القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية انهيار امرأة الفصل الثامن والأخير 8 بقلم هويدا زغلول

رواية  انهيار امرأة بقلم هويدا زغلول 


رواية  انهيار امرأة الفصل الثامن والأخير 8


داليا 
اي ده فيه في مالك بتتكلم كده وكان تامر
متعصب جدا وردت عليها وقال 
تامر 
لما انتي بتحبي طلقيك سبتي وجيتي ليا ليه 
طول عمرك خاينه ومش بتحبي الا الخاينه 
داليا 
بقولك اي صوتك ميكنش عالي عاليا سامع 
ولا لا اه بحبه وهرجع ليه ومش عايزه اعيش 
معاك
تامر 
امشي اطلعي برا انتي طالق طالق وخرجها برها
وبعدها راح لامه 
الام 
خير يا تامر جاي ليه مش خالص شوفت 
حياتك رجعت دلوقتي ليه 
تامر 
انا اسف يا امي انا ندمت والله علي اللي عملته 
وعايزك ثتكلمي جودي علشان ترجع ليا تاني 
ارجوكي يا امي تقفي جمبي 
الام 
مبقاش ينفع فضلت تقسي علي مراتك 
لحد ما خليت قلبها جامد مراتك كانت
طيبه وبتحبك بس انت بدل ما تقف
جنبها في مشكلتها فضلت تدوس عليها 
تامر 
انا حبيت داليا بس طلعت خاينه وانا مش عارف 
ليه عملت معايا كده مع ان مش شافت مني 
إلا كل حب وكنت بعملها معامله عمري ما 
كنت بعامل بيها جودي 
الام 
ده ربنا يا بني من عمل يعمل ولا بعد حين 
اللي عايزه اقولوا ليك أن اللي اغتصب مراتك 
وربنا مش بيسيب ورد القلم ليه 
تامر 
معقول اللي عمل كده لي جودي فاروق 
ازاي طيب معقول كانت داليا عارفه الموضوع 
ده 
الام 
ربك كان عالم وهو اللي اخد حق مراتك منه
روح يابني واستغفر ربك انه يسامحك علي اللي 
حصل منك وبعدها رجعت داليا ل فاروق
وهو وافق أنه يرجع ليها وهي سكت وهي عارفه 
ان عنده الايدز في يوم كلمها وكان في المستشفى وداليا راحت 
داليا 
مالك يا فاروق الف مليون سلامه عليك
بجد والله زعلت علي اللي حصل ليك 
فاروق 
بجد زعلانه عليا لو حصل ليا حاجه يا داليا يعني 
وجودك معايا حب فيا مش علشان خاطر الفلوس
داليا 
لا فلوس أي كفايه أن غلط وانت سامحتني علي الغلطه دي عمري ما افكر في الفلوس والله 
سلامتك عندي بالدنيا وربنا يعلم انا بحبك قد اي 
فاروق 
مانا عارف انا كتبت الوصيه بتاعتي ومش هتتفتح 
الا في وجود الناس اللي قولت للمحامي عليهم 
داليا
وصيه اي فكر في نفسك ربنا يكمل شفاك علي
خير وبعدها بشهر مات فاروق وكان مطلوب 
في الوصيه تامر وداليا وجودي 
داليا 
معلش انا عايزه اعرف دول هنا ليه دي وصيه 
جوزي الله يرحمه دول هنا ليه 
المحامي 
اتفضلي اقعدي بس وانتي هتفهمي كل شي 
وفعلا بدأ يقول الكلام اللي في الوصيه 
وكان متنازل عن كل حاجه لجودي 
داليا 
نعم وهي كانت تعرف جوزي منين علشان 
تاخد كل شي 
تامر 
اخرسي قطع لسانك هي عمرها ما كانت 
تعرف الاشكال دي بس أنا فاهم هو ليه عمل 
كده 
المحامي 
هو حب أنه يغفر علي ذنبه ليكي بالفلوس دي 
وحب الوصيه تكون قدام طلقيك وهو كاتب 
جواب بيعتزر ليه علي اللي حصل منه 
داليا 
لا ده علي جثي انا شلته وهو مريض وفي الاخر 
يحصل ليا كده لو اخر يوم في عمري ما.حد 
هياخد الفلوس دي وجالها انبهار عصبي اول 
لما عرفت باللي حصل وبعدها دخلت مستشفي 
امراض عقليه وتامر فضل عايش وحيد وجالو 
اكتئاب بسبب بعد جودي بدأت تشتغل وتربي
بنتها وبقي ليها شخصيتها 
تمت 
تهاني 
انا قولت كلمه وهي الكلمه فرحك الاسبوع 
الجاي علي سيد يعني هتتجوزي وهو انا 
فضلت اربي فيكي واكبرك علشان تقولي لابني 
لا مش عايزك 
مكه 
حرام عليكي يا مرات عمي انا من يوم ما ابويا 
وامي ماتو عايشه بخدمك انتي وعيالك بس ارجوكي اوعي تعملي فيا كده انا مش عايزه 
اتجوز ابنك 
تهاني 
بقولك اي بقي يابت انا اصلا مش عايزه اتكلم 
واقول كلام يخليكي تندمي عمرك كله عليه 
ابني كده كده هيتجوزك بمزاجك غصب عنك 
هيحصل 
مكه 
حاضر يا مرات عمي هعملك اللي انتي عايزه 
وبعدها دخلت اوضتها ودخل وراها شريف اهو 
سيد 
شريف 
اوعي تتجوزي سيد يا مكه انا بحبك ومقدرش 
اعيش من غيرك والله بس مش عارف اقول 
لماما حاجه 
مكه 
انت لازم تقول لامك أن انا مراتك انا لو اتجوزت 
اخوك هتفضح ارجوك اوعي تسبني كده وبعدها 
دخلت مرات عمها 
تهاني 
ينهار اسود اي اللي انا سمعته ده 

تمت بحمد الله 
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية  انهيار امرأة" اضغط على أسم الرواية

reaction:

تعليقات