القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية وقعت في حبها الفصل الحادي عشر 11 بقلم ملك محمد

 رواية وقعت في حبها الفصل الحادي عشر 11 بقلم ملك محمد

رواية وقعت في حبها الفصل الحادي عشر 11 بقلم ملك محمد

Part 11

سليم :انا بنتك متلزمنيش يا جلال ،تكتبلي تنازل عن نصيبك في شركة ابويا غير كدة ودع بنتك يا حلو .

جلال :بس ده نصيبي الشرعي .

سليم بسخرية وضحك :شرعي بيقولي شرعي يا بتاع المخد*رات انت اللي بتتكلم عن الشرع .

جلال :انت عاوز مني ايه انا وبنتي ،سيبها يا سليم .

سليم :انا هقابلك في ***** لو مجيتش الساعة ٣ تقرا علي روح سالي الفاتحة .

وقفل المكالمة .

_________________________________

عند جلال .

جلال لشخص مجهول:ساالي اه يا سااليييي ،انا عاوز بنتييي هيموتهااا.

المجهول :ميبقاش قلبك خفيف كدة يا جلال بيه .

جلال بعصبية :انت مجنون انت بيقولي هيقتل بنتييي. 

المجهول :سليم مش بتاع قتل يا جلال بيه .

جلال :وانت ايه اللي عرفك .

المجهول: بعد اللي بنتك عملته ده لو كان عايز يقت*لها كان قت*لها .

جلال :بنتي عملت ايه مش فاهم.

المجهول :المعلومات اللي عندي بتأكد أن سالي راحت لمرات سليم المستشفي وحطت لها س*م في المحلول .

جلال اتوتر وقاله :حطت لكيااااان الس*م يا نهار مش فايت .

المجهول :بنتك سالي غلطانة وهتتعاقب هتتعاقب .

جلال اتعصب وخبط بايده علي المكتب وقاله :لو بنتي جرااااالها حاجة انا مش هسكتتت انت فاهم .

المجهول :طيب هتعمل ايه دلوقتي يا باشا .

جلال :هقولك احنا نعمل *************.

_____________________________

عند سالي كانت قاعدة علي الكرسي وايديها مربوطة ورجليها كمان مربوطة "تستاهلي يا حربا*ية🙂"

____________________________

عند سليم وشريف وراغب .

راغب :تفتكر هيوافق يا سليم .

سليم :هو صعبه عليه بس هيوافق. 

شريف :جلال مش سهل يا سليم ،مش بالسهولة اللي انت فاكرها .

سليم :ناخد معانا سلاح ورجالة علشان ممكن يغدر في اي وقت .

راغب :انا لغاية دلوقتي مش شايف أن ليا مصلحة في الموضوع ده.

شريف :ازاي يا راغب بيه.

راغب : اصل انت هتاخد تنازل عن حقه في الشركة انا بقا هاخد ايه .

سليم :كنت متوقع انك اذكي من كدة يا راغب بيه.

راغب :يعني ايه يا سليم باشا .

سليم :يعني انا هاخد تنازل العقد وبعد كدة هسلم ورقة صفقة المخد*رات والسل*اح للحك*ومة .

راغب :أيوة انا بقا استافدت ايه .

سليم :هفهمك يا راغب بيه ،بمجرد ما ورق الصفقة يبقا في ايد الحك*ومة هيقفلوا الشركة وهتبقا انت الاول في السوق في الحديد والالكترونيات.

راغب :ماشي يا سليم اما نشوف اخرتها .

سليم بوجع :انا عايز اروح اشوف كيان يا شريف ، منك لله يا سالي .

شريف :تعالي يا صاحبي نروح لها.

سليم :هي تاليا معاها .

شريف :لا راحت لأهلها في البلد .

سليم :ماشي يلا بينا .

After few minutes.

وصل سليم وشريف للمستشفي .

دخلوا ووقفوا قدام اوضة كيان .

سليم :دكتور لو سمحت حالتها استقرت .

الدكتور بحزن :للاسف المدام حالتها مش مستقرة لأن السم ده قوي جدا .

سليم بانفعال :انا مستعد اوديها تتعالج برا .

الدكتور :للاسف مش هيقدروا يعملوا غير اللي احنا عملناه هي بين ايدين ربنا ادعيلها يا بني .

سليم :طب طب ينفع ادخلها .

الدكتور :ممنوع انا اسف جدا يا سليم باشا ،بس الغيبوبة عميقة شويتين .

سليم بتفهم معوحزن شديد :ماشي يا دكتور ربنا يقومها بالسلامة .

شريف خد سليم وراحوا علشان يقابلوا جلال .

راحوا المكان اللي هيتقابلوا فيه مع جلال وكان معاهم رجالة في المكان بس مش ظاهرين.

دخل جلال ومعاه رجالته .

سليم بتريقة :اهلا اهلا الباشا جلال الشرقاوي بنفسه .

شريف ادي لجلال الورقة اللي هيمضي فيها علي التنازل .

سليم :هي دي بقا يا عمي الورقة اللي انت هتمضي عليها(بتاعة التنازل عن نصيبه في شركة ابو سليم ).

جلال قطع الورقة وقاله مش همضي يا سليم يلا يا رجاااالة .

رجالة جلال طلعوا ال*سلاح ولسة هيضربوا .

كان سليم صفر ورجالته طلعوا بالس*لاح .

سليم :كنت متوقع منك الغدر يا جلال بس علي مين الكلام ده مش علياااا يلا يا رجالة .

الرجالة بقوا يبضربوا بالس*لاح لحد ما رجالة جلال كلهم اتصابوا ووقعوا .

سليم :ها يا عمي هتمضي ولا نخل*ص علي سالي .

جلال :عملتلك اييييه يا سليم علشان تعمل فيا وفي بنتي كدة و بتعمل فيها كل ده علشان واحدة رخي*صة زي دي .

سليم بعصبية :انا مش عايز اتنرفز عليك لاني محترم صلة القرابة اللي بينا ،لكن تغلط في مرااااتي لاااا .

جلال :رد علي سؤالي يا سليم عملتلك اييييه علشان اعمل فيا وفي بنتي كدة.

سليم :بنتك راحت سم*مت مراتي ودخلت في غيبوبة عميقة وانت رايح تهجم عليا بالسلا*ح في الحفلة ،وبعدين ما يمكن يكون ربنا بيعاقبك يا بتاع المخد*رات والس*لاح وغس*يل الأموال .

جلال :هات ورقة تانية للتنازل يا سليم هاااتها .

شريف خرج الورقة الاحتياطي لورق التنازل عن نصيب جلال في الشركة وجلال مضي علي الورق .

جلال :انا عايز بنتي بقااا ،هاتلي بنتي .

سليم:وانا مبرجعش في كلمتي .

اتصل سليم بالرجالة اللي كانو عند سالي وقالهم يحبوها علي العنوان اللي كانوا فيه .

سليم :بنتك هتجيلك علي العنوان ده اقعد استناها بقا .

_________________________

سليم :شريف انا هروح لكيان .

شريف :انا جاي معاك يلا .

راح لكيان ودخل للدكتور بأمل .

الدكتور بحزن :المدام في ذمة الله ادعيلها يا استاذ سليم.

سليم :مرااااتي لااااا.


يتبع الفصل التالي اضغط هنا 


الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية وقعت في حبها" اضغط على اسم الرواية 


reaction:

تعليقات