القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حياة ظابطة الفصل الثالث و العشرون 23 بقلم سما الحملاوي

  رواية حياة ظابطة بقلم سما الحملاوي 


  رواية حياة ظابطة الفصل الثالث و العشرون 23


وقفنا لما مراد شاف حاجه...
مراد...ايه دا مش دي نورا واقفة كدا ليه 
ونزلت اشوفها..
مراد...نورا ازيك
نورا...اها ازيك يامراد بتعمل ايه هنا
مراد...كنت بجيب سارة بس روحت..انتي بتعملي ايه هنا 
نورا...بنزين عربيتي خلصت ووقفت اشوف تاكسي
مراد...طب تعالي اوصلك في طريقي 
نورا...لا لا تسلم
مراد...يابنتي تعالي هو انا هاكلك 
نورا بضحك...ههههه لا خلاص هاجي يلا هههه
مراد...يلا طيب ههه
ركبت معايا واتحركنا واتصلت ب حمزة كان مقفول...
نورا...يووه وقته قافلة 
مراد...في ايه
نورا...بتصل بحمزة عشان يجي ياخد العربية فونه مقفول 
مراد...انا رايح اجيب حياة هيكون هناك 
نورا...تمام
༺༺༺༺༻༻༻༻
في مبنى المخابرات المصرية...
عند حياة وحمزة...
حمزة اندمج جامد وعمل حركة في رقبة حياة تخليها تفقد الوعي
  (جماعة محدش يعمل الحركة دي عشان لو مش متمكن بتاثر على العين وتسبب فقدان البصر)
حياة...اااه وفقدة الوعي
حمزة بخضة...حياة حياة فوقي يابنتي 
ورفعها وفوقها...
حياة وهي بتستوعب...ااه هو ايه الي حصل
حمزة...اندمجت شوية وضربت حته في رقبتك تفقدك الوعي 
حياة بضحك...ههههههه انت ايه ههههه غشيم اوي ياباشا ههههههه
حمزة بيضحك على ضحكها...انا اسف والله ههههه كان المفروض اعلمهالك بس بكرة ان شاء الله هعلمهالك بس انتي كويسة 
حياة...انا تمام الحمد الله متندمجش تاني بئا ياباشا ههههه
حمزة وسرح في ضحكتها.. بيكلم نفسه...اد ايه ضحكتها حلوة
وفاق على صوتها...
حياة...احنا كدا خلصنا
حمزة...ها اه كدا تمام بكرة نكمل ان شاء الله 
حياة...ان شاء الله 
وقامت عشان تستعد ...
༺༺༺༺༻༻༻༻
عند سارة ويامن...
يامن...انا نسيت صحيح انتي في سنه كام 
سارة...في أولى
يامن...اممم ربنا معاكي يارب 
سارة...تسلم شكرا
يامن...وصلنا 
سارة...شكرا جدا تعبتك معايا 
يامن...لا ولا يهمك تعبك راحة
سارة ابتسمت بخجل...
سارة...طيب انا انا هنزل بئا وشكرا مره تانيه 
ونزلت..
سارة بهمس لنفسها...اااااه ايه الجمدان دااااا ...انا بقول ايه لا حول الله هههه
عند يامن في العربية..
يامن لنفسه...يخربيت جمالهاااا ااااه اانا عاوز اخطب البت داااااي هههه
༺༺༺༺༻༻༻༻
في مبنى المخابرات...
عند يونس...
يونس لنفسه...قد ايه ونس دي حلوة اوي حتى اسمها ونس..ونس اسمها حلو اويييي 
قطع تفكيرة تخبيط على الباب...
يونس...ادخل 
دخلت حياة..
حياة...يونس باشا فين مراد
يونس...راح يجيب سارة
حياة...اه تمام 
يونس...بس قال جاي تاني عشان ياخدك
حياة...تمام هخرج استنى برا 
وخرجت...
حمزة جه شافها...
حمزة...مروحتيش ليه
حياة...مراد راح يجيب سارة وجاي تاني 
حمزة...اه تمام معلش هروح اعمل حاجة واجي تاني 
حياة...طبعا اتفضل
مشي حمزة وقعدت حياة تدندن باغنية ...عادي اهي خلصتت..زي ما كل حكاية بتخلص ايه الي هيجرا وايه الي هينقص ف لو احنا مكملناااش وانا هتعوووود وانت كمان لازم تتعود عمر البعد ما كان بيموت اهي دنيا ولازم تتعاااااش
حمزة كان واقف وسمع صوتها ومحبش يقطعها وصوتها عجبه جدا ..
حمزة...ماشاء الله صوتك حلو اوي 
حياة بخضة...هاا ايه هو حضرتك سمعتني 
حمزة...اولا انا كنت جاي جايبلك قهوة معايا ف سمعت صوتك ومحبتش اقاطعك بس ثانيا بطلي تقولي باشا وحضرتك قولي حمزة عادي 
حياة...شكرا ليك جدا وحاضر هقول عادي 
حمزة...طب خدي القهوة بئا 
حياة بابتسامه...شكرا لحضرتك 
تسريع الاحداث ...
مراد جه ونورا راحت مع حمزة وحياة مشيت مع مراد ويونس روح مع حمزة ونورا...
༺༺༺༺༻༻༻༻
في بيت احمد الدمنهوري...
حياة ومراد بدلوا لبسهم وقعدوا يتغدوا كلهم...
حياة وهيا بتاكل افتكرت لما حمزة جبلها فقدان وعي انهاردة وضحكت جامد😂😂😂والكل استغرب
احمد...مالك يا حياة
حياة بضحك...اصل..اصل انهاردة حمزة بيعلمني حاجة 😂 اني اضرب منطقة معينه في الرقبة تفقد الوعي ف 😂 اندمج اوي ضربني فقدة الوعي ولما صحيت قعدت اضحك😂
نعمة واية...ياحبيبتي وانتي بخير 
حياة...في ايه😂ايوه بخير الحمد الله 
مراد....حمزة بيندمج بسرعه برضو😂
سارة....تستاهلي🙂
حياة...تصدقي يابت ياسارة انك مستفزه😂
كلو قعد يضحك وخلصوا اكل وقاموا يقعدوا مع بعض في الليفنج...
حياة...تعالى نكلم ياسين فيديوا كول
نعمة...يلا اتصلي ياحبيبتي 
اتصلوا بي...
ياسين....ازيكم وحشتوني اوي 
كلنا....الحمد الله وانت عامل ايه وحشتنا بردوا 
ياسين....انا بخير الحمد الله 
احمد....هترجع امتى
ياسين....كمان 5ايام بأذن الله 
نعمة....ترجع بالسلامه ياحبيبي 
ياسين....تسلمي ياست الكل
مراد...خلصت اوراق النقل
ياسين...بخلص فيه بأذن الله 
خلصوا مكالمه معاه وقفلوا... 
༺༺༺༺༻༻༻༻
في مكان هنعرف مع الحلقات...
مجهول1...لازم نخلص  الموضوع دا بسرعه 
مجهول2...اعمل ليه يعني منا بحاول اخلص بسرعه ويشكش فيا 
المجهول1...المهم جبتي الراجل الي اسمه***
الجهول2...معايا 
ودخلو الراجل***
المجهول1...نورتنا والله ..اسمع يالااا الي هنقولك عليه يتسمع من غير نقاش والا ادفنك مكانك 
الراجل***...في ايه انتو عاوزين مني ايه 
المجهول1...عاوزينك تجبلنا كل حاجة تخص **** ولازم نوقعه والا انت واهلك هنقول عليكم يا رحمان يا رحيم 
الراجل***...لا انا عمري ما اقدر اخون ****
المجهول2...ولااا مش ناقصين صداع لو معملتش كدا هتكون ميت انت واهلك افتكر امك التعبانه 
الراجل***...طب طب ارجوكم سيبوني ومحدش هيعرف اني اعرفكم 
المجهول1...انا قولت الي عندي ولو نفذت مش هيبئا ليك علاقة تاني بالموضوع وهتعيش ملك 
الراجل***...لااااا عمري ما اعمل كدا ومش عاوز حاجهههه لاااا
مجهول1...يبئا انت الي جنيت على نفسك خدووووه واعملوا معاه الواجب لحد ما يوافق 
خدوه وفضلو يض*رب*و في الراجل وهو يقاوم لحد ما سبوه مرمي في مخزن ما 
༺༺༺༺༻༻༻༻
في فيلا يوسف الهواري..
بعد ما اخد حمزة نورا راح على الفيلا وسلم على والدتوا وطلعت نورا تبدل هدومها ونزلت ...
حمزة...نورا
نورا...نعم ياحمزة
حمزة بمحبة...عاملة ايه في الشغل 
نورا...بخير الحمد الله 
حمزة...الحمد الله ياحبيبتي 
حنان...يلا ياولاد الاكل جهز
قاموا يتغدوا وكان معاهم يوسف كمان ...
بعد ما خلصوا الغدا في جو اسري جميل راحوا يقعدوا في الليفنج
يوسف بجدية...ها ياحمزة حياة قد المهمه دي
حمزة...ايوه يابابا تدريبها كويس وهي سريعة في التفكير ذكية يعني ماشاء الله عليها 
يوسف...تمام كويس ربنا يحميها 
نورا بهزار...انا اصلا صحبتي قمر😂❤️
الكل...😂😂😂
حنان...وانت ياحمزة رايح المهمه دي 
حكولها على كل حاجة..
حنان ونورا...ربنا معاكم يارب ويوفقكم...
قعدوا مع بعض وقت لحد ما حمزة قال انو هيروح ...
حمزة...اقوم انا بئا اتوكل على الله 
يوسف...خليك النهاردة 
حمزة...لا هروح بئا يابابا 
حنان...طب ابئا تعالى كل يوم اتغدى معانا
حمزة...ان شاء الله ياحبيبتي 
وسلم عليهم وعلى نورا وخرج ركب عربيتوا ومشي.. 
༺༺༺༺༻༻༻༻
في فيلا احمد الهواري..
يونس بعد ما روح بدل هدومه ونزل على تحت..
يونس...فين عائشة يا ماما 
ايمان...فوق ياحبيبي 
يونس...طب هطلع لها 
وطلع لأخته..
طق طق طق..
عائشة...ادخل 
دخل يونس...
يونس بمحبه...الجميل بيعمل ايه 
اش...بذاكر ياابيه 
يونس...ااممم ربنا معاكي ياحبيبتي هسيبك انا 
اش بصوت مخنوق...ابية ممكن تقعد معايا 
يونس بقلق...مالك يا عائشة 
قعد جمبها..
يونس...مالك بئا
اش...انت عرفت منين اني زعلانه 
يونس...انا عارف اختي كويس مالك بئا 
اترمت في حضن اخوها وعيطت 
يونس بقلق زايد...مالك بس ياحبيبتي بتعيطي ليه اهدي 
عائشة بعياط...انت مبقتش تقعد معايا ويامن مش قريب مني وانا مريت بمواقف رخمه الفترة الي فاتت 
يونس حضنها...انا اسف ياحبيبتي حقك عليا بس كنت مشغول اهدي ومتعيطيش ويامن انتي عرفاه وايه المواقف بئا الرخمه 
اش بعيون حمرا من البكا...في واحد اسمه ادهم هحصل انو...حكتله الي عملوا في اول مقابلة ليهم ويوم العربية وبعد كدا المول ولما جالها الجامعة
يونس...طب ياحبيبتي متزعليش والله حقك عليا الف مره ولو ضايقك تاني قولي وكمان ما انتي بتهزقي اخوه😂❤️
يامن كان معدي من جنب باب الاوضة وشاف عائشة بتعيط دخل بقلق يشوففي ايه 
يامن بقلق...اش حبيبتي في ايه بتعيطي ليه 
اش...كنت زعلانه شوية متقلقش 
يونس...اش حبيبتي اللبسي هنخرج احنا التلاته وانت يا يامن تعالى معايا 
يونس خد يامن ونزل الجنينة  واش دخلت تغسل وشها وتشوف هتلبس ايه 
يونس...يامن انت بعيد عن اختك و...حكاله على الي اش قالته 
يامن...حاضر يا يونس هصلح من كل دا متقلقش 
دخلوا يلبسوا كلهم عشان يخرجوا...
خلصوا وخرجوا..
احمد...على فين اومال 
يونس...هنخرج ياحجوج
يامن...متيجي يابابا انت وماما 
يونس بهزار ومشاكسة...لا يابني سيب ابوك خلاص الراجل كبر ومنها يقعد مع الحجه شوية😂
احمد ...امشي ياكلب 
اش...معلش يابابا سيبك منهم انت سيد الشباب كلهم 
احمد....والله انت الي فيهم كلهم يا عيوشة 
ايمان...لا والله 
يامن....يلا ياشباب شكل الحجه ماما هتتحول نسيبك احنا يا حج سلاام 
وخرجوا وهما بيهزروا...
ايمان...بئا هي الي فينا كلنا 
احمد...دا انتي الكل في الكل 
وضحك وقعدوا سوا...❤️
عند يونس ويامن واش...
راحوا في كافية وقعدوا شوية وبعدها راحوا يتمشوا على الكورنيش 
يونس...مبسوطة يا اش 
اش بحب اخوي....مبسوطه جدا 
يامن بحب اخوي...ديما ياروحي مبسوطه 
اش...ربنا يخليكوا ليا يارب
قعدوا شويه وبعدها قاموا روحوا.... 
༺༺༺༺༻༻༻༻
عدا الليل عليهم في سلام وفي منهم الي بيخطط لأذية حد وفي الي نفسه يوصل لشخص حبه وفي الي لسه متأكدش من حبه....
تعدي الايام ويجي يوم رجوع ياسين ويبئا فاضل على مهمة الابطال يوم....
༺༺༺༺༻༻༻༻
في المطار...
ياسين... ياااااقوووووم😂😂
سلموا عليه وكان معاه جيسيكا وسلموا عليها وبعدها ركبوا العربيات ومشيوا... 
ياسين وجيسيكا واجمد واية ونعمه روحوا البيت ومراد وسارة وحياة راحوا يوصلوا سارة الشركة ويروحوا الشغل.... 
༺༺༺༺༻༻༻༻
في مبنى المخابرات... 
يوسف... حياة انهاردة الفجر هتروحي تعملي المهمه وحمزة الي هيوصلك 
حازم... هتروحي انهاردة جمب البرج الي عايش في و......... 
(هتعرفوا مع الاحداث) 
حياة... تمام ياباشا 
يوسف... جاهزة ياحياة
حياة.... جاهزة ياباشا 
حازم.... طب يلا يا ابطال 
خرجوا كلهم وروحوا... 
༺༺༺༺༻༻༻༻
في شركة يامن... 
راحت سارة مكتب يامن والمشروع خلص وسلمته وهي حاليا بتدرب 
ورندا اتطردت من عند نورا بس جتلها تاني تعذر... 
رندا بخبث... بشمهندسة نورا انا بعتذر جدا على الي حصل والله ما هيتكرر تاني 
نورا بتفكير... خليكي هنا 
ومشيت راحت مكتب يامن.. 
يامن... ايوه يا يانورا
نورا... يامن رندا....... 
يامن...طيب خدي رأي سارة هي هتحكم 
سارة... لا لا رجعوها انا مش بحب اقطع عيش حد 
يامن.... تبئا ترجع طلاما سارة قالت 
سارة ابتسمت... 
ونورا راحت ترجع رندا لشغلها... 
༺༺༺༺༻༻༻༻
عدا الوقت بسرعة وجت الساعة ٢ونص قبل الفجر... 
وحياة كانت بتودع اهلها قبل ما تمشي... 
اية بدموع... يعني هتسبينا ياحياة 
حياة محاولة اطمئنان والدتها... اهدي يامامتي متقلقيش هرجع اول ما اخلصها.. 
سارة بدموع... رغم اني انا وانتي ناقر ونقير مع ذالك هتوحشيني اوييي وحضنتها.. 
حياة... حبيبتي خدي بالك من نفسك
احمد...عاوزك قوية ديما ومتضعفيش ابدا 
حياة... حاضر ياحبيبي 
نعمة... خدي بالك على نفسك ياحبيبت خالتك
حياة.... عيوني يا خالتو 
ياسين بهزار... ايه ياجدعان هي مسافرة هجرة يلا يابنتي سكة السلامه😂 
حياة بهزار... ينزل نايزك عليك ياشيخ😂
ياسين.. لا بجد ربنا معاكي يارب وترجعي بالسلامه وهتوحشينا والله
حياة... حبيبي يا ياسو والله 
جيسيكا... ربنا معاكي يا روحي 
حياة... شكرا ياحبيبتي 
مراد....حياة حمزة جه تحت البيت
حياة... نازلة اهو
حضنتهم كلهم ونزلت مع مراد... 
تحت البيت... 
مراد... حياة حبيبتي خدي بالك على نفسك وانا ديما هبئا جمبك متقلقيش من حاجة وعاوزك ديما قوية وتخلصي المهمه دي وترجعي على طول بأذن الله ♥
حياة... ربنا يخليك ليا وان شاء الله هخلصها على سلام 💓
..... 
ركبت مع حمزة العربية وراحت على المكان قريب من بيت عاصم
حمزة... حياة خدي بالك على نفسك وخدي الفون دا حطي في مكان محدش يوصله(فون زراير) 
حياة... حاضر 
حمزة... وانا هكون معاكي وشايفك من بعيد 
ونزلت راحت جمب البرج في مكان تتشاف في كانت الساعه ٣ونص 
حطيت حاجة في عنيها تخليها تنزل دموع وكانت لابسة لبس متبهدل تراب وجمبيها شنطة هدوم
بعد شوية خرج عاصم وشاف حياة مشي نحيتها ... 
عاصم... انتي مالك بتعيطي ليه وايه مقعدك هنا 
حياة... ااانا***********
عاصم.... *************
وفجأة.... 

يتبع الفصل التالي: اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية حياة ظابطة" اضغط على أسم الرواية
reaction:

تعليقات