القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حيرة عشق الفصل الخامس 5 بقلم شروق الحاوي

 رواية حيرة عشق الفصل الخامس 

رواية حيرة عشق الفصل الخامس 

 5
الدكتور بخوف: طبعا حضرتك عااارف اان الاعمار بيد الله وان........ قبل ان ينتهى من حديثة انهال علية جاسم باللكمات تحت صراخ الممرضات 
جاسم بغضب: مراتى محصلهاش حاجه فاااااااهم يلا قول محصلهااااش ح.. قاطعه صوت يعرفة جيدا 
_انت ازاى بالهمجية دى وازاى اصلا تتجرأ وترفع ايدك على دكتور بالمنظر دا 
التفت لها 
جاسم بصدمة: ماما
والدته بعصبية: ماما اى وزفت اى اى اللى انت عملته فى الدكتور دا 
جاسم ببرود: اى اللى عملته يعنى يصفاء هانم دا انا بسلم علية بس لسة حسابنا مجاش 
الممرضة: انا اسفة يادكتورة بس الصوت العالى والمرضى وبعدين ياستاذ مرات حضرتك كويسة بس هى عندها مشكلة فى صمامات القلب ومحتاجة عملية فى اقرب وقت ممكن وكمان نسبة نجاح العملية متتخاطش 5% لان هى عندها ال..... 
جاسم ببرود: اى هتموت كويس جت من عند ربنا ابعدى من وشى كدا
 ودلف اليها وجدها منكمشة على نفسها تبكى وعندما رأته ركضت لأحضانة وتشبثت بية كالغريق الذى راى طوق نجاتة 

 ‏عشق ببكاء وهى مازالت داخل احضانة: ابية جاسم متسبنيش هو كان عايز...... 

 ‏جاسم بجمود وهو يبعدها عنة: شششش مش عايز اسمع صوتك وواضح انك بقيتى كويسة يلا غيرى هدومك 10 دقايق تكونى قدامى تحت 
 ‏عشق ببكاء: يارب ساعدنى يارب قاطعها صوت الدكتورة 
الدكتورة: ‏حمدالله على سلامتك ياشوشو
عشق بفرحة: ماما صفاء وحشتينى قد الكون والبحر 
صفاء بضحك: وانتى ياروح ماما صفاء وحشتينى 
عشق ببكاء: لية سبتينا وبعدتى ياماما صفاء 
صفاء بمرح لتغير مجرى الحديث: اى دا اى دا هو ينفع القمر دا يعيط كدا لا لا اخص عليا بس تعالى هنا قوليلي وقعتى الجبل اللى برة دا ازاى هااا 
عشق بستغراب: جبل مين 
صفاء بغمزة : على ماما يابت ها يلا قوليلى اتجوزتوا ازاى 
_عششششششق 
عشق بخوف: ابية جاسم انا 
جاسم بقسوة: انتى اى غبية مبتفهميش انتى اللى جبتية لنفسك وسحبها خلفه غير عابئاً بتعثرها خلفة ولا لنداء والدته وهى بثياب المستشفى ودفعها داخل السيارة بغضب 
عشق بستغراب: ابية احنا هنروح فين دا مش طريق البيت 
جاسم بقسوة: هنروح لجحيمك اللى هتموتى فية بالبطيئ
عشق بسخرية:صدقنى مش هتفرق كتير انا كدا كدا عشت حايتى كلها فى جحيم
جاسم بغضب:اوقف السيارة وجذبها من شعرها عملتى كدا لية ياعشق عملتى كدا لييية 
عشق بصراخ:والله ما عملللت حاااجة والله معررف اى الللى حصلللل لييية كلكم بتعملوا فيااااا كداااا ليييية ابعد بقااااا وسبنى وانهارت فى البكاء
جاسم بغضب: انا مش هسيبك ياروحمك غير وانتى فى قبرك فااااهمة 
عشق بإنهيار: ااااه يابابا ليية سبتنى معاهم تعالى خودنى معاك يابااباااا 
جاسم بقسوة وكان مشاعر الانسانية انعدمت لدية: واضح انه بيحبك واستجاب لك بسرعة وهتروحيلة قريب متقلقيش 
عشق بخوف: ققصدك اى 
جاسم سحبها من يدها للداخل واغلق الباب وبدء يقترب منها ونزع القميص الخاص بية 
عشق ببكاء: ابية ارجوك بلاش انت تكسرنى انت الوحيد اللى بحس بالامان معاه بعد بابا 
جاسم بسخرية: اللى زيك ياعشق ميستحقش يكون فى حد فى حياتة علشان كدا ربنا حرمك من اهلك وظل يقترب منها 
عشق بخوف وبكاء: ارجوك لا ارجوك 
جاسم بقسوة: انتى مراتى يعنى دا حقى وهاخدة حتى لو بالغصب وهجم عليها كالاسد الجائع الذي يلتهم فريستة غير عابئ لصراخها توقف عندما شعر بسكونها 
جاسم بخوف ولاول مرة: عععشق ععشق ردى عليا اانتى ساكتة ليية طططيب عيطى ااانتى وشك بقا ازرق لية كدا ععشق قومى واخذ يهزها بهستريا عشششششششششششششششق 


يتبع الفصل التالي اضغط هنا


الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حيرة عشق" اضغط على اسم الرواية 




reaction:

تعليقات