القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية قمري و نصفي الثاني الفصل الثامن 8 بقلم زهراء السعيد

 رواية قمري و نصفي الثاني بقلم زهراء السعيد 


رواية قمري و نصفي الثاني الفصل الثامن 8


دخلت قمر بفرح قصر زين الجرحى......؟ 
قمر  اول مدخلت البيت انصدمت:  م.. ا. ماااااااااااااااا..ماااااااااااااا
كانت جهاد رجلها متجبسه ويديها وقاعده على الكنبه بتتفرج على التلفزيون واول لما شافت قمر ندد باسمها وقالت: جميله 
قمر وقفت مكانها: انا اسفه يا ماما انا قمر 
جهاد بابتسامة: انا عارفه كل حاجه من زين 
قمر بحزن: زين مش عايز يشوفني صح 
جهاد بابتسامة: مين قال كده 
قمر بحزن: هو سبني ومشي معنى كده انه معدش عايزني اخته صح 
جهاد بابتسامة وفتحت يديها الاثنين: تعالي تعالي في حضني زين لما جميله ما"تت قعد سنه ونص ما يتكلمش مع حد خالص وفي يوم طلبت منه ان احنا نخرج ونروح البحر عشان يخرج من الجو اللي هو فيه في اليوم ده احنا لقيناكى على البحر واول مره من سنه ونص اشوف ابتسامه زين لانه هو كان خايف عليكي قوي ولما عرف ان انتي فاكده الذاكره فرح مش فرح  فيكي لا لا  عشان لقا اخته منتانى وجديد وانتي اول ما فتحت عينيك بعد الغيبوبه قلتله هو انت اخويا رد عليك وهو بعيط وقالك اه زين خايف لتبعد عنه تاني ويخسر قمر زي ما خسر جميله
قمر  ببكاء: وانا عمري مهبعد عنه هو اخويا زى حازم 
جهاد بابتسامة: وانتي هتفضل بنتي الجميله طول عمرك 
قمر بتمسح دموعها: طيب زين فين انا عايزه اشوفه
جهاد بابتسامة: في المرسم من امبارح بالليل بيرسم في صوره قمر الجميله وكمان في بنت تانيه باصه جهاد لهيام وضحكت وقالت: اهلا 
هيام  بكسوف: اهلا وسهلا بيكي يا طنط 
جهاد بابتسامه: طنط ايه بقى قوليلي يا ماما
هيام زعلت وخرجت بره الجنينه
فارس بحزن: انا اسف لحضرتك بس هي مش بتحب الكلمه دي
جهاد بابتسامة: لا عادي ولا يهمك انت بقا فارس 
فارس بابتسامة: اه اهلا وسهلا بحضرتك انا بجد مش عارف اقولك ايه علي اللى عملتيه مع قمر 
جهاد بيبتسامه جميله: انا ماعملتش حاجه قمر تبقى بنتي وانا بجد فرحانه ان هي عندها جوز زيك كده بيخاف عليها وقعد سنه يدور عليها وهو عارف انها عايشه لسه ما ماتتش
فارس  بابتسامة وبص لقمر: قمر ده روحي وحب العمر 
جهاد بابتسامة: ربنا يسعدكم ويحفظكم ويخليكم لبعض يارب 
فارس وقمر: يااارب
حازم بضحك: اااه فيينك يا شهد دلوقتي 
جهاد وقمر وفارس: هههههههه 
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، 
في الجنينه كانت هيام تبكي بحزن على ما فعلته زمان وان كانت تعيش مع امراه كانت تعتقد ان امها ولكن امها الحقيقيه ما زالت عائشه ولكن لا تتقبل وجود حنان في حياتها لاجل ان هى كانت تحب  هانم كثيرا ولكن كرهتها اكثر بعد ما فعلتها بقمر
........ انتي بتعملي ايه هنا 
بتلف هيام وشها بتلاقي زين واقف وراها
زين بقلق: انتي بتعيطي ليه 
هيام بابتسامة حزينه: مفيش حاجه 
زين بابتسامه: قولي ما تخافيش مش هاقول لحد ودلوقتي ياستي ما تعتبرنيش زين الجارحي اعتبريني مخلل زي ما انت بتقولي وتكلمي معايا 
هيام بابتسامة: مش كل حاجه تتقال مش كل حاجه تتحس الواحد لما يعمل غلط زمان مستحيل يعرف يصلحه دلوقتي وانا غلطت زمان وبتعاقب دلوقتي على حاجه انا عملتها
زين: مش مهم انك تغلطي المهم انك تعرفي ان انتى غلطتي وتصلحى غلطك
هيام بفرح:بجد يعني انا اقدر اصلح غلطتي
زين بابتسامة:اكيدطبعا
هيام بابتسامة:شكرا يازين
زين بابتسامة:ممكن اقولك علي حاجه 
هيام: قول
زين بياخذ نفس عميق: هيام انا بحبك
هيام مصدومه:ايييييه
زين بيقعد قدام منها ويمسك يديها: والله العظيم بحبك واول مره احب حد كده
هيام بحزن:بس مش هينفع انا احبك
زين باستغراب:لييه مش هينفع
هيام بحزن: عشان انا كنت متجوز قبل كده
زين بابتسامة:مش مهم عندي اهم حاجه عندي انتي وبس
هيام  : بس انا شايله الرحم ومش باخلف هتقدر تعيش من غير اطفال
زين بابتسامة:  انا  قولتلك قبل كده اهم حاجه عندي انتي انتي وبس والاطفال اما نبقى عايزين هنبقى نتبنى
هيام بابتسامة: بجد يا زين 
زين  بعشق: بجد يا قلب زين بحبك يا هيام 
هيام بكسوف: وانا كمان 
زين بخبث: وانتي كمان ايه 
هيام بكسوف: بحبك 
زين بفرح: يا فرج الله اخيرا قلتها
.... الله الله الله يا استاذ زين وانا يا خاين
 
يتبع الفصل التالي: اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية قمري و نصفي الثاني" اضغط على أسم الرواية
reaction:

تعليقات