القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ملكت الأسد الفصل الثالث والسبعون 73 بقلم فاطمة حسن

 رواية ملكت الأسد الفصل الثالث والسبعون 

رواية ملكت الأسد الفصل الثالث والسبعون

عند اسد ابتسم وقال .ف الطريق 
اسد رح كلم مراد لاقه تلفونه لسه مقفول . ماشي ي مراد ماشي 
اسد قام اخد دش ولبس هدومه 
ورح ركب العربيه وطلع ع الفيلاا بتاعت حازم 
....
عند حازم
قام من النوم مسك رأسه بتعب لاقه نفسه لسه نايم ف المكتب 
حازم.ازي نامت كده
حازم كان لسه هيقوم لاقه ندي دخله ومره اتفتحت ف العياط
حازم بخوف قام بسرعه.مالك يقلبي بس اهدي وقفل الباب
ندي .انت روحت فين طول الليل قاعده مستنيك مقدرتش أنام
حازم مسك رقبته بتعب .معرفش ازاي نامت هنا .كنت بشتغل ع شوي اوراق ونامت 
ندي بعيط.انت بطلت تحبني مكنتش عايز تفضل معايا مش كده 
حازم لنفسه.اه الهرمونات وهنشتغل بق ف النكد 
حازم .اي اللي بتقولي دا بس ي ندي يحبيبتي
ندي .امال مقولتليش ليه انك عندك شغل 
حازم .يقلبي انتي كنتي نايمه معقول هقومك علشان كده
ندي كانت لسه هترد بس الباب بتاع خبط 
الخدامه.حازم بيه أسد بيه برا وطلب يشوف حضرتك 
حازم بهدوء .خمس دقائق وجي .شوفي يشرب اي لحد ما اجي 
ندي بصت ع حازم بفضول ونسيت الموضوع .هو انت قولتلو
حازم بحب .ايوه .يلا اطلعي على فوق لحد ما اشوفه
ندي بسرعه.ليه .أنا عايزه اجي معك.انا عارفه انكم المفروض تكونوا لوحدكم بس حبه اكون معك 
حازم بص عليها من فوق لتحت.كده
ندي بصت ع هدومها 
ندي اتكسفت.نسيت خالص .هطلع اغيرى بق
حازم .طب يلا 
ندي طلعت ع فوق بسرعه 
وحازم خرج برا 
لاقه اسد قاعد بيشرب قهوه بهدوء 
حازم .نورت ي أسد باشا 
اسد قام مكنش عرف يبدأ ازاي أو يقول اي يقول إنه اناني 
حازم بسخرية.اي ي اسد هي كلمه اسف صعبه اوي كده 
اسد .ف رايك كلمه اسف كفايه ع اللي حصل 
حازم ابتسم بهدوء. بنسبالي أنا كفايه.كفايه مشاكل كفايه حقد لحد هنا .أنا عايز ارجع تاني وسطكم عايز ابني أو بنتي يجي يلاقي ابوه وعمه بيحب بعض . أسد أنا تعبت الماضي كان هيخسرني حبي وحياتي .
اسد حضن حازم بسرعه .وحشتني اوي يصحبي 
حازم حضن أسد هو كمان.
ف الوقت دا نزلت ندي . احم احم
اسد بعد وقال .ألف مبروك مع انها جت متاخره 
ندي قربت منها وقفت جانب حازم .شكرا . ملك عامله ايه
اسد بهدوء .هتكون كويسه قريب 
ندي .مش فاهمه .هي حصلها حاجه
اسد.لا ابدا .أن شاءالله نتكلم وافهمك كل حاجه وبعدين بص ع حازم .أنا لازم امشي 
حازم .ليه ي ابني خليك شوي
اسد .معلش هجيلك وقت تاني .بعد اذنكم 
اسد مشي بسرعه وركب العربيه وطلع ع فيلا مراد بعد شوي وصل
اسد دخل جوا
الخدامه بحترام.اسد بيه مفيش حد هنا 
اسد .روحي جهزلي الفطار وآه اطلبي دكتور 
الخدامه يستغرب.تحت امرك 
اسد بشر .ماشي يمراد
بعد شوي الخدامه حطط الفطار ومشيت 
اسد فضل ياكل بهدوء واستمتاع
...
عند مراد وروح وملك
كان مراد مزود السرعه 
ملك .ف اي يمراد
مراد وهو بيبص ع روح.لاا ي ملوكه مفيش حاجه
ملك .امال مزود السرعه ليه 
مراد بسخرية.علشان نوصل اصلاا احسن يكون حد مضايق أنه معي 
ملك.انا مش فاهمه
مراد.مش مهم ي ملاكي 
روح كانت بتبص عليه بغضب وضيق .
روح وهي بتكلم نفسها.اوف هيفضل بق يلقح بكلام ع اساس أنه مش غلطان وبعدين فضلت شوي ساكته .هو غلطان بجد 
روح اتوترت وبصت قدامها حاولت تشيل الموضوع دا
مراد فضل يزود السرعه علشان يوصل اسرع وقت
بعد ساعات مراد وصل 
وأول ما دخلوا لاقوا أسد قاعد بيتفرج ع التلفزيون ببرود
اسد بسخرية.اهلا مراد بيه
مراد بتوتر .اطلعوا ع فوق 
ملك كانت بتبص ع اسد 
اسد تبعها لحد ما اختفت هي وروح 
اسد بشر.ممكن كلمه ي مراد ف المكتب 
مراد بتوتر.ف.في .مكتب
اسد سحب مراد ودخل المكتب.
اسد بشر.بق أنا اكلمك تقفل ف وشي .لاا وتاخدها من غير ما اعرف كمان 
اسد قرب منه وضربو بي البوكس ف وشه.شكلك وحشك ضربي ولا اي
مراد بوجع .أه .اي يعم الغباء دا 
كنت عايزها تغير جوا شوي وتبعد عن الارف اللي هنا 
اسد. تعرف لولا أني عرف أن دا قصدك وان عرف انت كنت فين كنت موتك .أنا هلطع اتكلم معها اياك حد يدخل عندنا لو حصل اي 
اسد طلع من غير ما يسمع ردو 
فوق..
ملك كانت قاعده ف اوضتها بتوتر
كانت خايفه وفرحانه ومتوترة مشاعرها كانت متوترة
ملك شهقت لما لاقتو بيفتح الباب وبيدخل
.....
عند روح كانت غيرت   
وفضلت قاعده تفكر في اي اللي هيحصل مع أسد وملك دلوقتي وان ملك ممكن تمشي 
  روح لنفسها.انتي فرحانه ليه 
لاا مش فرحانه ولا حاجه عادي
تحت ..
مراد مسك وشه بوجع وبعدين طلع ع فوق 
مراد دخل لاقها قاعده سرحانه 
...
عند اسد 
قرب منها بحب . عامله ايه
ملك وهي بترجع . أنت.انت 
اسد .دا أنا أسد مالك ي ملك 
ملك بجمود مصتنع .أبعد انت اي اللي رجعك مش انت مشيت وقولت مش هتقدر
اسد بحب .مقدرتش ووحشتني 
ثم أكمل.ممكن تقربي أنا مش هعمل حاجه صدقني أنا بس هتكلم معكي 
ملك قعده.وانامش خايفه منك 
اسد ابتسم عليها لانه عرف انها مرعوبه .
أسد قعد جانبها ومسك أيدها.
ملك حاولت تسحب أيدها بس أسد مسكها .اهدي بق 
اسد اخدت نفس وبعدين اتكلم .أنا قولتك كل حاجه ظهرتك أسد .قولتك الماضي بتاعي كان عامل ازاي وليه كنت بعمل كده معكي واني اتغيرت فعلا بسببك كنت نور ليا كانت حياتنا كويسه كانت مبسوط اني بقت معكي لحد أسد غمض عينه.لحد ما حصل اللي حصل مقدرتش استحمل أن حد يغير لمسك وكمان اسد مرضيش يكمل .
ملك كانت هتكلم .
اسد قطعها.خليني أكمل .أنا بقت اروح لدكتور عايز امسح اسد القديم .مش عايز اكون اناني تاني ابدا ي ملك .أنا عايز ارجعلك.خدي وقتك وشوفي انتي عايزه اي ثم أكمل بخوف أنه يخسرها.حته لو عايزه تبعدي عني كمان هكون معكي ف دا كمان 
ملك بهدوء.شكرا .ممكن تتفضل 
اسد ابتسم عليها.مبسوط بتغير اللي حصلك حته لو مش ف صلحي ي ملاكي 
اسد قرب بسها من راسها وخرج علطول
اول ما خرج 
ملك فضلت تعيط بوجع

وكل ليله اسالك يا الله
ماذا فعلت من احسان لتكرم علي وتعطيني قطعه من السماء تنير قلبي وروحي


يتبع الفصل التالي اضغط هنا 


الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية ملكت الأسد" اضغط على اسم الرواية




reaction:

تعليقات

3 تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق