القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حب مجهول المصدر الفصل الرابع ( الجزء الثاني ) 4بقلم سارة احمد

 رواية حب مجهول المصدر بقلم سارة احمد


 رواية حب مجهول المصدر الفصل الرابع ( الجزء الثاني ) 4


عندما فتحت نادين باب المكتب اتفجئت بي بركان جالس علي كرسي... تجمدت مكانها و اصفره وجهها وبدأ العرق يظهر عليها والتوتر والارتباك اصبح سيد الموقف......
لكن الغريب ان بركان لم يحرك ساكن او حتي يصدر اي صوت....
تعجبت نادين .... وقررت الاقتراب لكن في حذر وبدأت نادين في التقدم خطوه .... خطوه لكنها خطوات حاذره بطيئه.... وبعد ثواني اصبحت نادين امام بركان مباشرا في تلك اللحظه دقات قبلها كانت عاليه متسارعه تكاد ان تشق صدرها.... من الخوف والرعب تنفست نادين بعمق وبكل هدوء مدت يدها.... حتي تلمسه وفجأه....
أضاء نور المكتب وعندما رأت نادين ان ذاك تمثال لي بركان... وليس هو فعلا انهارت علي الارض جالسه وهي تضحك بهستريه .... علي ما اصابها من رعب....😂😂
نادين:بقي انا كان هيجيني سكته قلبيه وقولت اني روحت في ابو بلاش... وكل ده علي الفاضي اه يا قلبي.... ونظرت لي التمثال... وهي غاض'به وض'يقت عينها  متساء'ه منه... ثما نهضت واقتربت منه...
نادين:الله ين'تقم منك هو انت موقع قلبي من الخوف حتي وانت تمثال صبرك اما طلعته علي عليك سوا'د وربيتك من الاول وعلمتك معني انك تكون انسان... 
المهم انا دلوقتي لازم ازع اجهزت تصنت عشان اعرف هو بيخطط لي ايه بضبط.... وكمان ادور علي الخريطه الا سرقها مني...وبدأت تفكر هي ممكن تزرع اجهزت التصنت دي فين....؟
وبعد ما عيونها فحصت كل ركن في المكتب وجدت اني افضل مكان هو في التمثال الذي يقف بجانب كرسي مكتبه وهو تمثال لي شطل ابلي'س  فوضعت كاميره حديثه جيدا تقريبا لم يراها احد من قبل وضعتها في قرو'ن التمثال...
نادين:بكده ممكن اشوف واسمع كل الا بيحصل هنا في اي ركن عشان القرو'ن دي اراتفعها وزوياها مطله علي كل المكتب....
كده تمام وهحط كمان كاميرا عند الكتاب الا ميرنا قالت انه مش بيلمسه لا هو ولا اي حد عشان ده كتاب يخص امه.....
وفعلا وضعت فيه الكاميرا....
كده تمام اما بقي ادور علي الخريطه..... ولكنها قبل ان تتحرك من مكانها تسمع صوت قادم من اتجاه اليمين من عند مرايا بعرض الحائط...
نادين:يانهار اسود ده شكله باب سري ايه الهم ده انا لازم استخبي وفضلت تدور في المكتب لحد ما وجدت صندوق اسود ضخم يكفي لي اكثر من انسان فدخلت فيه...
نادين:يا نهار ده  ريحته قبر بس مفيش مفر لازم ادخل وعندما دخلت في الصندوق انشقت المرايا
لي نصفين وخرج منها بركان وهو متن'رفز وغاض'ب علي اشده
ومعه ..... مساعدته نارين......
بركان بغض'ب: يعني يا هانم كارت المرور يختفي فجأه كده وانتي عارفه انه كود المرور لي كل مكان خاص وسري بيه ده انتي نهارك اسود ومش فايت ....
نارين: بس حضرتك دي اول مره ده يحصل وانت عمر حضرتك ما عطيتني الكارت ده علي طول حضرتك محتفظ بيه وانا ذنبي ايه انك.....
وقبل ان تنطقها... تجد وح'ش كاسر واقف امامها ينظر اليها بش'ر كبير نظره جعلت نارين تتجمد من الخوف وترتعش من التوتر وتراجعت لي الخلف.... الي ان وقعت علي الكرسي.. فحاصرها بركان بغض'ب ناري وعيون تطل بسهام الش'ر يقترب منها ويهمس لها بفحيح الافاع'ي
بركان: انتي عارفه قواعدي  وقانوني وانتي خلفتيه اتحملي ......
ركعت نارين واكفت علي قدمه وبكت بحرقه وتوسل
نارين:ارجوك انا مليش ذنب ومش هعمل كده تاني انا مخلصه لي حضرتك ارجوك....
كل هذا تسمعه نادين داخل الصندوق الا هتموت من الريحه القذر'ه... تضع يدها علي انفها...
نادين بهمس: يا لاهواااي ده هينفخها اومال لو شافني هيعمل فيه ايه.... انا هلقيها منه ولا من الريحيه الزفت دي.... استر يارب اه لو اعرف انت فين يا بكر معاك كنت في امان.....
فينك وبكت بقهر.....
♡♡♡♡♤♤♤♤♤♤♤♧♧♧
بكر: ياه ده انا كنت هموت من الجوع تسلمي علي الاكل الطعم ده...
ميرنا بحب: بلهنا يا حبي بكر انا من يوم ما شوفتك قلبي ده فاكر ازاي....
يبتسم بكر ابتسامه جانبيه ساخره:هو ده يوم يتنسي يومها كنت مع نادين عند الدكتور بنكشف وبعدها قالتي انها حامل.... كانت احلي لحظه في حياتي فقررنا نحتفل وفعلا روحنا لي بيتنا واول ما فتحنا الباب انطلق غازات غريبه ومحدتش بنفسي الا وانا في مكان يشبه القبر.... ومربوط بسلاسل من فولاذي وجسمي كله متكسر من الضر'ب الا انضربته..... بس انتي ظهرتي وانقذتني....
ميرنا:ايواه يا حبي عشان كنت بحلم بيك واول ما سمعت خالي بيخطط لي خطفك وقتلك وهو ماسك صورتك اتجنن اول ما لمحتك عارفه ليه.....
بكر:ليه.....
ميرنا: عشان كنت برسمك وبحلمك بيك انت فارس احلامي..... الا كان نفسي اعيش معاه اجمل قصه حب بس خالي من وانا صغيره حبسني وعمري ما شوفت النور بس علي طول بهرب وبعمل كل الا انا عوزها...
يشرد بكر في نادين.... يا تري انت فين يا قلبي.... وحشتيني بحبك...
ميرنا:بكر انت روحت فين؟
بكر بمك'ر:انا عوز منك طلب 
ميرنا:امرك يا حبي..  
بكر:عوزك تراقبي بركان وتبلغيني بكل خطوه ممكن...تقترب منه وتحضنه.... اكيد يا حبي وكانت لسه هتخطف منه قبله....
يتهرب منها بكر :ياه ده انتي كده اتأخرتي يلا ارجعي قبل ما حد يحس بيكي....
ميرنا:سلام يا حبي....
وخرجت وصعدت علي ظهر حصانها وانطلقت..... في طريقها لي القصر....
بركان:نارين انتي كده نهيتك الدقيقه دي.....
ويبتسم بمك'ر....  ويخرج الكرباج من الصندوق التي تختبئ فيه نادين.....
ترتعب نادين في جلدها اول ما ينفتح الصندوق ويمد بكر ايده عشان يأخذ الكرباج..... تكتم نادين انفاسها وتختبئ وري شئ ضخم مغلف بحرير الاسود لكنه رائحته قذره..... نادين كانت هتتخنق....
لكن لا مفر.... واخذ الكرباج.....
وبنظرات ش'ر يرمق نارين وجلد'ها بقسوه وصوت صريخها ينزع القلوب..... نادين ترتجف وتبكي..... في صمت....
وبعد ما انتهي من جلدها اتي بزجاجه من الخمور وارتشف منها قليل وهو يضحك بخب'ث ثما سكبها علي جسد نارين المجروح فصرخت من الا'لم....
وبعدها فقدت الوعي....
يخرج بركان من مكتبه وينده علي الخدم بحملها من المكتب..... وبعد ما هدأت الاجواء واصبحت امنه
تخرج نادين من الصندوق وهي تريد ان تاتي بكل ما في بطنها.....
وفعلا جريت علي الحمام وتقيأت من هول ما سمعت ورأت....
تنظر نادين في المرايا وهي تغسل وجهها  وتحدث نفسها بزهول نادين:مستحيل يكون في انسان كده ده وح'ش وكمان محتفظ بي مومياء في الصندوق ده مريض...
انا لازم اكون حذره في التعامل معاه..... استر يارب
تمر الليله الطويله الصعبه الاحداث
في الصباح
تفتح نادين عيونها بنعاس وارهاق... ياه ده انا هموت من التعب كانت ليله سوده خصوص الزفت الا اسمه بركان لسه هصتبح بوشه يابي...
ولكنها تتفاجئ بي بركان نايم جنبها علي السرير وبينظر اليها ومبتسم.. ترتعب نادين اول ما تشوفه وتتقوم من علي السرير وتقف بجانبه
وهي بتقوله ايه الا بتعمله هنا انت انت.....
لكن بركان يشدها من ايدها ويحطها علي السرير وو

يتبع الفصل التالي: اضغط هنا  
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: " رواية حب مجهول المصدر" اضغط على أسم الرواية

reaction:

تعليقات