القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ما في قلبي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم يارا عبد السلام

 رواية ما في قلبي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم يارا عبد السلام 

رواية ما في قلبي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم يارا عبد السلام 

فجاه سحر مقدرتش تستحمل وهوب وقعت على الأرض ...
حد من بتوع الاسعاف جه وحاول يفوقها وهى لسه مغمى عليها اخدوها علي المستشفى
فارس اتصل باحمد يحصلها على المستشفى وهوا واقف مذهول من اللي بيحصل مش عارف يعمل اي هى اه اذتهم بس عقابها كان شديد اوووي فيها اي لو كانت دخلت المصحه واتعالجت عالاقل كانت ممكن تكمل حياتها وتستمر فيها 
*لي يا سهى عملتى كدا في نفسك عجبك اللي حصل فيكي دا كان كل حاجه مترتبه انا جيت هنا امبارح بس ملاقتكيش
يلا ربنا يغفرلك ويكون اللي حصلك دا سبب ان ربنا يخفف عقابه ليكي 

سهى خدوها عالمستشفي علشان الطب الشرعي
وفارس روح البيت والكل كان مصدوم وأمه كانت بتعيط ونور كان قلبها واجعها وبتعيط
فارس اول لما دخل نور جريت عليه وحضنته وهى بتعيط 
نور بدموع:هوا حقيقي اللي حصل دا هى اه كانت عوزا تاذيني بس انا عمري مكنت اتمنى أن دا يحصلها عذابها كان وحش في الدنيا اوووي
فارس وهوا بيطبطب عليها
فارس:يمكن اللي حصلها دا يخفف عنها عذاب ربنا انا عارف أنه صعب بس هي جازفت بحياتها وحطت نفسها في وضع مش مريح
نور بانهيار:بس مش كدا يا فارس انا مكنتش اتخيل أن كل دا يحصل انا كنت بحسبها بتحبك وغيرانه مني بس علشان كدا مكنتش بحبها لكن متمنتلهاش الاذيه 
فارس:انا عارف كل دا بس خلاص هي راحت قبل متصلح اي حاجه ربنا حب انها تكون عنده 
نور:ونعم بالله
مديحه:يا كبدي يا بنتي ازاي حصل فيها كدا
الجد:نصيبها وكمان دا كان دلع من امها وقلة تربيه
مديحه:صح عندك حق اختى معرفتش تربي كانت طول عمرها باصه لنفسها بس
محمد:يلا ربنا يسامحها راحت عن الاحسن مني ومنك
مديحه:انا عوزا اروح لسحر اكون معاها اللي حصل مش قليل
فارس:استنى يا امى هغير وهاجى معاكي
نور:وانا كمان عوزا اجى معاكو
فارس:لا طبعا تيجي فين أنا هاخد بالى منك ولا من اللي حواليا
نور:لي هوا انا طفله 
فارس:لا بس هكون خايف عليكي وباصص عليكي طول الوقت لأن المستشفى حكومي وكمان الدنيا بايظه هناك 
نور يتذمر:هوا انت كل حاجه بتعقدها انا هاجى معاكو وهكون مع ماما مديحه
فارس:طيب اي رايك تفضلي هنا وتخليكي مع اسراء
نور:لا
فارس:نور اعقلي وبلاش جنان
نور:يعني انا مجنونه
فارس:اه
نور:تمام
وخدت بعضها وطلعت فوق وفارس طلع وراها
مديحه:فارس صالحها وفهمها براحه مش كدا عرفها انك غيران عليها
فارس: حاضر
طلع ودخل الأوضه
لقاها بتلف في الاوضه وبتكلم نفسها
نور:بقى انا مجنونه انا مجنونه ماشي يا فارس انا بقى هوريك مين اللي مجنونه
فارس:هتعملى اي يعني
نور :لو سمحت متتكلمش معايا وطلقني يلا يلا
فارس:اطلقك دا اللى هوا ازاي دا مش لما اتجوزك الاول
نور:امال مين المأذون اللي كتب كتابنا دا
فارس قرب منها:لا يا حبيبي انا ناوي اتجوزك من اول وجديد ويكون جواز حقيقي مش قدام الناس بس
نور:مش فاهمه يعني انت هتعمل فرح تاني
فارس:اه بس هيكون فيه انا وانتى وبس اي رايك
نور:ومين قالك انى موافقه اتجوزك تاني
فارس قرب اكتر:من عينيكي يا روحي
نور باحمرار وتوتر:عنيا فين دي
فارس خدها من ايديها ووقفها قدام المرايا وهوا وراها
_اهو مش شايفه اللمعه اللي في عنيكي دي لما بتكلم معاكى دا اكبر دليل أن قلبك بقى ملكي خلاص 
نور بتوتر:لا مفيش الكلام دا
فارس:طيب وخدودك اللي بتحمر دي
نور:لا دا عادي هم طبيعي
فارس:طيب انا عاوز اقولك انك ملكى مهما عملتى مش ملك حد تاني واللي هيبصلك بصه بعينه هخليه ميشوفش بيها تاني مفهوم 
نور بخوف:هوا انت لتتحول ولا اي ابعد عنى كدا وانت شبه الرجل الاخضر
فارس:بس بحبك ومسيرك هتقوليها يا نور وساعتها مش هرحمك زي مانتى ذلاني كدا
نور وهي بتزقه: براحتشي
فارس:اه مهو من حق. الكبير يتدلع تتدلعي ياختي
نور بصتله بدموع:سهى صعبانه عليا اووي ياريتك كنت اتجوزتها وكنش كل دا حصل
فارس:نور انتى هبله يا حبيبتي ولا سهى ولا عشره زيها كانو يملو عيني غيرك هي اللي عملت في نفسها كدا احنا محدش فينا ليه ذنب
نور:بس برضو
فارس:برضو اي نور شيلي الأفكار الوهميه دي من دماغك معنى كدا أن اي واحده تيجي تعيطلك تقولك انا عوزا جوزك هتديهولها
نور بشر:لا طبعا انت بتقول اي
فارس:اي دا انتى طلعتي بتغيري عليا اهو 
نور :رخم
وخرجت من الأوضه وهي مبتسمه وكأنها نسيت كل حاجه هى اصلا بتنسي اسمها بنظره من عينيه

فارس لبس ونزل وراحو كلهم المستشفى ماعدا الجد ونور   
وصلو المستشفي وكانت مقلوبه راسا على عقب وأحمد قابلهم وهوا متوتر من اللي بيحصل حواليه
فارس:في اي يا احمد
احمد:الحق يا فارس عربيه الاسعاف اللي كانت جايبه خالتى انقلبت على الطريق وهى حالتها صعبه ودلوقتي في العمليات 
فارس:اي



يتبع الفصل التالي اضغط هنا 

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية ما في قلبي" اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات