القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حيرة عشق الفصل الاول 1 بقلم شروق الحاوي

 رواية حيرة عشق الفصل الاول 

رواية حيرة عشق الفصل الاول 

_ياعمي ارجوك بلاش تعمل فيا كدا صدقني هشتغل واصرف علي نفسي وكمان هديلك كل اللي صرفتة عليا بس خليني اعيش معاك انا مليش حد غيرك 

عمها بقسوة: يلا يابت غوري من هنا مشوفش وشك تااني يلاااا بره جتك القرف في شكلك عَيلة فقر 

_بدموع ياعمي ارجوك انت عارف ان مليش حد غيرك في الدنيا بعد موت اهلي ارجوك بس خليني اعيش هنا في بيت ابويا حتي لو خدامة ارجوووك 

عمها بقسوة وجذبها من شعرها بعنف: بيييت ميين ياااروحممممك دا بيتييي عارفة يعنييي اييية بيييتي ابووكي هووو الللي كان ساارقة منييى وبموتة خلاص رجعلي وبقا ملكييييى فاهمة ملكيييى يلااا غوري 

_بسرعة ودموع لا لا ارجوك ياعمي ارجوك متعملش كدا انا كدا هقعد في الشارع الله يباركلك خليني اعيش هنا لو خدامه ياعمى ارجوك 

عمها في نفسة: فكرة حلو يامصطفي اهي تخدمك انت و مراتك وعيالك ومتطرش تجيب خدامة تدفعلها فلوس اهي تعمل بلقمتها في البيت و أعرف انتقم منها علي اللى ابوها عملة فيا زمان 

_بتوسل ودموع ياعمي علشان خاطر ربنا مش تتطردني انا معرفش غيرك في الدنيا 

مصطفي وهو يتصنع التأثر: بس بس انتي هتشحتي خلاص صعبتي عليا ادخلي 

_بفرحة بجد بجد ياعمي مش هتخليني امشي 

مصطفي بقسوة: لا ياروحممك مش هتمشي انتي هتشتغلي هنااا خدامة بلقمتك يلا اخفيي من وشي قاطعه صوت ابنتة.... 

....: بابا حبيبي كنت عايزة فلوس علشان الكلية 

مصطفي بحنية: حاضر ياست حبيبة قوليلي عايزة كام 

حبيبة بتفكير: اممم 5000 او 6000 كدا علشان ادفع مصاريف الكلية واجيب البلطوا و....... 

مصطفي: بس بس حاضر هيكونوا عندك الصبح 

حبيبة بمرح: الله عليك ياصاصا ياجامد اية رايك ياعشق تيجي معايا دا احنا هنفرح جامد اوووي وانا كمان هحتاجك علشان تساعديني 
عشق بطيبة: ماشي حببتي انا معاكي لو احتاجتيني في اي وقت 
حبيبة بخبث: طيب يلا بقا اعملينا اكل وروقي البيت علشان صحباتي جايين 
عشق : حاضر 

"عشق ابراهيم الصادي تانية طب بشري 20 سنة يتيمة الابوين تعيش مع عمها مصطفي الصادي الذي يريد الانتقام منها لاعتقادة ان والدها سرق ميراثة ولم يعطيه قرشاً واحدا وتوفي ابراهيم وذهب مصطفي للعيش في بيتة ولم تمانع ابنتة عشق ظننا منها انه خائف عليها ولكنه يحاول ان يخرجها من منزلها لأخذة لة ولم يعرف ان ذالك البيت بالاصل بإسمة" 
ــــــــــــــــــــــــــــ
فى المساء
مصطفي بقسوة: يلا يابت اتجري جهزي الاكل ياسين وجاسم جايين النهاردة عايز كل حاجه علي سنجة 10 مفهوم 

عشق بفرحة: ياسين بجد جاي النهاردة 

مصطفي: وانتي مالك فرحانة كدا لية يلا غوووري جتك القرف

مر اكثر من ثلاث ساعات ودق جرس الباب وذهبت لتفتح الباب فوجدته نعم هو ياسين نفس العيون والملامح لم تتغير كثيرا منذ ان رأتة بأخر مرة لة 

ياسين بغرور: اية دا انتي مين يابتاعة انتي ابعدي عن الباب كدا 

عشق بصدمة: ياسين معقول معرفتنيش 

ياسين ببرود: وانتي مين علشان اعرفك وبعدين انتي ازاي تنادي اسيادك بأسمائهم 

عشق ومزالت علي صدمتها: اسيادي ياسين انا عشق انتي مش عارفني 

ياسين بنظرة وقاحة وهو يتفحصها من اعلي رأسها لقدميها : امم عشق قولتيلي لا مش بطاله ياعشق تنفعي 

عشق بعدم فهم: انفع اية 

ياسين بقسوة: انتي هتعمليهم عليا ياصا"يعة انتي عايزة تفهميني ان انتي متعرفيش انا عايزة اية وهتموتي علية قبل مني 
عشق بدموع: انا مش صا"يعة وانا فعلا معرفش انت عايز اية 
ياسين بشر: طيب تعالي هقولك تعالي معايا فوق يلا دا انا هعجبك اووي 

عشق ببراءة: ماشي 

وصعدت معه للاعلى ولم تعرف نواياه وتجهل معرفة ذالك الذئب البشري الذي يسكن بداخلة وصعدت معه لغرفته 

ياسين بخبث: يلا ادخلي مستنية اية 

عشق بتوتر: ححاضر..... ودخلت واغلق خلفها الباب بالمفتاح
عشق برعب: اية دا انت بتعمل اية انت بتقفل الباب بالمفتاح لية 
ياسين بخبث: يرضيكي حد يقاطعنا ياقطة دا انا هدلعك اووي 
عشق بخوف: لللا اا انا عايزة اخرج 

ياسين بضحك وسخرية: تطلعي منين ياقطة هو دخول الحمام زي خروجة 

وهجم عليها كالاسد الذي يهجم علي فريستة وشق ثيابها واسقطها علي الفراش 

عشق بصراخ وهي تحاول الافلات من بين يدية : لااااا لااااا ابعد عنيي يا ياسين ارجووووك لااا ابعد عنيي ابعددد انا مش ب.............. 


يتبع الفصل التالي اضغط هنا


الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حيرة عشق" اضغط على اسم الرواية 




reaction:

تعليقات