القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية صفقة زواج الفصل الرابع عشر 14 بقلم اسماء السرسي

 رواية صفقة زواج الفصل الرابع عشر 


رواية صفقة زواج الفصل الرابع عشر 

يوسف وهو بيحط ايديه علي خصر جلنار تحت صدمه اريج: اقدملكم جلنار مراتي.......
اريج بتبص عليهم بصدمه ومنطقتش 
سليم من وراها وهو بيوجهه كلامه ل يوسف 
سليم بغضب: انت بتقوول اي يولد
يوسف ببرود وهو بيحط ايديه في جيبه: اللي سمعتو انا وجلنار بنحب بعض واتجوزنا فيها ايه دي
سليم وهو بيلطشه قلم: في انكككك حيووووان ي يوووسف وانااا معرفتش اربي 
يوسف بغضب وبيحط ايده ع وشه مكان القلم: لااا فوووق انت مكنتش فاضي عشان تربي انت كنت بتقضيها خروج وسهر ونسوا'ن وسكر وتجلنا البيت نص الليل انا امي ماتت بحسرتها بسبب اب وزوج فاشل زي ي سليم بيه وعلى رأي اللي بيقول يخلق من ضهر الفاسد فاسد والي جمعته ي سليم بيه خصدته في الاخر وظهرلك انا.. انا بذرتك الفاسده والنسخه التانيه منك... كنت عاوزني وانا بشوفك كل يوم بتجيب بنات شكل كنت عاوزني اطلع اي شيخ جامع مثلا 
سليم قعد بضعف ويأس من الكلام معاه وغمض عيونه بتعب اذا بفجاه يلاقو جسم حد وقع ع الارض 
يوسف بصدمه وهو بيجري عليها: اريجججج
جلنار بتأفف: اووف بيبي دي بتلعب بأعصبكو بس و
يوسف قطعها بنبره تحذير: اخرسي
جلنار بصت عليها بغل وطلعت دخلت اول اوضه قبلتها 
جلنار بغضب: ماشي ي يوسف انت تتنرفز عليا عشان الجربوعه دي تمام قابل اللي جاي بق
تحت يوسف شال اريج وطلع اوضتهم وطلب دكتوره بعد وقت 
الدكتوره بتطلع من اوضه اريج 
يوسف: خير ي دكتوره 
الدكتوره': في خبر او حاجه صدمتها ادت لانهيار عصبي ودي الادويه اللي لازم تخدها ومشيت 
يوسف دخل وبص عليها وهي ديرت وشه الناحية التانيه 
يوسف ببرود: انتي كويسه 
اريج بصت عليه: هبقي كويسه لما اخرج من عالمك المقرف ده 
يوسف بسخريه: عالم مقرف... وبعد كده قرب منها وهمس في ودنها.. في غيرك بيتمني ضفر العالم ده 
اريج وهي بتزقه بعيد عنها وبتتكلم وهي رافعه صبعها في وشه: اياااك ثم اياااك تقرب مني 
يوسف وهو بيقرب منها بعند وبينزل صبعها: عييبب تتكلمي مع جوزك كده هاا عشان انتي لسه مشفتيش حاجه عشان ده ولا حاجه انتي كسرتيني ودلوقتي دورك وبص عليها بصه هي مفهمتهاش ومشي 
اريج قعدت ع السرير بضعف: يارب امتي هخلص بق وبعد كده قالت بجمود وخطر ع بالها فكره بس وحيات امي مهتتهني بيها طول منا هنا ي يوسف وينا ي هي بقق وانت جربت مره اريج وجننها.... 
يوسف طلع من اوضه اريج بغضب وعدي ع اوضه جلنار ولسه هيكمل طريقه عشان يطلع برا الفيلا لقي اللي بتمسك ايده 
جلنار بدلع: بيبي انت ناسي ان احنا اتجوزنا والمفرود تقعد معايا شويه 
يوسف وهو بيشيل ايديها وبيبص بعيد: جلنار مش فا... لسه هيكمل الجمله لقي راس اريج وهي بتتصنت عليهم ابتسم بخبث وقرب جلنار لييه 
يوسف وهو بيودي شعر جلنار ورا ودنها وبيتكلم بخبث وعنيه بتبص علي الاريج المصدومه من فعلته تلك: طبعا يروحي نقعد مع بعض ومش شويه دا طول العمر ي جيلي 
جلنار بحب: اوووه يوسف انا بمووت فيك 
يوسف وهما بيدخلو الاوضه: وانا يروحي 
اريج من برا وهي بتقف علي باب اوضتهم وريكشنات وشه تدل ع البكاء راحت خبطتت علي الباب وطلعت جري ع الاوضه بتاغتهم 
يوسف فتح الباب ملقاش حد ففهم إن اريج 
جلنار من جوه: مين ي بيبي 
يوسف بضحك: لا ي حبيبتي مفيش تلاقي نموسه متغاظه و مش عارفه تنام فخبطتت ع الباب وجريت 
جلنار من جوه بستغراب: نموسه؛؛!!! 
تاني يوم 
اريج صحيت وقعدت علي السرير وربعت رجليها وقعدت تفكر 
اريج بتفكير: هتعملي ايه يبت ي اريج.. هتعملي ايه وسرعان م جالها فكره وقامت ع المطبخ عشان تنفذها 
اريج نزلت المطبخ وسألت رئيسه الخدم
اريج وهي بتبص يمين وشمال زي الحرميه
رئيسه الخدم: مالك يبنتي بتبصي كده ليه 
اريج وهي بتبصلها: بتأكد اني مفيش حد هيسمعنا دلوقتي انا عاوزه منك خدمه 
رئيسه الخدم: اؤمري 
اريج: دلوقتي عاوزه اعرف اكل جلنار السلعوه دي فين 
رئيسه الخدم: لي يبنتي 
اريج بتمثيل: اصل هطلع ليهم الاكل دا اوامر يوسف ان انا اللي اطلعها ودا جوزي وانا مقدرش اخالف كلمته
رئيسه الخدم بحزن: ي حبيبتي يبنتي انتي صعبانه عليا طب يينتي الاكل هناك اهو 
اريج وهي بتبربش بعنيها: انتي طيبه اوي ي.. انتي اسمك ايه 
رئيسه الخدم: ام عادل
اريج: انتي طيبه اوى ي ام عادل 
اريج دخلت المطبخ وحطت شطه كتير ع الاكل بتاعها وحطت للعصير بتاعها حاجه 
اريج بشر : ولسه ي سلعوه يينت الناس المنفسنه 
اريج طلعت وقالت ل ام عادل 
اريج: تقريبا هما مش هيكلو فوق ف ابقي حط الاكل انتي ع السفره
ام عادل بستغراب: هي البت دي هبله ولا ايه 
اريج وهي قاعده قصاد جلنار وشايفه يوسف وهو بيمسك ايديها 
اريج في نفسها: طب ي يوسف انا مكنتش عاوزه اعمل معاك حاجه بس هتطرني ان اعمل بعد كده 
جلنار وهي بتدوق الاكل بتلاقيه حراق اووي بتفه علطول في وش اللي قدمها 
اريج وهي مغمضه عنيها ويوسف بصلها ومقدرش يمسك نفسه من الضحك ع منظرها 
اريج وهي بتجيب منديل وبتمسح وشها: ي مصبر الوحش علي الجحش يارب وبصت ع يوسف بنرفزه 
جلنار بقرف: يعععع اي الاكل ده حراق اوي 
اريج قامت بسرعه: خدي ي حبيبتي العصير ده اشربيه 
يوسف بستغراب: من امتي الحنيه دي وسرعان م استنتج انه اكيد حطا حاجه في العصير ولسه هيقول ل جلنار متشربش كان فات الاوان وشربته كله كمان 
اريج بخبث: بالهنا والشفا ي حبيبتي 
جلنار ببتسامه: شكرا الحرقان خف شويه 
اريج: طب انا هطلع اريح شويه 
اريج لسه هتطلع السلمه التالته لقت اللي بتصوت 
جلنار بوجع: يوووسف بطنييييي 
اريج وهي بتبتسم بشر: لقد تمت الخطه بنجاح وطلعت جري ع الاوضه وقفلت على نفسها بالمفتاح 


يتبع الفصل التالي اضغط هنا 

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية صفقة زواج" اضغط على اسم الرواية 





reaction:

تعليقات