القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية انهيار امرأة الفصل الرابع 4 بقلم هويدا زغلول

 رواية  انهيار امرأة بقلم هويدا زغلول 


رواية  انهيار امرأة الفصل الرابع 4


داليا 
بسم الله الرحمن الرحيم اي ده هو انت رجعت أمتي 
فاروق 
والله انا سالت سؤال وعايز الرد كنتي بتكلمي 
مين يا داليا 
داليا 
بكلم جودي صحبتي ومالك فيك اي جوزها 
صعب جدا ومانع اي حد يزورها واخت 
جوزها جت البيت قالت ليا ادخل الاوضه 
فاروق 
لا والله والمفروض انا اصدق كلامك ده بقي 
داليا 
لا والله انا هاكد ليك كلامي بس بعد ما اخلص 
لينا كلام بعدين وهي اتصلت علي رقم  تامر 
اللي مسجلا ب اسمي جودي 
تامر 
الو ايوه مين حضرتك 
داليا 
ممكن اكلم جودي لو سمحت 
تامر 
اه مانتوا ستات فاضيه اطلع الشقه القي مراتي 
سايبه شغل البيت وعامله تتكلم مع جنابك لا هي مش فاضيه تكلم حد 
داليا
هو انت ازاي تكلمني كده انا غلطانه أن أعرف 
مراتك اصلا وقفلت السكه 
فاروق 
حقك عليا يا داليا انا غلطان في حقك سامحني 
داليا 
انا في بيت بابا طلقني بهدوء لان مش عايزه مشاكل يا فاروق 
فاروق 
لا لا يا داليا حقك عليا والله بس أنا مقدرش أن 
اعيش من غيرك ارجوكي سامحني 
داليا 
انت بتشك فيا مش كفايه مستحمله قرفك 
وانك مريض مش بتخلف اخرتها تشك فيا 
لا لا انا مش قاعده ليك في البيت دقيقه 
واحده ومشيت داليا وروحت بيتها 
وفي بيت حماتي منه جت 
منه 
انا مش ورايا غيركم بقي فين ماما وعايزني ليه 
اوعي تكوني قولتي ليها حاجه 
جودي 
لا مقولتش انك قولتي ليا حاجه انا عرفتها 
أن انا اللي شوفت عندي 
منه 
شوفتي فين وجوزك لغي انك تشوفي عالعموم 
ماما فين وربنا يستر وقولت ليها أن حماتي
بتصلي في اوضتها ودخلت 
حماتي 
شرفتي يا هانم ادخلي واقفلي الباب وراكي 
منه 
ربنا يستر بوصي يا ماما انا هقولك علي كل حاجه والله بس فهمني الاول كلامك ده عن اي بالظبط 
حماتي 
اخرسي خلاص لما تشوفي حاجه تيجي تقولي 
ليا انا مش تروحي تقولي لمرات اخوكي اسمعي 
كلامي كويس البت دي عايزه اعرف بيتها 
ورقم تلفونها وكل حاجه عنها 
منه 
طيب دي انا اعملها ليكي ازاي انشاء الله حضرتك 
دي مش مشيرا اي حاجه عنها غير اسمها وصورتها وانا مش معايا الا الفيس مش البطاقه 
بتعتها 
الام 
معرفش تعمليها ازاي قدامك يومين وتجيبي 
كل المعلومات عنها مفهوم واياك تروحي تقولي 
لمرات اخوكي اي حاجه كلامي مفهوم ولا لا 
منه 
طيب سؤال هو انتي عرفتي منين أن انا اللي قولت لجودي 
الام 
علشان عارفه أن مرات اخوكي ملهاش في 
حوارات التلفون وانتي كنتي هنا ومافيش 
غيرك وبعدها خرجت منه من الاوضه وانا كنت قاعده 
جودي 
اي ماما كانت عايزكي ليه 
منه 
لا لو عرفت أن انا قولت ليكي .....
الام 
منه يلا مع السلامه وبعدها مشيت منه 
وانا قعدت مع حماتي وهي خدتني في حضنها 
وقالت ليا والله لحقك يرجع ليكي يا قلب امك 
وكان تامر في الشغل واتصلت ب داليا وخاف 
يرد عليها بعدها بعتت ليه عالنت 
داليا 
انا خالص هطلق من فاروق هتيجي تكلم 
بابا أمتي علشان نتجوز وبعدها مسح الرساله 
وفضل ساكت شويه برضه كان قلقان يكون 
جوزها واتصل ب داليا 
تامر 
السلام عليكم ورحمه الله
داليا 
هههههههههههه حلو الاحترام ده ماشي 
المهم هتيجي تتجوزني أمتي انا خالص 
هطلق
تامر 
هو انتي بتتكلمي بجد انا مستعد اجي من بكره 
بس اطلقي منه الاول 
داليا 
كنت خايفه انك بتعني وتسبني 
تامر 
انا بسنتي اليوم ده بفارغ الصبر والله شوفي 
هتعملي اي بس وعرفني وهي فعلا رفعت 
قضيه طالق علي جوزها واطلقت منه وفي يوم 
كان تامر بياخد شاور وجت رساله عالنت وشوفتها 
داليا 
انت فين يا تامر بابا قاعد مستنيك من بدري 
انا فرحانه اوي أننا هنتخطب  بحبك يا عمري وانا 
شوفت الرساله دي وخالص مبقتش قادره 
امسك دموعي وبعدين خد الرقم واتصلت من 
عندي 
جودي 
الو انسه داليا 
داليا 
انسه ! مين معايا 
جودي 
ههههه هو انتي كمان مش انسه 
داليا 
انتي مين وعايزه اي بالظبط 
جودي 
انا جودي مرات تامر  اللي متفق يجي 
لاهلك انهارده علشان يخطبك 
داليا 
اه اه طيب ممكن تسمعني 
جودي 
لا ممكن انتي اللي تسمعي في شويه نقط لازم اقولك 
عليها قبل ما تيجي البيت ده طبعا انتي شيفاه 
قدامك تامر الشاب الجينتيل اللي بيبلس اشيك لبس 
واحسن برفن 
داليا 
ارجوكي اسمعني 
جودي 
هسمعك بس لما اتكلم انا اوعي في يوم تفكري تكلي 
البشاميل لانه مش بيحبه وممنوع اي اكل يتعمل 
تامر مش بياكل منه اه ولازم تعيشي في شقه مامته علشان هو ياخد راحته في شقته   واياك تطلبي 
منه هدوم طول السنه ليكي طقم في الشتا وطقم في الصيف وبس ومبروك يا عروسه وقفلت السكه وفضلت تعيط 
ودخل تامر 
تامر 
اي يا نكد مالك أنا فرحان ومش عايز حاجه تنكد عليا فرح 
صاحبي انهارده 
جودي 
صحبك ولا فرحك يا عريس مبروك
تامر 
اه ده اي بقي الكلام الاهبل اللي انتي 
بتقولي عليه ده 
جودي 
انا كنت عارفه انك بتخوني وكنت سكاته 
انما توصل لجواز لا طلقني يا تامر انا اللي 
مبقتش عايزه اعيش مع واحد زيك
تامر 
واحد زي أنا والله لاوريكي فضل يضرب 
فيا لحد ما اغم عليا وفي شقه داليا الباب خبط 
وهي فتحت 
داليا 
فاروق نعم عايز اي 
فاروق 
جاي ابارك للعروسه واعرف اهلها علي كل حاجه 

يتبع الفصل التالي: اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية  انهيار امرأة" اضغط على أسم الرواية
reaction:

تعليقات