القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حياة ظابطة الفصل الثاني و العشرون 22 بقلم سما الحملاوي

  رواية حياة ظابطة بقلم سما الحملاوي 


  رواية حياة ظابطة الفصل الثاني و العشرون 22


وقفنا لما يونس كان رايح الشركة ليامن ووقف فجأة..شاف بنت جميلة  معاها مشروع كبير وحاجتها واقعة ومش عارفة تمسكها..راح لها يونس يساعدها...
يونس.... ثواني هساعدك 
البنت...شكرا..اااه 
وقع منها المشروع تاني
يونس...بس بس هساعدك 
سعدتها وشيلت حاجاتها 
يونس....امن 
جم الامن 
يونس...دخلو ليها المشروع جوا 
البنت....شكرا لحضرتك 
يونس....العفو
ومشي راح العربية جاب الملف وراح تاني للشركة 
سمع البنت بتقول....
البنت....لو سمحت في مكتب بشمهندس يامن 
الامن....فو...
قطعوا يونس.. 
يونس....تعالي اوصلك انا رايح للبشمهندس 
البنت مشيت معاه لحد ماوصل مكتب يامن ودخل 
يامن....اهلا اهلا يا يونس شكرا تعبتك معايا 
مكنش شايف البنت لأنها ورا يونس 
يونس اتحرك وودا الملف ليامن والبنت بانت
يامن بترحيب...اهلا يا انسة ونس 
ونس....اهلا بحضرتك 
يونس....طيب انا همشي بئا يا يامن 
يامن...طيب مع السلامه يايونس 
ونس بأحترام....شكرا لحضرتك مره تانية يا بشمهندس يونس 
يونس بأبتسامه....العفو مره تانية +انا ظابط وابئا اخو يامن
ومشي 
يامن بأستغراب....انتو تعرفوا بعض 
ونس....ها ابدا بس...(حكتلو الي حصل)
يامن....اه تمام يلا وريني المشروع الي هتقدميه...
stooooooooooooop...
نتعرف بئا ب ونس:-
(ونس عادل المنصوري بنت قصيرة شعرها اسود وناعم قصير لحد الرقبه عيونها لونها اسود واسع ورموشها كثيفة مش محجبة خريجة كلية الهندسة هادية جدا بتحب الهزار بس بهدوء عندها اخ متزوج من سنه)
Backkkkkkkkkkkk...
ونس....اتفضل 
༺༺༺༺༻༻༻༻
عند حياه....
رايحين يوصلوا سارة الشركة....
فون مراد بيرن....
مراد....الو يايوسف باشا 
يوسف....متتأخروش انت وحياة يا مراد
مراد....تمام يافندم
وقفل
حياة....قالك ايه
مراد....منتأخرش
حياة....تمام 
سارة بهزار....تروحي مهمات بئا يا حيوه😂
مراد....سارة انتي لو كنتي دخلتي الكلية دي بدل ما هتبئا جهاز سري كانت هتبئا جهاز علني للفضا*يح😂
سارة بمرح.....عيب عليك دا انا بيررررر غويط 😂
حياة....مخرووووووم😂
مراد.....ابغي اقول نعم بس والله استحي😂
سارة....خليك مستحي بئا😂
مراد....يلا وصلنا 
سارة....يلا باي باي 
حياة ومراد...باي باي
ودخلت على الشركة وسألت عن مكتب نورا ودخلت...
عند حمزة.....
لبس وجهز انو ينزل ونزل عشان يمشي 
حمزة في الفون....الو يا يونس روحت الشغل ولا لسه 
يونس....لسه في الطريق اهو 
حمزة....وانا الي بقول متأخر طب يلا نتقابل هناك سلام
يونس....مع السلامه
༺༺༺༺༻༻༻༻
وبعد بعض من الوقت وصلوا حياة ومراد ...
حياة...يلا نخش 
مراد...تمام يلا
وهما نازلين شافوا حمزة جه ...
حمزة...ايه دا انتو كمان لسه جاين
مراد...اه اتأخرنا شوية 
حمزة...طب يلا ندخل 
مراد...تمام يلا
دخلوا ليوسف باشا..
هما...صباح الخير يافندم
يوسف... صباح النور اتفضلوا فين يونس
حمزة... جاي في الطريق
يوسف...طيب اقعدو لحد ما يجي 
بعد 5د جه يونس...
يونس باحترام...صباح الخير يافندم..اسف على التاخير 
يوسف...ولا يهمك ..يلا نروح اوضة الاجتماعات 
هما...تمام يافندم 
راحوا غرفة الاجتماعات وكان مستنيهم حازم باشا
يوسف...حياة حمزة هيبئا مسئول عن كل المهمه معاكي لمدة الأسبوع دا 
حازم...كل يوم لحد 7ايام لازم تيجي هنا عشان تتهيائي للمهمه دي 
يوسف...اخر يوم في الأسبوع هتعرفي كل الي مطلوب تعرفي 
حازم...محدش يعرف ايه نوع المهمه نهائيا ولا حتى اهلك ممكن يعرفوا انك راحه مهمه فقط
يوسف...يونس ومراد هتتنكروا كل فترة هنحددها تروحوا تقولوا لحياة معلومات 
حازم...وحمزة هو الي هيكلمها في التيليفون يتابعها 
يوسف...تقدره تتفضلوا وحياة انهاردة من مسئوليتك الكاملة يا حمزة لحد نهاية الأسبوع 
هما...تمام يافندم 
وخرجوا...
حمزة...يلا يا انسه حياة 
حياة...تمام 
مشيوا ومراد ويونس راحوا يشوفوا شغلهم..
......................................................
في إيطاليا...
ياسين... فين ملف سلعة الزيت المستورد من الهند 
\ياسين بيكلم موظف عندوا من مصر هو معاه موظفين من مصر\
الموظف...اتفضل اهو حضرتك 
ياسين...تمام يا عمرو عاوزك تجهزلي كل الملفات جديدة وقديمه عشان كمان 5 أيام هننزل مصر وهتفضل معانا لانك حقيقي من اكفا الموظفين عندي 
عمرو...ربنا يخليك يافندم 
طق طق طق 
ياسين...ادخل 
دخلت جيسيكا..
ياسين...اهلا جيسيكا اتفضلي روح انت ياعمرو 
دخلت جيسيكا وقعدت..
جيسيكا...عامل ايه 
ياسين...بخير الحمد الله وانتي 
جيسيكا...بخير 
ياسين...تشربي ايه
جيسيكا...اي حاجة 
ياسين...طيب بصي قومي شوفي الموظفين وكدا عقبال ما اخلص الملف دا وبعدها نخرج 
جيسيكا...تمام 
وخرجت...
سابت شنطتها وكان فيها فونها...
بعد شوية..فونها رن والمره الاولى مردش رن تاني وخدوا ياسين من الشنطه يرد اتصدم لما شاف مكتوب امي بالايطالي الخط فصل وطلب جيسيكا من السكرتيرة..
جيسيكا...طلبتني ليه
ياسين بشك...طلبتك عشان دا 
ظهر الفون في وشها ..
جيسيكا...ايه في ايه 
ياسين...ايه امي دي مش المفروض ان اهلك متوف..ين
جيسيكا...اه دي مامت صحبتي بعتبرها زي امي انت بتشك فيا 
وقعدت تعيط..
ياسين...لا لا مش بشك بس استغربت وكمان محكتليش الموضوع دا بس خلاص متعيطيش انا اسف ياحبيبتي يلا قومي نخرج
جيسيكا...تمام
وخرجوا وهو قعد يضحكها وزعل جدا انو شك فيها...
༺༺༺༻༻༻༻༻
في مصر...
في شركة يامن...
سارة لموظف الامن...مكتب البشمهندسه نورا فين
الامن...حضرتك عوزاها في ايه 
سارة... قولها سارة احمد الدمنهوري 
كلم نورا وقالتلوا خليها تدخل على طول..
الامن...اتفضلي حضرتك  
سارة...شكرا 
ووصفلها المكان ودخلت..
سارة كانت داخله على طول تخبط على الباب...
السكرتيرة بتكبر...استني انتي داخلة فين كدا هي زري..بة 
سارة بقر.ف...انتي بتقولي ايه وازاي تكلميني كدا 
السكرتيرة بصوت عالي...اتكلم براحتي وانتي مين وازاي كنتي داخلة على طول كدااا
كانت سارة لسه هترد بس كان يامن جاي وسمع الي بيحصل..
يامن بعصبية...انتي ازاي تكلميها كدا رندا 
رندا بتمثيل...يابشمهندس كانت داخله من غير ما تستاذن ولما كلمتها باحترام شتمتني
يامن بعصبية وصوت عالي...انتي كدااابه انا سمعت كل حاجههه وهخلي نورا تمشيكي من عندها 
سارة...يابنتي طيب اكدبي كدبه تتصدق
خرجت نورا على الصوت...
نورا...في ايه بس
يامن...البنت دي تمشيها مش اول مشكله تعملها 
سارة...خلاص ياجماعه مش بسببي تقطعوا عشها 
يامن...مش بسببك حاجة
دخلوا كلهم مكتب نورا...
\رندا بنت خبيثة كانت سكرتيرة يامن بس يامن بدلها بسكرتير وادها لنورا وهي بتعمل مشاكل كتير وكانت عاوزه يامن يعجب بيها اوي لانها طمعانه في فلوسه\
نورا...يامن هو ايه حصل .
يامن...البنت عم....\وحكلها الي حصل\
نورا...معلش ياسارة انا اسفة 
سارة...لا لا ولا يهمك
يامن...فين مشروعك
سارة...اهو
 
عند اش في الجامعة...
ياسمين...هو احنا عندنا دكتور مين دلوقتي 
اش...دكتور سليم
ياسمين...اعااااا الدكتور دا شديد اوي 
اش...اموت واعرف مش بيطيقك ليه هههه
ياسمين...اناا اعرف تقوليش شربت قهوته الي مش بتفارقوا دي هههه
اش...بس بئا انتي مسخرة هههه
ياسمين لمحت شخص جاي عليهم...اوباااا المعركة هتبتدي 
اش بصت مكان ما ياسمين باصه...لااا هو بيجي ورايا في ايه 
ادهم جه ليها...اخيرا لقيتك 
اش...افندم انت بتراقبني
ادهم برفع حاجب...لا انا أصلا في كلية الطب هنا 
عائشة...وعاوزني في ايه بئا
ادهم...اعتذرلك عن يوم ما غلط فيكي حقيقي كنت متعصب انا اسف بجد 
اش...تمام مافيش مشكلة بس متطلعش عصبيتك على حد متعرفوش بعد كدا او حتى تعرفوا عشان متخسروش يلا يا ياسمين 
وشالت حاجتها ومشيت 
ادهم لنفسه...غريبة البنت دي اوي بس...بس شدتني اوي...انا بقول ايه ايه الهبل دا
وخد بعضوا ومشي...
ياسمين...زوق والله 
اش...امشي ياحبيبتي عشان فاضل على المحاضره 5د 
ياسمين...متفكرنيييش😂
اش...طب يلا 😂
مشيوا ودخلو المحاضرة...
ياسمين...اوووبس اش معلش خشي انتي هعدل طرحتي واجي 
اش...طيب بسرعه
ودخلت...
وبعدها دكتور سليم جه وياسمين مكنتش جت
سليم...صباح الخير 
الطلاب...صباح النور يادكتور 
بعد 3د..
طق طق طق..
سليم...ادخل 
ياسمين في نفسها...اففف هيهزقنيي 
سليم...اتفضلي اخرجي بره انا منبه 100مره محدش يدخل بعدي 
ياسمين...يادكتور انا اسفة ا...
قطعها سليم...قلت اتفضلي اخرجي برا 
اش...يادكتور معلش اصل هي كانت بتعدل طرحتها..
سليم...الي هيتكلم هيخرج معاها..
خرجت ياسمين متعصبة وراحت تقعد في ال Café 
(سليم المنشاوي عندوا26 سنه عصبي جدا مبيحبش الي مش بيلتزم بالمواعيد شكلو شعروا بني ناعم عيونه اسود قاطم قمحاوي جسموا قوي مؤمن جدا بالله عندوا اخت وحيدة عندها 18سنه بيحبها جدا ووالدو دكتور مخ واعصاب مشهور )
سليم بتحذير...لأخر مره هقول الي هيدخل بعدي مش هيحضر المحاضرة فاهمين 
الطلاب...تمام يادكتور  
وبدأو المحاضرة....
بعد ما خلصوا اش نزلت لياسمين ..
اش...معلش يا ياسمينه 
ياسمين...لا عادي كويس انو اصلا مخرجتيش انا الي اتأخرت يلا نمشي 
اش...يلا ياقمري 
ومشيوا.... 
 
في شركة يامن...
يامن...دا مشروع سهل بأذن الله هيخلص بسرعه 
سارة...ان شاء الله 
يامن...لو حابه في دوريات تدريب لطلاب ممكن تيجي 
سارة...تمام ان شاء الله 
يامن...هو المشروع مطلوب امتى 
سارة...كمان يومين
يامن...طيب احنا بكرة بأذن الله نكون مخلصين 
سارة...ان شاء الله ..بعد اذنك هتصل على مراد
قامت تتصل على مراد كان فونه مقفول ..
سارة...اففف هعمل ايه دلوقتي ..طيب هستأذن انا 
يامن...اخوكي هيجي ياخدك 
سارة...لا فونه مقفول شكله فصل شحن 
يامن...طيب تعالي اوصلك في طريقي 
سارة...لا لا هركب تاكسي 
يامن...يابنتي يلا منا ماشي 
ونزلوا يركبوا العربية ويمشوا🍁
༺༺༺༺༻༻༻༻
عند مراد...
مراد...انا هقوم اجيب سارة بئا زمانها خلصت 
يونس...طيب تمام هترجع تاني 
مراد...اه عشان اخد حياة
يونس...تمام 
قام مراد مشي وراح يركب العربية و بيفتح فونه كان فاصل شحن 
مراد...اففف وقته 
وراح على الشركة ...
وهو في الطريق شحن فونه... وكلم سارة
مراد...الو الو ياسارة انتي فين 
سارة...انا اتصلت عليك كان فونك فاصل ف بشمهندس يامن وصلني في طريقة 
مراد...كنتي اتصلي على حياة ايه دا المهم تمام كويس اشكريه بئا يلا باي 
سارة...باي 
 
في الشركة عند نورا...
نورا...ااااه يوم متعب يلا اما اروح 
نزلت تركب عربيتها ومبصتش على البنزين..
بعد ما اتحركت بكام خطوه العربية وقفت البنزين خلص...
نورا...اوووووه وقته هو 
ونزلت من العربية وقفلتها تدور على تاكسي...
 
عند مراد...
مراد....ايه اليوم المتعب دا 
فجأة بص شوية...ايييه دا مش دييي وفجأةةةةةة
 
عند حياة وحمزة...
بيضربوا حركات زي بتاعت الكراتيه ...
حمزة...مهاراتك كويسة ماشاء الله
حياة...شكرا جدا 
حمزة...العمليه صعبة خدي بالك 
كانو بيتكلموا وهما بيلعبوا
وفجأة حمزة اندمج اوي وقام**********
حياة...ااااااااه ووقعت

يتبع الفصل التالي: اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية حياة ظابطة" اضغط على أسم الرواية
reaction:

تعليقات