القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية بنت الصعيد الفصل الحادي عشر 11 بقلم هاجر حسين

 رواية بنت الصعيد الفصل الحادي عشر 11 بقلم هاجر حسين

رواية بنت الصعيد الفصل الحادي عشر 11 بقلم هاجر حسين

بنت الصـ♡ـعيد ‏​‏

البارت 11

سهير- اااه بجد انا ممكن اهربك من هنا

داليا- بس انتي ايه اللي يخليكي تعاملي كدا

سهير- قولتلك يا بنتي انتي تستهلي حد احسن من يونس

داليا- طيب ما انت موافقه ان يجواز يارا

سهير- يارا تختلف 

داليا- ازاي يعني

سهير- زيها زي يونس

داليا- تمام هتهربيني ازاي

سهير- سيبي دا عليا انا، بس انا عايزاكي تروحي ليونس وتعتذريله وتبيني كل حاجه طبيعية 

داليا- نعم لا طبعا

سهير- ما انت لازم تعاملي كدا 

داليا- طيب 

سهير- تمام، اسيبك انا علشان محدش يشك في حاجه……وداخلت و داليا داخلت وعاملت فنجان قهوة ليونس ورحتله المكتب خبطت وداخلت

يونس - عايزه ايه

داليا- عمالتلك فنجان قهوة

يونس- حطه فيها ايه

داليا- والله يا يونس هي وصلت لكدا

يونس- واكتر ………وسابها وراح اوضته ،داليا راحت رواها

داليا - يونس

يونس وهو بيقلع هدومه - عايزه ايه

داليا- انت بتعامل ايه ………بقلم هاجر حسين

يونس- انتي عبيطه ايه بعامل ايه بقلع هدومي عايز انام

داليا بصت بعيد- طيب، انت مضايق مني ليه

يونس بيقرب منها- انتي لسه بتكسفي مني

داليا- انا اسفه لو كانت غلطت في حاجه

يونس حضانه من وراء- وانا قبلت اعتذارك

داليا غمضت عيونها وبتمنع دموعه علشان مغصوبه تعامل كدا -تمام سبني بقا علشان انام

يونس بخبث وخدها علي السرير- لا انتي هتنام في حضني النهارده

داليا بخوف- نعم لا طبعا

يونس- ليه مختيش البـ ـرشامه

داليا- والله مش باخد حاجه يا يونس

يونس - اومال خوفتي ليه كدا

داليا- انا ………يونس حط صبعه علي بوقه

يونس- اششش …… وسكتت شهرزاد عن الكلام المباح

••••••••
في الصباح

يونس صحي وبيبص لـ داليا ببتسمه
داليا فتحت عنيها 
يونس - ايه رايك، كلمتين مني خليتك تسبيلي نفسك

داليا- والله، تصدق انا غلطان ان سبتلك نفسي 

يونس- كويس انك عارفه

داليا- والله اتخدعت فيك بجد

يونس- ههههه دا انا مش انتي

داليا- انا معاملتش حاجه، وحكاية الحبوب فاكيد انت اللي بتعامل كدا

يونس-وانا هعامل كدا ليه

داليا- الله اعلم بقا 

يونس- واتخدعتي في ازاي انا فعلا كانت بحبك لما اتقدامتلك ولحد ما رحنا عند الدكتوره وانتي نزالتي من نظري

داليا- طيب تمام طلم مش بتحبني و نزالت من نظرك طلقني

يونس- للاسف مبطلقش

داليا- ما انت هتجوز يارا عايز مني ايه بقا

يونس- عايزك انتي

داليا- اقسم بالله ندمانه ان عرفتك لانك واحد…

يونس ضربه بـ قلم- المره الجايه لو غلطي هقطعلك لسانك دااا فاهمه 

داليا - لا مش فاهمه

يونس مساك شعرها- داليا بلاش عندا معايا انا عصبي ومش بعرف اسيطر علي نفسي

داليا- عصبي علي نفسك مش عليا……وزقته

يونس ضربها قلم جامد- الظهر ان مش لسانك بس اللي طول

داليا- ااااه طلقني علشان خاطر ربنا طلقني

يونس بهستريا- اخراسي ،اطلعي برا يلا

داليا- هطلع ازاي انت اتجاننت 

يونس- ماشي انا هسيبلك الاوضه خالص 
………وخرج 

داليا- والله هندامك علي كل اللي بتعامله يا يونس، انا مش هستنا دقيقه تاني……اخدات هدومه وداخلت الحمام

••••
زينب- صوتك كان عالي ليه

يونس- مفيش حاجه ، عايزه حاجه

زينب- لا يا حبيبي، ربنا يهديك

ملاك- استنا يا يونس

يونس هو وخرج- خلي اسلام يوصلك……وخرج

ملاك- اااه يا واطـ ـي علشان مراتك مش رايحه

اسلام- يلا يا ملاكي

سهير- متتعبش نفسك يا اسلام السواق هيوصلها

اسلام- وانا ايه هيتعبني، يلا قدامي ……وخرج هو وملاك

زينب- متتعبيش نفسك علشان اسلام مش هيسيب ملاك

سهير- بس انا مش موافقه

زينب- مش موافقه ليه هاا، اسلام احسن من يونس مية مره

سهير- انا مش هجوز بنتي في بلد بعيد 

زينب- هتكون مع عمتها 

سهير- لا مش موافقه

زينب- مش مهم انتي المهم هي ،وهي موافقه

سهير اضايقة وطلعت لـ داليا
داليا فتحت

سهير- تعالي

داليا خرجت وداخلت اوضة سهير

داليا- ليه متكلامناش هناك

سهير- يونس حطط كاميرا في الاوضه ولازم ناخد بالنا 

داليا-تمام انا مش عايزه اقعد دقيقه هنا

سهير- اهدي كدا ،ليه

داليا- كل يوم ضرب واهانه انا تعبت ،باللة عليكي انا عايزه امشي 

سهير- هتروحي فين لو روحتي بيتك هيجيبك

داليا بتفكير- هروح لخالتي في اسكندريه يونس ميعرفهاش

سهير- طيب حلو

داليا- بس امشي النهارده ودلوقت

سهير- دلوقتي مش هينفع لو يونس عارف هيجيبك لكن خاليه بالليل، خد البرشامه دي حطيها ليونس في اي حاجه لما يجي من الشركه
Hagar Hussein 
داليا وهي بتاخدها- ودي بتعت اي

سهير- منوم

داليا بخوف- طيب خاليها لما ينام

سهير- لا علشان لما ينام تمشي والصبح تكوني وصالتي

داليا- مين هيكون معايا

سهير- متقلقيش انا هظبط كل حاجه وهخلي سواق يوصلك لحد باب البيت

داليا- تمام ………وخرجت

•••••••
ملاك-اسلام

اسلام- نعم

ملاك-انا اسف

اسلام- علي ايه

ملاك- لما زعقت فيك لما قولت اروح عند الدكتور

اسلام- لا عادي مش زعلان

ملاك- اومال شكلك زعلان ليه

اسلام- امك مضايقني 

ملاك- امك، اسمها مامتك

اسلام- هي امك بقت شتيمه ولا ايه

ملاك- لا بس الافضل مامتك، المهم مالها ماما

اسلام- لما مش موافقه عليا يعني

ملاك- والمهم رايي ولا رايها

اسلام- رايك عارفو

ملاك- طيب كويس

اسلام- يعني موافقه صح

ملاك- لا، انا احم

اسلام- في اي يا ملاك

ملاك-انا شيفاك زي يونس اخويا و

اسلام- نعم، امم كملي

ملاك- و واحد بيحبني و هـ

اسلام- هـ ايه كملي

ملاك- هيجي يطلب ايدي من يونس كمان يومين

اسلام- طيب هو طلب ايدك وانا طلبك كلك 

ملاك- اسلام مش بهزار

اسلام- طيب وانتي

ملاك- انا ايه

اسلام- بتحبيه

ملاك- اوي اوي يا اسلام

اسلام- وانا ياروحي بحبك

ملاك- اسلام

اسلام- عيوني

ملاك- مش بهزار

اسلام- والله فاكري بس كدا وانا ااا

ملاك- وانت اا ايه

اسلام - اقتـ ـلك

ملاك- اممممم 🥴 

اسلام- يلا انزالي وخاليا بالك علي نفسك 

ملاك- حاضر باي

اسلام- باي
اسلام وصالها وراح الشركه
اسلام لسكرتيره -يونس جوا

السكرتيره- اااه جوه يافندم

اسلام داخل - مالك

يونس- انا كلامتك

اسلام- كانت نزال مضايق وجيت من غير فطار

يونس- متشغلش بالك، رواح شوف شغلك

اسلام- لو مشغلتش بالي بيك هشغل بالي بمين اخلاص فيه ايه

يونس- ما انت عارف متخانق انا وداليا

اسلام- اممم طيب مش انا قولتلك صالحه متسبهاش زعلانه

يونس- مش قادر

اسلام- اعتبرها كانت بتاخد الحبوب دي علشان في حاجه بتتعبه ولا اي حاجه

يونس- مش قادر يا اسلام هي في حاجه في دمغه مش قادر اوصله في حاجه شغله مش طبيعيه

اسلام- ودا الطبيعي

يونس- طبيعي ازاي يعني

اسلام- علشان ضربته اكتر من مره 

يونس- هي اللي بتعصبني مش بقدار اتحكم في نفسي

اسلام- يبقا عمرك ما حبيتها واللي كانت في دا كان اعجب مش اكتر لان لو بتحبها هتخاف عليها من نفسك وعمرك ما تمد ايدك عليها

يونس- لا حبتها ولسه بحبها، بس هي بتستفزاني

اسلام- لو بتحبها هتتحمله، دوله وصية الرسول يا يونس، لما تروح تخدلها ورد وتصالحه وابدا من جديد

يونس- عليه افضل الصلاة والسلام، ماشي

اسلام- المهم بقا، عايز اخطف ملاك منكم

يونس- اخيرا هرتاح منها

اسلام- يونس مش بهزار انا عايز اتجوز ملاك

يونس- وانا موافق

اسلام- بس امك لا

يونس- انا مش هلاقي حد يحفظ علي اختي ولا يحبها زيك ،المهم قرارها هي

اسلام- تمام ظبط الدنيا وقالي

يونس- ماشي

اسلام- اناا هروح مكتبي …وخرج   
••••••
في المساء
داليا و ملاك كانه في الجنينه

ملاك- قوليلي بقا بتحبي ايه وبتكرها ايه 

داليا- بحب الاندومي اللي محرومه منها

ملاك- انا مش قصدي علي الاكل، المهم كملي بتكرهي ايه بقا

داليا- بكره يونس

ملاك- ليه كدا دا حتي بيحبك

داليا- دا مش حقيقي 

ملاك- انا كانت بسال علشان عايزه اجبلك هديه قمر زيك كدا 

داليا- حبيبتي تسلميلي متتعبيش نفسك

ملاك- طيب انتي بجد بتكرهي يونس

داليا - اااه بكرهو اوووي

يونس جاء من وراهم كان في أيده بوكيه ورد - وانا بحبك اووي  

ملاك- امشي انا بقا علشان مبوظش الحظه الرومانسية ……وجريت 

داليا كانت هتداخل مساك اديها
يونس- انا اسف

داليا- طيب، سيبني بقا
………

يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية بنت الصعيد" اضغط على اسم الرواية 


reaction:

تعليقات