القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية مرارة العشق الفصل الثاني 2 بقلم منة محمد

 رواية مرارة العشق الفصل الثاني

رواية مرارة العشق الفصل الثاني 

الفصل دَ عن نرمين وحكايتها.. 


|2|


في منزل نرمين كانت تبكي بحرقه على ما حدث معها 


امسكت هاتفها وهاتفت صديقة عمرها


نرمين: الووو


نور بمرح كعادتها: مساء الخير على العيون الحلوين والخدود المقلبظين والناس الغالييين


ابتسمت نرمين رغم عنها 


نرمين بصوت باكِ: نور


نور بخضة: مالك يا بت مال صوتك


-: تعاليلي ضروري يا نور بالله عليكِ


..: في حاجه يا بت مالك في اي


-: تعالي مش قادره اتكلم 


..: حاضر حاضر جاية حالاً


لم يفت وقت طويل وقد وصلت نور ل منزل نرمين


نور بمرح حتى لا تُشعر والدة نرمبن بشئ: السلام عليكم على طنط ام نرمين القمرين


ام نرمين بضحك: تعالي يا مجنونة وحشتيني والله 


نور: والله انتي اكتر 

وبعد سلامات وقبولات وتحيات


نور: هدخل اشوف البت نرمين بقَ


ذهبت نور الى غرفة نرمين وجدتها في حالة يُرثي لها


نور بخضة: نرمين نرريمن مالك في اي


نرمين ببكاء: نور وطي صوتك بالله عليكِ مش عايزة حد يعرف حاجه يا نور بالله عليكِ


ظلت نور تهدئها إلى ان هدأت قليلاً


نور بخوف: مالك يا قلبي مالك في اي


نظرت لها نرمين نظرة بمعنى مش عارفه اقول اي


نور: في اي يا بنتي مالك


نرمين ببكاء: انا حامل يا نوور حاامل


نور بضحك: بطلي هزار بقه اي الهزار البايخ دَ


ببكاء: يا ريتني بهزر يا ريتني


نور بصدمة: نهاارك اسووود يا نررمميين انتِ بتقولي ايييي


نرمين ببكاء: والله العظيم مش عارفه غصب عني ازاااي عملت كدَ اززااايي 


-: انتِ اتجننتي يا نررمميييين انتِ واااعييية للي بتتتقووليييه،، اززااي دَ حصل ومين دَ اللِ ضحك عليكِ


نرمين ببكاء: هحكيلك كل حاجه بس بالله عليكِ ما تقوليش حاجه لحد 


نور بنفاذ صبر: اخلصي مين دَ وازااي دَ حصل


نرمين: بصي كنت في الشركة و... 


flash back


علي: يا نرمين الوقت اتأخر يا حبيبتى مش هينفع تروحي دلوقتي وانا لولا عندي شغل ضروري لازم اخلصه كنت روحتك 


نرمين: ما تقلقش يا علي يا حبيبي انا هتصرف


علي بعصبية: م انا مش هخليكِ تروحي دلوقتي 


نرمين: حبيبي مالك بس ما تخافش


علي: مش هتروحي يعني مش هتروحي


نرمين: اومال هروح فين


-: بصي هتباتي هنا معايا في الشركة انتي في مكتب وانا في مكتب 


نرمين بتفكير: اممم بس هقول اي ل ماما 


-: قوليلها انك عند صاحبتك والا حاجه 


...: خلاص تمام هتصل بيها واقولها اني عند نور


هاتفت والدتها واخبرتها بأنها ستقيم الليلة عند صديقتها نور


علي بإبتسامة كدَ هطمن عليكِ 


ابتسمت له تلك الساذجة وذهبت إلى المكتب المقابل لمكتبه 


بعد فترة كان علي قد انهى عمله وذهب إلى مكتب نرمين


علي: هاخد شاور هنا عشان الحمام بتاعي الحنافية اتكسرت


نرمين: ماشي براحتك


خرج من الحمام وجدها جالسة 

اقترب منها قليلاً


علي: عارفه انا بحبك قد اي


نرمين بكسوف: على فكرة انتَ بتكسفني اوي 


علي بحب: م انتِ بصراحة م يوم م جيتي الشركة وقعتيني في حبك 


كانت ستقوم ولكن منعها وحاوطها و.... 


نرمين: ابعد يا علي ما ينفعش كدَ


على: مش قادر


نرمين: بس.... 


لم تكمل كلامها حتى................... 


استيقظت وجدتهم في وضع غير لائق


نرمين ببكاء: علي انتَ عملت اي


علي ببرود: في اي يا بت مالك م انتِ برده اللِ سيبتي نفسك 


ثم تركها وغادر 


وبعد وقت خرجت من الشركة... 


back 

نرمين ببكاء: انا غبية اني صدقته غبييه


نور بغضب: اييي اللِ هببتييه دَ انتِ مش عارفه انننهه ححرررام من امتى وانتِ كدَ واعترفلك واعترفتيله بالحب دَ امتى


ببكاء: من فترة بعد م اشتغلت بإسبوع عزمني على الغدا واعترفلي واعترفتله


بغضب: غبييية وهتفضلي طول عمرك غبية وعبيطه، طب ما روحتيش ليييه وقولتيله 


..: رووحت روووحت وقاللي تنز"ليه روحت وقالي هدفعلك الفلوس اللِ انتِ عايزاها 


-: يا ربي يا ني هتعملي اييي في المصيبه دِ 


...: مشش عارفه ياا نوور ساعديني بالله عليكِ


نور يخوف على صديقتها: مش عارفه اقولك اي مش عارفه، اسمه اي دَ 


نرمين: علي نصار 


نور بتنهيدة: حسبي الله ونعم الوكيل 


وفجأة صدع رنين هاتف نور 


نور: السلام عليكم 


ماجد: نور نور الحقيني 


نور بخضه وخوف: في اي يا ماجد 


ماجد: ماما اغمى عليها مش راضية تفوق


نور: مااماااا، طب انا جاية حالااا 


نور بسرعة: هجيلك تاني بس ماما تعبانه اوي ومضطرة امشي

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

كيف وماذا سيكون مصير كل من 

منة، نور، نرمين، كريم، علي والجميع


سنتعرف عليه في الفصول القادمه


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

نتعرف على ابطالنا


كريم المصري 29 سنة مهندس لديه شركة هو يديرها شاب جميل 


منة 25 سنة درست ادارة اعمال ولكن احبت كريم وفضلت بأن تتزوجه ولا تعمل 


علي في نفس عمر كريم شاب جميل تقع في حبه جميع الفتيات 


نور 20 سنة شابة جميلة وهادئة وتخاف الله وهكذا نرمين ايضاً ولكنها انتكست


،ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 


يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية مرارة العشق" اضغط على اسم الرواية 



reaction:

تعليقات