Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشقتها الفصل الأول 1 بقلم ريماس إبراهيم

 رواية عشقتها  بقلم ريماس إبراهيم 


رواية عشقتها الفصل الأول 1


مريم بنت في ١٨من عمره بنت جميل لوان عنه بني فاتح وشعره اسمر طويل جدآ بيغتي اكتر من نص جسمه  
وبطل الرويا اسمو احمد شاب في ٢٨من عمره هو ماسك شغل العيله مجموعة شركات كبير جداا جميل بمعنه الكلمه بس عصبي جدااا وبيغيررر اوي علي مريم جدا وهو الوحيد المريم بتخاف منو وبيعرف يصيطر عليه لان مريم مش من البنات الهدين البيسمعو  الكلام وينفزو وهانعرف ده في الاحداث وهانعرف بقي الشخصيات في الحدث
في بيت كبير في الريف تعش اسرة مريم 
مريم فين ياوفاء لسه مصحيتش والله ياعمي انا غلبت معه اصحيه من بدري مش رضيه تصح مش عرفه اعمله ايه يعني اي ياوفاء لزم تعرفي تتعملي معه دي بنت ولزم تكون تحت نظرك انتي بلخصوص لانك امه 
وفاء تبقا ام  مريم وهي معندهاش غر مريم بس وفي احدث تانيه هنعرفه بخصوص بس دي
نرجع تاني 
جد مريم اسمو صالح وهو بيحب مريم اوي بس بيخاف عليه اوي بردو 
صالح يعني هتفضل نيمه كده من غير ماتفطر  
وفا ام مريم وانا هعمل اي بس منتا عرفه ياعمي
وفين محمد منزلش ليه كمان علشان يفطر 
دلوقتي ينزل 
محمد يبقا ابو مريم
محمد نزل صباح الخير صباح النور يبني  
اي ياجمعه في البقي وفاء دلوقتي ينزلو 
احمد
صباح الخير جميعن صباح النور 
اكيد عرفين احمد ده بطل قصتنا وابن عم مريم 
دعاء ام احمد صباح الخير صباح النور 
ياسمين اخت احمد بنت حقوضه اوي وبتغير من مريم وبتحول ديمن تشوه صورة مريم قدمهم بس مبتعرفش لان الكل بيحب مريم ياسمين عنده ١٨سنه قد مريم يعني بس هي في ثانوي عام ومريم في تجاره طبعن مستغربين وحده في ثانوي عام تغير من وحده في تجاره هانعرف ده في الاحداث 
ياسمين صباح الخير صباح النور 
وجه ابواحمد اسمه علي رجل حنوان اوي وبيحب مريم اوي يمكن اكتر من بنتو كمان ماتستغربوش هنعرف سباب ده بردو 
الكل مجتمعين علي الفطار ماعده مريم 
احمد هي فين مريم منزلتش تفطر معنه ليه 
وفاء اصل مريم نيمه
ياسمين بغيره ليه هي متعرفش ان عنده مدرسه اه صحيح نسيت دي في تجاره 
احمد بص الياسمين بحده فخافت وسكتت لان هي بتخااااف من احمد اوي 
احمد يعني اي ماصحيتش هيا مش عرفه ان عنده مدرسه 
وفاء وانا هعمل اي يبني هيا قلتلي انه تعبانه ومش قدره تروح النهارد 
عم مريم علي انتي بتقلي اي ادام تعبانه تروح الدكتور 
• وفاء لا مفيش دعي هي بس مش عايزه تقوم من النوم علشان كده بطلع حاجج 
• محمد ابو مريم اي ده يوفاء انتي مش عرفه يمكن فعلآ تعبانه 
• ده كلو تحت نظر ياسمين الهتولع بس مش قدره تتكلم خوف من احمد 
• احمد انا هطلع اشوفه احمد طلع وخبت علي الباب لقه مفتوح بس محدش بيرد فعرف انه نيما ودام نيمه لوقعد يخبط اليوم كله مش هتسمع فدخل لقه نيمه شبه الملاك قعد يبصله شويه ويتامله وهو مفكر نفسو بيحبه زي اختو بس كلو هيتغير احمد فاق من  سرحانو  وقعد ينادي مريم مريم 
• ومريم ولا سمعه حاجه لان نومه تقيل جداااا 
• احمد جاب كبايت ميا ورشه بيه بعد معرف ان مفيش فيده من الكلام 
• مريم قامت وقفه ورقعت بي صوااات يلهوووووووي كل الفلبيت سمعوه وجم علي حثه خفو ليكون احمد ضربه طلعو لقو مريم وشه كلو متغرق ميا
•  واحمد ماسكه من قفه الكل خير يولد في اي 
• مريم الحقوني  هيموتني 
• محمد ولد مريم اي يااحمد ماسكه كده ليه
• احمد مفيش حاجه مريم بتهزر ولي اي يامريم مش هاتجهزي نفسك علشان متتاخريش علي المدرسه 
• مريم خافت من نظرتو قالة ايوه بهزر مفيش حاجه انا راح اجهز نفسي علشان متاخرش
• الكل استغرب بس محدش اتكلم نزلوكلهم وسبو مريم بتجهز نفسها
• كلهم تحت تحت خلصو فطار بس سيبين الكل ملمهوش علشان مريم تفطار واحمد مستنيه علشان يوصله هي وياسمين علي مدرسهم   
• وياسمين هتولع وعماله تتافف بس خيفه تتكلم علشان احمد ميكلمهاش 
• مريم واخيرا نزلت لبسه سوتشارة قصير  لونه ابيض وبنطلوان لجن لونة رصاصي وضيق شويا ولفه طرح بيضه كانت زي القمر 
• اول ما احمد شفها وشو جاب الوان وتحول وراح عليه  
• خليكو فكرين احمد عصبي جداااااا وبيغييييرررررررر اوووووي وخصوصن علي مريم اكتر من اختو بكتيييير لانو هو المربيه هو يعتبر المتحكم في حياته وهو الوحيد الي مريم بتخااف منوو وبتعملوو الف حساب 
• بس هو مفكر نفسو بيحبها زي اختو بس مايعرفش انو بيعشقهاااا عشق مش عادي 

يتبع الفصل التالي: اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية عشقتها " اضغط على أسم الرواية

reaction:

تعليقات