القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عمياء قلبي الفصل السابع عشر 17 بقلم ميرا أبو الخير

  رواية عمياء قلبي بقلم ميرا أبو الخير 


 رواية عمياء قلبي الفصل السابع عشر 17 


قصي بنفاذ صبر كان لسه هيداخل خرج الدكتور باسف:  للاسف المريضه اتعرضت لحالة ا"غتصاب بـشـ.ـعة وهي دلوقتي في غيبوبة. 
قصي بصدمه ومسكه من قميصه بغضب : ايههههه انت بتقول ايههههههه. 
الممرضه خرجت بسرعه:  الحق يا دكتور النبض بيقف. 
داخل الدكتور بسرعه وقصي كان قبله وسيلا بتتهز والجهاز بيصفر. 
الدكتورة يلي معه:  بسرعة هات الجهاز.. 
الدكتور ادها لها وبدء تعمل لها صدمات وقصي وقف قلبه سكت ومكان. 
سيلا بتترج لفوق وتحت والنبض مش راضي يرجع تاني. 
الدكتوره باسف: للاسف فقدان المريضه. 
قصي فاق علي الكلمه دي وراح شد الجهاز منها: هتعمل ايه يا فندم مينفعش ك.. 
قصي بدموع علي اخره زود سرعته وبدء يعملها هو الصدمات:  سيلااا فتحي عينككك متسبنيش يا سيلااا فوقي يلاااا لو مش عشاني عشان عاصم وحياة عاصم عندك يا سيلاااا فووووووقييييي هموت من غيررررركككككك. 
سيلا النبض اشتغل لما سمعت منه اخر كلمه. 
الدكتوره بتقيس النبض:  بسرعه هاتي جهاز التنفس بسرعةةةة. 
الممرضه ادتها الجهاز وحطتها ع بوق سيلا ورجع النبض لها تاني. 
بقلم ميرا ابوالخير 
قصي مسح دموعه بفرح ومسك ايديها بسعادة.
مر ساعتين وسيلا عينها بدءت ترمش بتعب.
الدكتوره: الحمدلله بدءت تفوق.
قصي باستغراب: ازاي والغيبوبه.
الدكتوره بتوتر: ا اصل.
قصي لسه هيروح لها سيلا نادت باسمه بتعب وصوت واطي: ق قصي.
قصي بلهفة راح عليها ومسك ايديها:  جنبك حاسه بحاجه انا معاكي.
سيلا بدءت تترعش بخوف: متسبنيش يا قصي ه هو حاول...بدءت تعيط.
الدكتورة خرجت وقصي شدها لحضنه وبيطبطب عليها: ششششش متخافيش انا معاكي يا حبيبتي.
سيلا بعدم واعي: انا بحبك يا قصي متسبنيش.
قصي بصدمة بعدها عن حضنه بذهول: ق قولتي ايه.
لاقها نايمه ابتسم وشدها لحضنه اخيرا بعد كل دا اعترفت بحبها. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
كان وقف بيتفرج من بعيد ولابس لبس دكتور وعيونه كلها شرارة:  بن ال*** ماشي يا قصي قدرت تلحقها بس غبي سيلا اصلا مش حصلها حاجه انا يلي لعبت بالجهاز بس الممرضه عدلته ازاي عادي واتفقت مع الدكتور انه يقولك كده تؤ تؤ دي مجرد بدايه يا قصي. 
الشخص:  كده نفذت يلي قولتلك عليه. 
الباشا بمكر:  قصي هيكر"ه سيلا لانه بحكاية الا"غتصاب دي مش هيبقا واعي لاي حاجه. 
الشخص:  هنعمل ايه دلوقتي. 
الباشا:  هنتفرج عليهم. 
ابتسم من تحت الكمامه وخرج. 
خبط في حد. 
حازم برفع حاجب:  انت مين وبتعمل ايه كده. 
الباشا بتوتر من تحت الكمامة والنضارة: انا.... 
بقلم ميرا ابوالخير. 
عند رهف ومصطفي. 
رهف لام مصطفى: يا حجه انا بطلب منك ايد ابنك.
مصطفى وامه 😳😳😳.
رهف بضحك:  بهزر بهزر 😂😂. 
مصطفي بمشاكسه: بس انا موافق. 
رهف بصدمة: هاه. 
مصطفى بهدؤء:  ايوا تتجوزيني. 
رهف بكسوف قامت خرجت علي برا. 
ضحك هو والكل.. 
مصطفى خرج وراها:  السكوت علامه الرضا ولا ايه. 
رهف باحراج:  ا ا. 
مصطفى بابتسامة طلع خاتم وقعد علي الارض:  تتجوزيني. 
رهف بابتسامة هزت راسها ولابسها الخاتم. 
رهف باستغراب: جبت الخاتم دا منين. 
مصطفى بغمز:  من اول يوم شوفتك فيه. 
رهف فتحت بوقها بذهول:  ها. 
مصطفى بضحك وقفل بوقها:  هقولك يوم فرحنا 😉😂. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
عند حازم. 
الباشا بتوتر:  انا الدكتور المختص بجراحه العيون. 
حازم بشك: اممم تمم. 
الباشا مشي من قدمه بتوتر وحازم بص علي طيفه بشك وراح قعد قدم اوضه سيلا وطلع لاب توب صغير الحجم وبدء يراجع الكاميرات اكيد في اي حاجه مختفيه عنهم.
عند سوزي كانت وقفه قدم طفل بيعيط ومرعوب. 
سوزي بتخويف:  ابوك عايش انت فاااهم يا مراد لو مسمعتش كلامي هحر"ق لسا"نك خالص. 
مراد بدموع وخوف فهو طفل ال 6 سنوات: حاضل والهي حاضل. 
سوزي بخبث:  غور اتنعم في بيت ابوك قصي المغربي علي اما اتصل علي الصحافه. 
مراد بخوف جري وهي ابتسمت بخبث. 
سوزي بخبث:  لما نعمل مؤتمر صحفي كده ونقول انه انا ام ابنه ومراته الشرعيه. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
عند طه. 
كان قاعد بيفتكر انهم بعتوه علي السجن ومن هناك للمستشفي دي كان قاعد هادي. 
بتيجي الممرضه:  عامل ايه النهارده. 
طه لارد. 
الممرضه:  طب تحب تاخد العلاج يعني بعد اذن ساعتك. 
طه عيونه اتحولت لاحمر وشدها من ر"قبتها بيخنـ. ـقها. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
عند قصي كان باصص لها بحب وجواه كلام كتير بس افتكر كلام الدكتور غضبه حضر قام وقف قدمها وهي بتفوق اول م فتحت عينها:  انت قصي. 
قصي بصدمة وذهول:  انتي شايفاني. 
سيلا..... 
عند نهال كانت مستنيه حازم لاقت يلي بتخبط. 
نهال:  حماتي اه... 
ام حازم زقتها وقعتها علي الارض وداخلت وقفلت الباب وراها ومعاها نسو"ان شكلهم و"حش اوي. 
نهال بخضه وخوف:  هو في ايهه. 
ام حازم بغضب وجبتها من شعرها:  هي دي يا نسو''ان ربوهااااا يلاااا مش عايزة حته فيها سلـ. ـيمه. 
نهال خافت ولسه هتقوم واحدة قربت عليها وطلعت.....

يتبع الفصل التالي: اضغط هنا  

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: " رواية عمياء قلبي" اضغط على أسم الرواية


reaction:

تعليقات