القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية انهيار امرأة الفصل السابع 7 بقلم هويدا زغلول

 رواية  انهيار امرأة بقلم هويدا زغلول 


رواية  انهيار امرأة الفصل السابع 7 


فاروق 
مالك وافقه كده ليه مش عايزه تدخلي ولا اي 
ده انتي وحشاني اوي اقسم بالله
داليا 
لا حاسه ان وراك مصيبه كبيره بس اي هي 
انا معرفش بس لو اقولك انت وحشني ازاي 
هتقول عليا كدابه 
فاروق 
ادخلي ادخلي وبعدين نتكلم وفعلا دخلت 
واتكلمت معاها 
داليا 
انا عايزه ارجع ليك يا فاروق بس عارفه أن اللي 
عملته فيك مش سهل ومش ممكن تسامحني 
بسهوله 
فاروق 
لا مين قال كده اطلقي بس أنا مليش غيرك
في الدنيا دي وبجد انتي غاليه عندي اوي وانا 
ممكن اعمل اي شئ علشانك 
داليا 
ربنا يخليك ليا يا قلبي انا سهل أطلق تامر ده 
اصلا ملوش شخصيه ولو رفعت عليه 
قضيه اكيد هكسبها بسهوله 
فاروق 
طيب ما تيجي جوا في اوضه النوم علشان 
عايز اقولك كلمتين وفعلا دخلت معاه اوضه 
النوم وهو كان حاطط الكاميرا وصورها 
علشان يبعت الفديو لجوزها وبعدها تعب جدا 
داليا 
اي مالك فيك اي شكلك عامل ليه كده 
فاروق 
الحقني داليا انا تعبان اوي ومش قادر واتصلت 
داليا بالاسعاف علشان تيجي تاخد فاروق 
وفعلا راحت مع المستشفي
داليا 
خير يا دكتور فيه اي مالو فاروق ارجوك طمني 
عليه 
الدكتور 
للاسف جوزك عندو الايدز ومش هينفع 
يخرج دلوقتي من المستشفى لازم يكون 
تحت الملاحظه 
داليا 
اي ايدز ازاي وجالو ازاي ومنين 
الدكتور
المهم التعامل معاه يكون ب حظر علشان 
خاطر محدش يدعي منه 
داليا 
اكيد اكيد يا دكتور ممكن ادخل اشوفه واطمن 
عليه واكيد مش هتعبه 
الدكتور 
اتفضلي ادخلي وفعلا دخلت ليه وهي كانت 
بكل جبروت وعامله تتكلم معاه 
فاروق 
الدكتور قال اي عندي اي يا داليا ارجوكي 
داليا 
طول الطريق عامله اقول ياتري هو عايز يرجع 
ليا ليه ياتري عايز يمسك عليا اي وفي الاخر 
تكون عارف ان عندك الايدز وعايز تنقل ليا 
العدوه 
فاروق 
اي بتقولي اي مين ده اللي عندو الايدز 
داليا 
هههههههههههه عالاساس انك مش عارف 
طول عمرك واطي وجبان وانت كنت زعلان 
أن انا بخونك مانت كمان كنت بتعمل كده جالك 
منين المرض ده يا فاروق 
فاروق 
انا معرفش اصلا انتي بتتكلمي عن اي مين 
ده اللي عندو الايدز انا لا طبعا الكلام ده مش 
حقيقي 
داليا 
خليك كده موت لوحدك انت طول عمرك كنت 
حد ظالم ومفتري وفاكر نفسك مافيش 
حد قبلك ولا بعدك. واهو جه اليوم اللي هنخلص 
منك وبعدها خرجت وشويه وراحت ليه جودي 
فاروق 
انتي مين وجايه هنا ليه 
جودي 
معقول تكون نسيت شكلي لا مينفعش كده 
يا استاذ فاروق معقول تنسي وحده انت 
دمرت حياتها وخليتها تعيش اسود ايام 
حياتها لا لا ازعل منك والله 
فاروق 
ما تقولي انتي مين وعايزه اي واخلصي انا 
مش ناقص وجع قلب 
جودي 
انا اللي كنت راجعه من شغلي من اكتر من 
15سنه وانت طلعت عليها واغتصبتها انت 
واصحابك وبكل سهوله سبتني ومش همك 
اي اللي يحصل بعد كده 
فاروق 
ايوه ايوه افتكرتك والله العظيم الغلطه دي 
انا فضلت ادفع تمنها طول عمري وربنا يعلم 
انا عملت اي علشان افكر عن ذنبي ده 
جودي 
بعد اي لما مراتك راحت خطفت جوزي مني 
واتجوزت جوزي ولا بسببك فضلت عمري كله 
اتعامل اوحش معامله من جوزي بس الحمد 
لله انا عارفه أن ربنا مش بيسيب وهياخد حقي 
منك ومنهم 
فاروق 
اسمعني بس أنا ممكن اعملك اي حاجه علشان 
افكر عن ذنبي ده 
جودي 
مبقاش ينفع خالص انا خالص خد حقي 
منك وفاضل مراتك علي اللي عملته فيا وبعدها خرجت من عندو وكانت منه مستتيها برا 
منه 
هنعمل اي دلوقتي لازم تامر يعرف حقيقه 
الزفته اللي اسمها داليا دي وأنها كانت بتخونه 
مع فاروق 
جودي 
لا مش دلوقتي لسه في شويه حاجات لازم تحصل 
منه 
انا مش هقدر اشوف اخويا في حاجه واسيبه 
وانتي عارفه أن لو الزفته دي لو حصل بينها 
وبين اخويا حاجه اخويا هيجله نفس المرض
جودي 
خالص يا منه انا مش عايزه منك اي مساعده 
تاني 
منه 
ده ابو بنتك وانتي عمرك ما هتقدري يكون 
في اي ضرر عليه حتي لو بعدي عنه 
جودي 
واللي اخوكي عمله فيا كان اي انا شوفت 
عذاب مع اخوكي محدش كان يقدر عليه 
ولا انتي شايفه اي 
منه 
عالعموم تعالي نروح دلوقتي وبعدين نشوف 
احنا هنعمل ايه وفي شقه تامر داليا 
كانت قاعده مرعوبه وخايفه ومش عارفه تعمل اي 
تامر 
مالك يا داليا من ساعت ما جيتي من برا 
وانتي مش طبيعه فيكي اي 
داليا 
بقولك اي يا تامر ارجوك انا مش ناقصه اي 
كلام دلوقتي سبني في حالي 
تامر 
خدي يا داليا الفلوس دي خليها معاكي 
داليا 
اي شويه الفكه دول خليهملك وبعدها دخلت 
الاوضه وبعدها جت رساله ل تامر فديو عالواتس
وبعدها تامر دخل الاوضه 
تامر 
اه يا واطيه يا خاينه وحيات ربنا ليكون موتك 
علي ايدي انا 

يتبع الفصل التالي: اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية  انهيار امرأة" اضغط على أسم الرواية
reaction:

تعليقات