القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل العشرون 20 بقلم منة عبد العزيز

 رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل العشرون 20 بقلم منة عبد العزيز 

رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل العشرون 20 بقلم منة عبد العزيز 

تزوجت ابن عمي القاسي🖤
الحلقه(20) 

                  بقلمي منه عبدالعزيز 

بأسم: اي انت بتقول اي زينه لا هي قالت مش هسيبك ده فاضل يومين علي كتب كتابنا لا لا زينه كويسه صح

الدكتور: ممكن تهدا عشان البنت منهاره حيل بنتك وديها حنان الام والاب هي ملهاش غيرك 

بأسم مسح دموعه وخد حلا في حضنه وقال: بس يااحبيبتي اهدي مش كده 

حلا: انا كنت حاسه هي قالتلي خلي بالك من نفسك انا همشي😭

بأسم خد حلا في حضنه وبعدها نزل من المستشفى خلص ورق الدفنه ورجع تاني المستشفى 

بأسم:الو اي ياابوي

مصطفي: انت فين قلقتني عليك 

بأسم: وتقلق عليا ليه فرق معاك اوي

مصطفي: اه ابني وبطل هبل امتي كتب كتابك عشان نحضر مش هينفع اسيبك كده

بأسم: هههههه والله لا خلاص 

مصطفي: خلاص اي

بأسم: بنت اخوك راحت راحت للاحسن مننا

مصطفي بصدمه: اي بتقول اي زينه ماتت بأسم رد عليا زينه حصلها اي وانتو فين

بأسم: زينه ماتت يااابوي واحنا فين انا في المستشفي ال......   

مصطفي: انا جيلك خليك عندك

ام بأسم: في اي زينه مالها

مصطفى بصدمه: بنت اخويا ماتت زينه ماتت 

أم بأسم: ياا مري ماتت ازاي اي الحصل

مصطفى: معرفش يلا نروح بسرعه

بأسم: قاعد واخد حلا في حضنه اللي نامت من كتر العياط والتعب

مصطفى ومراته وصله المستشفى ودخلوا

ام بأسم: اي ياابني زينه فين

بأسم. لا رد

مصطفى: مترد ياابني

بأسم عيونه ورمه من كتر العياط: عايزين ايه اي اللي جبكم انتو اي البت ماتت بسببكم انتو السبب وابنك معاكم انا مش هسيبه وهدخله السجن يا هموته زي مموت روحي كل ماخلاص هنتجوز تروح مني وبسببكم انتو برضو مش عايز اشوف وشكم

مصطفي: بسببنا لي هو احنا اللي موتنها اي اللي بتقولو ده

بأسم: ايوه اتتو وابنك ربنا ينتقهم منكم

الممرضه: استاذ بأسم تعالي عشان تمضي وتخد الجوسه

بأسم: حاضر جاي

مصطفي: هو حصلها اي وماتت ازاي

بأسم: ابنك قتلها وماتت زينه اتشرحت وماتت بسبب ابنك الو*سخ 

مصطفي: طب هات حلا تروح مع امك واحنا نخلص الدافنه

بأسم: عشان تموتها زي امها صح امشو مش عايز اشوفكم امشو

بأسم اخد حلا وكلم ناس عشان تسعدو في الدافنه ودفن زينه ورجع بيت زينه

حلا: مش مصدقه ماما مش معايا 😭 عمو بأسم انا عايزه ماما

بأسم دموع نزلت غصب عنه قدام حلا: انا هجيب حق ماما بس مش هعرف اجبلك ماما 

حلا: يبقي وديني عندها انا مش هعرف اعيش من غيره ونبي وديني لماما ماما وحشتني اووي نفسي اترمي في حضنهاااااا😭😭😭😭

بأسم خد حلا في حضنه: حلا ماما كده بتتعذب لما بتعيط وتصوتي كده غلط قولي ربنا يرحمك ياماما وادعيلها 

حلا بدموع: مش قادره اقعد من غيره لا مش هعرف ازاي منمش في حضنها كانت مبسوطه انها هتتجوز ونروح بيت جديد كانت بتقولي انا بحب عمو بأسم وهو بيخليني مبسوطه كانت بتحبك اووي

بأسم: وانا بحبها اوي ممكن بقي تنامي انا عايز انام

حلا: متسبنيش خليك جنبي

بأسم: حاضر 

إبراهيم: ماتت كيف يعني 

مصطفي: انت ليك يد في الحوار ده

إبراهيم: لا طبعاً انا متوصلش معايا لقتل يعني 

مصطفي: متاكد

إبراهيم: اي اللي بتقولو بقولك اي سلام 

بيري: في اي ياابراهيم

إبراهيم: زينه ماتت

بيري بصدمه: ماتت ده ازاي 

إبراهيم: ابوي بيقول ناس ضربوها جامد وماتت

بيري: يالهوي طب وحلا فين ياحبيبتي

ابراهيم: معرفش أكيد مش بأسم 

بيري: إبراهيم 

إبراهيم: اممم

بيري: هو انت ليك يد في الموضوع ده 

ابراهيم: ليه حدد قالك اني قتل ولا اي متتهبليش

بيري: لا مش هبله بس اول مجيت دخلت الاوضه قفلت علي نفسك واتكلمت في التلفون وكنت خايف وكانك عامل حاجه 

ابراهيم: بقولك اي انا نازل مش نقص هبل

 

بأسم نايم حلا وطلع قاعد في الصاله ودموعه نزلت
باسم بعياط: ازاي هعيش من غيرك ازاي يازينه انا بموت انا مش قادر لا انا تعبان من غيرك مصدقة انك هتبقي معايا في بيتي ليه يارب ليه تخدها مني ليه

فاق على صوت تلفونه

بأسم: الو مين

..: انا بيري يابأسم

بأسم: مش ناقصك بجد

بيري: شكرا بس جايه اقولك مين اللي قتل زينه 

بأسم: مين

بيري: الصبح إبراهيم نزل بدري وبعدها بساعه جه وكان باين عليه عامل حاجه كبيره فا دخل الاوضه وفضل يتكلم وقالو ماتت خلاص طيب خلاص ماشي وانا مسجله كلامه 

بأسم: معاكي التسجيل ده

بيري: ايوه معايا انا مرضاش بظلم الصراحه وزينه لما جات هنا مره كان باين عليها انها غلبانه وكانت فعلا خساره في اخوك وبجد قلبي وجعني عليها

بأسم: ممكن تبعتيلي التسجيل واتساب ومتجبيش سيره لابراهيم اني انا عرفت حاجه 

بيري: ده انا اللي كنت عايزه اقولك متقولهووش

بأسم: تمام 

بأسم قفل ما بيري وعينه بطلع شرار

بأسم: الوو بقولك ياباشا ممكن تسبلي قضية زينه بنت عمي انا اللي هجيب حقها

المقدم محمد: طب والمدير هتقولو اي

بأسم: انا هكلمه 

المقدم محمد: انت ممكن تتهور وتعمل حاجات تندم عليها

بأسم: مش هقتله انا بس هعلمو الادب وبعدها هيخد اعدام 

المقدم محمد: طيب ياباسم بس خلي بالك وكلم المدير بهدوه عارف انك في اصعب حاله بس براحه

بأسم: اكيد بس عايز رجاله كده معايا عشان نعلموا الادب كويس وكده

المقدم محمد: الصبح هيبقي كل حاجه جهزه 

بأسم: تمام

بأسم فضل صاحي ومنمش لتاني يوم

حلا: اهااااااااااا ماااماااا تعاااالييي😭

بأسم جري عليها وخدها في حضنه: اهدي طيب انا جنبك اهدي ياحلا

حلا: عايزين يقتلوني زي مقتلو ماما الحقني ياعمو

بأسم فضل يقراء قران لحد ما حلا هديت

بأسم: يلا ياحلا تعالي نروح عندي الشقه

حلا: انا مش عايزه اسيب هنا

بأسم: هنرجع تاني

حلا: ماشي

نزل هو وحلا وراحوا البيت

إبراهيم: بأسم زينه حصلها اي

حلا: ماما ماتت

إبراهيم: ماتت ازاي 

بأسم باصص لابراهيم وساكت

إبراهيم: مترد عليا ساكت ليه قولي مين موتها واجيب حقها

بأسم: زينه ماتت ومحدش يعرف مين موتها وانا قولت قفلو القضيه ومش عايز حاجه انا هفضل اعيش هنا وحلا معايا 

إبراهيم: بس حلا المفروض تبقي معايا انا

بأسم: معلش زينه سيبها امانه وانا مش زيكوا بهدلت الامانه اللي عمي كان سيبها انا بقي مش هبهدل الامانه اللي عمري كله سيبهالي

إبراهيم: احم تمام

بأسم: هطلع انا يلا ياحلا

إبراهيم: ماشي

بيري: يابنتي بقولك هيولعو في بعض وانا هخد كل حاجه 

إبراهيم: بتكلمي مين

بيري بتوتر: هااا

يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية تزوجت ابن عمي القاسي" اضغط على اسم الرواية 


reaction:

تعليقات