القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية غرور وكبرياء عاشق الفصل الاربعون والاخير 40 بقلم دعاء حجاج

 رواية غرور وكبرياء عاشق الاربعون 

رواية غرور وكبرياء عاشق الفصل الاربعون

نغم دخلت جوا وقالت: مراد مراد 
وفجاه وصلت رساله لنغم
نغم فتحت التليفون وانصدمت حين قرأت الرساله
محتوي الرساله
(حبيب القلب في فندق**** مع واحده من بتوع البا"ر )
التليفون وقع من ايد نغم وقالت وهى بتهز راسها: لا لا اكيدا في حاجه غلط
نغم مسكت التليفون وفتحتوا عالطول ورنت على مراد لكن تليفونه كان غير متاح وهنا بدات تقلق وقالت بخوف: معقول الكلام ده حقيقي 
عقل نغم توقف عن التفكير طلعت عالطول وقالت بزعيق: عمى راضي عمى راضي
جري عليها عالطول وقال بارتباك: نعم يا مدام
_تعرف فندق***
هز رأسه وقال: ايوه يا مدام 
نغم ركبت العربيه وقالت: خدنى هناك طيب
راضي باستغراب: ليه
نغم بعصبية: اخلص
راضي هز رأسه وركب العربيه وطلع عالطول
عند حور وغسان
غسان رجع من الشغل وطلع على اوضته وفتح الباب وقال: حوري حوري
_نعم
_فينك يا قلبي
حور طلعت من الحمام وغسان قلع الجاكيت وحور قالت: اتاخرت كده ليه
غسان التفت ليها وبرق
_ اي ده
حور قربت من غسان وقالت: اي
غسان بلع ريقه بالعافيه وقال: اي اللى انتى لابسه ده
حور بصت على نفسها وقالت: في اي يا حبيبي مش عاجبك ثم كملت: خلاص هروح اغيروا 
غسان مسك أيدها وقال: تغيري اي ده انا ما صدقت قلبك حن عليا
حور وشها احمر وغسان رجع شعرها لوراء وبص على شفا"يفها وقرب منها ليق"بلها بكل رقه ثم يذهبوا الى عالمهم الخاص ⁦♥️⁩
بعد مرور ربع ساعه تقريبا
في الفندق
نغم نزلت من العربيه ودخلت جوا وقالت: مراد مراد
_في اي يا مدام
_مراد فين
_تقصدي مراد الالفي
_وانتى تعرفي مراد منين بقا 
_نعم
_مراد في الغرفه الكام
_البيه مشغول حاليا ومش عايز إزعاج
نغم مسكت البنت من ر"قبتها وقالت بحده: مراد في الغرفه الكام انطقي
بلعت ريقها بصعوبه وقالت: في الغرفه رقم ***
نغم زقتها وجرت على الاسانسير وركبت فيا وقالت: مكنتش أعرف انك كده يا مراد 
الاسانسير وقف ونغم طلعت عالطول ووقفت عند باب الغرفه وقالت: مراد مراد 
محدش رد ونغم قالت بعصبية: افتح الباب يا خا"ين
وفجاه الباب انفتح نغم دخلت عالطول ولقت الاوضه متزينه بالورد الأحمر غير الشموع
قالت بعياط هستيريا: ورد وشموع يا خا"ين
مراد طلع من الحمام وكان لابس برنص
_نغم
نغم زقت مراد وقالت: هي فين
_هي مين
نغم فتحت باب الحمام مالقتش حد وقالت: خبيتها فين يا خا"ين
_هي مين
نغم فتحت الدولاب وقالت: هتكون راحت فين يعنى
_هي مين طيب
_اللى بتخو"نى معاها
مراد محاولا اغاظه نغم: ده طلعت من بدري اوى
نغم قعدت على طرف السرير وقالت: ينهار اسود كان بيضحك عليا الفتره ده كلها وانا زي الهبله حبيتوا
مراد كتم ضحكته بالعافيه ونغم قامت ووقفت قصاده وقالت والدموع نازله من عينيها: طلقنى
_لا
نغم بعصبية: بقولك طلقنى
_ليه
_انا مستحيل اعيش مع واحد زيك 
_ليه بس
نغم اتعصبت اوى وقالت: أوعك تعصبنى وطلقنى يلا
مراد مسك أيدها وقال: المسج اللى وصلك ده منى
_وكمان منك يا خا"ين 
مراد شدها من خصرها وقال: ده تمثيليه يا روحى
_كداب 
_وبعدين انا هخو"نك ليه انا بحبك يا بت
_كداب بردو
_طب اعمل اي عشان تتأكدي انى بحبك
_طلقنى
مراد قعد يضحك وقال: وده اللى هيثبتلك حبي ليكى
_اه 
_طب انتى 
نغم بصريخ: وكمان عايز تطلقنى 
_مش انتى اللى عايزه كده
_طب انا واحده مجنونه بتسمع كلامى ليه 
مراد خدها في حضنه وقال: ماشي يا مجنونه
نغم بعصبية: انا مش مجنونه
_استغفر الله العظيم انتى مش لسه قايله انك مجنونه 
نغم بعدت عنه ووقفت على جنب
مراد خد نفس عميق وضمها من الخلف وقال: خلاص بقا حقك عليا
_لا 
مراد لفها ليا وقال: انتى متعرفيش انا اخدت وقت قد اي عشان اعملك المفاجاه كده وصحيح كل سنه وانتى معايا يا روحى
_مش عايزه اعرف ومش عايزه اكون معاك
مراد قعد على طرف السرير وقال بتمثيل الحزن: خلاص براحتك
نغم قعدت جنبه وقالت بحب: انت راحتى
مراد بصلها وقال: بجد
نغم هزت رأسها وقالت: اه بجد
مراد حط ايدو على ضهرها وخدها على السرير وراحوا في بحور عشقهم⁦♥️⁩
بعد مرور ثلاث شهور
حور حملت وغسان كان بيخاف عليها اوى
حور كانت واقفه على كرسي وبتحاول تجيب الشنطه اللى فوق الدولاب 
غسان طلع من الحمام وكان لافف منشفه على خصره واول ما شاف حور كده جري عليها عالطول وقال بعصبية: انتى بتعملى اي
_بجيب الشنطه
_ليه مسافره وانا معرفش
_لا هحط فيها الهدوم القديمه 
غسان حط ايدو على خصر حور ونزلها براحه 
_انا قولتلك اي
_يا حبيبي انا في الشهور الاولى لسه
_ولازم تاخدي حذرك في الشهور ده صح ولا انا غلطان
_طيب 
غسان طلع على الكرسي وقال: عايزه الشنطه ده
حور هزت رأسها وغسان جاب ليها الشنطه وقال بتهديد: قسما عظما لو عرفت انك عملتى حاجه كده ولا كده مش هرحمك
_انت خايف على ابنك اكتر منى يا غسان 
غسان شدها من خصرها وقال: لا طبعا
_لا كداب
_انا كداب يا حوري
حور هزت رأسها وقالت بتريقه: لا انا
_بتتريقي صح
حور هزت رأسها للمره الثانيه وقالت: أبدا والله
غسان قلع المنشفه وحور صرخت وقالت: انت بتعمل اي
_يخربيتك انتى مجنونه
حور لقت غسان لابس شورت وقالت بارتياح: بتوتر يا حبيبي
_بتوتر يا حبيبي انا مش جوزك يا بت
_حمل وتوتر وكده 
_طيب ياختى
_رايح فين
_المصنع الحمدلله رجع احسن من الأول
_هو اي اللى حصل لسامر
غسان قبض ايدو وقال بعصبية: مش عايز اسمع اسم الحيوان ده
حور بخوف: انا انا اسفه
غسان خد نفس عميق وقال: حقك عليا سمعت انه اخد سجن مؤبد وسمعت بردو انه اخد ٢٠ سنه سجن مش عارف مين الصح على العموم مش شاغل بالي
_اممم
غسان بعد عنها ولبس القميص والبنطلون
_هتتاخر طيب
_على الساعه اتنين هرجع على الساعه اتنين
_ياااا هستنى كل ده
غسان لبس الجاكيت وراح عند حور وقال: معلش يا روحى عندي شغل كتير اوى النهارده ومش عايزك تستنينى ارتاحى
_لا هستناك 
غسان باستسلام: طيب
_مش هتقول حاجه لابنك قبل ما تمشي
_يا روحى ده لسه قطعه لحمه 
_بس بردو
غسان نزل لمستوى بطن حور وقال: عايز حاجه يا روحى
ثم كمل بهمس: امك مطلعه عينى يرضيك كده
حور مسكت غسان من لياجته وقالت: احترم نفسك وبعدين مين اللى مطلع عين مين
غسان باسها على رأسها وقال: خلاص بقا
_فسيخ وانت راجع
غسان بقرف: اي
_فسيخ يا بابا
_في واحده حامل تأكل فسيخ 
_نفسي في يا عم وبعدين انت مالك 
_طب بكره مينفعش تاكلى فسيخ الساعه اتنين بليل
_لا هاكله الساعه اتنين بليل ومش عايزه كلام كتير
غسان خد نفس عميق وقال: حاضر يا روحى في حاجه تانى
_لا شكرا
_طب مفيش حاجه ليا
حور باست غسان من خده وغسان قال: اي الاحترام ده
_غسااان
_خلاص خلاص سلام
_اوعك تنسي الفسيخ
غسان وهو طالع: حاضر
في فيلا مراد الألفي
الجرس كان بيرن 
نغم كانت نايمه في حضن مراد وكانوا في وضع رومانسي جدا
_مراد مراد
مراد بنوم: اممم
_افتح الباب يا حبيبي 
مراد نام على جنب وقال: نغم انا عايز انام
نغم نامت على جنب أيضا وقالت: خلاص خلى اللى عند الباب ينتحر
مراد فتح عيونه وقال: نغم انزلى افتحى الباب
_مش نازله
مراد شد البطانيه من عليها ونغم قامت عالطول وقالت: الجو ساقعه وانا *****
_قومى يلا
_طب ما تقوم انت
_يلا يا بت
نغم قامت ولبست ترنج ونزلت 
فتحت الباب وقالت: أهلا وسهلا
_انتى بقا نغم مرات ابنى
نغم بفرحه: حضرتك والده مراد
هزت رأسها ونغم حضنتها عالطول وقالت: اخبارك اي يا ماما 
دموعها نزلت وقالت: الله كلمه ماما طالعه منك حلوه اوى 
منصور جى وقال: اي رايك بقا في مرات ابنك
_زي القمر 
حازم (والد مراد) حط ايدو على راس نغم وقال: بسم الله ما شاء الله زي القمر
نغم حضنته عالطول وقالت: عامل اي يا بابا
_بخير يا قلب بابا
مراد كان نازل على السلم ولكن وقف مكانه حين شاف أهله
ماجده (والده مراد) بصت لمراد والابتسامه اترسمت على وشها
منصور: واقف عندك ليه يا مراد تعالى
مراد نزل وراح عندهم ووقف قصاد والده وقال: بابا
حازم خد مراد في حضنه وقال: بقا كده يا مراد تتجوز من ورانا
_ابنى انا قولت اي
حازم بص لمنصور وقال: بس يا بابا
_ولا كلمه ولازم تكونوا فرحانين ليا واللى فات مات
حازم هز رأسه ومراد حضن ماجده وقال: انا اسف يا ماما
هزت رأسها وقالت: ولا يهمك يا قلب امك المهم تكون فرحان 
مراد بعد عنها ومسك ايد نغم وقال: نغم اول ما دخلت حياتى وحياتى اتغيرت يا ماما مراد بتاع زمان رجع يا ماما بفضل نغم
_طب بما انك رجعت مراد اللى نعرفه ما ترجع مع ابوك وامك بقا
حازم وماجده هزوا راسهم
مراد بص لجدو منصور وقال: بشرط
_شرط اي
_ترجع انت كمان 
منصور ابتسم وقال: موافق
دموع ماجده نزلت فكانت دموع الفرح 
نغم حضنتها وقالت: عائلتك رجعت تانى يا ماما بس المره ده زايده فرد
ماجده حطت أيدها على شعر نغم وقالت: واحلى فرد
مراد ابتسم ومنصور راح عنده وحط ايدو على كتفه وقال: لقيتك ناسي عائلتك خالص قولت افكرك
_كنت بفكر ارجع
منصور ضم حواجبه وقال: كنت بتفكر
_خلاص بقا
منصور خدوا في حضنه وقال: اخيرا رجعنا زي الأول
_مراد هروح اجهز الشنط
مراد هز رأسه وقال: ماشي
مرت الايام والشهور بل مر خمس سنين ونص تقريباً
في قصر عائله السيوفي
_محمد محمد
حور كانت بتجري وراء أبنها فيدعى محمد
محمد ضم حامد وقال: جدو 
(ملحوظه حامد رجع خلاص الخمس السنين دول)
حور وهي بتاخد نفسها: ينفع كده يا بابا
_عملت اي يا ولد
_والله ما عملت حاجه
حور بعصبية: وكمان بتكدب
_حسابه معايا يا حور روحى انتى
_بابا انا واثقه فيك
_خلاص بقا
حور دخلت المطبخ وحامد قال: اي رايك نلعب كوتشينه 
محمد هز رأسه وقال بفرحه: ماشي
حور طلعت من المطبخ وحامد قال عالطول: اعمل نفسك بتعياط
محمد عمل نفسه بيعياط فعلا
حور وهى طالعه على السلم : تستاهل عشان تعمل كده تانى
حور طلعت فوق وحامد ومحمد ضربوا كف وقعدوا يضحكوا
حور فتحت الستاره وقالت: كفايه نوم بقا
غسان حط ايدو على عينه وقال: حور في حد يصحى حد كده
حور باسته من خده وقالت: صباح الورد والياسمين 
غسان قام وقال: كنتى بتزعقي لمين
_هيكون لمين يعنى لابنك
غسان فتح الدولاب وقال: عمل أي تانى
_احم مش مهم تعرف
غسان التفت ليها وقال: قطع القميص الأسود المره ده صح
حور هزت رأسها وقالت: والله ما شوفته
_على العموم حصل خير
حور بصدمه:قولت اي
_حصل خير
حور راحت عند غسان وقالت: الحلو شكله رايق النهارده
_نوعا ما
_عندك موعد غرامي ولا اي 
__ممكن
_بتهزر 
غسان وهو داخل الحمام : بليل 
حور ابتسمت وقالت: نفس المطعم صح
_لا غيرته
حور صفقت وقالت بحماس: ماشي
_بس يا هبله
حور فتحت الدولاب وقالت: معاك منشفه
_لا
حور طلعت منشفه وقفلت الدولاب ولكن فتحتوا تانى 
طلعت لوحه كبيره أوى وقالت: ده نفس اللوحه اللى غسان كان بيرسم عليها
حور لفت اللوحه وفرحت اوى 
(كان مرسوم عليها حور وغسان)
_حور المنشفه
حور وهى باصه للوحه: الله حلوه اوى
غسان فتح باب الحمام وقال: حور 
_نعم
_المنشفه يا روحى
حور راحت عنده وقالت: اتفضل
غسان خد منها المنشفه وحور قالت: اللوحه حلوه أوى 
غسان شال المنشفه من على وشه وقال: لوحه اي
حور جابت اللوحه وقالت: ده
_تصدقي كنت ناسيها خالص
_بس حلوه اوى
_كنت برسمك فاكره اليوم إللى دخلتى عليا وانا قاعد في البلكونه 
_اه اول ما شافت اللوحه افتكرت يعنى كنت بتحبنى وقتها يا بكاش
_مش أوى
حور مسكته من دراعه وقالت: اه ما غرورك كان بيمنعك تعترف 
غسان خد منها اللوحه وقال: هرسم محمد خليها
_ماشي 
_عايزه حاجه
حور باسته من خده وقالت: سلامتك يا حبيبي
غسان شاور على فمه وقال: من هنا مره يا بت
حور باسته من شفايفه وقالت: بسمع كلامك اهو
_وانا كمان بسمع كلامك مش قولتى عايزه تروحى مطعم واخدتك وهاخدك النهارده
_طب عايزه اروح الملاهى
_سيبي الكلام ده لمحمد
_عشان خاطري
خد نفس عميق وقال: يومين كده
حور بفرحه: ماشي
غسان باسها على رأسها وقال: سلام
_سلام
في قصر عائله الالفي وليس فيلا مراد الألفي
_رودي رودي
مراد صحي وقال بابتسامه: الساعه كام
_عشره
مراد قام عالطول وقال: مش قولتلك قومينى الساعه ٨
_كنت بلعب مع مياده 
_انتى صغيره يا بت
_انا اسفه
مراد قام وقال: ميدو فين
_صباح الخير 
مراد التفت ليها وقال بفرحه: يا صباح العسل
_اشمعنا هي
مراد حملها وقال: حتى من بنتك غيرانه
_وهغار من بنتى بردو وبعدين ده شبهي بالظبط 
_عشان كده بعشقها عشان واخده كل تفصيله من أمها
نغم ابتسمت ومراد نزل مياده وقال: جدو عايزك يا روحي
_جدو مش هنا يا بابا
نغم كتمت ضحكتها ومراد بصلها وقال: مش تقولى ان جدو مش هنا
قعدت تضحك وقالت: انت سألت
مياده بصت على مراد ونغم وقالت: خلاص همشي 
مراد حملها وقال: لا طبعا يا روحى
_مياده مياده
مياده نزلت وقالت: هروح اشوف تيته وراجعه أوعك تمشي
_اشطا 
مياده طلعت ونغم كانت طالعه أيضا ولكن مراد مسك أيدها وشدها ليا وقال: انا ما صدقت مياده طلعت
_عايز اي
مراد برفع حاجب: عايز اي في واحده تقول لجوزها ابو بنتها عايز اي
_امال اقول اي
_صباح الخير صباح العسل ان شاء الله صباح الزفت
نغم قعدت تضحك ومراد زقها وقال: قله الكلام معاكى احسن
نغم حضنت مراد من الخلف وقالت: بحبك يا رودي
_لسه فاكره 
نغم وقفت قصاده وقالت: خلاص بقا 
_لا
نغم باسته وقالت: عشان خاطري
_عشان خاطرك بس
نغم حضنته وقالت: حبيبي يا مراد
_بحبك يا قلب مراد
_وانا بعشقك يا روحى
في المساء وخصوصاً في مطعم راقي جداً
غسان شد الكرسي وقال: اتفضلى يا حوري
حور قعدت وقالت: محمد زعل اوى 
_قاعد مع بابا متقلقيش 
_امير بيحبه أوى
_امير ابننا مش ابن ريناد
حور ابتسمت وقالت: عندك حق 
_فاكره يا حور 
حور حطت أيدها على خدها وقالت: أول ما شوفنا بعض كنت بعياط وبطلب منك تلغي الجواز
_تؤ تؤ ده اول مره شوفتينى فيها إنما انا شوفتك مع الزفت 
_خلاص بقا
_ماشي
_طب فاكر لما اعترفت ليك بحبي
_كسرت بخاطرك وقتها
حور ابتسمت وقالت: اه
_طب تعرفي انا كنت بعشقك وقتها 
_وانا بموت فيك
غسان قام ومد ايدو ليها وقال: نرقص
حور حطت أيدها في ايده وقالت: طبعا 
غسان وحور بدأوا يرقصوا على موسيقى هاديه جدا
غسان بص لحور وقال: حور
_قلبها 
_عايز اخت لمحمد
حور بلامبالاه: طبعا يا حبيبي
حور بعدت عن غسان وقالت: قولت اي
_عايز اخت لمحمد 
_اه ما حضرتك مش خسران حاجه تنام طول الليل وانا أسهر
_انا
_اه انت في البدايه تساعدنى وبعدين تنسي انك متجوز وان عندك ابن أصلا
غسان شدها من خصرها وقال: خلاص براحتك
_طب ندخل محمد المدرسه الأول
_اشطا 
حور حضنت غسان وغسان قال: مش كفايه كده نقفل الروايه بقا 
حور بعدت عنه وقالت: بشرط
_اممم
_قولى بحبك
غسان حط ايدو على ضهرها وشدها ليا وقال: بحبك أوى يا حوري
_وانا بعشقك يا قلبي
غسان خدها في قبله طويله وبكده الروايه خلصت 
وبكده اقدر اقول ان الحب هزم غرور غسان وجعله انسان اخر


يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية غرور وكبرياء عاشق" اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات