القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حب المجانين الفصل الثاني 2 بقلم شروق مصطفى

 رواية حب المجانين الفصل الثاني 2 بقلم شروق مصطفى 

رواية حب المجانين الفصل الثاني 2 بقلم شروق مصطفى 

(حب المجانين البارت التاني )

دخلوا التلات بنات الغرفه ووقفوا جنب كيان قصادهم 

المدير :كيان انتي امبارح غلطتي في زين الجارحي 

كيان:انا قولتله الحقيقة بس

زين بغضب :يابنت ال 

كيان:ايه هتقول ايه مهو انت انسان مغرور ومتكبر ومتعجرف وغبي وزيد كمان متطفل كمان متطفل كمان متطفل

مريم :اهدي انتي علقتي ولا ايه 

زين بعصبيه : وانتي بنت مسهوكه ورخمه وبارده ومنخيرك في السما محتاجه قصها وووووو 

يزن حط ايده علي بق زين علشان ده لما بيتعصب مبيفصلش 

ونفس الحوار مريم 

زينه :ممكن افهم احنا ليه احنا الاربعه هنا وبصت لحد من الشباب الاربعه وافتكرت 

مالك :ايه افتكرتينا 

زينه :ياريت م افتكرت 

صفاء والمدير بصوت عالي :بس اخرصوا عايزين نفهم الموضوع 

الاخ الرابع وهو محمد 

محمد :انا هفهمكوا الموضوع لان حصل سؤ فهم بينهم وانا من امبارح مش عارف افهم ده ولا ده ولاده وشاور علي اخواته التلاته وكمل وقال 

امبارح كنا في كاڤيتيريا الجامعه والانسه كيان والانسه زينه كانوا بيشتروا الاكل والكابتشينوا وزين زمالك ويزن كانوا واقفين جنبهم وخبطوا في بعض من الزحمه وانا كنت متابع الحوار من الاول الانسه كيان افتكرت زين بيتحر"كش بيها علشان تفكير عق"يم 

والانسه زينه خبطت في مالك وقعت عليه الاكل من غير قصد

وانا كنت شايف

والانسه مريم شافت يزن بيتكلم زينه ركبها مليون عفريت 

وراحه متخانقه معاه 

وكلهم دابوا في بعض خناقه طويله عريضه وقصف جبهات من الانسه كيان لسانها صراحه عايز قطعه

كيان بصتله بغضب 

محمد :بقول الصراحه

المدير:طيب اتفضلوا اعتذروا من بعض يله وبعدين لو شوفتوا بعض تاني بالصدفة متكلموش بعض مش عايز وجع دماغ وخصوصاً انتي ياكيان تخرجي متخططتيش وتدبري وتنتقمي ها سمعتي وربنا هفصلك شهرين

كيام بصت بخباثه واعتذرت هي والبنات والشباب كذالك 

(نصايب 🙂)

مريم :كيان زينه اسيا عايزه اقولكم حاجه مهمه 

كيان: فيه ايه 

مريم:جدك عايز يجوزنا 

زينه واسيا : جواز

كيان:ج جوااز مين مين بس معلش 

مريم:احنا الاربعه وسمعت الكلام ده الصبح من جدك 🙂🙂

زينه :استنوا كده يمكن مقعش طخ........ وقعت أغمي عليهااا 

في المساء

كيان:اوعي يابت سيبي الريموت 

مريم بغضب :لاء انا الي مسكاه قبلك 

كيان مسكت مريم وراسها وعضت مريم من دماغها

شرسه ،😂😂

مريم: اعااااااا يبنت العضضين 

خلود مامه كيان:يخربيت امك البت يلهوي الحق يامحمد بنتك 

محمد دخل :يابنتي ابوس دراعك البت بقت غبيه بسببك 

كيان اخدت الرموت منها وقعدت ربعت رجليها وبصتلها بترف عنيها ومريم مسكت طبق الفشار وكملت اكل عادي 

كيان كانت لبست هود شوت وفنله كات لونهم روز 
ومريم برضوا بس لونه احمر 

هما بشرتهم بيضاء زاي بعض ونفس الوزن حتي الجسم صغير 🥰 لون عيون كيان عسلي و مريم علسي برضوا

احمد:مريم 

محمد :كيان 

كيان ومريم:مش مطمنين 

خلود وام مريم سهي : الموضوع بسيط بس 

وهنا دخل عليهم الجد ومعاه احفاده الاربعه وهنا نزلت زينه واسيا 

توضيح بس كيان ومريم واسيا وزينه بيلبسوا نفس اللبس بس الوان مختلفه كانت زينه لبسه هي واسيا زي كيان ومريم. بس لون لبس زينه ازرق واسيا ابيض وهما كمان بشرتهم بيضاء وعيونهم عسلي 

الجد : كيان مريم زينه اسيا اعرفكم زين يزن مالك محمد اجوازتكم المستقبليه 

كيان بصدمه هي ومريم وزينه واسيا : جواز هما اه عارفين بس متوقعوش أن الشاب تكون نفسها 

زين ويزن ومالك ومحمد كانوا مصدومين من جمال البنات الاربعه 

و....... 

الكاتبه شروق مصطفي ❤️❤️

يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حب المجانين" اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات