القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية طفلة الاسد الفصل الرابع عشر 14 بقلم مروة مرزوق

 رواية طفلة الاسد الفصل الرابع عشر 

رواية طفلة الاسد الفصل الرابع عشر 

عند أسد قرر يعمل مفاجأة لنسمه وراح ليها وخبط على الباب
نسمه....... اتفضل
أسد دخل
نسمه بابتسامة........ تعاله يا أسد
أسد....... فاضيه النهارده
نسمه........ ايوه
أسد....... طب جهزي نفسك هنخرج ايه رايك
نسمه فرحت جدا
نسمه بفرحة...... بجد
أسد بضحك.......... بجد يلا بقى
نسمه....... ثواني هكون جهزه
جهزت نسمه منزلت مع أسد وطلعوا
نسمه......... احنا راحين فين
أسد......... مفاجأة النهارده عدي المفاجأت بس اوكي
نسمه بضحك...... اووووو اوكي خلينا نشوف
وصل أسد ونسمه على الملاهي
نسمه أول ما شافتها عيونها دمعت
أسد بحب.......... أنا جنبك يا نسمه واللي راح خلاص راح
نسمه بدموع.......... في المكان دا أنا خسر*ت بابا يا أسد
أسد....... وفي المكان دا هتحسي أن أبوكي معاكي لان ليكي ذكريات هنا مع ابوكي ننزل بقى وصح الملاهي أنا حاجزها النهارده ليكي يعني مش هتلاقي اي شخص هنا غيري ننزل بقى
ونزل أسد هو ونسمه
نسمه كانت متردده في الأول انها تخش بس أسد فضل معها وبدأت نسمه تحس بالفرحة والسعادة من تاني
بدأ أسد ونسمه يروحوا لكل الألعاب واسد كان مبسوط لانه شاف نسمه بتضحك وكل مايسمع صوت ضحكتها كل ودقات قلبه بتزيد كان بيعملها على أساس أنها بنته
نسمه كانت فرحانه جدا
بعد مدة أسد طلع هو ونسمه من الملاهي وراحوا على مكان تاني
نسمه بفرحة........ راحين فين تاني يا أسد
أسد بابتسامه..........بتحبي البحر يا نسمه
نسمه بفرحة........ راحين البحر بجد
أسد....... ايوه
وصل أسد ونسمه عند البحر بعد مدة
نسمه نزلت من العربيه ملقتش أي حد على الشاطيء
أسد بابتسامه من وراها
أسد..... كل همي إنك تاخدي راحتك يا نمسه
نسمه ابتسمت وفضلت تلعب في الماية واسد كان واقف وبيراقبها
نسمه راحت وشدت أسد من ايده وفضلوا يلعبوا ويجروا ورا بعض لحد لما الليل حل
أسد بضحك....... طلعتي مجنو*نه
نسمه بضحك...... أنا!!!! طب والله أنا مظلو*مة يا باشا بس هدومي اتبلت دلوقتي اعمل ايه
أسد شاور ليها على مكان تروحه هتلاقي لبس تلبسه وتيجي ونسمه راحت للمكان دا دخلت وانصدمت كان اللبس عباره عن فستان أزرق طويل وكان جنبه ورقه وكان مكتوب فيها
" بتمنى تلبسيه يا نسمه بتمنى"
نسمه ابتسمت ولبست الفستان، الفستان كان محتشم بس علشان مفيش اي ناس حواليها سابت العنان لشعرها إنه يظهر لينفرد على ضهرها ذلك الشعر الأسود الحرير لعيطي جمالها جمالا آخر طلعت نسمه من المكان دا لتجد أسد ينتظرها وكان قد بدل ملابسه ببدله بيضاء وكان شكله وسيم جدا
أسد أول ما شاف نسمه انصدم من جمالها والزاي هي كدا راح واتقدم ليه
أسد بابتسامه زادته وسامه
أسد......... ممكن ترقصي معايا الرقصه دي
نسمه كانت حاسة بلغبطه في مشاعرها مش عارفه تحدد ايه اللي بيحصل معاها
نسمه بابتسامة...... ايوه وخادها أسد وراحوا ناحيه الشط
انبهرت نسمه من منظر الشط
كان الشط من قدام عليه حبات شبه اللؤلؤ ولونها أزرق بتنور كانت مديه للشط جمال خاص
شغل أسد اغنيه وبقي هو ونسمه بيرقصوا عليها
وكانت من أول دقيقه

بغير من عيني وأنا شايفك وده اللي وصلت ليه
لو اسمع اسمي بشفايفـك بقولك كرريه
وعمري ما هقدر اوصفلك بحبك قـد ايه

أسد كان بيبص لنسمه كأنه بيقولها مش عارف اوصف ليكي حبي ليكي بقى الزاي 

إرسمني في ليلك نجمة ضيها يلمع في العين
إكتبني في عمرك كلمة يحكوها الناس بعدين
انا نفسي اعيش فوق عمري يا حبيبي معاك عمرين

نسمه كانت بتبص لاسد كأنها بتقله معرفش الزاي حبيتك يا أسد معرفش بس كل اللي بتمناه دلوقتي إني افضل معاك 

. لو تطلبي مني عينيا لو تطلبي عمري كمان
هديكي سنيني الجيا وهكون راضي وفرحان
انتي اللي وجودك جنبي حسسني ان انا انسان

أسد كان باصص لعيون نسمه غيرتني يا نسمه من إنسان سـ...ــئ لإنسان احسن 

ده من اول دقيقة لحبك قلبي مال..
عرفت بميت طريقة أغير حال بحال
بتوه بين الحقيقة يا عمري والخيال
ده من اول دقيقة لحبك قلبي مال..
عرفتي بميت طريقة تغيري حال بحال
بتوه بين الحقيقة يا عمري والخيال

أنا عايزاك تفضل جنبي سندي وفارس أحلامي
قلبي في قربك متطمن خليك دايما ادامي
ده انا قبل ما بنطق كلمة بتكمل ليا كلامي

نسمه أنت اللي خلتني ارجع افرح تاني يا أسد بقيت السند ليا كل ما كانت دمعه تنزل من عيوني الاقيك جنبي بتمسحها 

ده وجـودك بيكملني خليتي حياتي حياة
إحساسي بحبك خدني وانا هفضل ماشـي وراه
حضنك يا حبيبتي لا يمكن لو ثانية أعيش بـراه

أسد في حضنك بقيت أحس بالأمان والراحة مش هقدر ابعد عنك يا نسمه 

فيه واحدة تمللي في ضهرك و في ضعفـــك هتقويك
تؤمرها حبيبي وأمرك هتقول شبيك لبيك
جنبك ولآخرعمرك هتعيش علشان ترضيك

نسمه بتمنى أفضل معاك طول العمر يا أسد 

ده من اول دقيقة لحبك قلبي مال..
عرفت بميت طريقة أغير حال بحال
بتوه بين الحقيقة يا عمري والخيال
ده من اول دقيقة لحبك قلبي مال..
عرفتي بميت طريقة تغيري حال بحال
بتوه بين الحقيقة يا عمري والخيال

كل واحد كان باصص لعيون التاني وجواه كلام كتير نفسه يقوله ليه
بس أسد مفكر نسمه مش بتحبه
ونسمه مفكره أسد مش بيحبها
فكل واحد قافل على مشاعره فضلوا يستمتعوا باللحظة دي مع بعض
أسد في نفسه........... نفسي الوقت يوقف هنا وأفضل جنبك طول العمر
نسمه في نفسها............. يااااااه لو الزمن يحس بيا ويوقف وأفضل جنبك وشايفاك طول العمر
الاغنيه خلصت وكل واحد فاق من خياله
نسمه طلعت تجري على جوه وبحاول تمنع دمو*عها من أنها تنزل
عند أسد فضل باصص على نسمه اللي طلعت تجري وعيونه دمعت
رجع أسد ونسمه للقصر وطول الطريق مفيش حد كان بيتكلم
نسمه دخلت القصر وهي بتعيط واسد دخل وراها وكل واحد طلع على اوضته وهنا كل واحد ساب العنان لنفسه أنه يطلع الوجع اللي جواه

عند فؤاد وسلمى
فؤاد كان ماسك صوره بنت وكان باصص عليها
فؤاد بدموع............ ليه عملتي كدا ليه
دخلت عليه سلمي وشافت فؤاد ودموعه وشافت ماسك صوره بنت حست بالو*جع ودموعها نزلت وطلعت بسرعة
سلمي بدموع و و*جع............ ليه الو*جع دا ليه انا حبيته ليه وفضلت تعيط

كل واحد راح ونام كل واحد عايز يهرب من الو*جع اللي بيحس بيه
حل الصباح
عند أسد تليفونه رن
أسد........ الو يا ماجد في ايه
ماجد........... أسد احنا راجعين مصر النهارده
أسد بفرحة......... بجد تمام هستناك في المطار أنا والعيله وقفل معاه
ونزل لقى الكل علي الصفرة ولكي نسمه بتحاول تهرب منه
أسد......... أنا عايز الكل يجهز في مفاجأة مستنيه الكل بسرعة
الشرقاوي........ مفاجأة ايه
أسد.......... هتعرفوا بس يلا بسرعة
الكل قام علشان يتجهز وطلعوا بالعربيات على المطار
أسد كان واقف مش قادر يتحمل أكتر من كدا وفجأة ماجد ظهر وكان معاه شخص كمان هو وزين 
ماجد بضحك.......... سلام عليكم، مالك يا أسد 
الشرقاوي...... وعليكم السلام
أسد بشوق....... هو فين
_أنا هنا
أسد دموعه نزلت بسبب الفرحة وراح وحضن الشخص دا
أسد بدموع......... وحشتني يا جز*مه
_هههههه أنا ليا اسم والله ثم في حد بيستقبل حد كدا
أسد بدموع......... وحشتني يا معتز وحشتني يا حبيب أخوك
زين بمرح..... ادا ادا ادا أنا كدا اغير ابعد ياض عن أخويا
معتز بضحك....... لا دا اخويا أنا كمان
أسد بدموع....... حبايب اخوكوا إنتوا والله
الشرقاوي بصدمة....... معتز انت عايش الزاي أنا مش فاهم وايه أخوك دي حد يفهمني
أسد مسح دموعه
أسد...... خالينا نرجع القصر وأنا هشرح هناك
رجع الكل القصر
وحكي أسد كل حاجة عرفها عن محمود ومعتز وعن مو*ت عمه أحمد الكل كان مصدوم
مراد بصدمة....... طب معتز عايش الزاي
أسد..... هقلك
فلاش باك
معتز بأ*لم...... كان نفسي تكون أخويا يا أسد
أسد بدموع........ وأنا أخوك يا معتز، معتز أنت اخويا من لحمي ود*مي أنت من عيله الشرقاوي
معتز بصدمة...... بتقول ايه
أسد بدموع........ هقلك بعدين بس الأول انت لازم تتطلع من هنا
معتز وهو بينزل دموعه وبياخد نفس
معتز......خلاص يا أسد أنا وصلت لنها*ية طريقي
أسد بدموع.....متقلش كدا
وفجأة ظهر ماجد هو وزين
أسد........ ماجد انت متأكد أن مفيش اي خـ...ــطر على معتز
ماجد......... الدكتور قال إنه اتعدى مرحلة الخــ..ـطر بس محتاج وقت على ما يخف بس أنا عملت زي ما قولت وخليت الدكتور يقول انه بيحــ...ــتضر
زين....... أسد احنا هنطلع معتز الزاي
أسد بص وراه يشوف معتز
أسد بدموع........... هحمي اخويا مهما كلف الأمر مني يا زين المهم أنا هطلع دلوقتي وهقول للكل أن معتز ما*ت وانت تحاول تتطلعوه بأي شكل ولما تتطلعوه هتلاقوا عربيه إسعاف متجهزه برا طلعوا معتز فيها وهيكون معاك طقم كامل من الأطباء وتختفوا عن الأنظار تمام على ما اجي ليكوا يلا وراح وحط ايده على شعر معتز وقال
أسد بدموع.............. هحميك مهما كلف الأمر يا معتز ودا وعد مني
عوده للحاضر
أسد....... بس دا اللي حصل
الشرقاوي راح وحضن معتز
الشرقاوي بدموع.......... نورت البيت يا حبيب جدك غالي وكنت ديما غالي
معتز بابتسامة.......... حبيبي يا جدو
الكل رحب بمعتز وكانوا فرحانين (زي ما انتوا فرحانين دلوقتي كدا😂😂😂😂)
فؤاد بغضب قام وكان طالع بس أسد مسك ايده
أسد بهدوء....... فؤاد اهدي
فؤاد بغضب....... اهدي الزاي ابن**********هو اللي قـــ...ـتل أبويا وكان عايز يقــ...ــتل أخوك د*مر ناس يامه وجه الوقت خلاص أنه يدفع تمن اللي عمله والنهارده أنا يا قا*تل يا مقتو*ل يا أسد طفح الكيل من الشخص دا بسببه أختي فضلت محمله نفسها ذ'نب هي معملتهوش بسببه أنا وأمي و نسمه خسـ...ــرنا بابا وخسرنا حنانه بسببه حصل حاجات كتيره غلط وجه الوقت خلاص إننا نصفي الحسابات كلها و زق ايد أسد وطلع


يتبع الفصل التالي اضغط هنا 

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية طفلة الاسد" اضغط على اسم الرواية 




reaction:

تعليقات