القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية اوقعتني في غرامها الفصل الخامس 5بقلم سلمي هاني

   رواية اوقعتني في غرامها بقلم سلمي هاني 


 رواية اوقعتني في غرامها الفصل الخامس 5


وبيلاقوا حمزه واقف قدام الجامعه ومعاه بوكيه ورد احمر جميل اوي وبيروح ناحيه غرام وبيقولها

حمدلله على سلامتك ياغرام الجامعه نورت

غرام: ربنا يخليكي ليا ياحمزه مش عارفه من غيرك انت وندي كنت هعمل ايه 

ندا: متقوليش كدا ياغرام انا عمري متخلى عنك انتي اكتر من اختي وبيحضنوا بعض يلا هروح اجيب فطار اجبلك معايا

غرام: تسلمي ياحببتي مش عايزه

ندا: اوك خلصي وتعالي ورايا وبتغمزلها وتمشي

حمزه: وحشتيني اووي يارغرام انا مبسوط اوي اني شوفتك النهارده

غرام: ربنا يخليك ليا لولا وقفتك جمبي انت وندا مكنتش هبقا واقفه معاكوا دلوقتي 

وهي بتقوله كدا بيشوفهم ادهم وبيبصلهم بغيظ وف الناحية التانيه 

انجي: تبصلهم بغضب يرفضني انا عشان دي 

منار انسيه يا انجي ده باين عليه بيعشقها مش بس بيحبها ومش شايف بنات غيرها ومتنسيش قالك ايه لما اعترفتيله بحبك

فلاش باك

انجي ازيك يا حمزة

حمزة الحمد لله يا انجي انتي عاملة ايه

انجي تمام 

حمزه: اخبار المذاكره معاكي ايه شدي حيلك عاوزك تجيبي مجموع كويس السنه دي وتذاكري شويه وخفي سهر وخروجات بقا

انجي: هعمل ايه ادينى بسلي نفسي بدل الملل دا

حمزه: انا عامل عليكي يا انجي متنسيش انك صحبتي وزي اختى: ومن حبي اخاف عليكي

انجي: بس انا مش اختك ياحمزه وانت عارف كده

حمزه: انتي مش اكتر من اخت ليا يا انجي وبعدين انتي عارفة حكايتي انا وغرام وهخطبها بعد ما اخلص السنة دي انا ومش هقدر احب غير غرام انا اسف يا انجي

انجي: وربنا يسعدك انت وهي 

بااااااااااك

تفيق انجي من ذكرياتها 

حمزة: مش هيكون لحد غيري يا منار وبكرة تشوفي انا مش هسيب الي اسمها غرام دي تاخده مني

وعند حمزة وغرام

غرام: سلام دلوقتي واشوفك بعد المحاضرة عشان اتأخرت

حمزة: سلام يا حبيبتي واستنيني بعد المحاضرة هوصلك انا 

عند ندا: كل دا يبنتي المحاضره هتروح علينا 

غرام: معلش الوقت خدنا ويدخلوا المحاضره

ادهم: استني عندك انتى وهي انتوا دخلين زريبه مفيش استئذان ممكن اعرف اتاخرتوا ليه 

ندا معلش احنا اسفين 

ادهم: وهو بيبص ناحيه غرام ايه مش هتعتزري زي صاحبتك ولا ايه

غرام: حضرتك المحاضره بتبدأ الساعه عشره ودلوقتي عشره بالظبط 

ادهم: بيشاور لندي وبيقولها ادخلى انتى يا انسه 

غرام: لسه هتدخل بيقولها هو انا قولتلك ادخلى ويبص للبوكيه ال ف ايدها وبيقولها روحي شوفي كنتى فين دا مكان للتعليم مش للسرمحه ولما تتعلمي الادب ابقي احضريلى بعد كدا

غرام: بعصبية حضرتك انا محترمة غصب عنك ومسمحلكش تتكلم معايا بالاسلوب واظن ان انا وانت عارفين انك اخر واحد تتكلم عن الاحترام ولو كان ع الحضور انا ميشرفنيش اني احضر لواحد زيك 

ادهم: انتي واحدة مش محترمة واهلك معرفوش يربوكي اطلعي برا ولو زودتي كلمة تانية اعتبري نفسك شايلة السنة كلها مش المادة بتاعتي بس 

وتبكي غرام وتطلع تجري وتركب تاكسي وتروح تزور ابوها وامها وتقعد ع القبر بتاعهم وتفضل تعيط 

غرام: ليه سبتونى لوحدي كله جي عليا بعد مسبتوني الحياه وحشه اوي من غيركم وحشتونى انا مش عارفه اعيش من غيركم انتوا كنتوا كل حاجه ليا انا بحاول مبينش ضعفي قدام حد مش عايز حد يشفق عليا انا بقيت وحيده ومليش ضهر ولا سند من بعدكم يااااااااارب خدني عندهم علشان ارتاح والنبي وبتفضل تعيط ومتحسش بالوقت وتبص ف تلفونها تلاقي مكالمات كتير من حمزه وندا وبتبص ع الساعه تلاقي الوقت اتاخر جدا وبتروح البيت 

في منزل الزيات جد ادهم

محمد : لسه بدري ياهانم 

ثريا: اووووف هو كل شويه خناقات وقرف انت مبتزهقش

محمد: منا لو متجوزت ست مسؤله مكنتش هتخانق معاها كل شويه

ثريا: بقولك ايه انا مش فايقه للمحاضره بتاعت كل يوم دي انا طالعه انام 

محمد: مفيش فايده فيكي عمرك مهتتغير وانا ال غلطان انى سمعت كلام ابويا واتجوزتك وادي النتيجه ضيعت نفسي وعيالى معايا ويمشي ويسيب البيت

عند ادهم ف الملهي الليلي

ادهم: وهو بيشرب وسكران وجمبه واحده من بنات الليل ماشي ياغرام الكلب انا هندمك بقا عملالى فيها شريفه وانتى مقضيها ورد وحب انا هوريك 

هايدي وهي بتتكلم بميوعه: تعالى معايا وانا هنسيك الدنيا كلها مش غرام بس وبيروح ادهم معاها 

ولسه هيقرب منها بيلاقي



يتبع الفصل التالي: اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: " رواية اوقعتني في غرامها " اضغط على أسم الرواية

reaction:

تعليقات