Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية اسير براءتها الفصل الأول 1بقلم ندا الشرقاوي

 رواية اسير براءتها بقلم ندا الشرقاوي 


  رواية اسير براءتها الفصل الأول 1


انت عاوزاااااااني اتجوززززز واحد مخلف واكبر من عمري بمراحل

حرااااام عليكواااااا بقا انااااا تعبت حد يبيع بنتوا انتوا اي حرام عليكوا حسبي الله ونعم الوكيل

قاطعها الالم علي وجهها من ابيها

اي يابت حد يقول للعز لا وبعد معتز بيه راجل ليه اسم برده ميعبش الراجل غير جيبه ياعين امك مش سنه

نظرت اليه قائله بخوف والدموع في عيناها بس انا قاصر هتجوزوني غصب

لا ياعين امك انتي فاضل  شهرين واتمي السن القانوني ولحد ما يحصل مفيش خروج من هنا غوري من وشي

ياماما والنبي قوليله بلاش وانا هنزل اشتغل والله واجيب فلوس

نظرت اليها الام بحزن......ياريته بايدي يابنتي بس متخافيش معتز بيه بيقولوا راجل كويس هو اه صعيدي بس متخافيش

راجل كويس وهياخد باله منك متزعليش محدش عارف الخير فين تهو تخلصي من ظلم ابوكي 

حرام عليكوا بجد انتوا اي بتخلفوا  ليه بدل ما انتوا مش قد التربيه 

الاب.... يابنت ***حد يقول للعز لا دا البيه هيعيشك عيشه ملوكي 

البنت.... وانا مش عاوزه انا عاوزه اعيش براحتي مش تحت حريه حد حرام عليكوا بقا 

في مكان تاني في الصعيد 

اخيرا هتكوني معايا يانواره قلبي عارف انك اتعذبتي كتير يس معلش 

انت متوكد من الخبر دي ياولدي 

ايوه يابوي جيسيكا هترجع امريكا تاني احنا مش متفقين وانا هتجوز. 

الام بفرحه.... اخيرا اخيرا ياولدي وتتجوز بنت خالتك صوح. 

معتز.... لا يا امي انا عروستي موجوده وهتچوز الخميس الجاي ان شاء الله 

الاب..... علي خير ياولدي 

الام بصوت عالي..... هو اي اللي علي خير ولدك تاني مره بيخرج عن طوعنا وعاوز يتجوز وحده تانيه مالها بنت خالته 

اسكتها كف من زوجها...... وه هتعلي صوت عليا يامره ولا اي اتحشمي واطلعي علي اوضتك يالا 

طلعت الام 

معتز بحزن....... ليه اكده يابوي 

الاب... امك مينفعش معاها غير اكده غلطه وندمان عليها چولي العروسه حلوه 

معتز..... كيف لهطه الجشطه 

..... بابا... بابا    قاطعهم دخول توام (لينا وسليم عمرهم 4سنوات) 

معتز..... قلب بابا 

لينا..... هيا مامي راحه فين 

معتز..... هتسافر وهترجع بعد شويه 

سليم ببكاء..... يعني هتسبنا 

معتز......سليم انا قولت كلمه وبعدين في راجل بيعيط تعال نسلم علي مامي 

جيسيكا..... انا هسافر معتز 

معتز..... مع السلامه جيسيكا هنستناكي في اي وقت 

جيسيكا......شكرا معتز 

معتز بعدم فهم....علي اي 

جيسيكا...... علي كل حاجة علي لبس واسع علي ادب علي احترام خلي بالك من الاولاد 

معتز..... في قلبي 

جيسيكا للاولاد..... بحبكوا كتير خلوا بالكوا من نفسكوا اوعوا تزعلوا بابي ولا طنط الجديده 

لينا ببكاء...... مامي متمشيش 

جيسيكا....... هاجي كتير لينا حضن لمامي بقا 

حضنت الولاد وودعتهم وودعت معتز وسافرت امريكا 

بعد مرور شهرين كان يوم زفاف معتز علي نواره 

تجهز معتز وارتدي الجلباب الصعيدي لونه اسود والعمه ومسك العصا الخاصه به 

ونزل لكتب الكتاب 

شاهين والد العروسه.... المهر ياعريس 

معتز بقرف.... عاوز كام 

شاهين..... مليون جنيه تمنها دي لسه ورده مفتحه 

معتز اكتب الكتاب وهديك الفلوس 

شاهين..... ماشي 

وكتبوا الكتاب واخد الفلوس وطلع علي الجناح كانت جاله علي الفراش تفرك في يداها من كتر التوتر والقلق من المستقبل 

رفع الشال الاربيض من علي وجهها 

معتز..... سبحان الله بدر 

نواره بعدت عنه.... ابعد عني ياراجل انت 

معتز.... تعالي متخافيش 

نواره .... ابعد عني انت اي معندكش دم وبعدين انا بحب راجل تاني وكملت بتوتر وانا مش بنت 

معتز بصدمه...... 

يتبع الفصل التالي: اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "  رواية اسير براءتها" اضغط على أسم الرواية


reaction:

تعليقات