القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية قمري و نصفي الثاني الفصل السابع 7 بقلم زهراء السعيد

 رواية قمري و نصفي الثاني بقلم زهراء السعيد 


رواية قمري و نصفي الثاني الفصل السابع 7 

فارس بغضب جحيمى: وما تنساش ان هي تبقى مراتي
اشتال فارس قمر واخده في العربيه وراح على المستشفى
فارس بغضب:  دكتور دكتووور  يا حمير
الممرضه بابتسامة: اهلا يا استاذ فارس
فارس بغضب: هو ده وقت سلامات انا عايز الدكتور فورا
جاه الدكتور واخد قمر جاه فارس يخش ما قمر الدكتور قاله: انا اسف يا فارس بيه بس ما ينفعش
فارس بعصبيه: هوا اييه اللى ماينفعش دى مراتي 
الدكتور باسف:  انا اسف بس ماينفعش 
فارس  باستسلام:  ماشي يا دكتور 
بعد شويه كان جاه زين ومروان وندى وابراهيم وهيام وحازم
زين بخوف: اختى عامله ايه جميله عامله ايه انطق 
فارس بقلق: لسه الدكتور جوا 
زين بغضب مسك فارس من البدله: انت عارف لو جميله حصل لها حاجه انا هاعمل فيك ايه صدقني مش هيكفيني فيك عمرك لان دي مش اختي وبس  دى بنتي
فارس ببرود: وقبل ما تكون اختك قصدي اعتبرتها اختك بتكون مراتي وبنت عمي فالمفروض اللى يخاف عليها اكتر منى ابوها وبس
زين بعصبيه شديد: لاخر مره باقولك ان جميله ماهيش قمر ودي اختي جميله
هيام بغضب: واحنا معنا الوراق اللى يثبت ان جميله هي قمر وانت كمان من غير من جيبلك حاجه عارف ان جميله هي قمر
زين بنرفزه: ايوه  هي قمر بس مش هسمح لحد ياخدها مني مش هضيع اختي من ايدي تاني
هيام بغضب شديد: انت اهبل ولا كان عندك خال اهبل انت فاهم انت بتقول ايه دي واحده متجوزه وفارس ومن حقه ان  يجي وياخدها بس عشان تكون عارف وفي معلوماتك فارس لو عايز ياخد قمر مكانش سبها معاك الغدايت دلوقتي واحنا عارفين ان هي عندك بس هو عارف ان هي عندك في امان واحنا  عارفين ان مش جميله وماهيش اختك وان هى قمر مرات فارس الدهشوري بنت عمي واخت حازم الدهشوري وحفيده الدهشوري فامن حقنا ناخدها ونمشي بس عشان هي مش فاكره اي حاجه عننا احنا سايبينها معك بس لو احنا عايزين ناخد هاناخدها وبكل سهوله يا أستاذ مخلل
زين بيحاول يهدي نفسه: ماشي ماشي هي قمر مراه فارس اخت حازم بنت عمك وانتم عندكم دليل بالكلام ده بس هي مش فاكره اي حاجه عنكم ومستحيل تسيبني انا وجهاد عشانكم طول ما هى مش فاكره حاجه
.... بس انا افتكرت كل حاجه يا زين
زين وفارس ومروان: جميله....قمر
قمر بصت عليهم التلاته وما عرفتش تقول ايه غير  بس اخدت نفس عميق : بصوا انا بجد اسفه ليكم انتم التلاته عارفه ان انا مش اختك يا زين بس انت عملتني علي اني جميله اختك وانا بحبك جدا انت ابويا واخويا وسندي بعد ربنا..... وانت يا مروان انا اه حبيتك بس وانا جميله مش وانا قمر صدقني انا دلوقتي شيفاك كاخ مش اكتر انا اسفه اسفه ان انا جرحتك بكلامي بس انا رجعتلي الذاكره تاني افتكرت قد ايه انا بحب فارس وما اقدرش استغنى عنه وبتمنى انك تلاقي بنت الحلال اللي تسعدك وتفرح قلبك.... امال فارس صدقني لو قولتلك ان انا مش عارفه هي رجعت الذاكره ليا ازاي هتقول كذابه بس احساسي دلوقتي احساس غريب كانى اول مره اشوفك اول مره اعرفك كانى لسه مولوده من جديد بس مش عارفه اقولك ايه انا على قد ما خسرت كتير في حياتي على قد ما دلوقتي انا فرحانه ان انا شايفك قدام عيني انا عارفه ان الكلام ده بيجرح مروان بس انت طول عمرك بتقول ليه قصدي السنه اللي قعدنا مع بعض ان الشخص اللى بيحب بجد لازم يخلص في حبه صح
مروان بابتسامة حزينه: اه صح جميله
قمر بابتسامة: نعم يا ميدو
فارس بغيره: نعم ياختى 
قمر بتوتر: احم نعم يا مروان
قرب مروان من قمر ومسك ايديها
فارس بغضب: لا ده عايز يمو"ت النهارده 
حازم بهدوء: فارس ادي فرصه ليهم يتكلمو مع بعض
فارس  باستسلام:  اووف  ماشي 
مروان  بابتسامة:  شكرا.... جميله على قد مانا حبيتك بس انتي عندى اغلي حاجه في حياتي فعشان كده انا فرحان عشانك ومبسوط انك لقيتى حبك ونصك التاني ممكن تعتبرني صديق ليكي
قمر بابتسامة: وانا مش هقدر اعتبرك صديق 
مروان بحزن: ليه
قمر بابتسامة: عشان انت اخويا زى حازم وزين 
قمر بتبص وراها عشان تشوف زين مش لقيه 
قمر بخوف وقلق: زين زين فين 
هيام بخوف مش عارف سببه: مش عارفه هيكون راح فين
فارس بهدوء: زين مشي 
قمر بغضب: اييه مشي مشي راح فين وانا وانااا اييه سبني بكل سهوله كده 
فارس ببرود: وانتي عايز منه ايه ده مش اخوكي ولا ليه قرابة منك خالص
قمر بغضب شديد: انت مجنون ده اخووووياا زين وامي امىىى جهاد انا لازم اسافر  اسكندريه دلوقتي 
فارس  بغضب:  مفيش مرواح  في حدا  مش هسيبك تانى ابداا انتي فاهمه مش هسييبك يااااقمر  
قمر  ببكاء مثل الاطفال:  لااا  انا عاوزه اخويا وماما انا عاوزه زين زززززززيييين انت فييين زيين انا جميله اختك 
فارس فقد كان يقف مزهولا مما سمع من حبيبته الصغيره: اهدي بس يا قمر 
قمر ببكاء وكانها شريط قد وقف علي كلمه واحده: لا لااا انا عاوزه زين زززززززيين
هيام بحزن ودموع: فارس لازم قمر تروح لزين تانى انت مش  شايف حالة قمر عمله ازاى
فارس بحزن: ماشي يا هيام يلا ياقمر نروح يلا ياحازم وانت وهيام انتم هتيجو معانا
قمر بتمسح دموعها: يلا سلام ياندى سلام يا مروان هتوحشوني قوى
ندى ومروان بحزن: مع السلامه يا حبيبتي
بعد 5 ساعات من السفر السكندريه
دخلت قمر بفرح قصر زين الجرحى......؟♡
قمر  اول مدخلت البيت انصدمت:  م.. ا. ماااااااااااااااا..ماااااااااااااا.........؟!

يتبع الفصل التالي: اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية قمري و نصفي الثاني" اضغط على أسم الرواية
reaction:

تعليقات