القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ملكت الأسد الفصل التاسع والستون 69 بقلم فاطمة حسن

 رواية ملكت الأسد الفصل التاسع والستون

رواية ملكت الأسد الفصل التاسع والستون 

هشام . علشان تمضي ع أوراق الطلاق اظن كده احسن
اسد بصدمه .اي 
هشام .مالك مصدوم ليه.اظن حرام اوي نحبسها 
اسد . نعم. نحبسها
هشام .ايوه .لما تكون مش عارفه هي متجوزه ولا مطلقه كده ظلم ليها . وطالما انت مش عايزها تتطلقها احسن ثم أكمل.غيرك عايزها ي أسد بيه 
اسد بعصبيه .هشام بيه .اظن الموضوع دا انت ملكش دعوه بيه دي مراتي وأنا حر أطلقها اخليها براحتي 
هشام .براحتك كده كده أنا عارف هعمل ايه
اسد نزل من العربيه بغضب بعد ما السواق وقفها 
اسد طلع الشقه وهشام بص عليه بسخرية وبعدين مشي 
....
عند حازم
نزل من العربيه بتعب وبعدين طلع ع فوق
حازم بص ع باب اوضه ندي بتردد 
حازم لنفسه .بلاش يحازم بلاش احسن 
حازم دخل اوضه بهدوء بس ...
وقف مصدوم وهو شايفها نايمه ع سريره 
حازم قرب منها وحط أيده ع وشها بهدوء وابتسم 
حازم قرب منها وبسها وبعدين 
حازم .ندي .ندي 
ندي ....
حازم .ندي 
ندي فتحت عينها لاقت حازم قريب اوي منها 
ندي قامت بسرعه وبحركة سريعه .انت بتعمل اي هنا .ثم اكملت بعصبية.ازاي تتدخل الأوضه تاني انت وعدني ما انت لو را...
حازم قطعها بهدوء مميت.دي اوضتي 
1.2.3.
ندي فضلت وقفه بتحاول تستوعب أنها لسه ف الاوضه 
ندي افتكرت أنها نامت وبصت ع الهدوم المتقطعه لسه في الأرض بتحاول تفهم ازاي نامت 
حازم بهدوء .اتفضلي برا 
ندي بصت عليه لاقت وشه جامد 
ندي خرجت بسرعه ودخلت اوضتها
ندي بغضب .غبيه .غبيه . ازاي تعملي كده هيقول عليكي اي دلوقتي
ندي قعدت وبعدين افتكرت هي قالت اي وكانت هتقول اي 
...
عند حازم
غمض عينه بغضب بيحاول يتحكم في نفسه .اهدا يحازم اهدا 
حازم رح اخد دش 
بعد شوي خرج لبس بنطلون بس ورح ع السرير ورمه نفسه عليه ورح ف النوم 
عند ندي 
ندي .أنا لازم اعتذر أنا غلطت فيه وهو معملش حاجه
ندي قامت وخرجت ورحت عند الباب وخبطت بهدوء
ندي وهي بتخبط براحه اوي علشان متتدخلش .شكله نام أو مشغول اجي ف وقت تاني احسن 
ندي كانت هتمشي بس وقفت لما افتكرت أنه ممكن يكون بيكلم نرمين 
ندي فتحت الباب بسرعه لاقته نايم 
ندي ابتسمت ع شكله وأنه نام بسرعه كده
ندي قربت منه بهدوء ومسحت ع شعرو
واتكلمت بصوت واطي .اعمل ايه معك .مش كفايه هرمونات الحمل عليا 
ندي قربت منه وبسته بهدوء وبعدين خرجت
بعد ما خرجت حازم ابتسم وهو لسه مغمض عينيه ورح ف النوم 
.....
عند اسد طلع الشقه وبق يكسر كل حاجه بغضب 
اسد طلع التلفون واتصل ع مراد
مراد بنوم .الو
اسد بصوت عالي.قدامك خمس دقائق وتكون عندي انت فاهم . أنا ف شقه الزمالك وأقسم بالله ي مراد لو اتاخرت لتكون اخرتك ع ايدي
وقفل السكه ف وشه 
مراد بص ع التلفون بخوف مصتنع .دي اخرت اللي يمشي وراك يعمي 
مراد قام ولبس وخرج علطول ركب العربيه وطلع ع الشقه 
بعد شوي مراد وصل 
وطلع فوق وخبط ع الباب
اسد فتح الباب بغضب .ادخل 
مراد بخوف مصتنع .مالك فيه اي
اسد مسك مراد من هدومه.دلوقتي حالا تقولي متفق ع اي انت وبابا 
مراد.مش فاهم 
اسد بغضب.مرراد 
مراد.يعم معرفش.ف اي الاول  
اسد.بابا عايزني اطلقها . وبعدين ثانيه واحده كده.انت مقولتليش ليه أن ملك بقت قاعده عندك 
مراد بهدوء .مجتش فرصه
اسد ضرب مراد ببوكس ف وشه .نعم يخويا 
مراد مسك وشه بضيق.اعملك اي مش كنت متزفت تعبان وبعدين انت مضايق ليه ما طلقها وخلاص 
اسد .نعم 
مراد بهدوء.كده احسن طالما انت مش عايز تعيش معها حرام عليك خليها تعيش حياتها 
اسد بسخرية.والله دا هشام بيه اثرر فيك اوي
مراد بهدوء.اسد دا الاحسن وعمي بيتكلم صح ثم أكمل بخوف .سيف طلب ايد ملك من عمي وهو وافق 
1.2.3
اسد وقف بيحاول يستوعب الكلام.
اسد.وافق ع اي . علشان مش فاهم
مراد بخوف اكتر .احم ع أنه ممكن يجي يخطبها 
اسد.وهي لسه ع ذمتي 
مراد بلا مبالاة مصتنعه .يعم عادي ما انت هطلقها 
أسد كسر المرايا اللي قدامه بعصبية.مراد اياك تلعب معايا اللعبه دي أنا ساعتها هنسه انك صحبي
مراد.اعملك اي انت عايز اي مممكن افهم ولا عايزها تكون معك ولا مع غيرك بطل بق انت اناني ليه كده
اسد بدهشة.اناني 
مراد.مالك مستغرب ليه .انت سبتها ف وقت مكنش لازم تبعد فيه وعادي سافرت ومسالتش فيها وهي حامل ومحدتش اتكلم وجي دلوقتي زعلان
اسد بضعف.غضب عني 
مراد بهدوء .طالما صعب اوي كده طلقها خليها تشوف حياتها ممكن يكون سيف احسن ليها
اسد .لو طلبت منك تبعد عن روح هتبعد . لو جيت وقولتك سوري ي مراد ف واحد طلب ايد مراتك هتبعد
مراد اتعصب من مجرد الفكره.اسد متحاولش تغير. الكلام انت عارف كويس اوي اني غيرك 
اسد بسخرية.بجد .لو أنا لازم ابعد عن ملك ف انت كمان لازم تعمل كده
مراد بهدوء وهو حاول يتحكم في أعصابه .أسد لي اخر مره هقولك حالتي غيرك .أنا بحبك وعايزها جانبي و..
اسد قطعه .وهي .ثم أكمل بقسوة ونسي هو بيكلم مين.وهي ي مراد عايزه اي أنا وأنت عرفين كويس أن لو روح قدامها خيار مش هتكون معك هتبعد اي مراد.ثم أكمل بسخرية.بطل ي مراد تكون اناني بق وسبها خليها تشوف حياتها مع حد بتحبه 
مراد بصوت عالي.اسسسسد
اسد ابتسم بسخرية
مراد بص ع أسد وخرج من الشقه علطول 
بعد ما مراد خرج أسد قعد ع الكرسي بتعب وكلام مراد بيلف ف دماغه 
عند مراد 
ركب العربيه وطلع ع الفيلاا
وكل تفكيرو أن روح مع اول فرصه هتمشي
بعد شوي مراد وصل وطلع بعصبية ع فوق 
...
عند روح 
كانت قاعده ع السرير بتقرا كتاب 
ف الوقت دا مراد فتح الباب بعصبية
روح خافت ورجعت لورا .
مراد حاول يتحكم في نفسه علشانها 
مراد.ممكن اتكلم معكي 
روح بخوف . ايوه.اتفضل 
مراد بضيق .ف اي خايفه ليه كده .
روح بصوت واطي.اسفه 
مراد قاعد ع السرير قدامها .انتي عايزه تتطلاقي
روح .م.مش .ف.فاهمه 
مراد.يعني عايزني اسيبك .ثم أكمل بحزن.عايزه تسبني 
روح غضب عنها فرحت .انت بجد هتعمل كده .
مراد اتعصب لما لاقها فرحانه 
مراد مسكها من كتفها بسرعه وقوه .انت مش هتسبني مش لازم تعملي كده.
روح بوجع.مراد 
مراد كان بيضغط عليها اكتر وهو مش وعي .انتي مش هتعملي زيها 
مراد سحب روح ف حضنه واتكلم.ارجوكي أنا محتاجك جانبي.هي سبتني
روح حاولت تبعد عن مراد بوجع .مراد سبني 
مراد شدها اكتر واتكلم .لييييه أنا بحبك والله بحبك.انا عرف اني ظالمتك بس خلاص كله حاجه هتتغير صدقني أنا مش هخلي الماضي بتاعته ي اثر عليا
روح .ه.هي مين
مراد بوجع .ماما ثم أكمل بسخرية. صوفي هانم كنت متعلق بيها زي اي طفل ما متعلق ب امه لحد ما بابا مات لاقتها سبتني ثم أكمل بوجع كنت مجرد طفل مكنتش بشوف كانت مخليني مع شوي خدامين متعرفيش كانوا بيعملوا ايه كان كل يوم ضرب انت متخيله طفل بينضرب ع حاجه عايز حاجه أنا بس كأن عندي 6سنين مكنتش بشوفها غير كل فين وفين ولم كبرت وبق عندي 18سنه ترجعت وقالتي أنها كانت مع اللي بتحبه وان اهله كانوا غضبوها ع بابا
ثم أكمل بسخرية.تعرفي أنا مزعلتش وفرحت أنها رجعت 
بس هي رجعت علشان حبيب قلبها مات فضلت حزينه عليه ومفكرتش فيا ولما فاقت قولت خلاص يمراد هتعيش معها بس عملت راحت اتجوزت تاني 
روح كانت بتسمع مراد بحزن 
مراد قرب منها اكتر ومسك وشها.انا مش مريض صدقني صدقني أنا بحبك الظروف بس اللي مكنتش مناسبه.مكنش حد يقدر يقف قدامي ومره واحدة الاقي بنت بتتضربني ورفضني كان تحدي اني اكسرك بس أنا بحبك ومش عايزه اخسرك 
مراد.انتي بتحبني مش كده
روح كانت ساكته مش عارفه تقول اي
مراد بعصبية وهو بيضغط اكتر عليها.ردي عليا انتي بتحبني مش كده 
روح .أنا خايفه . كفايه
روح فضلت تعيط
مراد حضنها بتملك.شششش انتي ف حضني اهدي يقلبييي
مراد اخدها ف حضنه وناموا 
تاني يوم الصبح
ندي قامت بدري وقرارات أنها هتنزل تفطار مع حازم علشان تتاسف ع اللي حصل 
ندي لبست ونزلت ملقتش حازم 
ندي لخدامه.امال فين حازم 
الخدامه بحترام . حازم بيه خرج من بدري ي هانم وشكله كان مستعجل 
ندي بضيق .ماشي 
ندي طلعت تاني فوق تاني وهي بتفكر في أنه ليه خرج بدري كده ومستعجل ع اي
عند حازم
كان ف العربيه
حازم نزل من العربيه ودخل المستشفي بسرعه بخوف 
حازم دخل اوضه الكشف 
حازم .نرمين مالك ي حبيبتي
الدكتوره.حضرتك مين 
نرمين بسرعه وخبثه.دا جوزي 
الدكتوره.الف مبروك المدام حامل 
حازم بصدمه .اي .حامل .
...
عند روح صحيت من النوم بتعب بصت ع مراد اللي نايم بهدوء
روح قامت دخلت الحمام
اخدت دش تريح أعصابها
روح لفت فوطه ع جسمها وقفت قدام المرايا تبص ع أيدها وع صوابع مراد اللي معلمه عليها وع لونها اللي اتغير 
روح وهي بتكلم نفسها.اعمل اي دلوقتي.انا تعبت كل حاجه ضغط عليا.مش قادره اسيبو بعد اللي قالو ثم أكملت بسخرية.ع اساس أنه هيسمحلي أنا تعبت ي مراد تعبت معك 
ف الوقت دا الباب اتفتح بعنف 
روح شهقت بخوف 
وقبل ما تتكلم كان مراد بيمسكها بلهفه .انتي كويسه 
روح بخوف .ايوه ف اي 
مراد.امال مش بتردي ليه بقالي ساعه بخبط ومش سمع صوت خوفت يكون حصلك حاجه
روح .احم اسفه كنت سرحانه شوي 
مراد بص ع أيدها .اي دا
روح . دا أنا وقعت 
مراد قرب منها اكتر وبق يبص ع أيدها بغضب.وقعت اي دا ايد ح......ثم أكمل بوجع .دي ايدي مش كده 
روح بحزن .أنا عرفه أنه مكنش قصدك 
مراد شدها براحه وجاب مراهم وحطه ع أيدها
مراد.اجهزي ممكن
روح بخوف . ليه
مراد.شوي وهتعرفي 
روح .ماشي 
مراد نزل دخل المكتب وطلب .....
عند حازم
اخد نرمين وخرج من المستشفى ركبوا العربيه
حازم .ازاي دا حصل 
نرمين.هو اللي أزاي انت مش فاكر ولا ايي
حازم .....



يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية ملكت الأسد" اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات