القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حياة ظابطة الفصل العشرون 20بقلم سما الحملاوي

  رواية حياة ظابطة بقلم سما الحملاوي 


  رواية حياة ظابطة الفصل العشرون 20


(هل ستظل الحياة معهم ام غداً سيكون هناك اشياء اخرى) ••••
(اقرأو الكلام الي تحت في اخر البارت مهم) •••
وقفنا المره الي فاتت لما ياسين جالو تيليفون وكان من جيسيكا 
ياسين بخضة.....اييييه انتييي بتقولليييي اييييه انا جاي حالااااً 
وقفل
الكل بخضة....في ايه ياسين 
ياسين بتوتر......مافيش مافيش لما ارجع هقولكوا معلش ياعمي ممكن عربية حضرتك 
احمد....طبعا طبعا خد المفتاح اهو
ونزل بسرعه اول ما وصل بيت جيسيكا وهي بتعيط والبيت متبهدل خالص 
ياسين بقلق.....اهدي ياجيسيكا وفهميني
جيسيكا بخوف.....Al-Haram è stato attaccato da Alia e Zakuni rigido e ha rubato i bisogni a casa
(جاء الي لصوص(حراميه) وقاموا ب ابعادي بالقوة وسرقوا الكثير من اشيائي وانا خائفة)
ياسين....طيب اهدي ياحبيبتي حصل خير وانا هعرف مين دول واعرفهم ازاي يعملو كدا بس اهدي هما اخدو حاجة كتير 
جيسيكا بدموع.....اه اخدوا ساعاتي وكل المجوهرات بس الحمد الله مشافوش السلسلة الي Dadكان مديهالي قبل ما يموت وفوني مقدروش ياخدوا خدوا مني الفلوس الي معايا هما كانو مش كتير الحمد الله ان فلوسي كلها في الكريدت كارد بس انا خوفت اوي 
ياسين.....طيب اهدي طيب 
جيسيكا.....انا مش هقعد هنا عمري 
ياسين.....اه طبعا بصي انتي هتيجي عند خالتي واحنا كلها اسبوع وننقل
جيسيكا.....تمام بس البيت هنا 
ياسين.....هظبطوا وهجيب امن عليه بس هو البيت ازاي نضيف كدا انا مشفتهوش لما  وصلتك 
جيسيكا.....اه انا نضفتوا 
ياسين......الغريب ان في حد هيسرق بدري كدا مش المفروض يبدأو سرقة من الفجر 
جيسيكا.....والله هما ليهم ميعاد 
ياسين بضحك.....مش قصدي قصدي ان الساعه 10ونص لسه 
جيسيكا.....انا اعرف منين ياسين متهزرش 
ياسين .....طب يلا خشي هاتي لبسك وحاجتك خلينا نمشي 
دخلت جابت حاجتها وقفلنا البيت ومشينا واحنا في العربية 
جيسيكا .....فين عربيتك 
ياسين.....لسه هروح ايطاليا تاني اظبط كل حاجة واجيب العربية وكلو هنقلوا مصر ان شاء الله
جيسيكا.....ياسين انت مبقتش تقولي اي حاجة خالص انا عارفة ان احنا عرفنا بعض في فترة قليلة يعني 3او 4شهور واتخاطبنا من 3اسابيع بس كنت بتحكيلي كل حاجة 
ياسين.....خالص ياجيسيكا بس انا مضغوط الفترة دي 
جيسيكا.....اممم تمام ياحبيبي 
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
في شقة حمزة.....
جرز الباب بيرن بتطبيل (طبعا عرفتوا هو مين😂)
حمزة وهو بيفتح بأزعاج.....ايه ايه ياعم فرح هو 
يونس وهو بيزقة ويدخل.....ساعة عشان تفتح 
حمزة وهو بيقفل الباب.....ايه الي جابك يلا امشي من هنا يعني سبت الفيلا وجيت شقتي ابئا بعيد عنك بردوا جيت ورايا😂
 يونس بضحك.......ايه ياجدع دي طريقة لأستقبال ضيوفك بدل ما تروح تجبلي كوباية مايه 😂
حمزة.....لخص عاوز ايه 
يونس......سلامتك 😂 
حمزة......المهم اش عاملة ايه ويامن وعمي ومرات عمي
يونس..... الحمد الله بيسلمو عليك
حمزة......الله يسلمهم تشرب قهوة 
يونس بمزاج.....امممم ياريييت 
حمزه بتريقة.....هو انت بتقول لأ اصلا😂
يونس بروقان.....لا طبعا ....اومال لو تعرف اني هبات معاك 
حمزة.....انسى ياكابتن يلا من هنا 
يونس......بس يالا
حمزة بتمثيل الجدية والعصبية.....احترم نفسك حضرة الرائد يونس واتكلم عدل 
يونس بتمثيل الجدية.....تمام يافندم😂
والله ابغي في كيكة الشكولاته الساخنة مع فنجان قهوة😂
حمزة.....انت جاي تحقق احلامك هنا😂 
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
في فيلا يوسف الهواري.....
في اوضة نورا.....
نورا في الفون......ايوه بردوا مش فهما مين جيسيكا 
حياة.....يا بنتي خطيبتوا 
نورا......اااااه انا بحسبها كلبة😂😂😂
حياة بضحك......لا لا بني ادم زينا😂
نورا بضحك......متشوقة اشوفها😂
حياة......ابئي تعالي لما تيجي هبئا اقولك😉😂
نورا......اشطات بقولك عارفة مين شوفتها انهاردة 
حياة بتساؤل.....مين
نورا بتريقة.....ميان 
حياة بتذكر.....يااااااا كانت فين 
نورا وهي بتغير طريقتها بدلع.....كنت في London مع Dad و MoM 😂
حياة بضحك.....ايه دا هي كانت في لندن 
نورا.....تصدقي 
حياة.....شوفتيها فين 
نورا......هقولك 
فلاش باااك.....
نورا كانت ماشيه بتجيب حاجات شافت ميان 
ميان......نورا هاي ازيك 
نورا......اهلا ياميان ازيك 
ميان......بخير وانتي 
نورا......الحمد الله كنتي فين الفترة الي فاتت دي 
ميان بدلع......كنت في London مع DadوMoM 
نورا.....طب كويس 
ميان....هسيبك بئا يا نونو عشان  Dad مستنيني باااي 
نورا.....باي 
باااااااك 
(ميان بنت مغرورة جميلة وبتلبس لبس قصير ومفتوح بس )
نورا.....بس ياستي 
حياة.....دا تعبانه كنت بضحك لما كانت تمشي بدلع في المدرسة 
نورا.....مسخرة 
حياة.....المهم هسيبك بئا واقفل عشان ياسين جه وهكلمك بكرة 
نورا.....اشطا ياقلبي باااي 
حياة......باااي
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
في بيت احمد الدمنهوري...
بعد ما حياة قفلت مع نورا خرجت الليفنج وشافت ياسين وجيسيكا 
حياة......ازيك ياجيسيكا 
جيسيكا.....كويسة 
ياسين.....عمي انا معلش جيسيكا هتقعد هنا لحد ما اجيب شقة و*** (حكالو على الي حصل)
احمد.....المهم انها بخير والبيت تحت امركو 
ياسين.....تسلملي 
اية.....خدوا يابنات جيسيكا خليها ترتاح 
سارة وحياة .....حاضر 
وخدوها اوضة سارة 
سارة.....دي اوضتي ياجيسيكا
جيسيكا.....Dio, ha una forma adorabile, wow.
(الله شكلها لطيفة خالص)
سارة بضحك.....ترجمي بئا😂
جيسيكا بضحك.....بقولك شكلها لطيف😂
حياة.....اممم تمام انتي هتبئي هنا براحتك 
جيسيكا بأمتنان....بجد شكرا ليكوا جدا جدا 
حياة بأبتسامه.....ولا يهمك العفو 
سارة بأبتسامه.....احنا متعرفناش على بعض غير اننا نعرف الاسماء انا سارة 19سنه اولى فنون جميلة 
جيسيكا بأبتسامه....انا جيسيكا خريجة
كلية  ادارة اعمال بيزنس عندي 23سنه 
حياة......انا حياة خريجة الكلية الحربيه مخابرات 21سنه يلا نسيبك ترتاحي يلا ياسارة 
وخدوا حاجتهم الي هيحتاجوها وراحوا الليفنج 
ياسين.....معلش يابنات خدنا اواضكم
حياة بأبتسامه.....لا عادي 
نعمة.....وانتو اخباركم ايه يابنات 
سارة وحياة....بخير ياخالتو 
نعمة بحب.....يارب ديما والله لما عرفت من ياسين ان مراد رجع فرحت جدا 
مراد.....حبيبتي ياخالتي والله 
قعدوا يتكلموا شوية 
☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️
في فيلا احمد الهواري...
في اليفنج.....
قاعد اش ويامن يامن قاعد بيشتغل على اللاب
عائشه بصوت عالي.....ياااااااامننن 
يامن بأنزعاج....نعممم يا عائشه
عائشه......هات المايه الي جنبك 
يامن....خدي 
بعد 5د 
اش بصوت عالي.....يموني هات الريموت 
يامن بزهق.....خديييي 
بعد شوية ....
اش بصوت عالي.....يامن هات ال..
يامن بمقاطعة وعصبية......يخرب*يت يامن انا حم*ااا*ر اني نزلت قعدت جمبك اشتغل وادي الزف*ت اللاب(قفلو)
اش....احم احم هو يعني اصل الحاجة بعيد عني 
يامن.....بت انتي انتي مش وراكي جامعة بكرة قاعدة بتهب*بي ايه هنا جمبي قومي ذاكري
اش بملل....لا ذاكرت 
ايمان وهي داخلة عليهم.....ايه اييه صوتكم عالي ليه 
يامن .....شيلي البت دي من جنبي بدل ما اقت*لها
ايمان بضحك.....قومي يا عيوشة من جمب اخوكي سيبي يشتغل 😂
اش بملل.....لا انا بتفرج على Tv 
يامن.....انا الي قايم وسايب المكان اففف 
ايمان.....ما بس بئا وصوتكم يوطى ابوكم نايم هيصحى بدري الصبح 
يامن بنرفزة.....على الاساس انا الي بصحى العصر منا بصحى بدري انا كمان 
اش....وانا كمان بصحى بدري ورايا جامعة 
يامن وهو بيحدفها بالمخده....وطلاما وراكي جامعة وبتصحي بدري قاعدة ليييه 
اش.....اااه كدا انا عاوزه اتفرج 
ايمان.....الصبر يارب من عندكككك طب الكبير واهو مشي راح لحمزة انتو ليه مش ساكتين ولا كأن اطفال انا ماشية 
وقعدوا يامن واش يتخانقوا ويهزروا مع بعض
..
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 
في شقة حمزة....
يونس.....ياسلاااام فنجان قهوة مزااااج كان ناقص ام كلثوم 
حمزة..... سؤال هو انت جيت ليه 🙂
يونس.....بصراحة هو انا كنت قاعد زهقان ومراد ابن خالتو رجع من ايطاليا  انهاردة وطبيعي مكنش هيخرج ويامن كالعادة بيشتغل او ساكت بس ف قولت اجي لحمزة اخويا 🙂
حمزة.....امممم لا جدع 
يونس بهزار......اوماااال 
حمزة.....طب قوم اعمل حاجة ناكلها بئا 
يونس.....لا ازاي انا ضيف عندك 
حمزة.....طب ودي تيجي دا انت ياراجل صاحب بيييت 
يونس بهزار....تصدق صح واقتنعت
ودخل فتح التلاجه
يونس.....عندك ايه بئا يتاكل .....
..
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
في شقة احمد الدمنهوري..
...
في اوضة اية واحمد 
طق طق طق 
احمد....ادخل 
دخل سارة وحياة
حياة بمرح....احنا اسفين بس هنشارك معاكوا في هذه الاوضة المتواضعة 
اية بضحك.....تنوروا 😂
سارة بمرح.....والله دا بنوركوا 
احمد.....خشوا يلا 
اية بحنان..... نامو مع ابوكوا على السرير وانا هنام على الكنبة 
حياة بسرعه.....يلاهوي بئا دا اسمو كلام انا وسارة هنام على الارض او على الكنبة 
سارة.....ايوه ياماما ناموا زي ما بتناموا احنا هنام كدا عادي 
احمد.....انا ممكن اخرج انام في الليفنج وانتو نامو براحتكم 
حياة....ايه يابابا دا ما ننام انا وسارة برا احسن لو هتقوموا يلا كل واحد ينام مكانوا 
اية.....خلاص زي ما تحبوا 
احمد بضحك.....ايه دا ياسارة الي في ايدك 😂 
(كانت ماسكة السرير بتاع التخيم الي بيتنفخ دا )
سارة بمرح..... ايه سرير التخيم عشان انفخوا وانام 😂
اية بضحك.....طب انفخي ياحبيبتي😂
نفختوا وروحت حطيت عليه المخدات والغطاء عشان انام
حياة.....يلا يابنتي ننام ورايا تدريب الصبح 
سارة....يلا وانا ورايا جامعة تصبحوا على خير 
الجميع.....وانتي من اهل الخير 
ونامو كلهم ....
في اوضة مراد....
ياسين.....تعالى يابني نام على السرير وانا انام على الكنبة 
مراد.....هي فرقت ما الاتنين سرير روح يابني نام 
ياسين بضحك....اوامر يافندم😂
مراد بتذكر.....فكرتنييي ورايا تدريب بكرة لحياة
ياسين بهزار....اي خدعة ياباشا 🙂
مراد بهزار.....انت متأكد انك كنت في ايطاليا 😂
ياسين.....والله حاسس اني مكنتش اوي😂
مراد....انت كنت في ايطاليا وانا كنت في امريكا 
ياسين.....الحمد الله ان رجعت بالسلامه
مراد.....الحمد الله يلا ننام بئا 
ياسين.....يلا تصبح على خير 
مراد.....وانت من اهل الخير ...
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
تاني يوم الصبح الساعه8....
في اوضة اهل حياة ....
منبة حياة بيرن قامت قفلتوا وصحيت شافت سارة لسه نايمه صحتها 
حياة.....سارة يلا عشان الجامعة 
سارة بنوم.....ربع ساعة 
حياة....لا يلا ولما ترجعي نامي 
سارة صحيت.....حاضر قومت  
حياة.....تمام 
خرجت شوفت بابا لابس وقاعد بيشرب شاي 
حياة بحب.....صباح الخير يا بابا 
احمد.....صباح الفل ياحبيبت بابا
قعدت معاه شوية وبعدها خرجت سارة ونزلت هي وبابا عشان يوصلها وبعدها دخلت احضر الفطار لقيت جيسيكا جتلي المطبخ 
جيسيكا....صباح الخير 
حياة.....صباح النور
جيسيكا.....اساعدك في الفطار 
حياة.....لا لا متتعبيش نفسك 
جيسيكا......لا خالص ولا تعب ولا حاجة 
ووقفنا نعمل الفطار وبعدها خالتو وماما صحيوا وقعدوا في الليفنج ولقيت مراد وياسين كمان صحيوا فطرنا كلنا وانا كلت حاجة خفيفة وقومت بعد ما قومت ماما عملت شاي وقعدنا
ياسين....ماما انا هحجز الطيارة انهاردة هروح ايطاليا وانقل كل حاجة هنا بئا 
نعمة.....ياحبيبي ربنا معاك 
جيسيكا....انا هاجي معاك ياياسين 
ياسين.....لا خليكي هنا احسن 
جيسيكا.....Non lo faccio  
(لا انا هاجي معاك) 
ياسين.....تمام جيسيكا هحجزلك 
حياة.....طب يا جماعة انا داخلة اجهز نفسي عشان التدريب وانت كمان يامراد
مراد.....ماشي هقوم اهو 
ودخلنا اخدنا كل واحد شاور وصلينا الضهر و جهزنا نفسنا ونزلنا 
اول ما وصلنا ...
العسكري....مراد باشا يوسف باشا طالب حضرتك والانسة حياة 
مراد.....تمام رايحين 
وروحنا ولقينا يونس وحمزة هناك 
مراد.....يوسف باشا حضرتك طلبتني انا وحياة 
يوسف....ايوه طلبتكم 
الاسبوع الجاي هو اخر اسبوع لتدريب حياة وفي مهمه هتقوموا بيها كمان اسبوعين 
حياة......تمام يافندم 
يوسف.....حقيقي ربنا معاكي انتي ابذلتي جهد انتي والوحوش الي حواليكي 
هما.....دا شغلنا يافندم 
يوسف.....زودوا التدريب واهتمو بي اوي بالتوفيق ان شاء الله 
احنا.....ان شاء الله يافندم 
يوسف......تقدروا تتفضلوا 
احنا.....تمام يافندم
وخرجنا برا ....
وبدأنا تدريب.... 
مراد بجدية..... حياة امسكي السلاح وقوي قلبك متبربشيش 
حياة.... حاضر 
ضربت اول طلقة وطلعت مش مظبوطه اوي 
مراد بجدية شديدة..... حياة لو هتخافي ومش هتبئي قد المكان الي انتي في دا يبئا تمشي من هنا هنا عاوزين ناس قلبها قوي ياحياة انتي هنا في مبنى المخابرات المصرية🇪🇬
حياة بغيظ واصرار.... لا انا قدو 
وضربت اول وتاني واحده صح 
مراد بتشجيع.... احسنتي هو دا الي انا بقول عليه كملي
مراد قالي كدا عشان يقوي عندي الارادة والاصرار 
حياة..... حاضر 
وضربت تاني وتالت وطلعو مظبوطين وكملنا تدريب على كدا وانا كنت بدرب كلو صح ✓
بعد التدريب..... 
مراد.... يلا ياحياة عشان نمشي 
حياة.... تمام 
وهما خارجين العسكري وقفهم 
العسكري.....مراد باشا حمزة باشا عاوز حضرتك 
مراد..... تمام 
مراد..... حياة خليكي هنا ٥د وجاي
حياة..... حاضر 
وهي وقفت ومراد راح لحمزة 
عند حمزة.... 
طق طق طق... 
حمزة.... ادخل 
مراد دخل.... 
مراد.... قالو انك عاوزني 
حمزة..... اه بقولك تعال انهاردة عندي الشقة يونس موجود عندي بايت معايا وقولنا نقولك تيجي ونقعد احنا ٣ 
مراد..... تمام ان شاء الله 
حمزة..... انا مروح دلوقتي تعال نعدي على يونس ونروح 
مراد..... ماشي بس هروح حياة الاول 
حمزة..... تمام يلا 
وكان بيلم حاجتوا 
الباب اتفتح بسرعه ودخل يونس بخضة.... 
يونس بذعر.... مرااااد اللحق  حيااااااة 

يتبع الفصل التالي: اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية حياة ظابطة" اضغط على أسم الرواية
reaction:

تعليقات