القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية قمري و نصفي الثاني الفصل السادس 6 بقلم زهراء السعيد

 رواية قمري و نصفي الثاني بقلم زهراء السعيد 


رواية قمري و نصفي الثاني الفصل السادس 6



في فرح ندى وابراهيم......؟ 
كانت جميله ترتدي من اللون الابيض الجميل ويبين قليل من جسدها الجميل
جميله بابتسامة: شكله حلو يا مروان
مروان بسرحان من جمالها: انتى مش قمر بس ده انتي صاروخ ارض جو
جميله  بابتسامة:  بجد يا مروان 
مروان بحب:  بجد يا قلب مروان والله لو بيدى لخلي الماذون يكتب كتبنا النهارده
جميله  بضحك: الخميس الجاي فرحنا وكتب كتابنا ما تستعجلش
مروان: لو بيدي اتجوزتك دلوقتي بس انا مستني راي زين
وزين قالك قبل كده لما يكون عايز حاجه تحصل بتحصل ولو مش عايزه تحصل ما بتحصلش
جميله بفرح: زييييين وحشتني
وبتجري عليه وتحضنه: وحشتيني قوي قوي يا زين
زين بابتسامة: وانتي ياعيون زين
مروان بغيظ: انت ايه اللي جابك
زين بيرفع حاجبه: وانت عندك اعتراض ان انا جيت اشوف اختي وحضر فرح صاحبي وزميلتي في المدرسه
مروان ببرود: لا منور
زين  : مش بنورك خالص
جميله بتحاول تلطف الجو: خلاص يا جماعه في ايه ده  انتم اصحاب
زين ومروان:😒😒 لا لا
الاثنين بصو بعضهم
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
هيام لحازم: خلص بقى يا حازم انا زهقت هو فين فارس
حازم بزهق: والله انا زهقت اكتر منك انا مش عارف هو رايح يتجوز والله راح يحضر فرحها
فارس بشياكه  وغرور: اولا انا فارس الدهشوري لازم اكون اشيك واحد في حفله ولا انت تشك في كده
حازم بضحك:  لا تشك ولا تشكني يلا عشان اتاخرنا
هيام بملل: احنا اتاخرنا وانا بدات تزهق
حازم برخامه: انا عايز اعرف انتي رايحه معنا ليه انتي تعرفي احد هناك
هيام بشر: اولا انا رايحه لهدف معين ثانيا انا اي مكان بروحه لازم العيون تبقى على فاهتمشو  انتم الاتنين يا احسن اعمل معكم طريقه ريا وسكينه🔪😑😈
حازم بخاف منها  : لا كان هنمشي احسن
فارس بضحك علي حازم: لا راجل يا ولا
حازم بخوف: اسكت انت ما تعرفش دى بتعمل ايه
فارس بضحك:طب يلا
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
كان كل واحد بيرقص مع حبيبته وجاء صوته من وراء جميله
فارس بابتسامة: تقبلي ترقصي معي
جميله بسرحان واحساس اول مره تحسه يمكن محستهوش مع مروان ماده يديها لفارس راحت على الاستيدج
مروان بغيره وراح لندى وسالها: مين ده يا ندى انتي تعرفيه
ندى باستغراب:  انا اول مره اشوفه
زين كان قاعد حاطط رجل على رجل وبتفرج علي جميله وفارس من غير ما يعمل اي رد فعل بس خطف انتباه الحوريه التي دخلت مع شاب وسيم وتمسك بيدها (وهي هيام يا جماعه)
زين ببعض الغيره التي لا يعرف سببها: هو مين ده اللي هي جايه معه وازاي تمسك ايده كده
زين قام من مكانه وراح اتجاه هيام ليسلم عليها
زين ببرود وكبرياء مصطنع: ازيك يا انسه هيام
حازم بضحك:  انسه ههه بجد بجد يا هيام انا اول مره اعرف
هيام ضربت حازم في كتفه:  اخرس انت يا حيوان
زين مغضب في سره: هل من الممكن ان تكون متزوجه بس رجع قال وانا مالي تتجوز ما تتجوز انا مالي
هيام ببرود: اهلا يا استاذ زين اعرفك حازم ابن عمي
زين بفرح: بجد 
هيام باستغراب: بجد ايه مش فاهمه
زين رجع ببرود: اييه احم احم  قصدي يعني ان انا كنت مفكر وجوزك
حازم بتسرع:  لا انا مش جوزها هي كانت متجوزه بس مش انا
زين بصدمه: ايييييه متجوزه 
هيام بتشتم حازم في سرها:  يا ابن الك"لب يا حازم بوظت كل حاجه وحياه امك قايله الفارس
هيام: استاذا نا يا استاذ زين استاذ زين 
زين بنتبه: اي احم ماشي 
هيام بتتك على اسنانها  : يلا يا حازم
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
جميله وهي بترقص مع فارس: انت بتعمل ايه هنا
فارس ابتسامه: جاي احضر فرح صاحبي
جميله: انت تعرف ابراهيم
فارس ابتسامه: ايوه اعرفه من زمان وهو كان بيدور معايا على قمر اللي قلتلك عليها قبل كده
جميله: انت لسه ما لقتش حبيبتك
فارس بابتسامة: لا ازاي انا لقيتها بس
جميله: بس ايه
فارس بحزن: بس مش فاكراني مش فاكره اي حاجه
جميله حسد بدوخه وكانت هتقع بس فارس ماسكها من وسطي 
فارس بقلق وخوف: قمر قمر انتي كويسه
كانت جميله تغمض عينيها ولكن عندما سمعت كلمه قمر بصه لفارس وقالتله: فا  ر...س اغمي عليها
زين جري علي قمر: جميييييله جمييييله
زين بغضب: اقسم بربي يا فارس لو جرلها حاجه لهمو"تك بيدي
فارس بعصبيه: مش وقت كلام يا زين جهاز العربيه حازم
حازم بخوف: ماشي ماشي ماشي
هيام بخوف: انت لسه هتقف تتفرج يا فارس اشتلها
زين بيزق فارس: اختي ما حدش يقرب منها وانا اللي هاعرف اوديها المستشفى بنفسي
فارس بغضب جحيمى: وما تنساش ان هي تبقى مراتي
اشتال فارس قمر واخده في العربيه وراح على المستشفى

يتبع الفصل التالي: اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية قمري و نصفي الثاني" اضغط على أسم الرواية
reaction:

تعليقات