القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل الاول 1 بقلم منة عبد العزيز

 رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل الاول بقلم منة عبد العزيز

رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل الاول 1 بقلم منة عبد العزيز

روايه تزوجت ابن عمي القاسي🖤 الحلقه الاولى... 

                    بقلمي منه عبدالعزيز ❤

بنت: انت اتجوزتني ليه انا بكرهك يااخي 

شاب: انت بتقوليلي انا كده

البنت: اه انت يااخ انا مش بحبك طلقني كل ده عشان الفلوس خودها وريحني

الشاب: انتي واحده قليله الادب عشان بتكلمي جوزك بطريقه دي 

البنت: جوزي اه باين ده انا اللي، بصرف عليك يبقي انت جوزي اتفو علي دي رجاله

الشاب: انا بتكلميني كده طب تعالي، 

فضل يضرب فيها جامد لحد مغابت عن الوعي سبها ونزل 

نتعرف علي الروايه: 

زينه 23سنه بنت جميله شعرها طويل وبني عيونها عسلي وبشرتها بيضه. الشاب ابراهيم26سنه شاب عنده عضلات وطويل وابن عم زينه اتجوزها عشان ابوها اتوفيه و سابلها فلوس كتير 

بنوته: مامي مامي فوقي ياامامي قومي

البنت طلعت فوق في شقت عمها وخبطت علي الباب

بنوته: الحق ياعمو 

الشاب: في اي يا حلا 

حلا: مامي وقعت ومش بتتكلم ومش عارفه اعمل ايه 

الشاب: طب تعالي ننزل نشوفها

حلا: مامي قومي عمو بأسم اهو قومي 

بأسم 28سنه ورائد يعني ظابط😂 شعره اسود وعينه بني وجسم رياضي واخو ابراهيم كان بيحب زينه من صغرهم بس ابو هو للي قال لا ميتجوزهش

بأسم جاب مياه وقعد يرش علي زينه: قومي 

زينه: هو اي الحصل

حلا: انتي بعد متخانقتي مع بابي ضربك ونزل بعدها

باسم: هو ابراهيم اللي ضربك

زينه بدموع: مفيش حاجه يااباسم بلاش مشاكل

باسم: قومي اقعدي علي السرير هنا عشان الارض متتعبكيش

زينه: حاضر بس بلاش تعمل مشاكل مع اخوك عشان خاطري 

باسم: انتي مش شايفه وشك يازينه ده كل شويه ضرب هو متجوزك عشان يضربك ولا اي هو فاكر عشان ابوكي مات مفيش حد هيجيب حقك

زينه مسك باسم قبل ميمشي: ونبي ياباسم وغلاوتي عندك بلاش مشاكل عمي هيقولي انت بتخربي البيت وبتخسري بين الاخوات مش ناقصه كلمه  

باسم: اهدي انا مش عايزه اسيبك وسافر وتفضلي تتبهدلي كده

زينه: انت مسافر 

باسم: اه عندي ماموريه 

زينه: امتي

باسم: بعد بكره

زينه بصت في الارضه: تروح وترجع بسلامه 

باسم: يارب 

ابراهيم: الله الله اجيب اتنين لمون

باسم: هو انت محنون ولا شارب 

ابراهيم: لا مجنون 

ابراهيم ضرب زينه بالقلم: امشي انا من هنا الاقي اخويا في شقتي واوضة نومي انت فاتحه اووي كده طب افتحيه ليا شويه بدل الكاتمه اللي انتي معيشاني فيها

زينه: اي اللي بتقولو ده انت مجنون انا عمري مبقي زيك خالص ولا زي اللي بتمشي معاهم

ابراهيم ضربها: انا مجنون بتقولي علي جوزك مجنون هوريكي الجنان الصح

باسم بضيق: عن اذنكم انا ماشي

 
إبراهيم: اتفضل معرفش واقف ليه عايز مراتي في كلمتين

بأسم بص لابراهيم وبعدها طلع شقته

ابراهيم: عايزه تشوفي الجنان صح

زينه بخوف: ابراهيم بلاش ونبي انا جسمي مش مستحمل كفايه الضرب من شويه

ابراهيم: طالبه معايا كده دلوقتي 

حلا: بابي بلاش تضرب مامي حرام

ابراهيم بشخت: خشي ؏ اوضتاااااااككككك ومطلعيش منهاااااا

زينه بدموع: ابراهيم بلاش بلاش غصب خليها تيجي براحه مش بكده

ابراهيم: انا بقي هخليها كده وهخليها غصب واسمع حبيب القلب صويتك وانتي عارفه اني مش هيبصلك طبعاً تاني من اللي عمالتو فيكي

زينه جات تجري ابراهيم مسكه ورمها علي السرير وفضل ماسك اديها

ابراهيم: بتجري مني مش هتعرفي 

زينه بعياط: ونبي جسمي وجعني من الضرب مش هستحمل الحاجه دي كمان 

ابراهيم: مش عايز رايك

ابراهيم قرب من زينه وزينه مش عارفه تجري منه لاني مسك دراعه جامد

زينه بصويت: اهااااااااا ونبي خلاص مش هكلم بأسم ولا حاجه انا صحيت لقيت حلا اللي نادت عليهااااا حراااام ابعد عنيييي هو مش غصب

ابراهيم: لو صوتي أنتي عارفه هعمل اي

زينه بدموع جامد: ونبي بلاش جسمي وجعني اوعا

زينه زقت ابراهيم ودخلت اوضة حلا وقفلت علي نفسها

ابراهيم من ورا الباب: يعني انتي كده فلاتي مني لا لسه متخافيش هخليكي تتمني الموت كده

زينه بدموع: يارب خدني بقي انا اتبهدلت كده يارب ارحمني 

حلا: هو ليه بابي بيضربك وعمو باسم حنين عليكي

زينه: لاني اللي بيحب حد بيبقي حنين عليه 

حلا: هو بابا مش بيحبك خلاص تعالي نعيش انا وانتي مع عمو بأسم وهو بيحبني وبيحبك ومش بتضربني زي بابي ولا بيضربك انتي كمان

زينه اخدت حلا في حضنها وبدموع: مينفعش يااحبيبتي مينفعش

حلا حضنت زينه جامد

زينه بوجع: اه ياحلا جسمي وجعني

حلا: انا اسفه يامامي

زينه: حلا روحي نامي علي سريرك وانا هطلع اغير هدومي واستحمها

حلا: حاضر يامامي تصبحي على خير 

زينه: وانتي من اهله

زينه طلعت من الاوضه لقت ابراهيم قاعد وحطت رجل علي رجل بصت عليه ودموعه نزلت

إبراهيم: مش هاجي جنبك انا قرفت اساسا منك

زينه بصت في الارض ودخلت اخدت شور ودخلت اوضيتها غيرت هدومها

وبصت علي دراعه لقت علمات ضرب ومسكت ايد إبراهيم 

فا راحت علي السرير وجات تنام لقت ابراهيم داخل

زينه: انا هنام جنب حلا انهارده

إبراهيم: لا طبعا هتنامي هنا 

زينه: معلش مش هقدر انام هنا وانت بتحضني جامد جسمي وجعني خالص

إبراهيم: بقولك اي انا نازل اقعد مع صحابي سلام

زينه: الفلوس عندك في الدرج

ابراهيم: ابقي زودي شويه الفلوس انتي علي قلبك قد كده

زينه: حاضر 

إبراهيم نزل زينه فضلت صاحيه لاني مش عارف تنام مش الضرب علي جسمها 

فونها رن

زينه: الو اي ياباسم

باسم: انا رنيت عليكي لقيت إبراهيم نزل قولت اشوفك كويسه

زينه: اه كويسه الحمدلله

باسم: انا مسافر دلوقتي 

زينه: ليه مش قولت بعد بكره

باسم: عادي بقي حصل تاتش مع ابويا ومش عايز اقعد انا قولت اطمن عليكي

زينه: الحمدلله حلا هتزعل اوي كنت استنيت بكره تشبع منك وبعدها تمشي

باسم: معلش ابقي بوسهالي وانا مش هطول هو شهرين

زينه: عايزه اشوفك قبل متمشي

باسم: بلاش احسن ابراهيم يجي

زينه: ابراهيم هيجي بكره الصبح 

باسم: وانا نازل هخبط عليكي وكمان ابوس حلا بنفسي😂

زينه: ماشي

زينه قفلت مع باسم: هتسبني مش هشوفك 😓

باب خبط 

زينه: اتفضل 

باسم: انا مش عايز اعملك مشاكل

زينه: ابراهيم مدام نزل مش هيجي غير بكره العصر عشان بيروح البيت مع صحابه 

باسم: ممكن ادخل اشوف حلا

زينه: اتفضل

باسم دخل شاف حلا وباسها: شبهك وانتي صغيره

زينه: مش عايزه تطلعي شبهي ولا زيي

باسم: معلش ابراهيم هيبقي كويس هو بس كلب فلوس

زينه: يخد كل حاجه بس ميعملنيش كده

باسم: خير ان شاءلله ابقي حطي بقي مراهم عشان وشك

زينه: بحط والله 

باسم: ربنا يعينك همشي انا عشان لسه هروح اشوف امي وابويا

زينه: انت قاعده هنا يعني مش قاعد معاهم في البيت التاني ليه

باسم: عشان افضل اشوفك 

زينه: اممم

باسم: عايزه حآجه 

زينه بدموع محبوسه: لا سلامتك

باسم بص لزينه وشدها لحضنه: متزعليش اني محفظتش عليكي

زينه: متقولش كده انا عمي هو اللي عمل كده 

باسم فضل واخد زينه في حضنه شويه وكان ماسك فيها جدا حتي زينه محستش بتعب جسمها والضرب وهيا في حضنه 

باسم: انا همشي 

زينه: ماشي خلي بالك من نفسك 

باسم: حاضر مش هطول قريب هاجي ومش هتبقي عايشه هنا 

زينه: إن شاءلله

باسم: لااله الاالله 

زينه: محمد رسول الله 

باسم: مع السلامه 

زينه: سلام 

زينه دخلت اوضيتها وفضلت تعيط جامد جدا

زينه: سبتني لواحدي ياباسم اخوك مش هيرحمني 

باسم نزل وقلبه مش مطمن علي زينه لانه خايف اني ابراهيم يعمل فيها حاجه 

باسم: انا مش هسافر لا قلبي مش مطمن الو بقولك ياحسام انا مش هسافر دلوقتي. .. عندي ظروف وخليها اخر الشهر.... مع سلامه

زينه سمعت صوت شقه باسم بتتقفل

زينه: اي ده هو مين فوق باسم مشي هيكون مين فوق

زينه: الو اي ياباسم

باسم: اي يا زينه 

زينه: هو في حد فوق في الشقه بتاعتك عشان في صوت

باسم: انا اللي فوق 

زينه: انت مسافرتش

باسم: لا لسه اخر الشهر 

زينه: طب كويس والله

باسم: اه 

ابراهيم جاه وسمع زينه بتتكلم في التلفون

زينه: هقفل دلوقتي ابراهيم جاه

ابراهيم بغضب: بتكلمي مين😡

✏️

يتبع الفصل التالي اضغط هنا 


الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية "رواية تزوجت ابن عمي القاسي " اضغط علي اسم الرواية




reaction:

تعليقات