القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ملكت الأسد الجزء الثاني 2 الفصل الثاني 2 بقلم فاطمة حسن

 رواية ملكت الأسد الجزء الثاني 2 الفصل الثاني 2 بقلم فاطمة حسن 

رواية ملكت الأسد الجزء الثاني 2 الفصل الثاني 2 بقلم فاطمة حسن 

البارت الثاني
ملكت الأسد الجزء الثاني
ياسين بخبثه. سلمت عليها فوق يماما
فريده كانت قاعده تاكل بتوتر من نظرات ياسين 
بعد ما خلصوا اكل 
رحوا قاعدو وياسين عينه ع فريده
بعد شوي قاموا يمشوا 
ياسين فضل مركز معها لحد ما اختفت من قدامه 
ياسين .بعد اذنك ي ماما هطلع استريح أنا شوي
ملك .اطلعي ي حبيبي.تصبح ع خير 
ياسين طلع ع طول ع فوق 
ورح قاعد ع السرير وهو بيقول . فريده بهدوء 
ياسين رح ف النوم 
..
عند حازم وندي
كانوا وصلوا الفيلا 
حازم .اطلعي ي حبيبتي غيري هدومك واستريحي شوي علشان بكره عندك شغل كتير 
فريده بحماس .ااه اخيرا 
فريده بستهم وطلعت ع فوق
فريده دخلت غيرت هدومها وهي بتغير افتكرت ياسين 
فريده جسمها كرمش بخوف . أنا مش عارفه ليه مش عايزه أكون مع ياسين ف مكان واحد
فريده رحت ونامت ..
حازم بص ع ندي بخبثه .لازم ااقولك موضوع مهم
ندي ضحكت غضب عنها
حازم شالها وطلع بيها ع فوق وحطها ع السرير وبعدين...
...
تاني يوم الصبح .
كان حازم ف الشركة 
السكرتيره.حازم بيه .ياسين بيه برا 
حازم بستغراب.طب دخلي واطلبي اتنين قهوه 
ياسين دخل بهدوء
حازم .أهلا بيك ي حبيبي.
ياسين .اهلا بيك ي حازم باشا
حازم معلقش ع كلام ياسين لانه دايما بيتعامل برسميه برا البيت
حازم .خير ف حاجه ي ياسين
ياسين.بهدوء .أنا كنت عايز اخد منك معاد لاني طالب ايد فريده
حازم بصدمه . اي.فريده 
ياسين .. ايوه 
حازم هو بيحاول يرفض .احم انت عرف انك زي ابني ومش هلاقي احسن منك .بس أنا آسف ي ياسين طلبك مرفوض
ياسين بهدوء مصتنع . ممكن افهم ليه
حازم .من غير سبب .طلبك مرفوض ي ياسين ومش عايز الموضوع دا يتفتح تاني 
ياسين قام بتحدي.وانا كمان اسف فريده هتكون ليا انا وبس 
حازم قام بغضب وهو بيخبط ع ازاز المكتب .انت اتجنتت ولا اي.فريده خط احمر ي ياسين واحسنلك تبعد عن بنتي 
ياسين بص عليه بسخرية وبعدين مشي 
حازم بص ع ياسين اللي بيخرج بجمود بعصبية
حازم اتصل ع أسد
اسد اول ما فتح 
حازم بغضب.ابعد ابنك عن بنتي ي أسد 
اسد بستغراب.ف اي 
حازم قالو كل حاجه حصلت
اسد . أهدأ ي حازم متخافش انا هتكلم معاا 
حازم.يكون احسن لانه لو قرب من بنتي 
اسد .خلاص ي حازم قولت . وبعدين فيها أي لو عايزها يعني 
حازم بجنون.انت عايز تجنني انت وابنك ولاا اي.اقفل ي أسد اقفل
اسد قفل السكه وهو مش عارف يضحك على جنون حازم بفريده ولا يخاف من ابنه 
..
عند ياسين 
ركب العربيه وهو بيقول با إصرار.هتكوني ليا لو اخر يوم في عمري وعمرك ي فريده
...
كان مراد هو عيلته ف الطياره راجعين لمصر 
روح .انت قولت لحد أننا راجعين لمصر  
مراد .لاا خليها مفاجأة
اسير كان سرحان ف حور وكل تفكيرو فيها
.تمارا كانت فرحانه أنها اخيرا هترجع 
وبعد ساعات وصلوا 
بعد ما نزلوا من الطياره ركبوا العربيه وطلعوا ع الفيلا
روح وهي بتتكلم بخبثه .ملك وحور اول ناس لازم يعرفو أننا وصلنا 
اسير ضحك غضب عنه 
مراد بستغراب.هو في حاجه ولا أي
روح. هتعرف قريباً
بعد شوي وصلوا الفيلا
مراد .اطلعوا ارتحوا انتو .روح خلي الخدامين يجهزو الاكل علشان هعزم اسد وحازم النهارده ناكل كلنا سوا 
روح .ماشي يحبيبي   
تمارا طلعت هي واسير وكل واحد دخل اوضته 
مراد دخل المكتب.واتصل ع أسد 
اسد فتح بستغراب لأن الرقم مصري .مراد انت فين 
مراد بضحك.هكون فين يعني ف ارض الوطن 
اسد بغضب بسيط .ومقولتش ليه
مراد. كنت عايز اعملها مفاجاه اسد النهارده معزوم عندي واه قول لحازم هستنكم .باي 
اسد قفل معا وكلم حازم وقالو 
اسد خرج من المكتب لاقه ملك قاعده هي حور  
اسد . مراد رجع مصر وعزمنا النهارده
حور عينها لمعت غصب عنها وقالت بفرحه.بجد ي بابا رجعوا
اسد .اه وطلعي يلا شوفي هتلبسي اي علشان عايز اتكلم مع ماما
حور قامت بفرحه طلعت ع فوق 
اسد كان بيبص عليها بستغرب مستغرب هي فرحانه كده ليه 
ملك .في اي 
اسد بتعب .حازم كلمني النهارده ابنك مش راضي يسكت ومصر ع موضوع جوازه من فريده
ملك بضيق .أنا مش فاهمه فيها أي يعني لو وافق
اسد بص ع ملك بضيق .هو اي اللي فيها أي.واحد وحر ف بنته 
ملك قربت من اسد برجاء. طب ما تحاول تتكلم معا ي أسد انت عرف كلنا هنا بنحب فريده وكمان يا سين عايزها ليه لاء بق 
اسد .انتي ليه محسسني اني مش عايز اشوف ابني مبسوط .أنا لو عملت ايي مع حازم مستحيل يوافق انتي عرفه فريده وعرفه أنها عكس ياسين ف كل حاجه ومش هتستحمل غضب ابنك
ملك سكتت لأنها عرفه أنه كلامه صح 
اسد بحب وهو بيلمس وشها.صدقني نفسي فريده تكون من نصيب ياسين بس هنعمل ايه
....
عند حازم خرج من الشركه بتعب 
وركب العربيه وطلع ع الفيلاا
بعد شوي وصل
اول ما دخل جريت عليه فريده 
فريده بحماس .اول حاجه وحشتني.تاني حاجه أنا خلصت الشغل كله علشان تعرف بس انك مخلف راجل  
حازم بضحك .ماشي ي لمضه 
فريده بضيق .لمضه .بدل ما تقولي هنزل اشتغل امتا 
اياد وهو نزل ع السلم .هو احنا مش هنقفل الموضوع دا بق ي فريده وبعدين بص ع حازم .ازيك ي بابا
حازم .كويس ي حبيبي
فريده.بابا خلي اياد يبعد عني .بدل ما انت عارف
ندي بضحك.مش عارفه امتا هتكبري ي فريده والله
حازم . استنونا بس الاول .مراد رجع وعزمنا النهارده
فريده اتوترت وخافت.ه.هو انكل اسد هيكون موجود..
حازم .اه ي حبيبتي.ممكن بق أطلع ارتح شوي قبل ما نروح...
وقبل ما يطلع .اياد انت لازم تكون موجود 
اياد .حاضر ي بابا .
حازم طلع هو وندي فوق واياد دخل اوضه الجيم يدرب
فريده.اكيد ياسين دا هيكون موجود اوف 
....
بليل 
كان أسد لبس هو وملك وحور 
وكانوا لسه هيخرجوا من الفيلا
ياسين كان داخل .انتو رايحين فين 
ملك بخبثه.مراد رجع من السفر وعزمنا كلنا حته تلاقي زمان حازم وصل دلوقتي.اطلع ارتح انت ي حبيبي لحد ما نجي
ياسين بجمود .لاا أنا هاخد دش وهجي وراكم 
ملك .ماشي يحبيبي
خرجوا وركبوا العربيه
اسد بجمود.اللي بتعملي دا غلط 
ملك كانت هترد 
اسد .مش عايز كلام تاني خلاص 
حور مكنتش فاهمه حاجه
بعد شوي نزلوا 
مراد حضن اسد بحب 
اسد. وحشتني والله ي صحبي 
مراد .انت اكتر
روح حضنت ملك بحب وهي بتفتكر ايام لما كانت بتغير منها وبتتضحك ع تفكرها الاهبل 
روح وهي بتبص ع حور . عامله ايه ي حور 
حور بكسوف . الحمدلله. 
روح كانت بتبص ع حور وبتتضحك ف سرها
تمارا .تعالي يحور 
دخلوا وفضلوا يتكلموا وبعد شوي وصل حازم 
حازم نزل ودخل هو وعيلته 
اياد كان ف عالم تاني ومركز مع حور 
فريده رحت عند حور وتمارا وفضلوا مع بعض 
فريده ابتسمت براحه لما لاقت ياسين مش موجود
شوي وكان الاكل جاهز 
كلهم قاعدوا ع السفره
حور كانت بتبص ع السلم كل شوي وترجع تبص ع الاكل 
روح بخبثه .في حاجه يحور 
حور بتوتر..ل.لا.قصدك اي 
روح .مش بتكلي ليه 
حور .ااهو.اهو بأكلو 
إياد كان قاعد يبص مع حور بحب ومش واخد باله من اللي بتبص عليه
ازيكم ي جماعه
حور رفعت عينها بسرعه وفضلت تبص عليه
روح بسرعه .تعال ي حبيبي اقعد جانب حور هنا .
أسير اقعد جانبها بهدوء
حازم.عامل ي أسير 
أسير.الحمدلله ي انكل
اياد اضايق لما اسير قاعد جانبها
إياد.اماال انت بتشتغل اي ي أسير اصلي مسمعتش اسمك ف السواق خالص 
اسير سكت غضب عنه
لحد ما مراد اتكلم .اسير لسه هيبدا بس لوحده من غير اسمي .عايز يعتمد ع نفسه
اياد . بس كده هيكون صعب عليه اوي 
مراد .دا لو شخص عادي لكن ابن مراد معتقدش .أنا واثق أنه هيقدر 
اسد بتشجيع.واول صفقه معاياا
اسير فرح بكلام ابوه 
روح بصت ع مراد بحب 
حور كانت قاعده متوترة ومش عارفه تاكل من الكسوف 
اسير وهو بيبص عليها.اي حور مالك انتي اول مره تمسكي شوكه وسكينه ولا ايي
اسير كان عرف انها متوترة بسببه بس كأن بيحب يعصبها
حور وهي بتحاول تتكلم بثابت.لاا .اصلي مش جعانه.
حور قامت وقالت.انا هطلع الجنينه شوي 
حور خرجت بسرعه وهي مضايقه 
إياد وأسير فضلو يبصوا عليها لحد ما اختفت
خمس دقائق واياد قام وراها
برا 
حور كانت واقفه لوحدها بحزن . شكله مش بيحبني لسه فاكر اللي حصل علشان كده اتريق عليا
اياد.حور 
حور بصت ع اياد .في حاجه ي اياد
اياد بحب.ابدا مكنتش عايز اسيبك لوحدك 
جوا 
قاموا من ع الاكل 
تمارا كانت واقفه تبص ع اياد اللي بيحاول يقرب من حور بحزن
عكس اسير اللي كان قاعد بهدوء
اسير قام وخرج ف الجنينه الخلفيه
برأ
حور .شكرا ي اياد بعد اذنك 
حور دخلت وسبتو 
حور اول ما دخلت 
روح . معلش ي حور شوفلي اسير ف الجنينه الخلفيه
حور بتوتر.انا 
روح .اه معلش ي حبيبتي
روح رحت عند اسير بتوتر 
عكس تمارا اللي خرجت بسرعه علشان تشوف اياد
تمارا.اياد 
اياد بص عليها.اي ي توته
تمارا بضيق .مش بحب الاسم دا . أنت محسسني أنك بتكلم بنت اختك 
إياد بضحك . لسه متغيرتيش ي تمارا نفس الطفلة ثم أكمل بمرح حته لبسك مستحيل اللي يشوفك يقول عندك عشرين سنه ثم أكمل.يلا ندخل احسن 
تمارا .معلش هفضل لوحدي شوا
اول ما اياد دخل تمارا عيطت
تمارا حاولت تمسح دموعها وهي بتبص ع لبسها..
...
عند حور 
دخلت لاقت اسير نايم ع الأرض
حور .اسير
اسير....
حور قربت أكتر.اسير 
اسير.....
حور وصلت عندو واول ما كانت هتلمسو اسير سحبها من أيدها وقعت عليه
اسير قرب منها وكان عايز يبوسها بس 
حور لفت وشها 
اسير بعد شوي بهدوء .اسف مكنش قصدي
...
برا 
فريده كانت قاعده ومره واحده قلبها وقف من الخوف لما سمعت صوته
فريده رفعت عينها بخوف .
ياسين.ازيكم 
مراد.اخيرا شرفت ي استاذ ي ياسين 
ياسين قاعد وفضل يتكلم معهم
..عند حور وأسير 
حور بتوتر وهي بتبص برا .احم . هما عايزينك برا
اسير بهدوء .لو عايزه تمشي امشي ثم أكمل بسخرية .وانتي اكيد عايزه تمشي طبعاً
حور .قصدك اي 
اسير وقف .قصدي اياد .اي لما خرج معكي مكنتيش خايفه ومتوترة لكن أنا لا
حور بدموع.انت حيوان .وايوه مكنتش خايفه وأنا معاا لانه بيخاف عليا اكتر من نفسه
حور كانت هتمشي 
رح اسير سحبها وبسها بعن*ف 
حور فضلت تتضرب اسير ع صدره
اسير بق يبوسها براحه وهو مستمتع
اسير سبها وهو لسه مسك وشها ف أيده
حور كانت مغمضه عينها وبتعيط
أسير بحب.عمري ما هندم اني عملت كده
حور فضلت تعيط جامد .ك.كده غلط .أن.ن.انت 
اسير وهو بيقرب منها.انا بحبك 
روح زقت اسير.انت كداب.
Fatmahassan

يتبع الفصل التالي اضغط هنا 

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية ملكت الأسد الجزء الثاني" اضغط على اسم الرواية 





reaction:

تعليقات