القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حب المجانين الفصل الثالث 3 بقلم شروق مصطفى

 رواية حب المجانين الفصل الثالث 3 بقلم شروق مصطفى 

رواية حب المجانين الفصل الثالث 3 بقلم شروق مصطفى 

(حب المجانين البارت التالت 🥰)

زين :هما هيفضلوا كده بلبسهم ده قصدنا 

كيان: مش فاهمه ماله اللبس 

زين :نعم ياختي 

الجد : اطلعوا البسوا حاجه طويله وانزلوا تاني 

البنات طلعت

والشباب بصوا لبعض وعملوا إجتماع

زين:بقي دول نفس البنات الي احنا هنتجوزهم 

يزن :لو بس مكنش الموضوع يخص الورث مستحيل كنت اوافق 

مالك:جدك حطنا تحت الامر الواقع 

محمد:انا موافق لأننا هنقضيها تسيله وضحك وهو بيلعب بالاسبينر 

يااااه طلعت سرداب من تحت تبن يا محمد 

زين ويزن ومالك ومحمد :مقالب 

البنات فوق :مقالب 

احمد:انا مش موافق 

محمد:بس يا احمد ده القرار الصح علشان كل واحد منهم هيربي شريكه 

الجد :وفي نفس الوقت العيله مش هتفترق 

خلود: احنا هنخليهم يحبوا بعض يعني هيحبوا بعض 

سهي :ويانا يا مريم 

مني :يانا يا زينه بنتي 

ملاك : يانا يا اسيا 

الامهات :يحنا يا هما ولاد الجزمه دول 

احمد ومحمد ورزق ابو زينه ونور ابو اسيا قالوا في صوت واحد :ياساتر يارب 😑

كيان نزلت هي والبنات وقعدوا مع الشباب الاقعده ب اختصار عباره عن بصات قرف 

الجد :كيان انتي وزين هتتجوزوا بعض

مريم انتي ويزن 

زينه انتي ومالك

اسيا انتي ومحمد 

الجد :انا هخرج واسيبكم يا عرسان مع بعض 

وخرج وسابهم وده كان اسؤ قرار يعمله 

🙃🙃🙃

كيان:بقي انا اتجوز مغرور متكبر متعجرف ومتطفل وضيف عليهم غبي 

زين :مش متخيل اني هسيب ملكات الجمال دول كلهم وهتجوز جعفر 

ديه كده خناقه 

يزن :بقي انتي مريم

مريم :مالك ياعنيا مش عجباك ست مريم 

يزن :ست انتي فعلا ست بالجلبيه ديه احنا مش عايشين في  

جلباب ابي هنا 

ديه كده خناقه 

زينه :مالك ياض بتبص كده ليه

مالك:ملكش دعوه بيه لو سمحتي يا اخت 

زينه :لاء يا خويا انا مش اوخت انا اوخهه هيهيهيهي💃💃

مالك: انتي مش محترمه 

خناقه جديده 🙃...

محمد:ايه رأيك في الصوره 

اسيا:صوره ايه 

محمد :افتحي ماسنچر عندك 

أسيا فتحت ولقيت الصوره بتاعت راسها علي ج*سم بقره

أسيا :يبن ال انت الهكر 

محمد بصلها بخبث وضحك 

اسيا اتعصبت عليه وحدفته بالميا في وشه 

. وهنا بدأت خناقه عنيفه بين الصابونه والليفه 😁😁

وبعد مرور ٢دقيه دخلوا الابهات والامهات والجد وانصدموا 🙃🙃🙃🙃🙃

كيان وزين كل واحد طالع يتعوير"ه علي الاقل خمس غر"ز 

ويزن ومريم دول بقي دخلوا لقواهم اطفال مريم ماسكه شعر يزن وهو ماسك شعرها وسيب وانا اسيب 😒

مالك وزينه :زعيق بس 

اسيا ومحمد مكنوش عارفين يسلكوهم من بعض. 

بعد مرور ربع ساعه في المستشفي

محمد:اهههه هتجوز حرمه صعر*انه 🙃

مالك: انا كنت تقريباً بتخانق مع ملاك وسرح 

يزن :ربنا علي الظالم والقادر قطعتلي نص شعري في اديها المفتريه 

زين وكيان:اعااااااااا لاااااء حقنه لاااااااء ومسكوا في بعض 😂،

الدكتور والممرضه بصوا لبعض وضحكوا 

كيان:انا مش هاخد حقنه انا بخاف 

زين :هاتولي امي 

كيان: الحقني يازين

زين :الحقيني انتي 😅🥺🥺

بعد مرور ساعتين بيقنعوا فيهم وافقوا الحمدلله 😂

في البيت 

الجد :انتوا مش اطفال انتوا كبار اهو الشهرين هيخلصوا وهتتدخلوا جامعه ايه شغل العيال ده 

وانتوا يارجاله مش عيب تمدوا ايدكوا علي حريم 

. مالك:بره عني انا زعقت 

الجد :يافرحه امك بيك عقاب ليكوا الفرح مش بعد الامتحانات الفرح بعد بكره يوم الخميس اجهزوا 

و..... 

الكاتبه🥰
شروق مصطفي 🥰


يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حب المجانين" اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات