتنتقام مني بجد 

يونس-لا، وخلاص فاضل تكه 

داليا - علي ايه

يونس- حبيبة قلبي اخيرا هتبقي مراتي بجد مش علي الورق بس

داليا- احمم بقولك ايه

يونس- قولي يا قلبي

داليا-نصلي الاول 

يونس- اه نصلي، ماشي نصلي منصليش ليه

غيره هدومهم و اتوضوا وصلوا وقال الدعاء 
يونس- يلا

داليا- انا جعانه

يونس -ناكل منكلش ليه

بدا ياكله وداليا بتاكل برحه

يونس- انا بقول كفايه كدا……وسحب منها الاكل وبيقرب منها 

داليا- طيب ممكن نتكلام شويا

يونس جز علي سنانه- اه نتكلم وماله نتكلم استني كدة……وابتدي يفك قميصة
وخده فى عالمهم الخاص لتصبح داليا زوجته شرعاً وقانونا
•••••••

يونس فتح عيونه وكانت داليا نايمه فى حضنه وحاطه رأسها على صدره وشعرها نازل على وشها 
يونس بصلها وابتسم بحب وشال خصلات شعرها من على وشها وفضل يتأمل ملامحها الجميله داليا فتحت عيونها واتكسفت

يونس- صباحيه مباركه يا عروستي

داليا- الله يبارك فيك

يونس- خراشي علي عيون مراتي

يونس بسها علي راسه وداخل الحمام اخد شاور وخرج

يونس- يلاه ادخلى خدى شاور وانزلى هستناكى تحت

داليا -ماشي
قامت رتبت الدنيا وداخلت اخدات شاور وخرجت يونس لقه اتاخرت طلعله كانت في اوضته الملابس

يونس- اتاخرتي ليه

داليا- خضتني يا يونس

يونس- يا ايه 

داليا- يا يونس

يونس حضانه- اسمي حلو كدا من امتي

داليا- يلا بقا ننزال

يونس- انا بقول بلاش

داليا- خاليك انت وانا هنزال 

يونس مساك اديها- تعارف انا خايف اطلاقك من الفرحه والله

داليا- هههه

يونس- طيب والله بحبك

داليا- امتي وازاي نفسي اعارف

يونس-بحبك من أول مرة شوفتك فيها لما لمحتك حبيتك من اول يوم شفتك فيه في الشارع سحرتيني فضلت افكر فيكي ،كل مره كنت بقرب منك بحس احساس لـ اول مره احسه 

داليا- انت هتخليني احبك كدا

يونس- وانا عايز كدا، اااه صح انتي حبيتي قبل كدا

داليا- اولا الارتبط حرام ثانيه اااه بس كانت صغيره يعني حب مراهقة

يونس- نعم ودا مين ان شاء الله

داليا- اهدا كدا هو ابن خالتي وسافر

يونس- ودلوقت

داليا- لا طبعا، دا كان زمان لما كانت في اعدادي، دلوقت معايا جوزي

يونس- امم ماشي ……قرب منها وهيبوسه الباب خبط
يونس- مين الرخم دا هم نسيو ان انا عريس ولا ايه…مين

-زينب هانم مستنيه حضرتك تحت

يونس- ماشي نزال اهو
داليا ضحكت
يونس- ايدا دا انتي بتضحكي وضحكتك حلوه كمان

داليا- طيب يلا ننزال طيب 

يونس- يلا ………مساك اديها ونزال
والكل كان علي السفره صبحو وباركولهم وقاعده يفطرو 

يونس- ايه يا زينبو هو انا مش عريس

زينب- عريس بس دا نظامك ولا نسيت

يونس- لا منستش، عاجبك يا عمتو 

فاطمه- ههه ربنا يسعدكم يا بني 

اسلام- انا بفاكر اتجواز

يونس- اممم ومين هي

اسلام- مش مهم مين ،المهم اتغير زيك كدا 

يونس- ايه التغيير هو انا لحقت دا انا لسه متجوز امبارح

سهير- من امتي وانت بتتكلام كتير علي الاكل كدا  

يونس- والله انا حر واتكلام زي ما انا عايز

سهير- يونس انا لحد دلوقت متكلامتش معاك علي اللي عاملتو

يونس- امم وعمالت ايه

سهير- انك تروح تجواز واحده فلاحه ومن الصعيد

داليا بدهشة- فلاحة …وماله الصعيد يا طنط

سهير-طنط دا انتي بيئة اوي
داليا سبتهم وطلعت
فاطمه - هو في ايه يا سهير 

زينب- سيبك منها يا فاطمه دي مفيش حاجه هتغيره انا مش عارفه شايفه نفسه علي ايه

سهير- هو ساب كل البنات دي ويتجوز واحدة مش من مستوانا

يونس بغضب- انا لحد دلوقت محترمك لانك امي لكن هتكلامي داليا بطريقه دي تاني هنسها انك امي ………وسابه وطلع

سهير لنفسه-مش انا اللي اسمح لحتة فلاحه تهد كل الي بخطط له من سنين يونس لي يارا
………

يونس- خلاص بقا متزعليش 

داليا- انا عاملت ايه علشان تقولي كدا

يونس- معلش انا اسف

داليا - طيب

يونس- ايه رايك نمشي من هنا 

داليا- هنروح فين

يونس- اي مكان،نقاضيه شهر العسل  

داليا- لا

يونس- ليه

داليا- من غير ليه

يونس- ماشي اللي يريحك 

داليا- انت مش بتقولها ماما ليه

يونس- بقولك ايه ما تسيبك منها وتجيبي بوسه………

داليا - لا ويلا انزال

يونس- لا 

داليا- يونس

يونس- اجهزي وانزالي علشان باباكي جاي

داليا- حاضر………بسها ومشي

••••
ملاك كانت قاعده في الجنينه اسلام جه من ورها

اسلام بصوت عالي- ملااااك

ملاك بخضه- عععععااا، في ايه يا اسلام خضتني

اسلام- وحشتيني

ملاك- نينينينينينى 

اسلام- عسل يا بنت خالي

ملاك- من غير ما تقول

اسلام- كلامت الدكتور

ملاك- عايزه اقعد لوحدي ممكن

اسلام- بكره هنروح

ملاك - امشي يا اسلام

اسلام- علشان خاطري

ملاك- برضو مش هروح 

اسلام- ماليش خاطر عندك

ملاك - خلاص هفاكر

اسلام- حبيبتي والله

ملاك- اسلاام احترم نفسك

يونس جاء عليهم- قاعدين مع بعض يعني

اسلام- عادي

ملاك- عادي ايه

يونس- اما ايه

ملاك- انا كانت بتثبت من شويا

اسلام- بتثبتي ازاي

ملاك - استعبط استعبط ، عمال يقولي كلام حلو مش محترم وجودك يا يونس 

اسلام- اناااا امتي دااا

ملاك- يالههههوي علي البراءة

يونس مساك اسلام من قميصه- دا بجد يا اسلام

اسلام- ااااه

يونس- ااااه يا واطي، ما تعالمني شويا ياعم 

ملاك- ايتا ايتا ،انت مش هتغير علي اختك يا يونس

يونس- لا انا بغير علي مراتي بس 

اسلام-انا كلامت الدكتور وهنروح بكره 

يونس- طيب كويس

ملاك- وانا مش رايحه يا اسلام

اسلام- هتروحي غصب قولتلك

ملاك- علي فكره انت بارد ومعندكشي دم كام مره اقولك متداخلش في حياتي

اسلام - والله يعني بقة كدا……وسابه ومشي 

ملاك- ماتبصش كدا يا يونس ما انت شايف انو بارد ومداخل اوي في حياتي

يونس- اسلام بيحبك

ملاك- انت عارف وبتقولي كمان

يونس- اااه مش هتلقي حد يحبك زيه

ملاك- بس انا مش بحبو …شغلت الكرسي وسابته

بعد شويا عم محمد جاي وقعد معاهم شويا

محمد- خاليا بالك علي داليا يا يونس

يونس- في عيوني والله يا عم

محمد- تسلم عيونك يا بني انا مش هوصيك

يونس- حاضر

محمد- اشوف وشكم بخير

داليا بدموع- طيب خاليك هنا يا بابا مش لازم تمشي

محمد- هجيلك يا بنتي تاني، ويونس هيخليكي تيجي ولا ايه يا يونس

يونس- اكيد هنجيلك ياعمي

محمد- يلا سلام

داليا حضنتها- خاليا بالك علي نفسك يا بابا

محمد- ماشي يا بنتي متقلقيش انتي

زينب وفاطمه نزلين من فوق 
يونس- ايه دا انتو ريحين فين

فاطمه- انا هرجع بيتي وهاخد امي معايا تقعد كام يوم ولا مينفعش

يونس- هو المفروض مينفعش والله لانه هتوحشني اووي

زينب- وانت يا حبيبي خاليا بالك من مراتك

يونس- حاضر

اسلام- ما توصلهم يا يونس انت

زينب- قدامي يلا يا اسلام

اسلام- حاضر

محمد- خاليا بالك من نفسك يا داليا

داليا حضانته وعيطت- حاضر 
خراجه كلهم 

يونس- هتعيطي كتير طيب

داليا- انا عايزه اروح مع بابا

يونس- طيب وانا

داليا- بابا لوحدها في البيت

يونس حضانه- انا حاولت معها انه يبقا هنا مرضيش، خلاص بقا اوعدك هروحله قريب

داليا- ماشي

يونس- فين ملاك

داليا- في اوضتها

يونس- ما تيجي نطلع اوضتنها

•••
عدت ايام يونس حبه بيزيد لـ داليا وهي مبسوطه معاها ملاك عمالت العمليه ومشيت
……
داليا- تلفونك بيران يا يونس

يونس- دا عمر 

داليا- عمر ابن عمي، انت بتكلامه

يونس فاتح- الوو

عمر- ايوه يا يونس 

يونس- في ايه يا عمر

عمر- عمي مات 

يونس بصدمه- ايه
 


يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية بنت الصعيد" اضغط على اسم الرواية 


reaction:

تعليقات