القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ملكت الأسد الجزء الثاني 2 الفصل الاول 1 بقلم فاطمة حسن

 رواية ملكت الأسد الجزء الثاني 2 الفصل الاول 1 بقلم فاطمة حسن

رواية ملكت الأسد الجزء الثاني 2 الفصل الاول 1 بقلم فاطمة حسن 



 

البارت الاول
عند اسد كان واقف قدام المرايا وهو بيبص ع نفسه بفخر ع النجاحات اللي عملها 
اسد ركز ف نقطه في المرايا
بحب 
كان انعكس ملك وهي نايمه 
اسد قرب منها بحب وبسها .
اسد فتح الباب ونزل تحت 
اسد .جهزوا الفطار لحد ما ملك وحور يقوموا 
ف الوقت دا جريت بنت ع أسد 
حور .اسدي أنا قومت من بدري .انت اللي بقت كسلان اوي 
كان أسد بيبص عليها بحب 
ف كانت نسخه من ملك لكن اقوه كانت شعلت حماس 
اسد .ماما لو سمعتك .انتي عرفه بق 
حور بخوف مصتنع .لاا خلاص بلاش ونبي 
اسد .طب يلا يختي قدامي علشان تفطري
ملك ع السلم .اي هتفطرو من غير ماشاء الله
ملك نزلت بهدوء 
اسد قرب منها بحب .هو احنا نقدر . صباح الخير يقلبي 
ملك بحب.صباح النور 
حور .يلا علشان جعانه 
اسد ضحك غضب عنه
ع نظرات ملك 
اسد اخدهم وراحوا اقعدوا علشان يأكلو
اسد ف سره .1.2.3
 ف الوقت دا حور قامت بسرعه وقعدت ع رجل اسد.اكلني ي أسدي 
اسد كان بيكتم ضحكته بصعوبه ع حركات حور
ملك بغضب مصتنع.حور أنا قولت اي 
حور . مالك ي مامتي . وبعدين بصت ع أسد ببراءة مصتنعه.انت زعلان ي أسدي
ملك بصت ع أسد بتحذير 
لان دا موال كل يوم 
اسد بضحك .بطلي تعصبي ماما ي حور وقومي يلاا 
حور قامت بضحك .اعمل اي يومي مش بيكمل من غير ما دا يحصل 
ملك .ما انت اللي مدلعها 
اسد بحب .دي اميرتي تعمل كل حاجه عايزها
.....
عند حازم وندي
كانوا قاعدين بيفطروا 
حازم . النهارده معزمين عند أسد
 اياد . معلش ي بابا بس انا عندي تمرين مهم النهارده
حازم .ولا يهمك ي حبيبي.بس لو عرفت تجي تعال 
اياد .حاضر 
كان حازم بيبص عليها بحب
وفرحان أن قدر يشوفهم كده 
ف فريده عندها دلوقتي خمس وعشرين سنه و كانت دايما شاطره في دراستها وكانت دايما مطيعه وهاديه
وبعدين بص ع اياد 
اياد . كأن مقسوم نصين كان الجزء المرح والهادي لي اهله و الجزء العصبيه والعنيف ف الشغل ف عمر اياد 23 . 
حازم.ربنا يحميكم ليا يارب
ندي بحب . أمين
اياد قام .أنا لازم اروح الشركه دلوقتي بعد اذنكم.اياد بسهم ومشي علطول
فريده بضيق.وانا ي بابا أنا كمان عايزه اشتغل 
حازم . فريده انتي عرفه رايي ف الموضوع دا. اقفلي الموضوع دا وميتفتحش تاني
فريده عينها اتملت دموع وطلعت جري ع فوق 
ندي بصت ع حازم.مبسوط كده 
حازم .يووو بق 
حازم دخل المكتب وندي ورا.ممكن افهم رافض شغلها ليه .ما هي شاطره وذكية وكمان عايزه تشتغل
حازم.ندي اقفلي الموضوع دا
ندي .لااا مش قبل ما افهم علطول بنقفل الموضوع دا.لكن دلوقتي لاا .ولا هي علشان بنت
حازم بصدمه.انتي بتقولي اي.انتي فكرني ممكن أفكر كده
ندي .مع الاسف يحازم مفيش سبب غير كده
حازم بغضب.لا فيه .فيه اني خايف عليها فريده طيبه وغلبانه زيادة وأنا خايف عليها انتي عرفه فريده بنسبالي اي ولو الشغل دا هيعرضها لي اي خطر حته لو1ف الميه مستحيل اقبل بيه 
حازم فتح الباب وخرج بغضب
حازم طلع فوق وقبل ما يدخل الاوضه سمع صوت عيطها
حازم مسح على وشه بتعب وفتح الباب ودخل 
. تحت
ندي .اوف كان لازم اتكلم براحه بردك .اكيد زعل 
ندي طلعت ع فوق بسرعه
بس وقفت لما سمعت صوت حازم في اوضه فريدة
جوا.
حازم قعد جانبها. فريده الكون زعلانه لا وكمان من بابا
فريده حضنت حازم وفضلت تعيط.
حازم.كل دا علشان الشغل
فريده بدموع.ا.انت عرف اني من زمان نفسي اشتغل
حازم بهدوء وحب وهوبيمسح دموعها.عرف .بس انا خايف عليكي دا مش من حقي 
فريده بعيط.ليه يعني هما هياكلوني هناك .دا حته اياد اللي أصغر مني بق عندو شركه لوحده ولا هو علشان...
حازم قطعها قبل ما تكمل .انتي عارفه كويسه ان بابا مش بيفكر كده .اياد مش بس ولد. اياد قوي وبيقدر يتحكم في مشاعره وأفكاره لكن انتي حازم اخد نفس . صدقني أنا بعمل كده علشان بحبك وخايق عليكي ثم أكمل.احنا ممكن نعمل إتفاق سوا اي رأيك.
فريده وهي بتمسح دموعها.ايى
حازم. هجبلك صفقات هتشتغلي عليها هنا ولو شغلك عجبني هفكر ف موضوع الشغل دا
فريده نطتت على حازم بسرعه.بجد .يعني وفقت 
حازم بضحك.انا قولت هفكرك.لانها هتكون أصعب صفقات عندي ورينا بق قدراتك
فريده.وانا قداها فريده حضنت حازم.انا بحبك اوي 
حازم . وأنا بموت فيكي
برا 
كانت ندي بتمسح دموعها ودخلت اوضتها
وهي بتحمد ربنا ع حازم 
ف حازم بعد التغير اللي حصلو أصبح شخص تاني كأن دايما احسن واهدا حته ف تربيه الاولاد
حازم خرج من اوضه فريده ودخل الاوضه بتاعتو لاقه ندي وقفه .
حازم سبها ودخل يلبس وخرج رح ع الشركه من غير يتكلم معها
....
عند ياسين 
ف كان بيلبس وهوبيص ع نفسه بجمود 
لحد ما التلفون رن 
ياسين لاقها ملك 
ياسين بحب .وحشتني 
ملك بحزن .علشان كده بقالي خمس سنين مشوفتكش لاا واعرف انك ف مصر من يومين صدفه 
ياسين بتعب .أنا آسف . بس انتي عرفه الشغل 
ملك . كل لما اكلمك شغل شغل . وأنا فين امك فين ي ياسين .
ياسين .ا.نا...
ملك قبل ما يكمل .مش عايزه اسمع حاجه. بس ارجوك تعال النهارده علشاني انت وحشتني اوي 
ياسين.حاضر 
ياسين قفل مع أمه وركب العربيه وطلع ع الشركه
...
عند إياد
كان وصل الشركه 
وقاعد ف المكتب بيفكر
اياد.اطلعي من دماغيى بق .كل لما احاول ابعد تقربي اكتر 
اياد مسح على وشه.هتكوني ليا فى الوقت المناسب ي حوري 
اياد ابتسم بحب 
وبدأ يشتغل...
....
ف أميريكا
ف فيلا مراد
روح بفرحه.بجد ي مراد هننزل مصر
مراد قرب منها.ايوه كفايه كده
روح حضنت مراد بحب.انا فرحانه اوي بجد 
تعال نقولهم
مراد وروح نزلوا ع تحت 
روح .صباح الخير
تمارا بحماس .صباح النور مامي
اسير بهدوء .صباح النور
ف دايما كان اسير من الناس الهاديه عكس أخته تمارا
روح .عندي ليكم خبر تحفه
تمارا.قولي بسرعه ي مامي
روح وهي بتبص ع مراد.احنا هرجع مصر وهنستقر هنا خلاص 
أسير بهدوء .بس انا مش عايز .أنا عايز اعيش هنا وكمان الشركة االلي هنا هنعمل فيها أي
مراد.هنصفي الشركة.طبعا 
اسير.انا اسف ي بابا أنا مش هرجع  
بعد اذنك 
مراد بغضب.استنا عندك .انت ازاي تمشي كده أنت بتفكر نفسك بتكلم حد من صحابك ولا اي
أسير.انا اسف بس دا قراراي 
أنا أقدر ادير الشركه لوحيدي وحضرتك عرف. أنا مش صغير علشان لما حضرتك تتطلب مني ارجع ف هرجع حته لو غضب عني.
مراد كان هيقرب بغضب.
روح وقفت قدام مراد.انا هتكلم معا .
روح بحب .عايزك فوق ف أوضك ي أسير
روح طلعت وأسير تطلع وراها
تمارا كانت ف عالم تاني 
تمارا لنفسها.معقول هرجع واشوفه بعد السنين دي.
..
فوق .
روح كانت قاعده ع السرير وأسير جانبها.ينفع تكلم بابا كده 
اسير.لاا . وأنا هنزل اعتذار دلوقتي
روح نومت اسير ع رجلها وهي بتلعب فى شعره .مش عايزه ترجع مصر ليه 
اسير بضيق .ماما إحنا كنا دايما بنجي هنا كنا دايما بين مصر وامريكا لحد ما هو قال اننا خلاص مش هنرجع مصر تاني وأنا مكنتش عايز اجي ودلوقتي بردك قال أنه عايز يرجع ف لازم نرجع ثم أكمل بضيق دايما شايفني طفل قدامه ماما أنا عندي 23سنه شوفي اياد ما هو نفس سني بردك وعنده الشركه بتاعتو لكن بابا.
أسير اخد نفس بهدوء.انا مش هرجع مصر يماما حته لو لفتره أنا هفضل هنا وهشغل الشركه
روح بحب .أنا عرفه انك تقدر تعمل كده بس صدقني بابا مش فاكرك صغير او مش قد المسؤولية هو بس محتاج وقت علشان يفهم انك كبرت .اسير انت فرحتنا الاولي وانت عرف بابا كان متعلق بيك ازاي زمان ولحد دلوقتي ثم أكملت بخبثه.وبعدين مش عايز ترجع حته علشان حور 
اسير اتوتر .ح.حور .ارجع علشانها .ليه يعني مش فاهم .
روح ضحكت.معرفش اسال الصور اللي ف الدولاب .
روح وهي بتوسه من رأسه .هكلم بابا ف الموضوع دا ونشوف راي أسد وملك 
اسير .احم طب مش لما اكلمها أنا الاول 
روح .اللي انت عايزو .انا هنزل اقوله انك موافق نرجع 
اسير هز رأسه
روح نزلت وبصت ع تمارا.فين بابا 
تمارا.ف المكتب 
روح دخلت المكتب لاقته مغمض عينيه
روح بهدوء . مراد
مراد فتح عينه وبص عليها
روح بتعب .كام مره هقولك ي مراد أن الولد كبر كام مره نتكلم ف نفس الموضوع.
روح قربت من مراد واتكلمت.انا فاهمه بتعمل كده ليه لكن هو . مراد بلاش كده أرجوك
مراد.حاضر .
روح.هو هينزل معنا 
ف الوقت دا نزل اسير وخبط ع الباب
مراد.ادخل 
دخل اسير بهدوء واتكلم .أنا آسف ي بابا 
مراد قرب منه بحب .انت عرف اني مستحيل ازعل منك 
ف الوقت دا دخلت تمارا.خيانه .طبعاا ما هو حبيب قلبك لكن أنا 
....
بليل ف مصر 
كان حازم رجع الفيلا يجهز علشان يروح عند أسد 
حازم دخل الاوضه بردك من غير ما يكلم ندي 
ندي قربت منه.انا اسفه 
حازم بهدوء . على اي حضرتك عملتي حاجه غلط 
ندي وهي بتتدخل ف حضنه.ايوه زعلتك مني 
حازم بجمود مصتنع.طب كويس انك عرفه
ندي .خلاص بق .حقك عليا مقدرتش اتحكم في نفسي لما لاقت فريده بتعيط 
حازم .لازم تفهمي أنها كمان بنتي واني بخاف وبحبها زيك بضبط 
ندي بحب.ربنا يخليك ليا
حازم بوقحه .اي رأيك نكنسل موضوع اسد النهارده دا 
ندي بغضب مصتنع .سافل 
أنا هستنك تحت 
ونزلت علطول تحت 
كانت فريده قاعده مستنيهم 
وبعد شوي حازم نزل ومشيوا
 بعد شوي وصلوا
اسد وهو بيحضن حازم. لازم اعزمك علشان اشوفك 
حازم بضحك .طالما في اكل لازم اجي 
اسد وحازم رحوا يقعدوا مع بعض 
وحور اخدت فريده هي كمان 
وندي فضلت مع ملك
ندي.بردك ياسين مش هيجي 
ملك بتعب .أنا تبعت معه أنا كلمته تصوري نزل من امريكا من يومين ومجش حته يسلم عليا بقالي اكتر من خمس سنين مشوفتهوش أنا قولتو تعال علشاني بس تقريبا مفيش فايده 
ندي .انتي عارفه طبعو معلش 
ملك .وانتي فين اياد 
ندي .ف النادي بيلعب بوكس انتي عرفه أنه مش بيحب الجوا دا 
ملك .ربنا يهديهم
ندي . يارب
كانو بياكلو لحد ما المايه وقعت ع هدوم فريده
فريده قامت بسرعه بصت ع هدومها لاقتها بقت مايه من فوق 
ملك .جت سليمه ي حبيبتي تعالي البسي حاجه من عند حور 
حور .استني هجي معكي 
فريده.لاا خليكي أنا هطلع اغير وانزل بسرعه 
ملك .بس 
فريده.مالك ي ماما ملك انتي محسسني اني معرفش حاجه هنا . خليكم هطلع بسرعه وجي
فريده طلعت لكن قبل ما تتدخل لاقت اوضه ياسين مفتوحه ودا لاول مره تحصل 
 فريده فضلت تبص ع الاوضه بتوتر .لاا ي فريدة لاا .اوف بق 
فريده دخلت بهدوء وخوف
تحت كان ياسين بيدخل بهدوء 
ملك قامت بسرعه وفرحه . حبيبي انت جيت 
ياسين بحب .علشانك 
اسد .كويس انك لسه فاكر أن عندك أهل 
ياسين ببرود.طبعا ي بابا هي دي حاجه تنسى 
حازم علشان يغير الموضوع.انت كبرت عليا ولا اي يعم ياسين ولا احب اقول كانت بتعمل ايه وانت صغير
كلهم ضحكوا 
ياسين بضيق.بطل بق تفكرني بي المواضيع دي 
ندي بضحك . كفايه يحازم انت عايز تعصبو وخلاص .اطلع ي حبيبي اغيري وتعال .
ياسين. مليش غيرك .لو كنت شوفتك من زمان بس 
حازم قام بغضب.قصدك اي يلا 
ياسين وهو بيطلع .اللي فهمتو
اول ما ياسين اختفي.
حازم .ابنك دا هيموتني ناقص عمر 
كلهم كانوا بيضحكو 
حور.ما انت اللي بتهزر معا يا انكل الاول .
اسد .هو بس بيحب يعصبك ثم أكمل.كلمت مراد النهارده ورجع هو والاولاد هيستقرا هنا 
حور عينها لمعت بفرحه .بجد ي بابا 
اسد . ايوه ي حوري 
حازم .يكون احسن بردك كفايه بقالو تلت سنين هناك  
ياسين طلع ع فوق
فوق كانت فريده بتبص ع الاوضه بفضول 
ياسين بغضب .انتي مين وبتعملي اي هنأ 
فريدة شهقت بخوف.ا.انا. 
ياسين بغضب.انتي مين 
فريده.انا فريده.فريده 
ياسين فضل وقف يبص عليها
وبدأ يقرب منها وهي بترجع لي ورا لحد ما لازقت ف الحيطه
ياسين وهو بيقرب منها اكتر.وبتعملي اي هنا 
فريده بخوف.انا اسفه  
مكنش قصدي 
ياسين كان قريب منها وكان مقرب من رقبته وبيشم ريحتها
ياسين .معقول خمس سنين غيروكي كده 
فريده زقت ياسين لما لاقته غمض عينه
وطلعت تجري ع تحت بخوف 
فوق 
ياسين . كان بيبص ع مكان خروجها بهدوء 
ياسين غير ونزل 
تحت فريده قعدت بتوتر.
ملك .اي ي فريده انتي نزلتي بهدومك تاني ليه 
فريده.اصلها .اصلها .نشفت شوي .ف.ف
قولت مش مهم بق
ياسين نزل وقاعد قدامها وهو بيبص عليها 
ملك .مسلمتش ع فريده ي ياسين شوفت بقت قمر ازاي
ياسين بخبثه.سلمت عليها فوق يماما

يتبع الفصل التالي اضغط هنا 


الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية ملكت الأسد الجزء الثاني" اضغط على اسم الرواية 


reaction:

تعليقات