القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل الرابع 4 بقلم منة عبد العزيز

 رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل الرابع 4 بقلم منة عبد العزيز

رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل الرابع 4 بقلم منة عبد العزيز

رواية تزوجت ابن عمي القاسي. الحلقه الرابعه🖤.. 

                          بقلمي منه عبدالعزيز 

زينه: نعم اي اللي بتقولو ده ياعمي

مصطفي: عادي تيجي تقعد بدل اللي بتعملو في نفسكم والبت بدات تكرها ابوها

زينه: هو ليه ميعدلش من نفسه بدل انا والبت كرهنا العيشه دي 

إبراهيم: متحترمي نفسك 

زينه: انا محترمه. عمي انا بنتي مش هتبعد عن حض"ني وهتفضل معايا ده بدل متقولو اعدل من نفسك وبطل اللي بتعملو في مراتك وبنتك ولو مبطلش كده هطلق منه انا زهقت وانتو جاين تقعدو تكلمو عليا ومبهدلها في نفسي لا انا ابنكم اللي عمل فيا كده كل يوم بيضر"بني ولما بيجي يخد حقوقو بيخدها بق"رف بيمو"تني ليه عمري مشوفت حد بيعمل كده ف مراته انتي يامرات عمي عمي بيضر"بك لا لاني دي مش تربيته بس انتو جيته في ده ومعرفتوش تربه

زينه لقت قلم نزل علي وشها

إبراهيم بشخت: اخرسي اي ق"لة الا"دب اللي انتي فيها دي انتي اللي محتاجه تربيها وانا اللي هوريكي

زينه: بجد انا عمري ماحد مد ايده عليا بابا عمره معملها من ساعت متزفتك واتجوز وانا متبهدلها من اول يوم اتجوزت وانت تعبني يااخي طلقني

إبراهيم: هطلقك بس مش دلوقتي

مصطفى: بس ياابراهيم اسكت وانتي يازينه مينفعش تقولي كده ؏ جوزك 

زينه: جوزي اه المفروض جوزي يعيشني ملكه مش مبهدلني كده ومطلع ميتين اهلي ومرمت بكرامتي الارض

إبراهيم مسك زينه مش شعرها: انتي شكلك عايزه تضر"بي وانا هوريكي

مصطفي: طب سيبها ياابراهيم 

ابراهيم: مش هسيبها وسع كده ياابويا

مصطفي: البت هتم"وت منك وبص بنتك عامله ازاي اهدا مينفعش البت تشوفكم كده

إبراهيم زق زينه فا اتخبطت 

زينه: ربنا يسامحك ؏ اللي عملو فيا يارب يخدني ويريحني منكم كلكم

 دخلت اوضيتها وقفلت الباب

حلا بدموع: انت ليه بتعمل كده في ماما كل شويه تضر"بها 

باسم: هو مش بيضر"بها هما بيهزرو

أم باسم: ايوه بيلعبه وكده عادي

حلا: انا مش صغيره بابا كل يوم بيض"رب ماما وبتقعد تعيط ده حتي لما بحض"نها بتقعد تقولي جس"مي وج.عني اكيد بقي من اللي هو بيعملو

إبراهيم: اسكت انتي كمان عشان مقومش احط غلي كل فيكي

حلا: عادي انا خت ؏ الضر.ب انت اصلا وحش وانا مش بحبك بكر"هك

إبراهيم قام ضرب حلا وكلهم خشوها منه زينه فتحت الباب وخدت حلا ودخلت تاني الاوضه

ام باسم: طب البت الصغيره مالها 

إبراهيم: بتقول لابوها بكر"هك

مصطفي: من اللي بتشوفو منك يااخي البت الصغيره ذنبها اي 

باسم في نفسه: والكبيره يعني ذنبها اي من اللي بتعملو فيها

إبراهيم: هي عايزه تطلق

مصطفي: والشركه والفلوس اصبر شويه

إبراهيم: قالتلي هكتبهم باسمك ومش هخد منك ولا جنيه وهمشي انا وبنتي ومش هتشوف وشنا

ام باسم: البت لا هتتمرمط 

مصطفي: هتقعدي تربيها انتي 

أم باسم: انا مالي انا كبرت مش حمل عيال اربي

مصطفي: طيب استنا لما تكتب كل حاجه وطلقه بس كده والشركه تبقي بتعتنا 

باسم: ومش فارق معاكم بنات تتمرمط كده في الجيل الز"فت اللي احنا في ودول بنات

إبراهيم: لا زينه مش بنت يعني ممكن تروح الماكن تسهر وتروح اي شقه مع واحد وهتلم كتير دلوقتي كل النااس بتعمل كده بعد مبتطلق

باسم اضايق مش اللي قالو 

مصطفي: ملناش دعوه هتعمل اي المهم لما نمشي بكره خليها تكتبلك الشركه دي معرفش عمك مش عامل شركات ليه 

إبراهيم: عمال واحده وبتكسب

ام باسم: طيب بس خلاص بكره ابقي اعمل كل حاجه وبعدها هات الماذون وطلقها وتلم هدومه هيا والبت وتمشي بس كده 

باسم: تصبحو ؏ خير انا طالع انام

ام باسم: خليك 

باسم: لا تعبان عن اذنكم

باسم طلع شقته وهو متعصب ومضايق : ليه تعملو في البت كده وحلا هتتبهدل الله يسامحكم من اللي بتعملو فيها 

إبراهيم: افتحي عايز انام

زينه فتحت الباب و خدت حلا في حضنه

زينه: تعالي حلا ننام بره

إبراهيم: هتنامي فين ابويا وامي نايمين في الاوضه التانيه

زينه: هنام في الصاله

إبراهيم: غوري 

زينه طلعت نامت في الصاله هي وحلا

حلا: ماما هو ليه بابا بيعمل معانا كده انا كنت عايزه اروح مع تيته بس مش عايزه اسيبك تعالي نروح مع تيته

زينه: حلا اسكتي نامي يلا

حلا: ياماما تعالي نروح فا بابا مش هيضر"بك هناك هنكون بعيد 

زينه: مش هينفع انا اروح هناك انتي عايزه تروحي

حلا: لا نروح انا وانتي مش هسيبك بابا هيضر"بك كتير 

زينه: عادي انا بس مش عايزها يضر"بك انتي تروحي مع تيته

حلا حضنت زينه: لا مش هسيبك تيجي معايا 

زينه: خلاص خليكي معايا 

حلا: ماشي 

زينه: نامي هنا وتغطي

حلا: تصبحي على خير 

زينه: وانتي من اهله   

زينه: يارب يابنتي حظك يطلع احسن من امك ومتتعبيش زيي

زينه قامت لمت هدومها في شطنه وهدوم حلا وخدت شويه فلوس وكانت كاتبه الشركه بتاعت بباها لابراهيم وخدت حلا ونزلت براحه 

حد حط ايده علي كتفها

.: رايحه فين

زينه: هااا 😨



يتبع الفصل التالي اضغط هنا 


الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية "رواية تزوجت ابن عمي القاسي " اضغط علي اسم الرواية




reaction:

تعليقات