القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية قمري و نصفي الثاني الفصل الرابع 4 بقلم زهراء السعيد

 رواية قمري و نصفي الثاني بقلم زهراء السعيد 


رواية قمري و نصفي الثاني الفصل الرابع 4


ندى  بصدمه: لاااااااا  انتى جبتيه معاكي ليييه يا جميله 
جميله بضحك:  زين قالي مفيش خروج من غير عمي محمد ههههه 
مروان بضحك كمان:  ههههه والله العظيم انا بحب عم محمد قوى هههههه  ده راجل عسل هههههه 
جميله بضحك:  هههه فاكر يوم العلقه ههههه 
مروان بضحك:  ده كان يوم مس"خره اقسم بالله هههههه 
جميله بتخيل على ندى:  لا لا ياعم محمد انا مش بنتك ااه ههههههه 
مروان بضحك:  هههه لا ياعم محمد انا ندى مش ديناا بنتك 
جميله:  انتى ليكى عين تتكلمي معايا كمان يا فا"جره
ندى بغضب شديد:  انتم بتهزرو كمان  ده كان يوم اسود 
مروان بضحك:  ليه بس 
ندى بغضب:  امشي من وشي دلوقتي يا مروااااااان
مروان بخوف  :  احم  احم  اهدي يا عروسه في ايه بس ده انتي العروسه المنتظره يوم الجمعه هههههه 
جميله بغضب:  لا والله وانا 
مروان وندي  بصدمه:  ايييييه ازاى 
جميله بغضب شديد :  انت ناسي يا استاذ مروان انك خطيبى وى الخميس اللى بعد الجاي  الفرح ولا ايه 
مروان  بخوف:  احم اه والله خطيبك ههههه نسيت 
ندى بضحك:  هههههه انت ناسي نفسك اصلا ههه 
جميله بغضب:  طب يلا يا استاذ عشان اجيب فستان الفرح يلاا
مروان بخوف:  انا همشي لوحدي 
ندى بضحك: لا راجل يالا 
مروان بغضب: راجل وهافضل طول عمري راجل ولا انتي عندك كلام غير كده
ندى بتضحك: ههههه لا
مروان بغضب: لا ايه
ندى بضحك: راجل وراجل قوي كمان
جميله بضحك: طيب يلا يا راجل 
********************************
تليفون فارس رن
فارس : الوو
الو يا باشا كل الاخبار اللى انت عايزاه انا جبتها
فارس بسرعه: طب قول اخالص
ايوه يا باشا عنده اخت اسمها جميله بس دي ما"تت من حوالي سنتين في حادثه عربيه وبعد منها بسنه كانوا في اسكندريه قريب من الجبل اللي على البحر اللي المدام وقعت من عليه لما المدام وقعت الميه اخدتها للشاطئ والمدام هانم ما"تت غرق"انه ولما المدام قمر  وقعت من على الجبل اتخبطت في دماغها و فقدت الذاكره ساعها كانت المدام جهاد مامت الاستاذ زين شافتها على الشاطئ واخدتها ولما راحت المستشفى اكتشفوا ان هي فقد ذكرها وقالولها ان هي جميله اخت زين ومامتها جهاد دي كل المعلومات اللي انا قدرت اجيبها لو حضرتك عايز حاجه تانيه انا ممكن احاول اجيب لك بقيت المعلومات عنها
فارس مصدوم:  طب اقفل اقفل انت دلوقتي لما اعوز حاجه هاكلمك
ماشي يا فندم حمد لله على سلامه المدام
فارس بخوف رعب ان قمر تكون نسيته:  قمر انا كنت عارف انك قمر الزمان قمرى
حازم جاء من وراء: عملت ايه يا فارس
فارس بدموع: هى قمر يا حازم قمر عايشه لسه بس هي فاقده الذاكره مش فاكره اي حاجه ولا فاكراني اااه 
حازم بحزن: معلش يا قلب اخوك بس متنساش انها مراتك يعني من حقك تروح وترجعها تاني 
فارس بهدوء: مش هينفع اروح اجيبها دلوقتي
حازم باستغراب: وليه يعني مش فاهم
فارس بهدوء: عشان طول ما هي مع زين الجارحي هي في امان وانا مطمن عليها ما تنساش ان انا وهو كنا نعرف بعض زمان هو لو عرف ان انا جوزها هيرجعها تاني بس انا مش عايز كده دلوقتي
حازم باستغراب: ماشي بس انا مش مرتاح لتصرفاتك خالص
فارس بسرحان:  لازم ارجع قمر من تاني وجديد بس عن طريق جميله
حازم باستغراب: انت هتجننيني ما هي جميله هي قمر وقمر هي جميله الاتنين واحد
فارس انا اكيد مش هأذى قمر عشان نفسي فانا هخليها تحبني وهي جميله وما تحبني انا احكيلها كل حاجه
****************************
زين رايح مطعم يفطر 
قعد علي التربيزه بتاعته اللى كل اما بيجي مصر بيروح يفطر فى المطعم ده 
زين اللى جرصون: واحد قهوه من فضلك
الجرصون: حاضر يا استاذ زين 
زين كان قاعد وشاف هيام دخل من باب المطعم
زين باستغراب: ايييه ده ام لسان بتعمل ايه فى مكان زى ده 
هيام بحزن: يااا يافارس لو تسمحني هحس انى احسن من الاول بكتير مع انى مش هسامح نفسي علي اللى عملته مع قمر 
زين من وراها: اكيد قت"لتى حد
هيام بتبص وراها بخوف: انا ههه لا والله 
زين باستغراب خوفها: مالك اهدي انا قصدي انك قت"لتى حد بجمالك
هيام برتياح وغضب: احم  انت انسان براس كل"ب خضتنى 
زين بخبث: الف سلامة عليكي من الخضه ياقلبي
هيام برفع حاجبه: ياا محنى ايه يااستاذ كنافه انت 
زين بمزح: كنافه لا انا بحبك انتى 
هيام بصدمه: ايييييه اللى انت بتقوله ده يااستاذ 
زين بخبث: احم قصدي انا بحب البسبوسه يا بسبوسه بقشطه 
هيام بكسوف: احم انت قل"يل الا"دب وانت مش محت"رام
ولسه زين هيتكلم جميله ( قمر) رنت عليه وهيام شافت صوره جميله ( قمر) علي اتلفون 
هيام مصدومه: ق...قمررررر......
زين ملامح وشه اتغيرت: انتى تعرفي مين دي 
هيام مصدومه لسه: اه دى بنت عمي احمد قمر الدهشوري.......
زين مصدوم: ايييييه بنت عم فارس الدهشوري 
هيام بحزن: لا مرات فارس الدهشوري 
زين لا يصدق لا  انها اختى انا نعم انها اختي الصغيره جميله لا لا يمكن ان تبتعدي عنى مجددا يا ابنتى نعم انتى ابنتي الصغير ( كل ده وزين مصدوم وبيفكر يعمل ايه)
هيام باستغراب: انت يا استاذ مالك 
زين بغضب: انتى............؟
هيام بغضب: انا ايه انت اكيد مجن"ون.......؟!

يتبع الفصل التالي: اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية قمري و نصفي الثاني" اضغط على أسم الرواية
reaction:

تعليقات