القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حياة ظابطة الفصل الربع عشر 14 بقلم سما الحملاوي

  رواية حياة ظابطة بقلم سما الحملاوي 


  رواية حياة ظابطة الفصل الربع عشر 14


في بيت حياة ...
يوم الخميس الصبح الساعه 10...
...
اية....اصحي يلا ياحياة عشان نجهز لحفلة اخوكي يلا ياحيوه
حياة بنوم....امممم سبيني 5د بس
اية....لا يلا اصحي
حياة....اهووو صحيت ياماما
اية....يلا قومي اغسلي وشك 
حياة وهي بتقوم... 
..حاااضر اهو 
دخلت اخدت شاور عشان افوق وغسلت سناني وخرجت لقيت بابا بيقرأ الجرنال وماما بتحضر الفطار... 
حياة....اومال فين سارة ومراد 
احمد....مراد نزل يجيب حاجة من تحت وسارة نايمه وانتي بس الي بتعرفي تصحيها يلا ادخلي المعركة😂
حياة....والله ياحجوج انتي عسل هدخل بس عشان خاطرك😂
دخلت اصحي سارة كالعادة نايمه وواخده السرير بالحضن بطريقة تضحك😂 
حياة....سارة يلا قومي ياسارة قومي يلا وهجبلك بيبسي 
سارة بنوم....اششش سيبيني خمسه بس خمسه
حياة....لو مصحتيش دلوقتي هرشك بالمايه 
سارة مردتش... 
حياه....والله العظيم اجيب المايه بجد
ساره بنوم....اششش روحي اشربي بعيد عني وسيبيني انااام
 دخلت جبت ماية ورشتها عليها وصحيت... 
سارة....عااااااا كح كح  ايه الغب*اء دا في حد يصحي حد كدا 
حياة....وفي واحده تنام شبه العربية النقل المقلوبه على الطريق😂 
سارة....غوري من قدامي بس ما اضربك 
حياة....اشششش يلا تعالي عشان نجهز لحفلة اخوكي 
سارة.....جاية اطلعي برا
وخرجت لقيت مراد جه... 
حياة....ازيك يامراد جرحك عامل ايه 
مراد....الحمد الله بقولك تعالي اقولك حاجة
حياة....حاضر 
دخلنا البلكونه... 
مراد....عيد ميلاد سارة19كمان 3ايام 
حياة....ااااه تصدق كنت ناسيه 
مراد....لا ياختي انا فاكر عموما عاوزين نعملها مفاجأة 
حياة ....اشطا نعمل ايه 
مراد...*************
حياة....حلوة الفكره
(في البارت الجاي هتعرفوا🤍)
وبعدها دخلنا فطرنا وقعدنا شوية وقومنا نجهز الحاجات الي هنلبسها عشان الحفلة الساعه5... 
....... 
في فيلا يوسف الهواري...
في اوضة حمزة....
صحيت على المنبة وقومت خدت شاور و لبست ترنج رمادي ونزلت لقيت كلو صاحي وماما بتجهز الفطار... 
قعدنا فطرنا... 
بعدها لما خلصنا خرجنا نقعد في الجنينة... 
يوسف.....حمزة جهز نفسك عشان حفلة مراد الساعه5 انا هاجي معاك 
حمزة....حاضر يابابا 
نورا....حموزي ممكن اجي معاك  حياة قالتلي 
حمزة...حموزك 😂 ماشي  ياستي تعالي 
نورا....احلى حموزه دا ولا ايه😂
حنان....البت دي بكاشة كدا ليه 
يوسف..... بس محدش لي دعوة بنوري حبيبتي 
نورا....حبيبي يابابتي 😂
حنان....يوسف ممكن اروح لأيمان اقعد معاها انهاردة
يوسف....ماشي روحي ياحبيبتي 
حمزة.....بابا انا هقوم اعمل تمرينات عن اذنك
يوسف.....ماشي ياحبيبي
نورا.....وانا هقوم اجيب الفون 
حنان ...ماشي ياحبيبتي
حنان ....انا هقوم اروق البيت 
يوسف بهدوء.....حنان انتي ليه مش راضية تجيبي خدامه 
حنان.....لا يا يوسف انا بحب اعمل كل حاجتي لوحدي واشتغل في بيتي بنفسي 
يوسف.....ماشي ياحبيبتي انا بس مكنتش عاوز اتعبك 
حنان....لا انا مش تعبانه يلا اعملك فنجان قهوة
يوسف....ماشي اعملي 
....... 
في فيلا احمد الهواري..
في اوضة يونس...
صحيت خدت شاور ولبست ترنج اسود ونزلت لقيت الكل قاعد على السفرة 
احمد....عيوشه اطلعي ياحبيبتي نادي ليونس يجي يفطر معانا 
عائشة....حا..
لسه هتكلم انا اتكلمت... 
يونس.....انا جيت يا حج اهو
احمد....صباح الخير يلا تعالى افطر 
يونس....حاضر 
يونس....انا ورايا حفلة تكريم لمراد  النهاردة 
احمد.....تمام ربنا يوفقكوا يارب
ايمان.....ربنا معاكوا ياحبيبي
يونس.....يارب
يامن.....اخبار جرحوا ايه 
يونس.....كويس الحمد الله
....... 
في بيت حياة الساعه4... 
مراد لبس بدلتوا الميري وسرح شعروا بطريقة حلوة وحط البرفيوم المفضل بتاعوا 
..
حياة لبست دريس زيتي حلو اوي بفيونكه صغيره من الضهر مع طرحة اوف وايت مع جزمه اوف وايت كعب قصير وحطت ميكب خفيف
...
سارة لبست دريس بيبي بلو سيمبل مع طرحة بيضة وحطت ميكب خفيف مع جزمه بيضه كعب قصير
....
احمد الاب لبس بدلة سوده مع جزمه سودا 
...
اية الام لبست تونيك رمادي شيك مع طرحة اوف وايت 
...
مراد....يلا ياجماعه خلينا ننزل 
حياة....يلا انا جهزت 
سارة....وانا 
احمد واية....واحنا 
مراد....انا وحياة وسارة في عربيتي بس انتي ياحياه الي هتسوقي معلش وبابا وماما في عربيتهم يلا 
حياه....لا عادي ياحبيبي
ونزلوا ركبوا العربيات واتحركوا ..
....... 
في فيلا يوسف الهواري... 
حمزة لبس بدلة الميري مع جزمه سودا وسرح شعروا بطريقة شيك وحط برفانه المفضل 
....
نورا لبست دريس اوف وايت مع طرحة نفس اللون وجزمه سودا كعب وحطت ميكب خفيف
......... 
في فيلا احمد الهواري... 
يونس لبس البدلة الميري وسرح شعروا لورا بطريقة جذابة وحط البرفيوم المفضل عندوا 
........ 
في الحفلة ..
كان حازم ويوسف باشا واقفين على البوابة مستنين رئيس جهاز المخابرات المصرية... 
وشوية ومراد واهلوا جم وحمزة ويونس ونورا دخلو قعدوا على طربيزة مخصصة ليهم ووقف على البوابة في المقدمه يوسف باشا وجنبوا حازم باشا وبعدهم مراد وبعدهم حمزة ويونس 
وبعد شوية عربيات الشرطة وصلت بتشريفة كبيرة للرئيس وكلهم قاموا بتأديت التحية بأحترام وسلم على مراد.. 
الرئيس....انت بطل يامراد وقدرت تقضي عليهم فعلا انت شجاع 
مراد بأحترام و ادى التحية... كلو بفضلكم يافندم ويارب ديما اكون عند حسن ظنكم
ووقفوا على المسرح... 
وراح مراد وقف قدام الرئيس و اداله شهادة ودرع التكريم وراح الرئيس يتكلم في المايك 
الرئيس...اشكركم على مجهوداتكم واشكر الرائد مراد احمد الدمنهوري على قيامه بهذه المهمه و نجاحه  بمهمة صعبة زي دي تمنياتي لكم جميعا بالتوفيق والنجاح الدائم
راح مراد للمايك يتكلم هو كمان... 
مراد....اولا بقدم شكري ليكم جميعا بدايتهم بسيادة رئيس قسم جهاز المخابرات وكل زملائي الي ساعدوني في المهمه دي واحب اقول كمان حاجة ان لولا واقفة ربنا جمبي ودعم اهلى مكنتش وصلت للمكان الي انا في دا وبدعي كمان لأخويا احمد الدمنهوري بالرحمه وشكرا وبالتوفيق لنا جميعا 
ونزل وادى التحية ليهم كلهم ونزل سلم على يوسف وحازم باشا وبعدها الصحافة جت واتكلمت معاه وخدتوا كذا صورة بكذا وضعية وصورة مع الرئيس ويونس وحمزة ويوسف وحازم واهلوا كمان  وقعدوا كلهم مع بعض في فرحة اهلوا لي واصحابوا  وبعد ساعتين في الحفلة رجعوا البيت وهما فرحانين لي جدا... 

يتبع الفصل التالي: اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية حياة ظابطة" اضغط على أسم الرواية
reaction:

تعليقات