القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عمياء قلبي الفصل الثاني و العشرون 22 بقلم ميرا أبو الخير

   رواية عمياء قلبي بقلم ميرا أبو الخير 


 رواية عمياء قلبي الفصل الثاني و العشرون 22


سوزي بجنان وشر: مووووو"تيي زي ما هو هيمو'ت. 
سيلا مصدومه وسوزي حاطه المخدة وبتخـ.ـنقها. 
عند قصي  قصي سمع صوت حاجه بيبص لاقي قنـ. ـبلة في الدوسه علي اخر دقيقه بووووووووم. 
افجـ. ـرت العربيه انفجا*ر هايل الكل يلي كان سايق عربيته اتخض. 
عند سيلا. 
سوزي بتخـ. ـنقها: يلاااا غوووري بقااااااا. 
سيلا خلاص نفسها بيروح ايد قوية شدت سوزي وزقتها علي الارض. 
شال سيلا وخرج بيها بسرعه كان نفسها بيروح. 
جمال بصدمه من يلي شافوا:  انت بتعمل ايه. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
عند نهال. 
الشخص بخبث: ههههه ماشي. 
نهال بتحاول تضربه وهو شدها ع الاوضه ورمها ع السرير ولسه هيقرب منها ضر"بته تحت الحزم وقامت جري هو قعد ع الارض يتالم خرجت من الاوضة لقت يلي بتشدها من شعرها: رايحه فين لسه بدري. 
نهال لحماتها عضت ايديها وخرجت بسرعه البرق. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
ام حازم بغل:  قوم هاتها قبل م توصل له قووووم. 
بيقوم الشخص وبيجري ورا نهال ونهال نازلة جري من علي السلم بتتكعبل ووو.. اااااااه. 
بتفتح عينها بتلاقي نفسها في حضنه بتحس بالامان. 
حازم وعيونه كلها شرارة سندها وقامت وكان وراها الناس بص علي الراجل كان وقف بخوف ولسه هيجري في ثواني كان بوكس وقعه من علي السلم. 
نهال كانت بتترعش رهف خدتها في حضنها. 
حازم بص علي امه من فوق كانت بتنزل بدموع تمثيل:  شوفت مراتك كانت هتعمل ايه عايزة تقـ. ـتلني يا بني لولا ابن الحلال دا لاحقني وجري وراها. 
حازم بتصفيق:  واو برفو يا امي المصون ولا اقول مرات ابويا اصل مفيش ام تعمل كده في ابنها. 
جنه من وراه:  معاك حق. 
ام حازم بتوتر وغضب من جنه:  هو في ايه هنا. 
حازم بغضب:  هي دي يا حضرة الظابط. 
ام حمزة بصدمه:  هتحبس امك. 
حازم شد نهال لحضنه:  للاسف يلي زيك مش ام. 
الظابط: هاتوها. 
راحوا عشان يمسكوها قالت بتوعد وغضب:  مو"تك علي ايدي يا نهال خاليكي فاكرة كلكم هتند"موا. 
قبضوا عليها و علي الشخص يلي كان معها. 
رهف بضحك:  مش يلا بقا عشان فرحي يا جودعان. 
مصطفي بغمز:  يالا. 
ابتسم وباس راسها. 
فلاااااش باااااااك. 
احد الفتيات:  اومال مين هيحضر الفرح دي فضـ. ـيحه. 
:  انا يلي هتجوز رهف. 
بصوا لناحيه الصوت بصدمه: مصطفى. 
مصطفى كان جاه و نازل من السقف علي نظام مفاجأة. 
بقلم ميرا ابوالخير 
رهف بصدمه:  ا ازاي. 
مصطفي غمز لحازم ضحكوا عليها:  مقلب هههه يالهووي في واحدة جوزها هيسبها يوم فرحها ماهو كده كده اتجوزها. 
رهف بغضب قربت من وفضلت تضرب فيه بايديها:  يا حيووو"ان رعبتني ليه عملت كده. 
مسك ايديها بحب وبص في عينها بعشق:  عشان اشوف لهفتك عليا. 
ابتسمت وسط دموعها خدها لحضنه حازم حس انه في حاجه عشان تاخير نهال. 
جنه جت جري بلهث: الحق يا حازم مراتك. 
حازم بخضه:  في ايه. 
جنة قالت له علي خطه امه كلها طلع بسرعه لاقي نهال هتقع مسكها... 
باااااااااااااككككككككككك. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
بتفوق بتعب. 
سيلا: ا انا فين. 
طه بهدؤء:  متخافيش معايا. 
اتخضت لما سمعت صوته: ط طه. 
طه بهدؤء:  متخفيش يا سيلا انا اتعالجت ورجعت اصالح غلطي اول م داخلت مشو لاقت حد غير طفل صغير بيبعط سالته في ايه قالي سيلا بتعيط طلعت عندك لاقيت المنظر جبتك هنا. 
نعيمه بحزن:  سامحينا يا بنتي ابوس رجلك سامحينا. 
سيلا بحب وطيبه:  ربنا بيسامح وانا سمحتكم بس قصي يا طه. 
طه قام وقف:  متخفيش هتصرف. 
سيلا بخوف ودموع:  يارب. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
عند جمال. 
الفون وقع من ايده وهو بيسمع الحراس انه عربية ابنع انفجـ. ـرت. 
جمال ورجليه مش شيلاه: و ودوني عنده. 
سوزي بخبث وتمثيل:  وانا هاجي معاك انا مهما يكن ام ابنه. 
خرجوا من الفيلا وصلوا مكان الحادثه. 
جمال جري علي الظابط وسوزي نزلت بابتسامة خبيثه ومثلت الدموع: قصييي حبيبي هو فين مات. 
الظابط بهدؤء وحزن:  للاسف العربيه اتفحـ. ـمت وكان فيها قصي بيه بس كل الادلة للاسف بتقول كده البقاء لله. 
جمال وقع من طوله وسوزي ابتسمت جواها بفرح. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
مر اليوم وسيلا قلبها بيا"كلها علي اخره وحست بروحها بتتسحب منها سمعت صوت حد:  سيلا. 
سيلا بفرح: قصي. 
قرب ومسك ايديها: متزعليش منى يا حبيبتي غصب عني. 
سيلا بعدم فهم:  غصب ايه يا قصي يلا نروح بيتنا. 
قصي بحب باس دماغها وهي فجاءة لاقته اختفى: قصيي انت فيننن روحت فيننن قصي. 
نعيمه جت بسرعه وعلي وشها الحزن: في ايه مالك يا بنتي. 
سيلا بزعر: هو قصي مشي ليه كان هنا راح فين. 
نعيمه بحزن: قصي تعيشي انتي يا بنتي. 
سيلا بضحك جنان:  ماما متهزريش فين قصي بقا. 
نعيمه بخوف عليها:  يابنتي العربيه ات.... 
سيلا بصراخ ولطم علي وشها: لااااااا مش هو كماااان لااااااا قصي عايششش والله عايششش قصييييييي... وقعت علي الارض مغمي عليها. 
مر شهر علي موت قصي. 
جمال جاله شلل وسوزي سيطرت علي كل حاجه وسيلا عايشه جسد بلا روح طه قرر يعمل لها العملية عشان تفتح تاني وحازم نهال حامل ورهف ومصطفي مبسوطين في حياتهم. 
سيلا قلبها بيقولها قصي عايش هو عايش. 
سيلا بصراخ: قصيييييييي ارجع بقاا دا وعدك لياااا ارجعععععع. 
في مكان ما. 
قلبه بيدق والنبض بيرجع كان وبوجع بينطق اسمها:  س سيلا. 
مر شهر تاني. 
في اوضه العمليات بتخرج وهي مش بتنطق بيشيل الشاش من علي عينها. 
سيلا بتفتح بصمت. 
طه بلهفه: حاسه بايه يا حبيبتي. 
سيلا بجمود: شايفاك يا طه. 
طه بدموع حضن امها وهي ساكته مش فرحانه باصه للفراغ طلعت صوره لقصي وكانت اول مرة تشوفه فيها ابتسمت شبح ابتسامه. 
مر اسبوع وبتخرج سيلا ونفسها ترجع بس مش قادره. 
عند حازم. 
كان زعلان علي موت قصي لاقي نهال جنبه: حازم. 
حازم: نعم. 
نهال بدموع: انا مبخلفش. 
حازم..... 
سيلا راحت الفيلا عشان تشوف ايه يلي حصل بتمشي وكل ركن فيها بيفكرها بقصي وكل حاجه حبه وحنانه ودموعها بتنزل. 
بتداخل بتشوف بنت مغرورة بتفهم انها سوزي وجمال: ا ايه دا بابا. 
سوزي بصت ببرود: سيلا نورتي والله كنت جايلك بس انتي سبقتي. 
سيلا راحت جري جمال بحزن:  اي يلي حصلك. 
سوزي ببرود: اتشل يا حلوة يلا خدي هلاهيلك وبرا من بيتي لسه هتمسكها سيلا مسكت ايديها بغضب: ا انتي بتشوفي. 
سيلا بغضب طخخخخخخخخ كف بينزل علي وشها:  اه ياسلعوة. 
سوزي بغضب: انا هوريك علي القلم دا رفيييييق. 
بيجي شخص كا قوي ك الوحش. 
سيلا ببرود: ايه هخاف مثلا انا حرم قصي المغربي مش واحدة جبت عيل من الملجا عشان ت... 
سوزي قطعتها بغضب: اخرررسي خدها ارميها برا. 
بيقرب وبيمسكها وبيزقها وهي بتحاول تفلت منه لحد م وصل لباب الفيلا و هيرميها وقعت علي الارض ايديها اتفت'حت.
سوزي بشر قفلت باب الفيلا وداخلت سيلا بتمشي ودموعها بتكون علي خدها بتوصل لحافة جبل وبتقف بجمود: قصي انت خلفت بوعدك وبحبك ليا ليه مش مكتوبي احب واتحب وكله بيمشي لييييههه.
الدنيا بدءت تمطر عليها قعدت علي ركبتها وبتصرخ باسمه:ارجععععععع ياقصييي ارجععععععععععع. 
دموعها نازلة مع المطره وشعرها كله اتبل وهدومها قامت وقفت علي الحافة:  مش هستنا بعدك لا مش هستنا. 
قربت علي اخر حته من الجبل ولسه هتنط ايد مسكتها شدها لحضنه
سيلا بصدمه بتبص:  ع عاصم ا انت عايش. 
عاصم........ 

يتبع الفصل التالي: اضغط هنا  

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: " رواية عمياء قلبي" اضغط على أسم الرواية

reaction:

تعليقات