القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية مليكة الفهد الفصل الرابع 4 بقلم عائشة احمد

 رواية مليكة الفهد بقلم عائشة احمد 


 رواية مليكة الفهد الفصل الرابع 4


تاني يوم الصبح صحيت مليكه ف حضن فهد ابتسمت بهدوم وقالت 
-مليكه : حتي وانت نايم قمر وكانت بتلعب ف شعره وهو حاضنها فهد كان لابس بنطلون قطن وعاري الصدر وشعره نازل علي عنيه وبعدين ضحكت بحزن وقالت هييجي يوم وتسيبني فيه ودمعت وباس*ته بخفه علي شفايفه وقامت تاخد شاور
-فهد كان صاحي وسمعها بس محبش يكسفها وقال ف نفسه مستحيل اسيبك 
-مليكه اخدت شاور وطلعت من الحمام لقت -فهد واقف عاري الصدر اتكسفت منه ضحك علي كسوفها 
-مليكه : صباح الخير 
-فهد : صباح الخير وضحكلها وغمز ودخل الحمام
-مليكه: ضحكت وبعدين سرحت شعرها وادت فرضها ونزلت كانت لابسه دريس احمر وطرحه اوف وايت وكوتش ابيض ونزلت تحت تجهز الفطار 
اما في غرفة فهد خرج من الحمام دور علي مليكه في اوضة الملابس ملقهاش قالت اكيد نزلت وبعدين نشف شعره ولبس بدله من اللون الرمادي وقميص ابيض وجزمه سوده ولبس ساعته وحط من برفانه ونزل تحت 
-فهد : داده ي داده 
-اما السعد : نعم ي فهد يبني 
-فهد : فين مليكه 
-الداده : الست مليكه في المطبخ بتجهز الفطار معايا 
-فهد : معلش ي داده اطلعي صحي مراد 
-مراد من وراه : من غير متقول صحيت بدري 
-فهد : ملتزم بمواعيدك
-مراد : بضحك جدا الله 
-فهد : تعالي نفطر
-مراد : يلا 
وقعدوا علي السفره ومراده مره واحده صفر بص عليه فهد لقيه باصص علي مليكه 
-مراد : ايه القمر ده وبغمزه لمليكه 
-مليكه : بضحك محدش قمر غيرك
-فهد قاعد مش علي بعضه من نظرات وضحك مراد مع مليكه
بعد شوية خلصوا فطار 
-فهد : مراد اطلع انت بالعربيه نسيت شوية ورق ف اوضه المكتب 
-مراد : هستناك ونمشي سوا 
-فهد : لا روح انت وهشوف تيته من امبارح مشوفتهاش 
-مليكه : فين هما الاوراق وهطلع اجيبهملك
-فهد : بغضب خلاص خلصنا هتفتحولي تحقيق ع الصبح 
-مراد : بخوف من صوت أخوه في اي يفهد عي مقالتش حاجه 
-فهد : خلاص خلصنا روح انت
-مراد مشي ومليكه طلعت جري علي فوق 
-فهد طلع وراها ودخل عليها لقي عنيها محمره وخدودها وبتبكي بصوت عالي 
-فهد : مليكه وجري عليها بخوف لقي نفسها بدا يقل شبه مغمي عليها 
-فهد : اهدي اهدي خلاص انا آسف هزعقلك تاني اهدي يقلبي خدي نفسك وفكلها طرحتها
-مليكه : بصوت متقطع وبكاء لا انت زعقتلي وانا بخاف من الصوت العالي
-فهد : اهدي وفضل يب*وس في شفا*يفها و ف وشها لحد مرجعت لطبيعتها 
-تلفون فهد رن 
-فهد : الو
-سليم : اي ي فهد مراد قال انك جاي وراه اتاخرت ليه 
-فهد : معلش ي سليم مش هقدر اجي انهارده
-سليم : بخوف عليه يبني انت كويس 
-فهد : ايوه كويس بس مليكه تعبت شويه 
-سليم: ماشي يا حبيبي خلي بالك من نفسك 
-فهد : سلام
-فهد قفل معاه ولقي مليكه بتبكي
-فهد : اهدي ي قلبي ولسه هيقرب منها خافت منه و رجعت لورا
-فهد بزعل : خايفه مني انا ي مليكه
-مليكه : ببكاء وصوت متقطع انت كل شوية تزعقلي 
-فهد : خلاص متبكيش وخدها ف حضنه نامي شويه 
-مليكه : طب انت زعقتلي لي تحت انا كنت عايزه أساعدك مش اكتر
-فهد : انتي كنتي بتهزي وبتضحكي لي بصوت عالي مع مراد وهو بيغمزلك
-مليكه بصدمه انت بتقول أي ده اخوك 
-فهد : بهروب منها خلاص غيري الموضوع
-مليكه : طب انت مش هتروح لي الشركه 
-فهد : انتي هبله اروح ازاي وانتي تعبانه وكده 
-مليكه : بصت ف عنيه وقالت ..انت خايف عليا 
‐فهد : أومال لو مخوفتش عليكي هخاف علي مين انتي مراتي 
-مليكه ضحكت بهدوء وبعد شويه رن تليفون مليكه
-فهد : مين دي 
-مليكه : دي ملك
-مليكه : الو
-فاطمه ام مليكه : مليكه عامله اي ي حبيبتي طمنيني عليكي ببكاء
-مليكه : يماما اهدي وآلله انا كويسه وبخير
-فاطمه : فهد عامل اي معاكي 
-مليكه : كويس يماما بيسلم عليكي 
-مليكه بضحك وعملت كتم للصوت يفهد ابعد عشان اعرف اتكلم (مليكه نايمه ف حضنه وبيلعب ف شعرها )
-فهد :  فرحان بتوترها من قربه لا خليكي كده
-فاطمه : الو يمليكه انتي سمعاني
-مليكه بسرعه : اه اه يماما سمعاكي ملك اخبارها اي وبابا ومي بتيجي عندكم 
-مي اخدت التلفون من فاطمه كانت عندهم 
-مي: بزعل انا زعلانه منك كده متقوليش انك اتجوزتي 
-مليكه : والله كل حاجه جت بسرعه متزعليش انتي مش صحبتي انتي زي اختي ملك
-مي : طيب انا عايزه اشوفك
-مليكه : وانا عايزه اشوفك تعالي عندي
-مي : هشوف ماما كده كده جايين عند تيته ف القاهره قريب
-مليكه : ماشي يروحي هستناكي 
-مي : باي يقلبي ملك معاكي 
-ملك ببكاء :  مليكه انتي وحشتيني اووي تعالي يارب يخليكي 
-مليكه : بتحاول متبكيش
-مليكه : متبكيش كده كده هجيلكم قريب وبصت علي فهد بحزن وهو فهم قصدها ع الطلاق
-ملك : فهد عامل اي معاكي بيزعقلك؟
-مليكه : ببتسامه لا مش بيزعقلي وهو حنين جدا 
-ملك : ماشي يقلبي سلميلي علي تيته وخدي بالك من نفسك سلام يقلبي 
-مليكه : ماشي يحبيبتي مع السلامه 
-قفلت مليكه وبصت علي فهد لقيت بيضحك بخفه
-مليكه : ب استغراب بتضحك علي اي 
-فهد : هتعرفي بعدين وقال بما ان انهارده مش هروح الشركه فهنام شويه وغمز لمليكه وقال بضحك انزلي اشربي لبن ي اما هتنامي ف حضني
-مليكه : بكسوف منه قالت انا مش عايزه انام ومش عايزه اشرب لبن انا هروح اشوف تيته لسه هيمسكها جريت بسرعه منه وضحكت(ملكوش دعوه انتوا يسناجل😂♥️)
-مليكه : بتخبط علي الباب
-بدريه : اتفضل
-مليكه دخلت سلمت عليها وحضنتها
-بدريه : بخ*بث اقولك يمليكه مش هشوف حفيدي قريب
-مليكه : ضحكت واتكسفت وقالت كل حاجه نصيب ي تيته فضلوا يتكلموا وبعد شوية وقت دخلت مليكه الجناح دخلت غيرت
 هدومها ولبست تيشرت ب اللون الاسود كت وشورت قصير وجت تقرب لم فهد لقيته نايم
لسه هتقرب منه راح بحركه سريعه نيمها تحته وهو فوقيها
-مليكه : بضحك وتوتر.اه منك 
-فهد بضحك : هتشربي لبن ولا تنامي
-مليكه بكسوف وصوت واطي هامس : قالت خلاص هنام 
-فهد : ضحك علي كسوفها وبصلها وبص لشعرها وجس*مها وبحركه لا اراديه باس شفا*يفها ولقيها مش بتقاومه ف بتسم وبا*سها اكتر ويعدين خدها ف حضنه ونام

يتبع الفصل التالي: اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: " رواية مليكة الفهد" اضغط على أسم الرواية
reaction:

تعليقات