القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية فتاة أوقعت قلبي الفصل الرابع عشر 14بقلم سماح عزت

 رواية فتاة أوقعت قلبي بقلم سماح عزت 


 رواية فتاة أوقعت قلبي الفصل الرابع عشر 14


مراد وهو ينظر لاحمد: ده شكله هيبقى مرار طافح
مراد: البت دي شكلها كدابه أو بتحور
ايهاب: ياعم انت عارف ان فهد قلبه طيب وبيصدق
احمد: وممكن تكون بتقول الحقيقه
ايهاب: ممكن بس مش بعد سنه جايه تقول كده
فهد وهو داخل عليهم وفي أيده ميار: حبايبي عاملين ايه
الكل : بخير يا حب
فهد: احب اعرفكم دي ميار زميلتي في الجامعه 
ميار ده احمد وده مراد هم في كلية الشرطه وانتي طبعا عارفه ايهاب معانا في الجامعة
ميار وهو تنظر لاحمد بإعجاب: هااي
مراد: اتفضلي اقعدي
احمد: بس انت مقولتلناش عرفتوا بعض ازاي
ميار: كان في مشكله وفهد ساعدني فيها
احمد: انتي هتقوليلي فهد وانا عارفه مبيحبش يشوف حد في مشكله
ميار: فهد جدع اووي وشيك وجان كده
مراد وهو يوسوس احمد: بترسمها
احمد: عندك حق يا مراد هم لايقين على بعض اوي
ميار: احمم
فهد: ايه اللي انت بتقوله ده احنا صحاب بس
مراد: ماهي بتبدا كده وبعدين تقلب بقا بحب
فهد بغيظ: خلاص بقا قفلوا على الموضوع
بعد كام يوم
رن هاتف احمد برساله مكتوب هاي
احمد وهو يفتح الرساله: مين 
...: ميار
احمد: اه اخبارك ايه
ميار: الحمدلله
احمد لم يرد عليها
ميار: هو انا ازعجتك
احمد:لا ابدا 
ميار: تعرف انك حلو اووي
احمد: حلو ازاي يعني
ميار: من ساعة ما شوفتك وانت مطلعتش من دماغي
احمد: وايه كمان
ميار: بصراحه انت عجبتني اووي
احمد: عايز اقولك اني مش بتاع حب وكلام من ده وياريت إعجابك بيا يقف لحد هنا عشان مش عايز انك تتعلقي بيا 
ميار: انت قد كلامك ده 
مش انا اللي يتقالي لأ
احمد: لا بقولك ايه مش معنى اني كلمتك باحترام يبقى انا محترم وبعدين هو مين يقولك انتي اهه دا انتي بتلبسي ولا الرقا*صه يوم ما افكر ارتبط ارتبط بواحده زيك ده انتي اتهبلتي
ميار: هعتبر اني مشوفتش حاجه
بس احنا ممكن نحب بعض ونخرج ووو..لو عايز حاجه تانيه موجود برضوا
احمد: بقولك ايه ابعدي عن سكتي وإلا قسما بالله احطك تحت رجلي 
هابي بلوك يا....
احمد : انا لازم احذر فهد منها 
مراد: هو مش صغير ياعم سيبه براحته اهم حاجه ابعد عنها انت
احمد: لازم اعرفه
مراد: يا عم هي بالنسبه لفهد ولا حاجه هو بيساعدها بس مش اكتر
فهد: عاملين ايه
احمد: احمم انت هنا من امتى
فهد: لسه جاي
احمد: امم الحمد لله بخير
مراد: هي ايه علاقتك بميار
فهد: مفيش مجرد صحاب بس وبعدين هي غلبانه اصلا
احمد: ابعد عنها يا عم فكك منها
فهد: مش هينفع لان هي بتتحامى فيا وبعدين امبارح كلمتني وهي منهارة 
احمد: ليه
فهد: الواد اللي اسمه آسر ده كان بيهددها امبارح برضو
احمد: تعرف تجبلي اسمه كامل وانا هتصرف معاه
فهد: اه اسمه آسر.........
احمد: تمام انا هبعده عنها بس متقولهاش اي حاجه
فهد: حبيبي تسلم
بعد ما فهد مشي
مراد: ايه نويت تحميها
احمد: نويت اعرف هي بتكدب ولا لأ
احمد: هاا يا بطل هتقولي ايه علاقتك بميار 
آسر: فكني ياعم أنت رابطني كل ليه 
مراد: رد على السؤال
آسر بعياط: ياباشا هي معايا في الجامعة وبعدين بدأت تتكلم معايا وتقرب مني وانا شاب فقربت منها وبقينا ماشين مع بعض والجامعة كلها عارفه ان احنا بنحب بعض
احمد: طب وبالنسبه لانها بتقول انك مفبرك ليها صور وبتهددها بيها
آسر: والله ابدا تلفوني عندك شوف اللي انت عايزه وشوف رسايلها ليا 
مراد: وهي هتقول كده وتسوء سمعتها لبه
آسر: عشان هي لما بيعجبها واحد بتحاول تجيبه بأي طريقه
احمد: ازاي
آسر: لما فهد نقل عندنا جديد هي بدأت تعجب بيه وكانت بتحاول تلفت نظره وهو مكنش بياخد باله بدأت تبحث عنه وتعرف عنه كل حاجه لحد لما في يوم لقيتها بتقولي أنها عايزه تفركش ولما سالتها ليه قالتلي انها خلاص زهقت مني وعايزه تغير واني اكتر واحد طول معاها بس انا مكنتش متقبل الكلام وكنت بحاول اتفاهم معاها بدأت تغلط لحد لما اتعصبت ومديت ايدي عليها وبعدها فهد أتدخل ومسكنا في بعض
احمد: اممم يعني هي عجبها فهد
آسر: بالظبط كده ياباشا ولو رفض هتعمل ايه حاجه عشان توصله دي مريضه نفسيه دي ممكن تعمل حاجه في نفسها عشان تاذي اي حد بيرفضها
احمد وهو يبص لمراد: اي رايك في الكلام ده
مراد: حاسس أنه بيقول الحقيقه
آسر: والله بقول الحقيقه يابشا فكني بقا
احمد: معلش يا مراد فكه انت وانا همشي عشان اقابل فهد
في الوقت الحاضر
احمد: وبعدها جه فهد وقالي أنها قالت له انها بتحبه وانه مش هيقدر يكسرها وأنه هيوافق وأنه معجب بيها ومع الوقت هيحبها حاولت انصحه مفيش مكنتش قادر أقوله اللي عرفته لانه كان بيدافع عنها وبشده
نور: اه وبعدين
احمد: كنا مسافرين وهو جابها معانا و كانت قاعده جنبي في الطياره بدأت تلمسني وتعمل حركات مش كويسه انا قومت ندهت على فهد يقعد مكاني وانا قعدت مكانه وفي آخر يوم كنا قاعدين في البار احنا كنا بنشرب عصائر بس وكل واحد مشي مفضلش غيري وكنت عمال افكر ازاي هقول لفهد الحقيقة لعند لما هي جت وبدأت تستفزني ومشيت انا مشيت وراها ودخلت الاوضه وكنت يزعق لها في نفس الوقت كنت دايخ كان حد كان حططلي حاجه في العصير اللي شربته ومحستش بحاجه غير تاني يوم وفهد بيخبط عليها
قومت مش عارف اعمل ايه وهي بكل برود بتقولي انا محدش يقولي لأ 
وبعدها فهد دخل وشافني وانا بلبس هدومي 
فهد: كل ده حصل ومقولتليش

يتبع الفصل التالي: اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: " رواية فتاة أوقعت قلبي" اضغط على أسم الرواية

reaction:

تعليقات