القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية فتاة أوقعت قلبي الفصل السادس 6 بقلم سماح عزت

 رواية فتاة أوقعت قلبي بقلم سماح عزت 


 رواية فتاة أوقعت قلبي الفصل السادس 6


عند نور 
نور: ريم انزلي كلمي جدو عايزك
ريم: متعرفيش ليه؟
نور : تؤؤ
ريم: تمام جايه
ريم نزلت لعند جدها: جدو حضرتك كنت عاوزني
الجد عبدالله: اه عايزك تعالي اقعدي جنبي
ريم قعدت جمب جدها: واااادي قاعده
الجد عبدالله: في عريس متقدملك
ريم: ايه لا طبعا وبعدين انا مش هتخطب لواحد معرفهوش
الجد عبدالله: ومين قال انك متعرفوش انتي تعرفيه وتعرفيه كويس كمان 
نور: مين دا ياجدو هو في حد يعرفها ويتقدملها
الجد عبدالله: عامر
ريم: ايــــــــه
نور وهي تكتم الضحك : اختيار موفق هههههه
ريم: دا انا ارجل منو 
الجد عبدالله: لا بقولك ايه شغل كل شويه ترفضي عريس خلاص انا زهقت منه وبعدين الولد كويس ومحترم وعنده شغله الخاص 
ريم: قصدك شركة أبوه
الجد عبدالله: شركة أبوه يعني شركته 
ريم: بس يا جدو
الجد عبدالله: من غير بس 
وبعد كده اي واحده فيكوا هيجيلها عريس هوافق عليه 
نور وهي تنظر لريم: الاه وانا مالي يا جدو 
انا لما بيجيلي عريس بقابلو وهم بيرفضوا
الجد عبدالله: وانتي لما تعملي نفسك مجنونه ولا لما تنكشي شعرك وتحطيلي ميكب زي الراقصات ولا لما تقولي أنك كنتي متجوزه عرفي في واحد فيهم هيرجع تاني
نور بكسوف: احممم 
الجد عبدالله: ايه فاكره اني مكنتش عارف
نور: احمم المهم خلينا في موضوعنا
الجد عبدالله وهو ذاهب: هتقابلي عامر ولو ملقتيش فيه عيب يبقى هتتجوزيه
ريم: اوووف بقا
نور: يا بنتي ساهله انتي قابليه وقولي له انك عايزه العصمه تبقى في ايدك وقوليله انك عايزه تشتغلي ويبقى ليكي كرير
ريم: لا وانتي شايفاني وش شغل
نور: يابنتي انتي هتقوليه كده بس
في المساء
الجد عبدالله: ريم اعملي حسابك انك هتقابلي عامر
ريم: وقتيه
الجد عبدالله: دلوقتي 
ريم بخضه: نعم
الجد عبدالله: يادوب تلحقي تلبسي
ريم وهي تدبدب برجليها: يووووووه 
نور: اعملي اللي قولتلك عليه
بعد قليل من الوقت
في الخارج
عامر وهو يفتح باب العربيه اتفضلي يا روحي
ريم في سرها نينينينيي:
عامر: اركبي
ريم بابتسامه صفرا: شكرا
وبعد ساعتين ريم أمام منزلها اوووف 
عامر: يلا ندخل
ريم: ندخل ايه زمانهم نايمين دلوقتي اصل احنا بنام بدري وانا كمان عايزه انام
عامر: هتكلم مع جدو شويه
ريم: ماهو برضوا نايم يلا مع السلامه ودخلت وقفات الباب وراها 
نور: يا كدابه احنا بنام بدري 
ريم: اعمل ايه ماهو لازقه
نور: احكيلي حصل معاكي ايه
ريم: قعدنا في مطعم ..... وقعد يتكلم جابلي صداع قال ايه يقولي انتي لازم تشربي لبن اصل ماما بتقولي أن اللبن بيخلي الواحد ابيض وانتي سمرا انتي شايفه عشان بشرب اللبن ابيض ازاي
شرطي الأساسي في الجواز انك تشربي لبن
فلاش باك
ريم: مش شاربه لبن عشان مبشربوش
عامر: خلاص مش مشكله نسيبنا من الشرط ده
ريم: انا بقى عندي شرط
عامر: اشرطي يا روحي
ريم بقرف: عايزه اشتغل عشان عايزه اعمل لنفسي كارير
عامر: موافق وانا هديكي الفلوس اللي هتحتاجيها في الشغل بتاعك
ريم بنفاذ صبر: والعصمه تبقى في أيدي
عامر: موافق عشان تعرفي تمسكيها هههههه
ريم بقرف: هيهيهيي
نهاية الفلاش باك
نور: هههههههههههه دمه بايخ بشكل
ريم: لا والله ده السبب اللي هقول لجدك عليه
نور: هههههههههههه اكيد لا بصي بكره واحنا في النادي هندي شوية شباب فلوس في المقابل يعملوا أنهم صحابك ويهزرو ويضحكوا معاكي وهو اكيد هيرفضك
ريم: ماشي مع اني اشك ده لازق بغرا
تاني يوم 
احمد: قلقان من هدوء الصقر 
مراد: اكيد بيخطط لحاجه يعملها بالذات أنه مبيسبش دليل وراه
احمد: اكيد هنعرف نمسكه المرادي
هي حور فين دلوقتي
مراد: نور في النادي هي وريم
احمد: اممم في حد معاهم
مراد: معاهم الظابط توفيق
احمد: ملقتش غير توفيق يحميهم ده لو الصقر غمزله بس هيخاف منه
مراد: هيخاف من اللواء اكتر
في النادي: 
ريم: ادينا عملنا اللي قولتي عليه وهنشوف عامر لما يجي هيعمل ايه
نور: هههههههههههه جبتي في سيرة القط جيه ينط
ريم: طب يلا اغمزي للشباب عشان يجو
بعض الشباب هههه ريم حبيبتي عامله ايه 
ريم ايه ياسطا مش شايفاك بقالي يومين كنت فين 
الشاب: كنت بفكر فيكي ههههه
عامر: ريم مين دول
ريم: دول صحابي بس متفكرش حاجه تانيه
عامر : لا عادي يا روحي خدي راحتك طب انا بقى هوصل البيت ولما تخلصي مع صحابك ابقي كلميني عشان نخرج مع بعض شويه ولو عايزه تعزمي صحابك معانا اعزميهم (ومشي)
ريم بغضب: اههههههههه يا برودك
نور: لا بصراحه عسل هههههههههههه
مش قادره ده ولا حتى اتضايق بالعكس عازمهم يخرجوا معاكي
ريم: طب مادي فكره اكيد معترضش أن يكون ليا صحاب ولاد يبقى عنده أصحاب بنات انا بقى اقول لجدو أنه بتاع بنات 
نور: هتجيبي للواد بلوه وهو معملش حاجه وبعدين احنا لازم نتاكد أن ليه أصحاب بنات 
ريم: خلاص احنا نبحث عنه واخلي احمد أو مراد يعرفوا عنه كل حاجه
نور: يابنتي مادام جدو موافق يبقى هو مش بتاع بنات ولا حاجه
ريم: ايه ده احمد بيرن عليا 
نور: طب ردي
ريم : الو ايوه يا احمد ..... ايه عربيه بوليس نركب فيها ...... ماشي خلاص هنركب...... اه شوفتها
نور: فيه ايه
ريم : مش عارفه احمد بيقولي أنه لازم نركب في عربية البوليس اللي جايه لينا دي عشان حياتنا في خطر
نور: خطر طب يلا
ريم: انت اللي جاي تاخدنا 
وهو يلتفت لهم ايوه انا
ريم: اوووه
نور: طب يلا عشان احنا متأخرين
ريم: اسمك ايه
..: توفيق
ريم طب يلا وصلنا 
ركبوا العربيه ومشيوا وواحد طالع بيربط حزام بنطلونه استنا اقف عندك 
ياخرابي اعمل ايه دلوقتي احمد ومراد هيقتلوني
عند أحمد
احمد: الو ايوه يا توفيق البنات ركبوا معاك........ ايه ازاي ده حصل....... طب انا جاي حالا
مراد: فيه ايه
احمد: توفيق بيقول أن حد سرق العربيه والبنات ركبوا معاه

يتبع الفصل التالي: اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: " رواية فتاة أوقعت قلبي" اضغط على أسم الرواية

reaction:

تعليقات