القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية بنت الصعيد الفصل الرابع عشر 14 بقلم هاجر حسين

 رواية بنت الصعيد الفصل الرابع عشر 14 بقلم هاجر حسين

رواية بنت الصعيد الفصل الرابع عشر 14 بقلم هاجر حسين

بنت الصـ♡ـعيد

البارت 14

••••• 
يونس كان نايم علي السرير وملاك وزينب داخلت وملاك كانت ماسكه الاكل

ملاك- جيبلك شوربه خضار انما ايه وفراخ مسلوقه بقا اكل عيانين بصحيح 

يونس- ماليش نفس

زينب- انتي بتشجعيها كدا يعني 

ملاك- ما هو ياكل بقا علشان ياكل اكلانها

زينب- يلا يا يونس

يونس- ماليش نفس يا تيتا

زينب- علشان خاطري يا يونس

يونس-طيب يا تيتا

زينب-هاكلك بايدي ………وبدات تاكله 

ملاك- يونس انت مصدق ان داليا تسرق

يونس- مش عارف، طيب بانسبه للفلوس والدهب راحو فين

ملاك- حرام عليك يا يونس انت شايف ان ممكن داليا تعامل كدا

يونس-مش عارف انا تعبت، تعبت اوي 

زينب- حاسه بيك يابني والله بس انت راجع داليا وهتعرف كل حاجه

يونس- ما انا مش عارف هي فين 

زينب- ما انا بصراحه يا يونس شايفه شخصيتك اتغيرات بقيت واحد تاني لاول كانت قوي وبتتحمل كل حاجه لكن دلوقت اقل حاجه بتخليك ضعيف

يونس- روحي رايحه مني يا تيتا، الانسانه اللي حبيتها تعامل كدا

ملاك- يوووه يا يونس قولتلك مستحيل داليا تعامل كدا داليا عنيها مليانه ومستحيل تبص لي فلوس ولا دهب طيب هي خدت تلفونه ولا دهبها ولا هدومها 

يونس- اومال راحو فين واختفوا يوم ما هربت ليه ،افتحي ادولاب دا كدا

ملاك فتحت ادولاب - اهو العلبه

زينب- مش لابسه غير الدبله

يونس- مش عارف ايه اللي بيحصل معنا دا

ملاك- احم انا شايفاك خفيت مش كانت دلوقت تعبان هههه

يونس-ياابوي علي القر

ملاك- انا مش بقر انا بحسدك

زينب- خد برشامه فاكيد سكانت معه احنا هنسيبك وانت تتصرف شوف فين داليا 

يونس-ماشي
•••••••
داليا- اهو جهزت

هيام- طيب حازم وخديجه تحت في العربيه

داليا- ماشي سلام ………وخرجت
داليا نزالت وكان حازم في العربيه وخديجه من وراها

داليا ركابت- السلام عليكم

حازم و خديجه- وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته

داليا- انتي بقا خديجه اللهم بارك ايه الجمال دا

خديجه- حبيبتي عيونك اجمل

داليا- دا حازم وخالتي صدعوني عليكي جمالك واحترامك وكتير

خديجه- ربنا يجبر بخاطرك يارب،حازم قالي انك هتشتري نقابات

داليا- اااه كان نفسي من زمان انتقاب واهو جاء اليوم المنتظر

خديجه- ربنا يقداملك اللي فيها الخير ويثبتك يارب

داليا- يارب

حازم- يلا ……ونزاله

••••••••••
اسلام- هو دا كل الحصل 

فاطمة - ياحبيبتي يا بنتي هتكون راحت فين طيب

اسلام- مش عارف هشوف عمر وهسال ان كان في حد يقربله 

فاطمه- بلاش يا بني انت عارف كلام الناس هنا مش لقيين حاجه يتكلامها عليها

اسلام- طيب انتي متعرفيش حد من قربتها

فاطمه- مفيش غير خالتها هيام كانت في اسكندريه ،بس اكيد دلوقت مسافره

اسلام- مسافره فين

فاطمه- السعوديه جوزها عايش هناك وابنها وهي بتيجي وتروح

اسلام- تعرفي العنوان

فاطمه- نسيتها والله يابني بس كتبها هشوف الدفتر اللي مكتوب فيها

اسلام- ماشي وانا هروح عند عمر ومش هعارفو حاجه واشوف بيت ابوها لو كانت هنا هيبان

فاطمه- ماشي

••••••••••
عدا اسبوعين 

داليا- يا خالتي 

هيام- نعم يا داليا

داليا- حازم مش عايزني اشتغل عنده في الشركه ليه

هيام- يا حبيبتي مش عايزك تتعبي نفسك ولا تشغلي بالك وبعدين انتي محتاجه حاجه

داليا- انا مش محتاجه فلوس انا زهقت من قعده البيت ولا بروح جامعه ولا اي حاجه فـ ها ساعده في الشغل

هيام- ماشي يا داليا هتكلم معاها

داليا- حبيبتي يا خالتو

هيام- انتي مش نويه ترجعي لـ جوزك ولا ايه

داليا- زهقتي مني ولا ايه يا خالتي

هيام- لا يا بنتي بس انا مش عايزه اشوفك كدا انتي بتضحكي وتتكلام معنا بس انا حاسه بيكي وعارفه انك بتحبي جوزك بلاش تعذبيها وتعذبي نفسك

داليا- ربنا يسهل يا خالتي

هيام- يارب يا بنتي ، لما ينزال حازم هقوله

داليا- ماشي 
•••••••
اسلام- احم انا هروح اسكندريه اشوف الشغل ماشي ازاي

يونس- ازاي يعني ما لو في حاجة كان عصام قال او كلامني

اسلام- طيب انا هروح

يونس بشك- امم ليه لو ليك في البنات كانت قولت انك اا…

اسلام - بفاكر ابيع الشقه واشتري واحده في مكان احسن، علشان لما نتجواز انا وملاك

يونس- اممم وانا كدا صدقت ،ما الشليه موجود

اسلام- خلاص يا يونس ،هسافر وخلاص

يونس- ماشي هاجي معاك

اسلام- يوووه ،خلاص بقا مخلنيش اقفل منك تاني

يونس- لا وانا مقدرش ما صدقت انك رضيت عني

اسلام- ماشي يلا سلام

يونس- انت هتمشي دلوقت

اسلام- اااه

يونس- رايح علشان داليا صح

اسلام- داليا هي فين

يونس- هههه عاملني مش عارف هي فين

اسلام- انت عارف بجد

يونس- اااه

اسلام- وعلشان كدا الايام اللي فاتت بتتعامل معنا كويس وبتروح الشغل

يونس- عارف انه عند خالتها

اسلام- طيب حلو اوي ومستني ايه 

يونس- انا لو شفتها هقـ ـتله

اسلام- انت مجنو'ن صح

يونس- لا، هي شافت الفلاشه وعلشان كدا هربت والفلاشه معاها 

اسلام- فلاشه، فلاشة ايه

يونس- قبل ما اعرف داليا كانت متصور انا و كام واحده

اسلام- حلوه كام واحده لا وبتقوله بكل افتخر

يونس-دا غير الصور اللي مع عمر

اسلام- اااه وبنسبه لعمر انت هربتله شحنت مخـ ـدرات لما كانت في الصعيد صح

يونس- صح

اسلام- وداليا شافت كل حاجه صح

يونس- صح

اسلام- انت غبي صح

يونس- صح، لا

اسلام- لا غبي يا يونس الناس تعامل الغلطه وبتنسها وانت بتحتفظ بيها وتصوره اهو الفلاشه مع داليا

يونس- هتعامل بيها ايه يعني

اسلام- لا ولا حاجه هتبلغ عنك بس

يونس- بس داليا متعاملش كدا

اسلام- واثق اوي انت ممكن ابن خالتها يخدها منها و

يونس- ابن خالتها هو هنا ولا مسافر

اسلام- هنا الرجله قالت هنا

يونس لنفسه- يعني هي مع حبيبها دلوقت

اسلام-روحت فين

يونس- انا هروح السكندريه دلوقت

اسلام- لا خاليك انت وانا هجبهالك لحد عندك

يونس- لااا انا لازم اروح

اسلام- طيب يلاا

يونس- هشوف تيتا واجي

•••••••••••
في الصباح

حازم -قولت لا يا امي

هيام- يابني هي زهقت من قاعده البيت

حازم- مش هينفع يا امي

داليا خرجت من اوضته- ليه يا حازم

حازم- اهو مش هينفع وخلاص انسو الموضوع بقا

داليا- تمام انا اشوف اي شغل تاني

حازم- داليا اللي يكرمك متعصبيني

هيام- خلاص يا داليا يا بنتي

داليا- ماشي

حازم خرج
هيام - حازم بيحبك يا داليا

داليا- بس هو بنسبلي زي اخويا

هيام- وهو غصب عنها

داليا- يبقا لازم امشي من هنا في اسرع وقت

هيام- وهتروحي فين يا داليا

داليا- مش عارفه………وداخلت اوضتها
وعيتط جامد 

هيام خبطت وداخلت- مالك بتعيطي ليه

داليا بدموع- تعبت اوووي يا خالتي لاول مره احس اني يتيمة وماليش حد انا تعبت قوي والله

هيام- وانا روحت فين يا داليا، ارجعي لجوزك يا بنتي متفهميش غلط يا بنتي بس مفيش ام تحب تشوف بنتها كدا 

داليا- ان شاء الله

هيام- يلا غيري هدومك علشان حازم وخديجه خراجين اخرجي معاهم

داليا- لا يا خالتي مش عايزه

هيام- اصلا خديجه اللي طلبتك تقعد معاكي

داليا- والله خلاص ماشي 

هيام- يلا غيري بسرعه

داليا-ماشي

•••••••••
اسلام -هي العمارة دي اللي سكانين فيها

يونس- ما هو دا نفس اللي فصوره

اسلام- اااه هو، مين اللي معها دي

يونس- وانا هعارف منين

اسلام- بسم الله مشاء الله شايف الحور اللي طلعت دي

يونس- داليا

اسلام- معقوله داليا تكون لبست نقاب

يونس- اااه هي

اسلام- عرفت ازاي

يونس-نفس مشيتها وقلبي حس

اسلام- اااه دا انت بتحس بقا

يونس- امشي ورااء العربيه

اسلام- ماشي

•••
في عربية حازم

داليا- خالتي قالت انك عايزه تتكلامي معايا

خديجه- اااه يا داليا محتاجه اتكلام معاكي بخصوص حاجه كدا

داليا- ماشي

حازم- عايز اعارفه انا الحاجه دي

خديجه- هتعرفه يا حازم متستعجلش

حازم- ماشي ،يلا انزالو

نزالوا وداخلوا الكافيه

خديجه- معلش يا حازم سبني مع داليا شويا 

حازم- ماشي……ومشي

داليا- خير يا خديجه قلقتيني في ايه

خديجه- انتي بتحبي حازم

داليا- نعم، حازم دا اخويا

خديجه- انا بتكلام جد يا داليا حازم بقي واحد تاني لما انتي ظهرتي وكل ما بيكلامني بينديني باسمك ودا غير اهتمامه بيكي ونظراتها و

داليا- دقيقه يا خديجه بس، انا متجوزه وبحب جوزي بس فيها شويات مشاكل وان شاء الله هتتحل قريب ، وانا هحاول اختفي من حياتكم في اقرب وقت لان انا مش هفرح لما تبعدها عن بعض بسببي

خديجه- داليا انا مش قصدي انتي عارفه ان حـ

داليا- ولا يهمك يا خديجه هروح الحمام انا

خديجه-ماشي 

•••
اسلام- بتعامل ايه

يونس- يعني مش شايف برش برفان تاخد بوق

اسلام- انت مش طبيعي خالص انزال يا يونس انزال
يونس- طيب خليك انت هنا لو اتاخرت انزال

اسلام- ماشي 
يونس نزال ودخل ويونس شاف داليا خرجه من الحمام راح نحيتها

داليا وهي خارجه لنفسها-يونس نفس ريحت برفان يونس

يونس وقف قدمه قصدا داليا خبطت فيها

يونس- انتي عاميه ما تفتحي

داليا اتصدمت حازم جري عليها وعرف يونس وو

يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية بنت الصعيد" اضغط على اسم الرواية 


reaction:

تعليقات