القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية انهيار امرأة الفصل الأول 1 بقلم هويدا زغلول

 رواية  انهيار امرأة بقلم هويدا زغلول 


رواية  انهيار امرأة الفصل الأول 1


انا جودي عندي 26سنه متجوزه وعندي بنتين وعايشه مع حماتي في شقتها وقافله شقتي حماتي طيبه جدا بس المشكله في جوزي وانهارده رايحه اشوف اهلي بقى لي سنه ما شفتهمش
عبير 
مين جودي تعالي وحشاني 
جودي 
ازيك يا عبير كويس انك عند ماما والله وحشاني قوي
الام 
جودي حبيبتي تعالي يا قلبي
جودي 
اخبارك ايه يا ماما طمنيني عليكي 
الام 
كان ناقصني اني اشوفك يا حبيبتي
جودي 
والله يا ماما وانتي كمان وحشاني اوي فضلنا 
قاعدين طول الليل وسهي وايه اخواتي جم 
لما عرفوا أن انا عند ماما 
سهي 
هو انت يا بنتي ما بتعرفيش تقولي لجوزك لا
جودي 
واقول ليه  لا على ايه مش فاهمه كلامك
سهي
مش انت لسه بتقولي انك قافله شقتك وقاعده عند حماتك
جودي 
حماتي يا بنتي دي مش حماتي والله دي زيك يا ماما بالضبط بتحبني جدا وبتحبي عيالي كمان
تعرفي هي سبب ان انا اجي النهارده هنا
الام 
كمان يعني مش جوزك اللي بعتك
جودي 
يا ماما تامر بيخاف علي جدا والله وهو مش فاضي انه يجيبني مش بيحب اروح في مشوار لوحدي
الام 
مش انتي  مبسوطه يا بنتي احنا كمان هنكون مبسوطين
جودي 
جدا جدا تامر مش حارمني من حاجه وبيحبني قوي وبيخاف علي كمان
الام 
حبيبتي وده اللي انا باتمناه من الدنيا
ايه 
طيب الساعه 3:00 قوموا ننام بقي
جودي 
لا لاني هامشي الصبح عايزه افضل قاعده معكم
الام 
الصبح يا جودي يعني انت جايه المشوار ده كله علشان يوم
جودي 
والله يا ماما هبقى اجي لك ثاني بس اعمل ايه انت عارفه ان حماتي تعبانه برده مش بتقدر تعمل حاجه
عبير 
سيبيها يا ماما براحتها بس عايزه اقول لك يا جودي لو فضلت كده جوزك مش هيحترمك انت ما لكيش كلمه ولا راي ولا اي حاجه
جودي 
ايه ده ده اسيل نامت انا هادخل انيمها جوا  على السرير وانا دخلت وسمعت أخواتي وهما بيتكلموا عني بس اقول ليهم اي عندهم حق 
وتاني يوم روحت 
تامر 
حمد لله على السلامه يا هانم ده الظهر اللي احنا قائلين عليه
الام 
وفيها ايه يا ابني انها قعدت شويه مع اهلها البنت يا عيني ما بتقولكش عايزه اروح
تامر 
ماما معلش ما باحبش احد يدخل بيني وبين مراتي
الام 
انا داخله اوضتي احسن ودخلت اوضتها وهو فضل يزعق لي
جودي 
حقك علي انا اسفه مش هتتكرر ثاني
تامر 
ما هو فعلا مش هتتكرر ثاني لان انت مش رايحه هناك ثاني
جودي 
حرام عليك يا تامر انا اعتذرت لك وقلت لك مش هتاخر ثاني
تامر 
وهو انا من امتى بعيد الكلمه مرتين
جودي 
انا اسفه وسيبته ودخلت المطبخ اعمل الاكل
ودخلت حماتي ورايا 
الحما 
يا بنت ما لك عامله كده ليه انشفي شويه
جودي 
اعمل ايه يا ماما ما انت شايفه كل حاجه بعينك اهو
الحما 
شايفاك بنت عديمه الشخصيه امال يا بنت لو في شقتي كان عامل فيك ايه
جودي 
اه والله يا ماما انا بخاف اقعد معه لوحدي
الحما 
ما هو ده يبقى اسمه جواز برده
جودي 
اصل انا دائما اللي بيزعلوا يا ماما بس تامر طيب والله
الحما 
عارفه يا بنت انت لو بنتي انا كنت عملت فيك ايه انا كنت جبتك تحت رجلي
جودي 
طب يا ماما انا اسفه حقك علي
الحما 
باقول لك ايه يا بت لو  ما بطلتيش كلمت انا اسفه دي ما تعرفيش انا هعمل فيكي ايه وانت عملت حاجه يا متخلفه عشان تقولي عليها انا اسفه
جودي 
حاضر حاضر بس معلش هاعمل له الاكل بس
الحما 
اعملي واخلصي وبعدها دخل تامر وقال
تامر
خلصي الاكل عشان هنرجع شقتنا
الام 
ليه كده يا ابني وهتسبني لوحدي
تامر 
اه يا اما هاسيبك لوحدك لما تسخني امراتي علي وعايزاها ترد علي الكلمه بكلمتها اه اسيبك لوحدك
جودي 
يا تامر والله ماما ما تقصدش
تامر 
اخرسي انت ومش عايزه اسمع صوتك وانت يا امي ما كنتش اتوقع منك ان انت تعملي كده
الام 
يا ابني والله العظيم انا ما اقصد حاجه بس البنت فعلا مظلومه معاك 
تامر 
تقولي لها انت يا مظلومه ولا اقول لها ان انا متجوزه ازاي
جودي 
لا لا خلاص خلاص معلش يا ماما انا هامشي
الام 
استني عندك هنا انا عايزه اعرف هو ماسك عليك ايه
تامر 
اقول لك انا يا ست الحبايب

يتبع الفصل التالي: اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية  انهيار امرأة" اضغط على أسم الرواية
reaction:

تعليقات