القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عمياء قلبي الفصل الخامس 5 بقلم ميرا أبو الخير

  رواية عمياء قلبي بقلم ميرا أبو الخير 


 رواية عمياء قلبي الفصل  الخامس 5

سيلا بعدت وهتصراخ ايده مسكتها وزقها علي السرير وفك زراير البلوزة بتاعتها وهي بتزوقه قرب منها بخبث: خايفه ليه جوزك برا متقلقيش هي ليلة بس يا مزة والباقي لصحابي.

سيلا بدموع ومش عارفه تزقه ميل عليها وكبل ايديها: متعفريش كوني هاديه بدل متتا"ذي انتي.

سيلا بصراخ: الح...

كتم صراخها ولاقي يلي بيزقه من عليها: انت اتجننت يا واد.

طه بعد عن سيلا وهي رجعت لورا حطت ايديها ع ج'سمها وبتترعش.

طه ببرود: جيتي ليه دلوقتي يا امي.

نعيمه بخوف: عربية قصي جايه ع اول الكمبوند لو لاقك هيقت'لك.

طه بصدمة: جاه ازاي دا.

نعيمه بصت علي سيلا وراحت مسكتها من شعرها: تعرفي لو جوزك عرف بس انتي فاهمه كويس هيعمل فيكي ايه يا زبا"لة.

سيلا بخوف ودموع: ف فاهمه م مش هقول حاجه.

طه قلع حزامه وابتسم وبص لامه: هربيكي شويه وبعدين نمشي.

نعيمه بخضه: انت بتقول ايههههه.

طه بعد امه وضر"ب سيلا بالحز''ام ضر"بتين وهي بتصراخ.

بقلم ميرا ابوالخير.

قصي رجع الفيلة وحس بنغزة في قلبه ونطق باسمها: سيلا.

قصي نزل من عربيته وداخل بسرعه وهو بيجري ع اخره طلع اوضته بسرعه البرق واتصدم من يلي شافه انه......

بقلم ميرا ابوالخير.


عند حازم في النايت.

الشاب طلع مسد"سه: بقا بتاخدها مني انا هاخد روحك.

حازم وقف قدمه وشد نهال: انا جاي اعلمك الادب.

نهال بلعت ريقها والشاب وقف قدم حازم وصوب المسد"س ع دماغه حازم ببرود: واحد، اتنين، تلاته.

النور قطع ورجع الشاب كان وقع ع الارض وحازم اختفي ومعه نهال.

الشاب بغضب: الحقوووووه بن الكـ. ـلب دا.

طلعوا وراهم ع العربيات.

حازم بيسوق ببرود ولا كانه هما وراه وسرعته زيادة ونهال خايفه: انت عملت ايههه هيقت"لونا.

حازم بص بطرف عينه وشغل اغنيه هاديه وتجاهلها.

نهال بغضب: وقف العربية ونزلنييي.

حازم كان بعد عنهم نزل ونزلها بغضب: اتفضلي.

نهال لسه هتمشي خافت المكان مقطوع.

حازم طلع سيجارة وبيدخن: انتي فاكرة ايه اني عملت كده لاجل سواد عيونك تؤ انا هرجعك لاهلك في الصعيد.

نهال بزعر: لا لا ابوس ايدك انا عملتلك ايه.

حازم ببرود: اركبي.

نهال دموعها نزلت وهو بص بهدؤء وراكب كانوا

العربيات لاحقوهم و بدوا يضر"بوت عليهم نار وحازم اتحول وزاد سرعته اكتر بس للاسف طلقه جت في العربيه وقفتها ووو......

بقلم ميرا ابوالخير.


عند قصي طلع ووقف بصدمه لاقي سيلا منكمشه في نفسها ولابسه هدوم كتيره راح بقلق عليها: مالك.

سيلا رفعت عيونها والدموع وقفه فيها وحضنته بسرعه وكانه الامان رجع لها تاني قصي خوفه زاد وبدء يهديها: اهدي يا حبيبتي مالك حصل ايه.

سيلا اتالمت مكان ايده بس مش نطقت اكتفت بالعياط: م مفيش وحشني بابا.

قصي بشك وغموض: خلاص يا حبيبتي انا معاكي.

سيلا شدت ع حضنه وهو ابتسم: كده مش هديكي وقت ع فكرة وممكن اتجنن.

سيلا ضحكت وسط دموعها هو باس دماغها وشالها نايمها في حضنه وبدء يقرا لها قراءن وهي استغربت بس نامت.

بقلم ميرا ابوالخير.

قصي قام وبص عليها بهدؤء: متاكد انه في حاجه واوعدك لما اعرف مش هر"حم حد.

داخل اخد شاور ورجع اللاب توب يلي نسيه وراح ع السرير بص ع شفا''يفها بحب با"سها بهدؤء وشدها اكتر لحضنه ونام.

تاني يوم.

سيلا كانت مع قصي في الجنينه بيفطروا جت نعيمه وطه.

طه بخبث: صباح الخير يا قصي صباح الورد يا سيلاتي.

قصي ببرود ونظره حادة: اسمها المدام سيلا.

طه بخوف: احم تمم عن اذنكم.

نعيمه بطمع: جوز بنتي هو ممكن اخد المجوهرات يلي فوق دي.

قصي ببرود: ممكن بس تكوني بعدها ميته.

بلعت ريقها بخوف.

سيلا كانت مرعوبه وساكته قصي مسك ايديها بحنان: اجهزي عشان الحفلة النهارده وجاي فيها الباشا ومراته دول اهم اتنين في البلد هعرفك عليهم.

سيلا بهدؤء: تمم.

قام خرج ونعيمه بصت لسيلا: اوعا يكون خد خبر بيلي حصل يا بت انتي.

سيلا: ل لا.

نعيمه ابتسمت بمكر: حلو.

بقلم ميرا ابوالخير.


في فيله جمال.

جمال كان حاطط صورة كبيرة لابنه وقاعد والحزن مليه: قطعت بيا يابني ليه مشيتي وسبتنا.

الخدامه: ادعيلو يا بيه.

جمال بحزن وكسره: يارب يا عاصم يارب يابني وحشتني يانور عيني.

الخدامه: ليه حضرتك جوزت سيلا لقصي رغم كل يلي بيعمله وماضيه.

جمال بتنهيدة: قصي ابني والوحيد يلي هيحميها وانا عارف وهي هتقدر تغيره للاحسن.

الخدامه: اتمني بجد ربنا يستر هتروح الحفله.

جمال بحزن: لا تعبان شوي.

الخدامه: تمام يابيه هحضرلك القهوة.

بقلم ميرا ابوالخير.


بليل في الحفلة كل حاجه جهزت.

قصي كان جهز ولابس بدلة سوداء خالص وحط برفان وكانت عضلاته بارزة منها وشكله جذاب وجميل اوي.

سيلا قصي جاب ليها ديزين عملت لها فستان تحفه اسود ضيق من فوق ووسع من الوسط وشوز حمرا ع حجاب احمر وعليه تاج وميكب خفيف كانت حوريه جميل قصي وقف متنح: الله واكبر انتي مين.

سيلا بكسوف: سيلا.. اكملت بحزن.. شكلي حلو.

قصي باس ايديها: انا لو عليا هخبيكي جويا ومش هخلي اي حد يشوفك.

سيلا ضحكت. قصي بغلبه: يارب صبرني يارب.

نزلوا والعيون كان عليهم وعيون حا''قدة واخره اعجاب.

قصي راح للباشا: المدام سيلا مراتي.

الباشا بذهول: لا مراتك حلوة اوي يا قصي.

مد ايده يسلم قصي يلي مسكها: مش بتسلم ع حد معلش.

سوزي مرات الباشا بغيرة: هو انتي بقا عاميه مش كده.

سيلا باحراج: ا ايوا ياهانم.

سوزي بصت لقصي: ممكن تيجي لحظه يا قصي عايزاك.

قصي ببرود: تمم.

بقلم ميرا ابوالخير.


عند طه كان ع اخره وشايف سيلا وقفه مع الباشا ومعه واحد صاحبه: حط المنوم دا وهاتها.

طه بخبث: الللعبه هتحلو اوي معانا.

صاحبه: انا جهزت كل حاجه.

طه بمكر: كده اوك.

بقلم ميرا ابوالخير


راح قصي معاها وسيلا وقفت الباشا انتهز الفرصه: متسبيه وتيجي لي انا يا حلوة.

سيلا: افندم.

الباشا بخبث: هستناكي في العومه يا حلوة متعوقيش عليا.

سيلا طخخخخخ كف نزل ع وشه.

الباشا بغضب....

بقلم ميرا ابوالخير.

عند قصي.

سوزي بتشرب الخم"ر: مراتك حلوة بس ياترا عارفه حقيقتك الو"**.

قصي ببرود: ميخصكيش يا سوزي.

سوزي قربت منه بوقاحه وبتلعب في زاير بدلته: يخصني وانت عارف ليه يابيبي افرض كشفت سرك هتفضل معاك هههه مظنش.

قصي لسه هيتكلم سمع صوت زعيق راح بسرعه لاقي سيلا بتهزق الباشا.

الباشا بغضب: انتي حيو"انه وزبا"لة.

سيلا جريت من قدمه وخبطت في كذا حد وقصي راح عليها بغضب مسك ايديها وداخلها المكتب: انتي عملتي ايهههههههه.

سيلا بانهيار وهنا انفجرت من غضبها وزعلها: عملت ايهههه الباشا بتاعك بيعرض عليا ليله زبا"لة.

قصي بصدمه وغضبه عماه: انتي كدابةةةةةةة.

سيلا بصوت عالي: لاااا كفايةةة مش كدابةة ليه كلكم كددده حررررا"م حتي يلي اسمه اخويا بيتحر"ش بيا وامبارح ضر"بوني وكان هيغ"تصبييييي والباشا بتاعك عايزاني اروحله يقضي معايا ليلةةةة انا تعبتتتتتتتتتتتت.

قصي بصدمه: ايهههههههه.

حسست وقربت من قصي ومدت ايديها وسحبت مسد"سه من جيبه ووو......

يتبع الفصل التالي: اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: " رواية عمياء قلبي" اضغط على أسم الرواية

reaction:

تعليقات