القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية بنت الصعيد الفصل الثالث عشر 13 بقلم هاجر حسين

 رواية بنت الصعيد الفصل الثالث عشر 13 بقلم هاجر حسين

رواية بنت الصعيد الفصل الثالث عشر 13 بقلم هاجر حسين

بنت ‏​‏​الصـ♡ـعيد

البارت 13

يونس- غلط ازاي هاا انا شوفتها هي ومعاها شنطتها ومشيها

اسلام- اكيد مزعلها علشان كدا مشيت لكن تسرق لا

يونس- و واثق اوي ليه، اشمعنا لما مشيت الفوس والدهب اختفو

اسلام- وهو دا اللي همك الفلوس والدهب مش همك هي فين دلوقت

يونس- في داهيه الدهب والفلوس، اللي مجنني ازاي تعامل كدا

ملاك- لا يا يونس داليا مستحيل تعامل كدا

سهير- ملاك متتداخليش انتي

زينب- هي هتروح فين يعني غير بيت ابوها ،شوف عمتك يا يونس يمكن شفتها ولا كلمتها 

سهير- وبعد اللي حصل دا هترجعوها

يونس- مستحيل تداخل البيت دا تاني

اسلام -يونس اعارف الحقيقه وبعدين اعمل اللي انت عايزه

يونس-حقيقت ايه اكتر من كدا دي سرقتنا وهربت

اسلام- يعني هتعامل ايه

يونس- هروح اسيوط واشوفه بنفسي

زينب- لا انت تعبان ومش هتروح

اسلام- انا هكلام امي

يونس-انا كويس يا تيتا

زينب-لا كلم اي حد يشوفه لكن انت مش هتمشي

يونس- ماشي

سهير- قولتلك يا يونس بلاش دي، لكن وقعت في حبها

يونس- اللي حصل بقا

زينب- بس هي اللي يشوفه يقول ملاك مش معقوله تعامل كدا

ملاك- ملاك شبهي يعني

يونس- مش وقته هزار

ملاك- حاضر

زينب- معقوله داليا تعامل كدا

يونس- انا اتخدعت في براءتها وكانت مفاكر انها قريبه من ربنا لكن اتخدعت

سهير- اخدات حبوب منع الحمل علشان متخلفش منك واهو سرقتنا وهربت يا ترها هي وحبيبها ولا ايه

يونس بصله بغضب- امي الله يكرمك اسكتي

اسلام-انا كلامت امي وقالت لا مجاتش ولا حتي كلامتها وقالت لو عارفت حاجه هتقولي

يونس- تمام……لسه هيمشي

زينب- هتروح فين يا يونس

يونس- هخلي الرجاله تدور عليها، مش هسكت غير لما القيها 

زينب-مش دلوقتي انت تعبان

يونس-لا مش تعبان ……وخرج

زينب- روح معاها يا اسلام……خرج اسلام

••••••
هيام - قومي يا داليا كله دا نوم

داليا - اصلا منمتش طول اليل

هيام- ماشي يلا قومي خدي شاور و كلي لقمه دا المغرب أذان

داليا- ماشي ……قامت وداخلت الحمام وخرجت وصلت وطلعت 

كان حازم وهيام قاعدين علي السفره

هيام- يلا تعالي كلي

داليا- ماشي………وقاعدت

حازم- انتي وافقتي بـ عمر ليه

داليا- بس انا متجوازتش عمر

حازم- اومال مين

هيام- تعارف. يونس الشناوي

حازم- اااه

هيام- جوزها

حازم- ودا يفرق ايه عن عمر ما زيها

هيام- في ايه يا حازم لاحظ انه جوزها

حازم- يا امي مش قصدي انا بقول مش اكتر

داليا- للاسف عرفت متاخر ولما عرفت هرربت وجيت هنا

هيام- يعني انتي هربتي يا داليا

داليا-اااه

حازم- اكيد هيقلب عليكي الدنيا ومش هيسكت غير لما يلقيكي

داليا-انا ماليش حد غيركم خليكم جانبي

هيام- بس هو جوزك يا بنتي ومش هنقدر نقف في وشه

داليا- يعني ايه

حازم- اتصرافتي غلط يا داليا كانتي طلبتي منها الطلاق لكن متهربيش

داليا- متحكمشي عليا من غير ما تعرف حاجه

هيام- طيب احكيلنا علشان نبقا عرفين 

داليا-………

•••••••

يونس واسلام رجعوا

زينب- عاملتو ايه

اسلام- ولا حاجه يونس كلام الرجله وهيدورها عليها

يونس- اقسم بالله لما ترجع ما هرحمها

اسلام- ومين هيسمحلك بدا

يونس-وانت مين انت علشان تمنعني، مراتي وانا حر 

اسلام- لا مش حر يا يونس

يونس- اسلام ملكش دعوه متداخلش

اسلام- المفروض تبقا عايز تطمان عليها مش تقول اضربه

يونس-اسلام متداخلش

زينب- لا جدعان برافو عليكم مفيش احترام ليا خالص

اسلام- عجبك كلامو يا تيتا

يونس-لاحظ انك مداخل اوي 

اسلام- لا مش مداخل ولا حاجه انا سكت كتير يا يونس انت ضربت داليا اكتر من مره، لما تضرب بنت متبقاش راجل

يونس ضربها بوكس- انا ارجل منك يا اسلام ،انت مداخل كدا ليه

اسلام- علشانك وخايف عليك وااه اسف اني اداخلت ومش هتشوف وشي تاني ………ومشي علي اوضتها

زينب- حلو كدا يا يونس دا اسلام اللي بتعتبره اخوك تقوله كدا وتضربها ، لما تصلح غلطك ابقا قولي………وسابته ومشيت

………
ملاك - طيب انت هتلم هدومك ليه

اسلام-همشي 

ملاك- ما انت لسه جاي

اسلام هو بيحط هدومه في الشنطه- علشان الاستاذ اخوكي يرتاح

ملاك وهي بتاخد الهدوم من الشنطه وتحطها في ادولاب-متزعلشي ما انت عارفو وهو متعصب وبعدين انتو دايما بتمدا اديكم علي بعض وترجعه احسن من الاول

اسلام- ااه بس همشي برضو

ملاك- هترجع الصعيد

اسلام- اااه

ملاك- طيب ليه خليك يا اسلام

اسلام-لا مش هينفع

ملاك- علشاني طيب

اسلام- انا كانت جاي علشانك بس كل حاجه بظت بس ان شاء الله هتتعدالا

ملاك- ان شاء الله بس برضو مش هتمشي

اسلام - كفايه بقا سيبي الهدوم دوختيني

ملاك- لا مش هتمشي انت ومضايقك كدا خلاص امشي الصبح

اسلام- يوووه يا ملاك اهي الهدوم مش عايزها ………وخرج راح لتيتا

اسلام- تيتا

زينب- تعال

اسلام- انا همشي

زينب- تمشي، وبليل لا يا اسلام

اسلام- طيب وفيها ايه مش اول مره

زينب- لا مش هبقا مطمنها

اسلام- متقلقيش، المهم ما تخليش يونس يطلع غير لما يخف هو ماشي بتعبه، والشغل هخالي اي حد من الموظفين يخد باله منها  

زينب-ماشي يا بني، بس انت ماشي وزعلان

اسلام- لا مش زعلان انا هروح اشوف داليا واشوف هي فين وكدا بس متقوليش ليونس

زينب- ماشي خالي بالك علي نفسك

اسلام بسها علي راسه - حاضر………وخرج

ملاك- اهي شنطتك

اسلام- متزعليش يا ملاك والله غصب عني كل حاجه

ملاك- مش زعلانه بس خاليا بالك علي نفسك علشان انا محتاجك 

اسلام- حاضر والمره الجايه ان شاء الله هنكتب الكتاب علشان في مشاعر كتير جويا

ملاك- انا بحبك اوووي يا اسلام

اسلام حضانها-وانا اكتر يا احلا ملاك في الدنيا………بعد عنها -كان نفسي يبقا لما تبقي حلالي ، ربنا يسمحنا بقا يلا سلام

ملاك- مع السلامه ……ومشي وملاك راحت اوضتها

يونس كان في الجنينه وشاف اسلام وهو وخرج
يونس-اسلام ………اسلام مردش عليها

يونس وقف قدامه-رايح فين

اسلام- هركاب عربيتي

يونس وقف قدام باب العربيه- ااه وتروح فين

اسلام- همشي 

يونس- ليه

اسلام-من غير ليه ابعد بقا

يونس-اسلام متزعلش مني انت عرفني مش لسه هتعرفني لما بكون متعصب

اسلام ركب العربيه-مش زعلان يا يونس، يلا دور علي. مراتك علشان تهينها اكتر ما هي اتهانت، سلام يا ابن خالي………شغال العربيه ومشي

يونس عيط لاول مره يعيط- بوظتي كل حاجه يا داليا ليه، ليه كدا حرام عليكي ياترها انتي فين……ونزال في الحمام السباحه

••••••••

هيام- ياااه يا داليا كله دا يحصل ومتكلامنيش

داليا- افتكرك لسه فيي السعوديه

هيام- يا حبيبتي يا بنتي، الغلط غلطي انا مش انتي كنت المفروض روحتلك بدال المره عشر بس ظروف الدنيا ونشغلها

داليا-ولا يهمك يا خالتي

حازم- وانتي قرارتي تعاملي ايه 

داليا- مش عارفه ..…………بقلم هاجر حسين

حازم- الفلاشه لسه معاكي

داليا- ااه ليه في كام صوره مش كتير 

حازم- تهدديها بيها ولو عامل حاجه تبلغي عنها

داليا- انا مستحيل اعامل كدا

حازم- انتي بتحبيها

هيام- دا سؤال اكيد جوزها وبتحبها

حازم- اهاا طيب هو اكيد هيعارف انك هنا

داليا- شوفليا اي شقه اقعد فيها

حازم- علي اساس ان كد مش هيعرف مكانك

داليا- طيب اعامل ايه

حازم- اللي يعامله ربنا كله كويس

هيام- متقلقيش انتي يا بنتي وان. شاء الله كل حاجه هتتحل

داليا- ان شاء الله

هيام- يلا روحي نامي

حازم- انا هنام في شقتي فوق علشان تخدي راحتك……تصبحوا علي خير

هيام وداليا- وانت من اهل الخير

ودخلت كل وااحد اوضته

••••••••••
في الصباح

زينب- صفيه صفيه

صفيه- نعم يا هاانم

زينب- يونس خرج

صفيه- لا بس من امبارح وهو نايم في الجنينه

زينب- في الجنينه طيب مقولتيش ليه ولا صحتيها

صفيه- حاولت يا هانم بس مرضيش

زينب- طيب …… وخرجت ليونس وكان نايم

زينب- يونس، يونس

يونس فتح عيونها بتعب- نعم يا تيتا

زينب حطت اديها علي راسه- ليه كدا يا يونس ليه نمت هنا انت سخن قوي،وهدومك ساقعه قوم خد دوش وغير هدومك دي يلا 

يونس بتعب- مش قادر سيبيني يا تيتا

زينب- علشان خاطري يا يونس قوم

يونس قام بتعب وزينب وصالتها لحد الاوضته وجبتله هدومه اللي هيلبسه

زينب- يلا يا يونس خد البرشامه دي وادخل خد دوش عقبال ما اخاليا صفيه تعاملك حاجه سخنه

يونس- ماشي ………قام وداخل الحمام وهي نزالت
•••••••••

داليا- خالتي

هيام- عيون خالتك

داليا- تسلميلي يارب، انا كاانت عايزه انزال اشتريلي كام نقاب كدا 

هيام- اللهم بارك وماله ياروحي، حازم يخدك وياخد خديجه وانزالو واشتري اللي انتي عايزها

داليا- خديجه مين

هيام- خطيبت حازم

داليا- بجد يااه اخيرا خطب 

هيام- بنت كله ادب واحترام زيك كدا يا داليا بس هو مش بيحبها وماجل كتب الكتاب وخايفه انه يسيبها

داليا- طيب ليه كدا

هيام- لسه بيحبك

داليا- يحبني انا

هيام- اااه حتي لما رجع من السفر كان عايز يروحلك بس انا مرضيتش انا اتمنها كان يتجوزك بس خوفت عليها من عمر

داليا- يحبني ازاي يا خالتي وهو شافني اخر مره كانت في تالته اعدادي

هيام- من كلامي عليكي ولاتزامك وكانته بتحبو بعض وانتو صغيرين 

داليا- اهو قوللتي واحنا وصغيرين يعني حب مراهقة ومينفعش يعلق واحده بيها ويسيبها

هيام- ربنا يستر يا بنتي، هطلع انا اقوله وانزالك

داليا- ماشي………

يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية بنت الصعيد" اضغط على اسم الرواية 


reaction:

تعليقات