القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل السابع عشر 17 بقلم منة عبد العزيز

 رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل السابع عشر 17 بقلم منة عبد العزيز

رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل السابع عشر 17 بقلم منة عبد العزيز

رواية تزوجت ابن عمي القاسي🖤 الحلقه (17) 

             بقلمي منه عبدالعزيز 

ام بأسم: وه دي زينه 😳

زينه بخوف: ازيك يامرات عمي 

أم بأسم: تمام 

زينه: عامل اي ياعمي كويس

مصطفي: الحمدلله ازيك انتي وحلا

زينه: احنا تمام

مصطفي: امال فين حلا

بأسم: طب ادخلو نتكلم جوه

زينه: حلا مع ابوها

ام بأسم: ابوها مع إبراهيم 

زينه: ايوه حلا كانت تعبانه من ساعت معرفت انه اتجوز وراحت المستشفى وبعدها بقي ولا بتاكل ولا تشرب وكل شويه عايزه بابا مقدرش ارحرمها من ابوها زي ما انا اتحرمت من ابويا

بأسم: اه هناك وزينه قالت عمي ومرات عمي وحشني عايزه اشوفهم

مصطفي: اممم تنور

زينه: بنورك ياعمي

ام بأسم: اتجوزتي 

زينه: لا

ام بأسم: اصل الابس اللي، لبسها غالي فا متقدريش عليه 

زينه: لا انا ده لبسي بس إبراهيم مكنش بيخليني اخرج عشان تشوفوني بيه

ام بأسم: طيب إبراهيم اتجوز اهو برضو ماتقليش عليه في المصريف بنتك بتكبر والبنات بتحتاج حاجات كتير

زينه: متخافيش يامرات عمي انا مش هطلب حاجه وانا ربنا فاتحه عليا اشتغلت وبعدها فتحت شركه وشغاله ومش محتاجه من حد حاجه 

مصطفي ببرود: كنتي في الفتره اللي، فاتت دي

زينه: جبت شقه في المعادي وقاعده هناك

 ام بأسم: ايجار

زينه: لا مِلكي

أم بأسم: طيب

بأسم: كده قاعدنا حبه حلوين يلا علشان عندي شغل اوصلك بالمره

مصطفي: وابراهيم عارف انك بتوصلها وتوديها

بأسم: اه

زينه: وابراهيم ملهوش دعوه بيا اساسا عشان يعرف انا بروح فين ومين يوصلني 

ام بأسم: طيب يابنتي

زينه حبت تنرفزهم: حضرو نفسكم عشان قريب هتجوز صح واكيد هعمل فرح واحد كويس مش طمعن فيا يلا سلام

ام بأسم: شوفت بنت ال.. بتكلمنا ازاي وهتتجوز دي المحن ده

مصطفي: بتقولك فتحت شركه عديت يااختي وابنك من ساعت ما خد الشركه وهو هيص فيها ولا سال فينا وانا اللي، كنت فاكر هعرف اخد حاجه 

ام بأسم: انت عبيط ولا بتعرف تتنيل روح شوف رايح فين

عند زينه وباسم في العربيه 

بأسم: هو انتي ليه قولتلهم انك هتتجوزي

زينه: بأسم امك وابوك كانه بيتكلمو معايا ببرود وانا مبقتش زي الاول لا انا بقيت قويه واعرف ارد حتى لو مين ..... بعصبيه وقولتلك بلاش نروح وانت صممت مخدش حاجه غير حرقت الدم

بأسم: متزعلش حقك عليا 
زينه بصها قدامها ومش بترد علي بأسم 

بأسم: خلاص والله متبقيش، قاسيه عليا كده

زينه: خلاص انا جعانه

بأسم: يااااا بقالي كتير مسمعتش منك انا جعانه

زينه: هههههههه طيب يلا اكلني

بأسم: عيني تحبي تاكلي اي

زينه: ناكل سمك لاني نفسي فيه

بأسم: عيني كل انواع السمك هتاكلي انهارده

زينه: هييي طيب ماشي بس سرع كده جعانه

بأسم: انا ماشي علي 280 كده حلو عشان منعملش حادثه

زينه: يابا متخافش مش هنعمل 

وصلوا محل سمك فخم جداا ودخلوا وطلبوا الاكل

في حته تاني

الشخص: ما انا قولتلك يابيري خليه يكتبلك كل حاجه باسمك كده البت هتفضل تنط عنده عايزه بابا وطبعا دي املاك امها فا ممكن يكتبلها كل حاجه 

بيري: لا مظنش إبراهيم كلب فلوس مش هيعمل كده

الشخص: طيب هتيجي امتي

بيري: ساعه كده وهقوم البس كلمي بقي الباقي اوعي تنسي ياجومانه

جومانه: لا متخافيش يلا باي يانوحي

بيري: باي

بيري بتفكري: لا قريب هخلي كل ده ملكي مش هيبقي في، حاجه بأسمك يا إبراهيم انا تعبت في الدنيا دي لازم يبقي معايا حاجه تسندني للايام الجايه

إبراهيم راح هو وحلا الملاهي وفضل يلعبها كتير لحد متعبو وروحو البيت

إبراهيم: مبسوطه ياحبيبتي

حلا: جداا يابابا مبسوطه اوي بقالي كتير مخرجتش

إبراهيم: انا عندي كام حلا عشان افرحها

حلا: ميرسي هو انا هروح عند ماما امتي

إبراهيم: عايزه تروحي امتي

حلا: بكره

إبراهيم: مش هتشوفي جدو وتيته

حلا: ماما وحشتني 

إبراهيم: طيب اي رائيك نروح لجدو وتيته بكره وبعدها نمشي اوديكي عند ماما

حلا: اوكي فين بيري

إبراهيم: مش عارف استني بيري يا بيري.... دي مش موجوده 

حلا: طب رن عليه كلمها

إبراهيم: طيب. الوو اي يابيري انتي فين. بصدمه نعم هتيجي امتي. طيب سلام

حلا: اي يابابا هي فين

إبراهيم: هااا عند قريبها وجايه بس هتتاخر شويه

حلا: اوك هو عمو بأسم فوق

إبراهيم: باين لا مش عارف ليه

حلا: اصل عايزه اقعد معاه قبل مامشي لاني مش بيجي عشان ماما متكونش مضايقه انه بيجي وكده. 

إبراهيم حب يستغل حلا: بقولك هو عمو بأسم كان بيجي عندكم

حلا: اه عشان انا كنت تعبانه كان بيجي يطمن عليا وكمان كان بيقعد بضحك ماما عشان انا كنت بقولها مش عايزه اقعد معاكي انا عايزه بابا فا كان بيزعل منه عشان بزعل ماما

إبراهيم: طب هو عمو كان بيعامل ماما ازاي كان حنين عليه

حلا: جداا وماما كانت بتحب حنيت عمو بأسم وكان بيحبنا 

إبراهيم غار علي زينه: هي هو كان عمو بأسم بيصرف عليكم

حلا: لا ماما مكنتش بتوافق خالص بس ساعات كان بيجب حاجات وهو جاي لينا وكده

إبراهيم: اممم طيب يلا ننام عشان تعبان شويه 

حلا: ماشي يلا

دخلوا الاوضه وإبراهيم واخد حلا في حضنه وقاله: هو انتي بتحبي عمو بأسم 

حلا: اه كتير اووي حتي كنت بقول لماما نعيش مع عمو بأسم وعمو بأسم قالها هشوفلك شقه وتقعدي فيها وكان مهتم بينا جدا

إبراهيم: هو انتي هتبقي مبسوطه لو عمو بأسم اتجوز ماما

حلا: هما هيتجوز انا سمعت عمو بأسم بيقولها تتجوزيني

إبراهيم بصدمه ايي😳 

( الله يخربيتك ياحلا بوظتي الدنيا.) 



يتبع الفصل التالي اضغط هنا 

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية تزوجت ابن عمي القاسي" اضغط على اسم الرواية 



reaction:

تعليقات